Zrodzony z fantastyki

 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

sob sie 26, 2006 3:35 pm

<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><div align="center">Ognisty poszukiwacz [3.0]</div><!--sizec--></span><!--/sizec--><br />- Tylko się nie poparz...<br /><br /><div align="center">Obrazek</div><br /><br />Zarazy nie są niczym niezwykłym – wybuchają w dużych miastach w najmniej spodziewanym momencie. Ofiar jest wiele i nie da się pomóc wszystkim. Niektórzy jednak mogą znaleźć kapłanów Kossuth’a oferujących zdrowie za wysoką cenę. Niewielu zgadza się na Próbę Ognia wypalającą choroby jak i dusze. Ci którzy przeżyli patrzą na swoje ręce zakute na zawsze w metalowym pancerzu - Szczęście w nieszczęściu? A może z deszczu pod rynnę?<br />Przygody: Zwykle ogniści poszukiwacze są wdzięczni za ocalenie ich życia i pomaga rozwijającemu się kościołowi Kossuth’a np. jako ochronna kapłanów Ognistego Władcy. Niektórzy jednak o słabszej woli doświadczyli w Próbie Ognia takich katuszy, że do końca życia chowają urazę do przeklętych kapłanów. Zostają wtedy często najemnikami, bo prace manualne sprawiają im spore trudności. <br />Charakterystyka: Ogniści poszukiwacze nie mają dużej wytrzymałości na ból jak wojownicy, lecz dorównują im w walce demonstrując potęgę „przeklętych” rękawic. Potrafią razić wrogów świętym ogniem któremu nie oprą się nawet smoki. Zręczni i wytrzymali mogą zaatakować z cienia siejąc zniszczenia. <br />Charakter: Ogniści poszukiwacze mogą reprezentować całą gamę charakterów, ale zasadniczo widać różnice w zależności od tego jak podchodzi do swych niezwykłych zdolności. Ci „wdzięczni” są zwykle praworządni i lojalnie wypełniają nakazy kościoła. Ci „niewdzięczni” są wolnymi duchami próbujący znaleźć sobie miejsce w świecie.<br />Religia: Wierni swojemu bogu poszukiwacze wyznają oczywiście Kossuth’a. Pozostali mogą wyznawać dowolne inne bóstwo najbardziej odpowiadające ich charakterowi lub rasie.<br />Pochodzenia: Jak już było wspomniane większość ognistych poszukiwaczy to osoby pochodzące z terenów dotkniętych zarazą. Kapłani Kossuth’a proponują nieuleczalnie chorym możliwość powrotu do zdrowia jeśli ci przeżyją Próbę Ognia. Podczas owego rytuału nieszczęśnik zakłada na dłonie magiczne rękawice, które bezlitośnie, z siłą rozgrzanego żelaza wpijają się w ciało powodując niewyobrażalny ból. Magiczny przedmiot bezlitośnie wypala wszelkie zarazy przez oczyszczenie magicznym ogniem krwi. Tylko część najsilniejszych, o największej woli przetrwania przeżywa proces. <br />Rasy: Każdy może zostać ognistym poszukiwaczem tak jak każdego może dopaść zaraza. Kapłani preferują jednak tylko cywilizowane rasy (jakie spotyka się w miastach) i prawie nigdy nie ma ognistych poszukiwaczy pośród ras takich jak gobliny, gnolle czy orkowie.<br />Klasy: Ogniści poszukiwacze to wojownicy i z nimi dobrze się rozumieją. Preferują także towarzystwo doświadczonych mnichów od których mogą się wiele nauczyć (z drugiej strony część mnichów nie przepadają za członkami tej klasy za ich „fałszywe pięści”). Niektórzy lubią łotrzyków i wraz z nimi ćwiczą stapianie się z cieniem. <br /><br />Informacje o zasadach gry<br /><br />Charakter: każdy <br />KW: k6<br /><br /><br />Umiejętności klasowe:<br />Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Nasłuchiwanie (Rzt), Profesja (Rzt), Równowaga (Zr), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S)<br /><br />Pkt. umiejętności na 1. poziomie (4 + mod. z Int.) x 4<br />Pkt. umiejętności na następnych poziomach: 4 + mod. z Int.<br /><br />Poz._Atak_________Wytr_Ref_Wol__Obr___Specjalne<br />1___+1____________+2__+2__+0__1k6___ Dłonie Kossuth’a, <br />2___+2____________+3__+3__+0__1k6___ Ogniste uderzenie (9m), Nieświadomy unik (Zr do KP)<br />3___+3____________+3__+3__+1__1k6___ <br />4___+4____________+4__+4__+1__1k8___ <br />5___+5____________+4__+4__+1__1k8___ <br />6___+6/+1_________+5__+5___+2__1k8___ Boskie Rękawice +1, Dotknięcie piekieł 1x/dzień<br />7___+7/+2_________+5__+5___+2__1k8___ Dysk<br />8___+8/+3_________+6__+6___+2__1k10__ Ogniste uderzenie (18m)<br />9___+9/+4_________+6__+6___+3__1k10__ <br />10__+10/+5________+7__+7___+3__1k10__<br />11__+11/+6/+1______+7__+7__+3__1k10__ Boskie Rękawice +2<br />12__+12/+7/+2______+8__+8__+4__1k12__ Dotknięcie piekieł 2x/dzień<br />13__+13/+8/+3______+8__+8__+4__1k12__<br />14__+14/+9/+4______+9__+9__+4__1k12__ <br />15__+15/+10/+5_____+9__+10_+5__1k12__ Ogniste uderzenie (27m)<br />16__+16/+11/+6/+1__+10_+10__+5__1k20__ Łańcuch ognia, Boskie Rękawice +3<br />17__+17/+12/+7/+2__+10_+10__+5__1k20__<br />18__+18/+13/+8/+3__+11_+10__+6__1k20__ Dotknięcie piekieł 3x/dzień<br />19__+19/+14/+9/+4__+11_+10__+6__1k20__ <br />20__+20/+15/+10/+5_+12_+10__+6__1k20__ Boskie Rękawice +4<br /><br />Biegłość w broni i pancerzu: Ogniści poszukiwacze biegle posługują broniami prostymi oraz jedną wybraną bronią żołnierską. Mogą też używać lekkich pancerzy lecz nie tarcz.<br /><br />Dłonie Kossuth’a: Ten niezwykły magiczny przedmiot jest tworzony przez kapłanów Władcy Płomieni. Są to magiczne rękawice, które przez skomplikowany rytuał stapiają się z dłońmi wybranej osoby. Nie jest to przyjemne doświadczenie. Postać taka traci permanentnie 1 pkt. Bd. Zaletą rytuału jest jednak to że oczyszcza on całkowicie organizm z najgorszych chorób i trucizn (dlatego Ogniści poszukiwacze często wywodzą się z trenów dotkniętych zarazami). Masywne Rękawice szczelnie zamykają dłonie osobnika praktrycznie na stałe, przez co postać ma trudności z niektórymi czynnościami manualnymi. <br />Zdolności i wady dłoni Kossuth’a:<br />• Rękawice cały czas płoną Nieustającym płomieniem Jeśli Ognistemu poszukiwaczowi uda się Test koncentracji o ST=10 to Płomienie stają się czarne i nie dają światła. Test trzeba ponawiać w każdej turze inaczej rękawice znów rozbłysnął.<br />• Ognisty poszukiwacz zadaje w walce wręcz obrażenia podane z tabeli. <br />• Palce są ostro zakończone co pozwala zadawać oprócz ran obuchowych także rany cięte<br />• Na życzenie rękawice zamieniają się w żywe płomienie przez co postać zadaje obrażenia od boskiego ognia (połowa obrażeń to zwykły ogień, a połowa boska energia). W tej formie nie dolicza się obrażeń z premi za siłę postaci. [* dodaje się inny modyfikator - patrz: Boskie rękawice]<br />• Postać otrzymuje premię +2 do testów Wspinaczki<br />• Postać otrzymuje premię +4 do rzutów obronnych przeciw chorobom i premię +2 przeciw truciznom<br />• Podczas konwersacji z wyznawcami Kossuth’a postać otrzymuję premię +3 do testów dyplomacji.<br />• Postać może podczas walki używać gradu ciosów analogicznie do mnicha.<br />• Rękawic nie można stopić<br />• Postać zyskuje premię +1 do KP (premia za tarczę).<br />• Pisanie przychodzi postaci znacznie trudniej – napisanie czegokolwiek zajmuje dwa razy dłużej niż normalnie. <br />• Postać otrzymuje karę -4 o testów Rzemiosła, Profesji, Kradzieży kieszonkowej, Otwierania zamków, Unieszkodliwiania urządzeń i innych gdzie wymagana jest duże sprawność manualna (decyzja MP)<br />• Wszelkie ataki bronią strzelecką mają karę -4 do testów ataku (ponadto podczas używania łuków istnieje 10% szans że przy wystrzale zostanie zniszczona cięciwa)<br />• Postać traci permanentnie jeden pkt. Budowy (wspomniane powyżej)<br />• Rękawic nie można zdjąć – są częścią ciała ognistego poszukiwacza. Można je próbować je oderwać – razem z pękami mięśni postaci. Udana tortura tego typu automatycznie powoduje 4k8 + 20 obrażeń, utratę 1 pkt. Bud. (można go odzyskać jedynie poprzez uzdrowienie) oraz 100 PD na poziom.<br /><br />Ogniste uderzenie: Bardzo szybko ognisty poszukiwacz uczy się wytwarzać ogniste impulsy by razić swoich wrogów na odległość. Jest to atak dotykowy na dystans powodujący obrażenia od boskiego ognia podane w tabeli. Połowa obrażeń to zwykły ogień a połowa – boska energia. Zasięg Ognistego uderzenia to 9m. Zwiększa się on o kolejne 9 na 8. i 15. poziomie.<br /><br />Nieświadomy unik: Na 2. poziomie ognisty poszukiwacz może reagować na zagrożenia instynktownie – jak łotrzyk zachowując premię ze Zr do KP nawet gdy jest nieprzygotowany.<br /><br />Boskie Rękawice: Na 4. poziomie dłonie Kossuth’a zaczyna przepełniać boska moc płynąca z Planu Ognia. Uderzenia ognistego poszukiwacza traktuje się jak broń o podanej premii z usprawnienia na potrzeby przebijania redukcji obrażeń. Ponadto, gdy rękawice mają postać żywego płomienia premię tą dodaje się do obrażeń. <br /><br />Dysk: Na 7. poziomie Ognisty poszukiwacz może przyzwać dysk – magiczny środek transportu. Dysk świeci się pomarańczowym światłem i ma kształt łzy o długości 2m, a szerokości 1m. Lata z prędkością 27m i ma bardzo dobrą zwrotność. Przyzwanie go to akcja całorundowa wymagająca koncentracji. Ognisty poszukiwacz może korzystać z dysku 1godzinę/poziom w swojej klasie. Czas ten może zostać podzielony na pare odcinków. Dysk wymaga niedużej – lecz ciągłej koncentracji. Jeżeli postać zostanie ogłuszona, otumaniona lub w wyniku ran umierająca dysk rozpływa się z powietrzu a nieszczęsny ognisty poszukiwacz spada. Na dysku jest miejsce tylko dla jednej osoby. Wszelkie test Równowagi mające na celu utrzymanie się na dysku mają premię +4. Poszukiwacz mentalnie kontroluje swój dysk na odległość maksymalnie 100m. Jeśli wyśle go dalej - dysk znika. Udźwig dysku wynosi 100kg + 10kg/poziom. Jeżeli zostanie obciążony zbyt bardzo zaczyna powoli opadać na ziemię (stosunkowo do stopnia przekroczenia progu ciężaru.) <br /><br />Dotknięcie piekieł: Ognisty poszukiwacz może zebrać z swych dłoniach potężną ognistą moc. Użycie tej zdolności trzeba zadeklarować przed atakiem. Poszukiwać wykonuje atak dotykowy - jeśli się nie powiedzie zdolność jest zmarnowana. Sukces oznacza, że ofiara otrzymuje 1k6 obrażeń od boskiego ognia/poziom poszukiwacza i musi wykonać rzut na Wytrwałość o ST= 12 + 1/2 poziomu Poszukiwacza – udany oznacza uniknięcie połowy obrażeń. Dotknięcie piekieł niszczy zbroje, topi skórę i pali łuski. Naturalny pancerz stworzenia lub premia z pancerza zostaje obniżona o 1k4 (lecz nie więcej niż wynosi całkowita premia). Stworzenia muszą otrzymać zaawansowaną pomoc (co najmniej leczenie krytycznych ran), a zbroja musi zostać naprawiona (ma bardzo widoczną dziurę wielkości dłoni). W przypadku regeneracji rana goi się tak długo jak odcięta kończyna. <br /><br />Łańcuch ognia: Jeśli podczas walki wręcz ognisty poszukiwacz trafi w rundzie 2 razy w przeciwnika to może próbować go zaplątać w ogniste więzy (pozostałe niewykorzystane ataki przepadają). Ofiara musi wykonać rzut na Refleks o ST= 15 + 1/2 poziomu Poszukiwacza. Nieudany oznacza iż spowija go błyszczący czerwienią łańcuch, który go całkowicie krępuje (jak przy czarze oplątanie - postać może nadal próbować wyrywać się, atakować i rzucać czary przy st koncentracji = 10 + zadane obrażenia). Trwa on 1 rundę na poziom ognistego poszukiwacza (chyba że zostanie wcześniej rozerwany) i w każdej rundzie zadaje obrażenia równe tym jakie zadaje poszukiwacz ognistym uderzeniem. Zdolności można użyć 3 razy dziennie. <br />-------------------------------<br /><br />Jak wam się podoba koncepcja?<br />W góry dzięki za konstruktywną krytykę<br />Pozdro
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

