Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

ndz kwie 15, 2012 4:00 pm

Tym razem konwersja z Icewind Dale II. Szukałem tego zaklęcia poza tym źródłem i znalazłem tylko forum, na którym wspomniano, że tego czaru oficjalnie „nie ma”. A szkoda, bo moim zdaniem, zaklęcie przydatne i klimatyczne.


Oczy kata
Poznanie
Poziom: Cza/Zak 8
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Cel: Jedna istota/3 poziomy, z których żadne dwie nie mogą się znajdować w odległości większej niż 9 m od siebie
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)

Istota będąca pod wpływem tego zaklęcia dużo wyraźniej zauważa braki w opancerzeniu przeciwników, potrafi też lepiej lokalizować czułe punkty ich ciał. Otrzymuje premię z olśnienia +4 do testów ataku, a szansa na to, że wykona cios krytyczny, zwiększa się o 4 (jeżeli normalnie przy naturalnym wyniku na kostce 20 wykonasz trafienie krytyczne, wtedy każde z trafień, które zostaną wykonane w liczbach 16-20 - także będzie krytyczne). Efekt oczu kata kumuluje się z efektami czarów takich jak ostra krawędź czy atutami typu ulepszone trafienie krytyczne. Zaklęcie nie wpływa na istoty nie posiadające oczu lub oślepione, nawet, gdy korzystają z atutu Ślepowidzenie.

Komponent materialny: odcięta głowa humanoidalnej istoty, u której w momencie śmierci wystąpił wytrzeszcz oczu
Ostatnio zmieniony wt kwie 17, 2012 12:03 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

pn kwie 16, 2012 12:12 pm

Wg mnie to zaklęcie jest zbyt słabe jak na 9 poziomowe.

Podobne fabularnie (że "Istota będąca pod wpływem tego zaklęcia uzyskuje niezwykłą zdolność do zauważania słabych punktów na ciele przeciwnika") jest w Complete Scoundrel. Nazywa się Healer's Vision, daje +2 do ataku i obrażeń przy wykonywaniu precision attacks oraz +5 do testów leczenia. Pierwszopoziomowe zaklęcie skrytobójcy i kapłana :)
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

pn kwie 16, 2012 7:28 pm

Dziękuję za komentarz. Prawdę mówiąc to trochę "skopiowałem" mechanikę czaru uznając, że jeśli w pierwowzorze godne było 9 poziomu, to i w tym przypadku się sprawdzi.

+2 do ataku i obrażeń to niewiele, a w powyższym zaklęciu jest to raczej dodatek. Głównie chodzi o zwiększenie szansy ciosu krytycznego, a w przytoczonym zamiast tego jest premia +5 do tekstów leczenia.

Mam pytania: jeśli obniżać poziom, to o ile mniej więcej trzeba by było to zrobić (Dać 6? 5?)? A jeśli nie obniżać, to jaką premię dodać, by na tym poziomie mogło pozostać?

W sumie gdyby na dodatek drużyna dysponowała broniami o zwiększonej szansie zadania ciosu krytycznego, to nie byłoby już tak różowo. W każdym razie lepiej poprawić zaklęcie, które jest za słabe, niż to, które jest za mocne.

Pozdrawiam.
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

pn kwie 16, 2012 9:58 pm

Warto zaznaczyć, czy zaklęcie działa z atutem ul. trafienie krytyczne lub "ostrością", jeśli tak to jest dośc mocne (chociaż raczej nie 9poziomowe), jeśli nie to max 4,5krąg (kapłan i czarodziej mają ostrość chyba na 3.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

pn kwie 16, 2012 11:28 pm

Zmieniłem:

- poziom, ale opornie (tylko o 1, na razie musi wystarczyć - w tym poście nieco postaram się usprawiedliwić dlaczego tylko o 1)
- cel, jedna istota na 3 poziomy, a nie 4
- czas działania, 1 runda na 3 poziomy, a nie 10 rund
- opis wprowadzający
- choć wcześniej "też tak było", zaznaczyłem, że zaklęcie kumuluje się z innymi podobnymi premiami (w końcu głupio, by taka ostra krawędź się nie kumulowała, gdy zwiększenie ciosu krytycznego dzięki niej i dzięki oczom kata pochodzi z dwóch różnych przyczyn)

A teraz moje doświadczenia z tym czarem w praktyce. Grając w Icewind Dale II można było uzyskać 30 poziom (tryb serce furii). Wbrew pierwszemu wrażeniu, zaklęcie czyniło z drużyny nawet na 18 poziomie istną armię. Jeżeli mieliśmy włączoną opcję wstrząsu "obrazem" przy trafieniu krytycznym, to nie było praktycznie rudny, w której ktoś z tej dopakowanej (przyspieszonej, błogosławionej itp.) drużyny nie wykonał ciosu krytycznego. Istna siekanina.

W sumie nie dziwota, skoro (na kostce 20, szansa zwiększona o 4):
4 z 20 = 1/5, 20%
W takim wypadku 1/5 (20%) trafień "powinna" być krytyczna. Dla mnie to sporo.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2012 11:30 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

wt kwie 17, 2012 6:43 am

W/g mnie czas działania przedłużyłbym jednak co najmniej do 1runda/poziom, aktualnie w momencie kiedy uczyny się tego czaru (15poziom) zaklęcie trwa 5rund więc jest to bardzo skromna ilość jak na zaklęcie 8poziomu.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Oczy kata [konwersja z Icewind Dale II]

wt kwie 17, 2012 12:05 pm

Zmieniłem na 1 rundę/poziom. Pomyślę nad dłuższym czasem działania, choć teraz chyba już "ujdzie".

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość