Zrodzony z fantastyki

 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

Odejść z klasą - 2 moce psioniczne

pn lis 27, 2006 8:34 pm

Sfera anihilacji
Psychokineza

Poziom: Psion/Furiat 5, Psychowojownik 5
Przejawy: materialne
Czas manifestacji: 1 akcja ew. spec.
Zasięg: osobisty
Obszar: Sfera o średnicy 9 m
Czas trwania: natychmiastowy
Rzut obronny: refleks neguje połowę
Odporność na moc: tak
Punkty mocy: 9 ( ew. spec. )

Używając tej manifestacji wywołujesz eksplozję energii psychokinetycznej w kształcie sfery, której centrum stanowisz ty. Mocy tej możesz użyć na trzy sposoby. Po pierwsze na życzenie ( czyli tak jak zwykle ) zadając wszystkim celom w obszarze sfery 9k6 obrażeń. Akcja ta nie prowokuje ataków okazyjnych.Istoty, które przetrwają eksplozję są oszołomione przez 1 rundę. Ty sam również podlegasz działaniu mocy, ale w stopniu o połowę słabszym ( otrzymujesz połowę obrażeń ) zaś w przypadku udanego rzutu obronnego na Wolę nie otrzymujesz ich w ogóle. Nadal jednak podlegasz efektowi oszołomienia. Drugim sposobem jest samoistna manifestacja mocy, która następuje w chwili smierci. W momencie otrzymania śmiertelnego ciosu moc uaktywnia się automatycznie ( akcja darmowa ) rozrywając twoje ciało na strzępy i rażąc wszystkich w jej zasięgu zadając 2k6 obrażeń na każdy twój poziom doświadczenia. Koniecznym warunkiem automatycznej manifestacji jest posiadanie w momencie śmierci rezerwy punktów mocy 9+. Jeśli takie jest twoje życzenie możesz powstrzymać automatyczne wyzwolenie energii psychokinetycznej. Trzecim i ostatnim sposobem manifestacji mocy jest samopoświęcenie manifestującego. Jeśli taka będzie twoja świadoma decyzja możesz wyzwolić cała posiadaną w danej chwili moc zadając wszystkim celom w obszarze działania manifestacji 1k6 obrażeń za każdy punkt mocy, który w danej chwili posiadasz. Jest to akcja całorundowa prowokująca ataki okazyjne. Manifestującego, który zginął w akcie manifestacji tej mocy nie można przywrócić do życia bez zastosowania Wskrzeszenia lub potężniejszych efektów.

Wzmocnienia:

1. Za każdy dodatkowy punkt mocy obrażenia zwiększają się o 1k6 ( dotyczy wyłącznie manifestowania na życzenie ). Za każde dodatkowe 2k6 obrażeń ST rzutu obronnego zwiększa się o 1.

2. Za każde 2 dodatkowe punkty mocy średnica sfery zwiększa się o 1,5 m.

Uwaga: Obrażenia zadawane przez Sferę anihilacji ignorują odporności celu(ów), ale nie RO, czy regenerację.


Zwierciadło świadomości
Telepatia

Poziom: Psion / Psychowojownik 4 ( Telepata 3 )
Przejawy: mentalne
Czas manifestacji: natychmiastowy
Zasięg: osobisty
Obszar: osobisty
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: wola
Odporność na moc: tak
Punkty mocy: 7

Używając tej manifestacji możesz odbić w kierunku przeciwnika zamanifestowaną właśnie moc psioniczną ( ew. czar ), który działa na umysł wywołując silne emocje np. zauroczenie, strach, gniew, miłość, nienawiść itp. Mechanizm działania tej mocy jest następujący. Musisz obronić się przed zamanifestowaną mocą ( rzut obronny na wolę ) by następnie odbić ją w kierunku przeciwnika jego z kolei zmuszając do obrony. Koniecznym warunkiem jest aby zamanifestowana moc była na poziomie 4 lub niższym ( w przypadku czaru 3 lub niższym ).
Moc ta nie działa na istoty odporne na efekty działające na umysł.

Wzmocnienia:

1. Za każde 2 dodatkowe punkty mocy ST twojego rzutu obronnego zmniejsza się o 1.

2. Za każde 2 dodatkowe punkty mocy ST rzutu obronnego przeciwnika zwiększa się o 1.

3. Jeśli wydasz 3 dodatkowe punkty mocy czas działania mocy zwiększa się do 1 min. / poziom.

4. Jeśli wydasz 6 dodatkowych punktów mocy zwierciadło świadomości będzie cię dodatkowo chronić przed działającymi na umysł czarami czarodziejów i zaklinaczy ( patrz: opis )

To mój pierwszy temat na tym forum ( i drugi post :lol: ), a z psioniką jestem średnio zapoznany więc będę wdzięczny za podpowiedzi co zmienić, a co nie. Z góry dziękuję. :papieros:

------------------
Ostatnie prace:

Trzy krótkie szkice o uczuciach
Ostatnio zmieniony sob sty 06, 2007 2:49 pm przez Asurmar, łącznie zmieniany 9 razy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 28, 2006 12:09 am

Asurmar pisze:
Punkty mocy: 8 ( ew. spec. )

Uwaga: Moce powinny mieć koszt wyliczony wedle wzoru: poziom*2 -1, czyli koszt tej mocy to 9 punktów mocy.
Stwierdzenie: Drugie zastosowanie jest totalnie przepakowane. Psion mający 300pp i wcześniej przygoowany astral seed, jest w stanie zadać 300k8 obrażeń (minimym 150 obrażeń przy udanym rzucie obronnym). Trochę przepakowane. Dodatkowo obrażenia powinny mieć jakiś typ i być standardowymi k6.
Asurmar pisze:
Zwierciadło świadomości

Uwaga: Działanie mocy sugeruje czas manifestacji immediate action i czas działania natychmiastowy.

Asurmar pisze:
1. Za każdy dodatkowy punkt mocy ST twojego rzutu obronnego zmniejsza się o 1.

2. Za każdy dodatkowy punkt mocy ST rzutu obronnego przeciwnika zwiększa się o 1.

Stwierdzenie: Wszystkie moce mają w takich przypadkach dopalenie 2pp -> +1DC. Tak też powinno być tutaj.
Propozycja: Dodałbym jeszcze możliwość dopalenia w celu zwiększenia poziomu mocy/czaru jaki można odbić (i nie rozgraniczać poziomowo na moce/czary).
Uwaga: Oczywiście, nadal koszt mocy powinien być inny.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

wt lis 28, 2006 5:33 pm

Suldarr'essalar pisze:
Uwaga: Moce powinny mieć koszt wyliczony wedle wzoru: poziom*2 -1, czyli koszt tej mocy to 9 punktów mocy.


Nie wiedziałem. Koszt w punktach mocy ustalałem trochę " na czuja ". Już zmienione.



Suldarr'essalar pisze:
Uwaga: Działanie mocy sugeruje czas manifestacji immediate action i czas działania natychmiastowy.


Właśnie powtórnie sprawdziłem moce obronne Thought shield i Tower of iron will, które zainspirowały mnie do stworzenia tej mocy. Rzeczywiście immediate action, zmieniam.

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: Wszystkie moce mają w takich przypadkach dopalenie 2pp -> +1DC. Tak też powinno być tutaj.


Dzięki za uwagę ( kolejna rzecz, której nie wiedziałem ) :oops: Zmienione!

Suldarr'essalar pisze:
obrażenia powinny mieć jaki¶ typ i być standardowymi k6.


Zmienione, dziękuję.

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: Drugie zastosowanie jest totalnie
przepakowane. Psion mający 300pp i wcze¶niej przygoowany astral seed, jest w stanie zadać 300k8 obrażeń (minimym 150 obrażeń przy udanym rzucie obronnym). Trochę przepakowane.


Wytłumacz mi jeszcze jak często wpada się na psiona z zapasem 300 pp i co za tym idzie odpowiednim poziomem doświadczenia ( Astral Seed, Metakreacja, Shaper 8 ). :) A bez tego raczej ciężko o wskrzeszenie ( ciało rozerwane na strzępy ) :neutral:

Suldarr'essalar pisze:
Propozycja: Dodałbym jeszcze możliwo¶ć dopalenia w celu zwiększenia poziomu mocy/czaru jaki można odbić (i nie
rozgraniczać poziomowo na moce/czary).


Myślałem o tym przegłądając listę mocy i czarów. Ostatecznie postanowiłem wzorować się na Lesser globe of invulnerability. A jeśli chodzi o drugą propozycję to sądzę, że psionikowi trudniej będzie odbić czar niż moc ( ostatecznie z czarami nie ma zazwyczaj nic wspólnego ).

To na razie tyle. Pozdrawiam!
---
Właśnie zobaczyłem jak ten mój post wygłąda. Czy którys z moderatorów mógłby mi wytłumaczyć jak to zrobić, żeby ten post miał ręce i nogi. :?

Sprostowanie: Właśnie udało mi się poprawić wygląd postu. Przepraszam też moderatorów za świadome złamanie regulaminu ( punkt 2.2.5 ). Z początku nie mogłem sobie poradzić , a nie chciałem żebyście pomyśleli że olewam sprawę. :spoko:
__________________

Następnym razem próbuj kontaktować się via pw. Notki scaliłem.
Moderator Zsu-Et-Am

__________________
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 4:04 pm przez Asurmar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt gru 01, 2006 9:00 pm

Witam na Forum. Zgodnie z prośbą, garść poprawek:

Uwagi ogólne:
- odległości "taktyczne" (w rodzaju ruchu, zasięgu czy obszaru działania efektu) na potrzeby mechaniki powinny być podawane jako wielokrotności całkowite 1,5 m (w oryginale: 5 stóp)
- w ed. 3,5 wprowadzono klasę Furiata (Wilder), posiadającą listę mocy wspólną z Psionem. W rubryce "Poziom:" w przypadku mocy stosuje się formułkę w rodzaju: "Poziom: Psion/Furiat X, Psychowojownik X"

Co do samych mocy:

Sfera anihilacji - umiarkowanie oryginalne. Ot, kolejna moc zadająca obrażenia - tyle, że bardziej przegięta. Wprawdzie wbrew temu, co podaje Suldarr'essalar, mechanika niekiedy dozwala wprowadzenie obrażeń pozbawionych określonego typu, jednak w tym konkretnym przypadku byłoby to niewskazane, przynajmniej przy tak wysokich obrażeniach zadawanych. Poza tym jednak, niebezpieczna jest druga opcja. Czyni ona Psionów niezwykle niebezpiecznymi. Owszem - mało jest na świecie postaci spełniających warunki pozwalające na uczynienie tej mocy "ostatecznym rozwiązaniem problemów ze zbyt potężnymi przeciwnikami". W rękach tej wysokopoziomowej garstki wciąż spoczywa jednak zbyt wielka potęga.

Przy tej okazji - jedna z opcji wzmacniania tej mocy podaje wzrost ST o 1/2k6 obrażeń zadawanych dodatkowo przez moc. Mimo wszystko sugerowałbym zmianę tej konkretnej własności na ogólniejsze "+1 do ST/każde 2 punkty mocy dodatkowo poświęcone na wzmocnienie tej mocy na jeden lub kilka podanych sposobów". Drugi sposób dopalania musi z kolei zostać zmieniony na coś w rodzaju: "Za każde 2 dodatkowo poświęcone punkty mocy, średnica sfery objętej działaniem mocy wzrasta o 1,5 m".

Jeśli chodzi o moje sugestie, to proponowałbym wywalić zupełnie pierwsze zastosowanie, a drugie przerobić, tak, by moc pozwalała na coś zgoła innego: zadanie wysokich i omijających rozmaite odporności obrażeń, ale za cenę przynajmniej częściowego samookaleczenia (z ryzykiem przyjęcia pełnego efektu na siebie) i - jeśli doprowadziłoby to do śmierci postaci - niemożności przywrócenia do życia bez pomocy Wskrzeszenia lub potężniejszych efektów.

Do drugiej mocy może jeszcze się odniosę, teraz jednak braknie mi po temu czasu. Pozdrawiam.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

sob gru 02, 2006 10:24 pm

Witam po przerwie. A teraz czas na wiadomości. :)


Zsu-Et-Am pisze:
- odległości "taktyczne" (w rodzaju ruchu, zasięgu czy obszaru działania efektu) na potrzeby mechaniki powinny być podawane jako wielokrotności całkowite 1,5 m (w oryginale: 5 stóp)


Nie jestem pewien czy czytałeś dokładnie, ale podstawowy obszar działania to wielokrotność 1,5 m ( 9 m ).


Zsu-Et-Am pisze:
- w ed. 3,5 wprowadzono klasę Furiata (Wilder), posiadającą listę mocy wspólną z Psionem. W rubryce "Poziom:" w przypadku mocy stosuje się formułkę w rodzaju: "Poziom: Psion/Furiat X, Psychowojownik X"


Cóż, w sprawach podstawowych zasad mechaniki nie dyskutuje się z ekspertem. Mój błąd, choć o klasie Wildera wiedziałem ( zwykłe przeoczenie ). Dzięki za zwrócenie uwagi.


Zsu-Et-Am pisze:
Sfera anihilacji - umiarkowanie oryginalne. Ot, kolejna moc zadająca obrażenia - tyle, że bardziej przegięta.


Poprawka, jeśli chodzi o podstawowe działanie Sfery anihilacji to nie ma w niej nic oryginalnego. Tą moc stworzyłem jednak specjalnie dla drugiej opcji i co za tym idzie:


Zsu-Et-Am pisze:
Jeśli chodzi o moje sugestie, to proponowałbym wywalić zupełnie pierwsze zastosowanie, a drugie przerobić, tak, by moc pozwalała na coś zgoła innego: zadanie wysokich i omijających rozmaite odporności obrażeń, ale za cenę przynajmniej częściowego samookaleczenia (z ryzykiem przyjęcia pełnego efektu na siebie) i - jeśli doprowadziłoby to do śmierci postaci - niemożności przywrócenia do życia bez pomocy Wskrzeszenia lub potężniejszych efektów.


Jeśli wyrzucę pierwsze zastosowanie to powstanie mało użyteczna, żeby nie powiedzieć niszowa moc. Pierwsze zastosowanie istnieje żeby zapewnić chwiejną równowagę między użytecznością, a klimatem, czyli między normalnym manifestowaniem w walce, a 100% pewnym poświęceniem swego życia w jakiejś wyższej sprawie np. W imię zemsty czy dla dobra reszty drużyny toczącej skazaną na porażkę epicką walkę ze znacznie potężniejszym przeciwnikiem.

Poza tym wytłumacz proszę co masz na myśli pisząc o możliwości " częściowego samookaleczenia " - czy chodzi ci np. o utratę XP albo ability burn? A jeśli tak to jakie wartości liczbowe wchodziłyby w grę? Trochę to niejasne. :?


Zsu-Et-Am pisze:
Przy tej okazji - jedna z opcji wzmacniania tej mocy podaje wzrost ST o 1/2k6 obrażeń zadawanych dodatkowo przez moc. Mimo wszystko sugerowałbym zmianę tej konkretnej własności na ogólniejsze "+1 do ST/każde 2 punkty mocy dodatkowo poświęcone na wzmocnienie tej mocy na jeden lub kilka podanych sposobów".


Tworząc tę moc wzorowałem się na Tornado blast ( także Psychokineza i działanie zbliżone ) choć zgadzam się, że większość mocy ofensywnych korzysta z podanego przez ciebie schematu.


Zsu-Et-Am pisze:
Drugi sposób dopalania musi z kolei zostać zmieniony na coś w rodzaju: "Za każde 2 dodatkowo poświęcone punkty mocy, średnica sfery objętej działaniem mocy wzrasta o 1,5 m".


OK. 8)


Zsu-Et-Am pisze:
Owszem - mało jest na świecie postaci spełniających warunki pozwalające na uczynienie tej mocy "ostatecznym rozwiązaniem problemów ze zbyt potężnymi przeciwnikami". W rękach tej wysokopoziomowej garstki wciąż spoczywa jednak zbyt wielka potęga.


A co powiesz na to:

http://boards1.wizards.com/showpost.php?p=9319306&postcount=106

Jeśli dobrze pamiętam to ty właśnie podniosłeś temat tego magicznego fenomenu, mam rację? Przypomnę, że chodzi o temat Psioniczna polemika w Mocach umysłu.

Zsu-Et-Am pisze:
Mechanika niekiedy dozwala wprowadzenie obrażeń pozbawionych określonego typu, jednak w tym konkretnym przypadku byłoby to niewskazane, przynajmniej przy tak wysokich obrażeniach zadawanych.


Może mógłbyś zaproponować typ obrażeń?Przyznam, że nie jestem pewien jakie rozwiązanie byłoby najlepsze. :help:

Zsu-Et-Am pisze:
Do drugiej mocy może jeszcze się odniosę, teraz jednak braknie mi po temu czasu.


Zrób to proszę jak najszybciej.

Dziękuję i pozdrawiam! :)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

sob gru 02, 2006 11:43 pm

Inaczej. Drugie działanie - swoisty trigger - wydaje się zbyt potężne i niewłaściwe. Dlatego też sugeruję z rezygnacji z opcji "automatyczne działanie w chwili utraty przytomności lub śmierci". Rzecz nawet nie w tym, że przy odpowiednich kombinacjach można doprowadzić do sytuacji, w której postać na 20. poziomie zabije każdego, zadając obrażenia liczone w tysiącach - to nie jest właściwe usprawiedliwienie, a raczej pewnego rodzaju "błąd systemu", często - niedopatrzenie twórców tej czy innej zasady, dającym sprytnym graczom (zazwyczaj teoretyzującym) możliwość uzyskania efektu w rodzaju Pun-Puna. Źle jednak, jeśli taką kombinację tworzą już dwa zestawione ze sobą efekty.

Moc uznałem za "umiarkowanie oryginalną" właśnie ze względu na to drugie działanie. Nie zmienia to jednak faktu, że i ono nie jest czymś zupełnie nowym - również w wersji proponowanej przeze mnie (vide niektóre efekty z BoED - magiczne i odmienne w założeniach, ale również niekiedy odnoszącej się do "ofiary"). Możemy jednak osiągnąć kompromis:

Niech moc zachowa dwa działania, przy czym pierwsze pozwalałoby na stworzenie takiej właśnie eksplozji, jak podano - Xk6 obrażeń nieokreślonego typu, omijających odporności ofiar (ale nie redukcję obrażeń Y/- czy regenerację), wyższych niż zazwyczaj dopuszczalne na danym poziomie - z tą uwagą, że sam manifestujący również podlegałby działaniu mocy, jakkolwiek w stopniu o połowę mniejszym (rzut obronny na Wytrwałość umożliwiałby całkowitą negację tych obrażeń i efekt oszołomienia). Poza tym, jak podałem - jeśli obniżyłoby to jego pw poniżej 0, energia psychokinetyczna rozrywałaby jego ciało, uniemożliwiając przywrócenie do życia bez użycia Wskrzeszenia lub innych efektów, pozwalających na jego odtworzenie.

Druga opcja pozostałaby bliższa pierwotnej koncepcji, wymagałaby jednak wcześniejszej manifestacji mocy (jednak bez widocznego efektu, poza standardowymi przejawami) - w tym przypadku mogłaby ona utrzymywać swe działanie przez 1 minutę/poziom lub nawet nieco dłuższy czas. Jeśli w tym czasie manifestujący utraciłby przytomność lub nawet zginął, dochodziłoby do eksplozji. Zastrzegłbym jednak, aby maksymalne obrażenia zadawane przez moc w tym drugim przypadku wynosiły 2k6/poziom manifestującego. Nie ma sensu zupełnie przesadzać.

PS:
Asurmar pisze:
Nie jestem pewien czy czytałeś dokładnie, ale podstawowy obszar działania to wielokrotność 1,5 m ( 9 m ).

Czytałem - odnosiłem się jednak do dalszej części pracy, gdzie przy Wzmacnianiu sugerowałeś przyrost obszaru o 1 m (już poprawione).
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

ndz gru 03, 2006 5:52 pm

Witam! Tak jak poprzednio odpowiadam najszybciej jak się da. A więc do rzeczy:

Zsu-Et-Am pisze:
Rzecz nawet nie w tym, że przy odpowiednich kombinacjach można doprowadzić do sytuacji, w której postać na 20. poziomie zabije każdego, zadając obrażenia liczone w tysiącach



Hmmm. :neutral:

Właśnie skończyłem przeglądać materiały ze strony Wizardsów dotyczące efektu Pun - Puna. Rzeczywiście potężne przegięcie, sądzę jednak, że nie ma się co oglądać na cwanych teoretyków. Oni nawet z Magicznego pocisku zrobią broń ostateczną. A jeśli chodzi o możliwe kombinacje to w tej chwili przychodzi mi do głowy jedynie Schizm oraz atuty metapsioniczne Enlarge power i Maximize effect. Mógłbyś to rozwinąć?


Zsu-Et-Am pisze:
Dlatego też sugeruję z rezygnacji z opcji "automatyczne działanie w chwili utraty przytomności lub śmierci".


Zgodnie z tym co napisałem w opisie mocy nie ma mowy o automatycznym zadziałaniu w momencie utraty przytomności. Jeśli psion oberwie po głowie od cwanego złodziejaszka polującego na jego sakiewkę to moc nie ma prawa się wyzwolić. Odwrotnie jeśli chodzi o walkę na śmierć i życie, która kończy się otrzymaniem śmiertelnego ciosu.


Zsu-Et-Am pisze:
Niech moc zachowa dwa działania, przy czym pierwsze pozwalałoby na stworzenie takiej właśnie eksplozji, jak podano - Xk6 obrażeń nieokreślonego typu, omijających odporności ofiar (ale nie redukcję obrażeń Y/- czy regenerację),


Dobry pomysł ( chodzi mi o RO i regenerację ), zmieniłem.

Jeśli zaś chodzi o twoje propozycje dotyczące zmiany schematu dzialania mocy to po przemyśleniu sprawy zgadzam się z tobą, że dobrze byłoby wprowadzić więcej ograniczeń. W związku z tym mam dwie propozycje:

1. Uzależnić możliwość automatycznego wyzwolenia mocy od SW przeciwnika tzn. musiałaby ona być równa lub większa od SW manifestującego. Wiązałoby się to z motywem, który podrzuciłem w poprzednim poście, czyli heroiczną walką z potężnym wrogiem, która wyzwalałaby wyjątkową motywację, a co za tym idzie dostęp do drugiej opcji mocy.

2. Druga opcja byłaby dostępna tylko wtedy gdyby manifestujący w momencie otrzymywania śmiertelnego ciosu był psionicznie skupiony. Tak więc w przypadku udanego ( czyli zakończonego śmiercią manifestującego ) ataku z zaskoczenia moc nie miałaby prawa się wyzwolić.

Uwaga: Ewentualnie można by połączyć te dwie możliwości. Tylko czy wówczas nie wyjdzie jak to już ująłem wcześniej moc niszowa?

Jeśli zaś chodzi o możliwości, które podałeś to obie moim zdaniem niezupełnie oddają to co chciałem zawrzeć w tej mocy. Chodziło mi o coś w rodzaju psionicznego " rzutu poświęcenia " , a więc oddanie swojego życia w sprawie, która byłaby tego warta. Twoje opcje są zbyt bezpieczne i otwierają drogę do nadużyć i manipulacji związanych z zasadami mechaniki ( przed czym sam mnie słusznie ostrzegałeś pisząc o efekcie Pun puna ). Niemniej niektóre elementy podobają mi się, ale:


Zsu-Et-Am pisze:
sam manifestujący również podlegałby działaniu mocy, jakkolwiek w stopniu o połowę mniejszym (rzut obronny na Wytrwałość umożliwiałby całkowitą negację tych obrażeń i efekt oszołomienia).