sob sie 26, 2006 3:53 pm

Sam pomysł ciekawy.... Już wyobrażam sobie drużynkę... Fire Warrior, Ognisty Poszukiwacz, jakaś płomienna klasa dla maga i kapłana... Gorące chłopaki -_-'<br /><br />Pozwolę sobie od końca komentować zdolności:<br /><br />Łańcuch ognia ma ST na rozerwanie i takietam takie samo jak oplątanie?<br /><br />Dotknięcie piekieł troszkę za mocne mi się wydaje... Może zamiast niszczyć zbroję rozgrzewa ją, albo miejscowo niszczy, ale nie całkowicie (kość zmniejszającą KP dałbym 1k4). Trochę za mocne to z zaawansowaną pomocą medyczną, zwykła wystarczy, bo nie jest o nią łatwo jak ktoś samotnie podróżuje...<br /><br />Może niech Dysk ma jakiś ustalony udźwig jak Dryfujący Dysk Tensera. Powiedzmy 100 kg+10xpoziom, albo coś tego rodzaju...<br /><br />Poza tym BAB całkowity wydaje mi się nieco za mocny w porównaniu z tyloma ciekawymi zdolnościami. Dałbym 3/4 i jeszcze jakąś odpornośc na ogień, najlepiej 5+poziom.<br /><br />Poza tym to klasa ciekawa. Fajny obrazek :wink:<br /><br /><br />Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Czarna kapuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 22, 2005 1:06 pm

sob sie 26, 2006 4:01 pm

[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] Spoko. Może trochę zbyt naładowany. Podobają mi się poprawki Canthira.<br /><br />Moje pytania: czemu ognisty poszukiwacz i co się stanie, gdy ów wpadnie do wody? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/eusa_eh.gif[/img] <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><div align="center"><!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro--><!--fonto:times--><span style="font-family:times"><!--/fonto-->Czas Pogardy, Czas Końca i Wilczej Zamieci...<!--colorc--></span><!--/colorc--></div><!--fontc--></span><!--/fontc-->
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

sob sie 26, 2006 4:14 pm

Łańcuch ognia ma ST na rozerwanie i takietam takie samo jak oplątanie?
<br />Tak<br />
Dotknięcie piekieł troszkę za mocne mi się wydaje... Może zamiast niszczyć zbroję rozgrzewa ją, albo miejscowo niszczy, ale nie całkowicie (kość zmniejszającą KP dałbym 1k4).
<br />Nie niszczy zbroi całkowicie - tylko miejscowo, ale nich będzie 1k4<br />
Trochę za mocne to z zaawansowaną pomocą medyczną, zwykła wystarczy, bo nie jest o nią łatwo jak ktoś samotnie podróżuje...
<br />Więc lepiej nie być sam jak go spotykasz [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]<br />
Może niech Dysk ma jakiś ustalony udźwig jak Dryfujący Dysk Tensera. Powiedzmy 100 kg+10xpoziom, albo coś tego rodzaju...
<br />Ok - dobry pomysł. Zastanawaiłe się właśnie ile mogę dać.<br />
Poza tym BAB całkowity wydaje mi się nieco za mocny w porównaniu z tyloma ciekawymi zdolnościami.
<br />wiem - ale chciałbym go zostawić... Kwestia sporna, jeszcze nad tym pomyślę.<br />
Moje pytania: czemu ognisty poszukiwacz
<br />Troche oryginalności - bo co? Kolejny Ognisty wojownik :razz:?<br />
i co się stanie, gdy ów wpadnie do wody?
<br />Albo pływa, albo tonie - to chyba oczywiste :razz:
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

sob sie 26, 2006 9:00 pm

Klasa wydaje mi się sensownie zrównoważona. Ma pełny atak i dwa dobre rzuty obronne, ale zdolności klasowe nie są szczególnie potężne i mała kostka życia dobrze je równoważy. Żadna ze zdolności nie budzi moich zastrzeżeń jako zbyt mocna. Mimo to, do kilku rzeczy się przyczepię:<br /><br />1. Jak większość tego typu tworów, to nie powinna być klasa podstawowa, tylko prestiżówka. Coś, co jest ograniczone do wyznawców jednego boga i to jeszcze walczących w bardzo konkretnym stylu jest o wiele zbyt wyspecjalizowane jak na klasę podstawową. Będę się przy tym upierać.<br /><br />2. Sposób zadawania obrażeń przez rękawice jest zbyt skomplikowany. To będzie podstawowy atak używany przez bohatera, najprawdopodobniej wielokrotnie w ciagu rundy i przeliczanei za każdym razem tych ułamków, ile jest od czego, będzie strasznie uciążliwe. Zdecyduj się albo na ogień, albo "boską energię" i po prostu dodawaj odpowiednie obrażenia z tego źródła do normalnych k3 z uderzenia. Bez liczenia tych połówek będzie wygodhniej.<br /><br />3. Drobiazg, ale zdecyduj się, czy rękawice "w ogóle nie krępują ruchów", czy też dają kary do testów manualnych i popraw odpowiednią część opisu.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz wrz 03, 2006 2:40 am

<!--QuoteBegin-"Xelos"+-->
"Xelos" pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ognisty poszukiwacz zadaje w walce wręcz obrażenia podane z tabeli.
Eee... Chodzi o tabelę broni z PG, czy jakąś tabelkę, która powinna być w poście, ale jej nie ma?<br /><br />RE:DOWN<br />Aj, ślepy jestem :wink: .
 
Aramil_Shezzair
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 11:10 pm

ndz wrz 03, 2006 3:25 am

Do¶æ ciekawa klasa :wink:<br />Wygl±da na nie¼le zbalansowan±. Wed³ug mnie mo¿na by os³abiæ umagicznienie rêkawicy do takiego jak u mnicha (naturalna broñ +4 to ju¿ chyba ma³e przegiêcie :wink: ). Popieram te¿ Steenana, najlepiej by³o by jakby rêkawice zadawa³y obra¿enia tylko jednego typu oraz przyda³oby siê sprecyzowaæ to "nie krêpowanie ruchów" :wink:<br /><br />Canthir Zauwa¿, ¿e ta klasa ma pe³ny BAB, ale ma te¿ kostke k6 :wink:<br /><br />Varmus Przyjrzyj siê prawej stronie tabelki ca³ej klasy [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_rolleyes.gif[/img] Jest tam kolumna "Obr" :wink:<br /><br />Za wszelaki be³kot w tym po¶cie przepraszam, ale có¿ zrobiæ trochê ju¿ pó¼no :razz:<br />
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz wrz 03, 2006 12:20 pm

(naturalna broń +4 to już chyba małe przegięcie ).
<br />Zauważ, że rękawica nie staje się +4 tylko "jest traktowana" jak +4 na potrzeby przebijania redukcji obrażeń<br />
Popieram też Steenana, najlepiej było by jakby rękawice zadawały obrażenia tylko jednego typu
<br />Dobra - zmieniłem - teraz zadają obrażenia albo od ognia, albo fizyczne<br />
przydałoby się sprecyzować to "nie krępowanie ruchów"
<br />Oki - sprecyzowane: Rękawice to rękawice i człowiek nie ma już dłoni tak zręcznych.<br /><br />I jak po poprawkach?<br /><br />Przepraszam, że jeszcze nie ma fabuły - niedługo się pojawi<br /><br />Pozdro
 
Aramil_Shezzair
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 11:10 pm

ndz wrz 03, 2006 12:51 pm

Ech... do skrótu my¶lowego siê przyczepi³ :razz:<br /><br />Dodanie tego "+4" nieco przepakowuje klasê z dwóch powodów:<br />- moim zdaniem przebijanie RO x/+4 broni± naturaln± jest ju¿ lekk± przesad± :wink:<br />- poprzez wprowadzenie pozycji "+4" wszystkie poprzednie przesun±³e¶ ni¿ej (+1 jest ju¿ na 4 poziomie [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_eek.gif[/img] )<br /><br />Rada: Usuñ t± pozycjê lub przesuñ "+4" na 20poziom, a pozosta³e w górê. Po której¶ z tych poprawek bêdzie du¿o lepiej [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] <br /><br /><br /><br />A teraz czekamy na fabu³ê [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/aiwebs_011.gif[/img] <br />
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

ndz wrz 03, 2006 1:57 pm

Łańcuch ognia: Jeśli podczas walki wręcz ognisty poszukiwacz trafi w rundzie 2 razy w przeciwnika to może próbować go zaplątać w ogniste więzy (pozostałe niewykorzystane ataki przepadają). Ofiara musi wykonać rzut na Refleks o ST= 15 + 1/2 poziomu Poszukiwacza. Nieudany oznacza iż spowija go błyszczący czerwienią łańcuch, który go całkowicie krępuje (jak przy czarze oplątanie). Trwa on 1 rundę na poziom ognistego poszukiwacza (chyba że zostanie wcześniej rozerwany) i w każdej rundzie zadaje obrażenia równe tym jakie zadaje poszukiwacz ognistym uderzeniem. Zdolności można użyć 3 razy dziennie.
Czyli an 20 poziomie jeśli nei wykona ro na ref o st 25 przytrzymuje go na 20 rund zadając w każdej k20 obrażeń od boskiej energii/ognia (w sumie 20k20 dmg), a postać jest bezradna ? jeśli tak to chyba troszkę za silna zdolność...<br /><br />
Dotknięcie piekieł: Ognisty poszukiwacz może zebrać z swych dłoniach potężną ognistą moc. Użycie tej zdolności trzeba zadeklarować przed atakiem. Poszukiwać wykonuje atak dotykowy - jeśli się nie powiedzie zdolność jest zmarnowana. Sukces oznacza, że ofiara otrzymuje 1k6 obrażeń od boskiego ognia/poziom poszukiwacza i musi wykonać rzut na Wytrwałość o ST= 12 + 1/2 poziomu Poszukiwacza – udany oznacza uniknięcie połowy obrażeń. Dotknięcie piekieł niszczy zbroje, topi skórę i pali łuski. Naturalny pancerz stworzenia lub premia z pancerza zostaje obniżona o 1k4 (lecz nie więcej niż wynosi całkowita premia). Stworzenia muszą otrzymać zaawansowaną pomoc (co najmniej leczenie krytycznych ran), a zbroja musi zostać naprawiona (ma bardzo widoczną dziurę wielkości dłoni). W przypadku regeneracji rana goi się tak długo jak odcięta kończyna.
<br /><br />Ponownie - moim zdaniem troche to za silne zmniejszyłbym obrażenia do k6 na 2 poziomy poszukiwacza albo k4<br /><br />Czy grad ciosów zwiększa się jak u mnicha ? bo +20/+20/+20/+15/+10/+5 to chyba za duzo ...<br /><br />Generalnie pomysł fajny a i wykonanie bardzo dobre [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] Co do fabuły - czekam z utęsknieniem :wink: Sądząc po bóstwie pewnei wiekszość z nich wywodzi sięz Thay, dodałbym wymaganie - kossuth jako bóswo i może charakter odpowiadający charakterowi bóstwa, ewentualnie doległy maksymalnie o 1 stopień<br /><br