Dlaczego Wytrwałość, a nie Wola, która lepiej pasuje w takiej sytuacji?


Zsu-Et-Am pisze:
Zastrzegłbym jednak, aby maksymalne obrażenia zadawane przez moc w tym drugim przypadku wynosiły 2k6/poziom manifestującego. Nie ma sensu zupełnie przesadzać.


Jeśli zaś chodzi o to rozwiązanie to jest ciekawe ( i rozsądne :wink: ). Zastanowię się jeszcze nad tym.

PS: Napisz ( napiszcie ) co sądzisz ( sądzicie ) o drugiej mocy , bo do tej pory była traktowana po macoszemu.

To na razie wszystko. Cześć! :)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz gru 03, 2006 8:11 pm

Na drugą moc ciągle braknie czasu, ale jeszcze do niej wrócę. Jeszcze jedno - manifestacja mocy prowokuje ataki okazyjne. Zmienianie tego w przypadku pierwszej mocy budzi pewne wątpliwości.

Wytrwałość a Wola - bez różnicy. Uznałem, że oparcie się rozrywającemu działaniu psychokinezy można równie dobrze oprzeć na jednym lub drugim rzucie obronnym, ale ostatecznie wybrałem Wytrwałość. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dokonać zmiany.

Utrata przytomności - mechanicznie zejście pw poniżej 0 oznacza utratę przytomności (choć istnieją wyjątki - np. atut Trudny do zabicia [Diehard] albo nieumarli i konstrukty, w przypadku których oznacza to zniszczenie).

Co się tyczy propozycji - pierwsza sama w sobie czyni moc przesadnie niszową, druga wydaje się wiązać z wątpliwościami.

Sam patrzę na tą moc albo jako na sposób zabezpieczenia się (jeśli postać ryzykuje śmierć w walce) lub zadanie wielkich obrażeń (wyższych niż normalnie na danym poziomie - możesz nawet rozważyć zamianę k6 na k8), ale kosztem samouszkodzenia. Np. załóż, że rzut obronny wykonywany przez manifestującego pozwala jedynie na obniżenie obrażeń o połowę (tak jak u innych ofiar, choć zmienia się typ rzutu - z Refleksu na Wolę/Wytrwałość), bądź na ich całkowitą negację (normalnie byłyby one jedynie połowiczne względem tego, co odczuwają przeciwnicy), ale nie ma żadnego wpływu na efekt oszołomienia. Element ryzyka i własnej ofiary (tym większej, im większe obrażenia zostaną zadane) staje się zarazem czynnikiem ograniczającym użycie mocy, ale nie czyniącym jej zupełnie bezużyteczną.

Jeśli chcesz oddać koncepcję "śmierci za sprawę", swoistego poświęcenia (vide Tassadar w StarCrafcie, choć tu można nawet rozważać efekt zbliżony do epickich), możesz zawsze dodać trzecią opcję (mimo iż zazwyczaj tertium non datur): automatycznego uruchomienia drugiego efektu, mimo iż manifestujący nie otrzymał śmiertelnego ciosu (czyli decyduje się on oddać życie w akcie manifestacji mocy - jej czas może przy tym zostać wydłużony do pełnej rundy), zadając przy tym ogromne obrażenia wszystkim w pobliżu - i to już na dość niskim poziomie.
Ostatnio zmieniony pn gru 04, 2006 9:54 pm przez Zsu-Et-Am, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

pn gru 04, 2006 5:56 pm

Sądząc po tym co napisałeś ciągle jeszcze umykają mi pewne istotne aspekty mechaniki tzn.


Zsu-Et-Am pisze:
Jeszcze jedno - manifestacja mocy prowokuje ataki okazyjne. Zmienianie tego w przypadku pierwszej mocy budzi pewne wątpliwości.


Prawdopodobnie stosujemy się do innych zasad mechaniki. Ja używam tej:

Możesz spróbować zamanifestować broniąc się. W takim razie jeśli wykonasz udany test Koncentracji o ST 15+poziom mocy nie wystawiasz się na ataki okazyjne. Jednak jeśli test się nie powiedzie moc nie udaje się.


To nie są oficjalne zasady. Chcę jednak przez to powiedzieć, że nie są one ( oficjalne zasady ) nie do ruszenia. Czasem można je zastąpić innymi, bardziej logicznymi. Jeśli bowiem się zastanowic to dlaczego manifestowanie mocy miałoby prowokować ataki okazyjne? Jestem w stanie zrozumieć ataki okazyjne przy rzucaniu czarów, gdyż towarzyszące temu słowa i gesty to jest akcja w zdroworozsądkowym tego slowa znaczeniu. Natomiast manifestowanie mocy ogranicza się zazwyczaj do koncentracji, jednego spojrzenia i jak to ktoś z użytkowników zgrabnie kiedyś ujął "już ktoś stoi we własnym moczu".


Zsu-Et-Am pisze:
Utrata przytomności - mechanicznie zejście pw poniżej 0 oznacza utratę przytomności (choć istnieją wyjątki - np. atut Trudny do zabicia [Diehard] albo nieumarli i konstrukty, w przypadku których oznacza to zniszczenie).


Znów to samo co poprzednio, czyli rozbieżność w zasadach. Stosuję po prostu bardziej morderczą regułę utraty życia wraz z zejściem pw do poziomu -1. Jeśli jednak twoim zdaniem prace na forum mają być całkowicie zgodne z oficjalnymi zasadami to nie ma problemu napisz mi o tym, a wtedy zmienię ten aspekt mocy.


Zsu-Et-Am pisze:
Co się tyczy propozycji - pierwsza sama w sobie czyni moc przesadnie niszową, druga wydaje się wiązać z wątpliwościami.


Jakimi wątpliwościami? Sprecyzuj, choć już się domyślam, że chodzi o mechanikę.


Zsu-Et-Am pisze:
możesz nawet rozważyć zamianę k6 na k,


Wkradł się tu jakiś błąd, przypuszczam, że chodzi o k8. Sprecyzuj proszę.

Jeśli zaś chodzi o twoją propozycję dodania trzeciej opcji to jest ona całkowicie słuszna. Nie wiem jak to się stało, że pisałem już o tym wcześniej odpowiadając na twoje posty, a jeszcze tego nie zmieniłem. :oops: Po wprowadzeniu tej możliwości także twoje pomysły dotyczące rzutu obronnego, który musiałby wykonywać manifestujący i zamiany na 2k6 obrażeń zadawanych przeciwnikom w przypadku otrzymania śmiertelnego ciosu , będą pasować. Oczywiście w przypadku trzeciej opcji ( obrowolna śmierć za wielką sprawę ) nadal obrażenia pozostałyby takie jak w oryginale. Wszystkie te poprawki wprowadzę jak zakończymy już wymianę poglądów dotyczących tej mocy.

To na razie wszystko. Cześć! :)

PS. Jak znajdziesz trochę czasu to napisz coś wreszcie o Zwierciadle świadomości.

PS 2. Dzięki za cierpliwość i szybkie odpowiedzi.

EDIT: Właśnie przypomniała mi się pewna sprawa niezwiązana z tym tematem. Liczę jednak na to że Zsu, albo ktoś o podobnej wiedzy ( względnie ktoś będący w posiadaniu odpowiednich materiałów :wink: ) pomoże mi. Tworzę właśnie na potrzeby kampanii klasę prestiżową do ed. 3.5 i potrzebuję do tego opisu dwóch umiejętności łącznie z mechaniką. Chodzi mi o Psychochirurgię i Primal scream( w oryginale to chyba będzie Pierwotny krzyk). Ta druga umiejętność pojawiła się podobno przy opisie klasy prestiżowej Wild runnera. Już szukałem w sieci, ale nie mogę znaleźć. Pomóżcie mi jeśli nie jest to złamaniem prawa autorskiego,dobrze? Z góry dziękuję. Aha, jeszcze jedno, jeśli miałby to byc link do strony z interesującymi mnie informacjami to niech to będzie strona polsko- lub anglojęzyczna.
KONIEC EDITU.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości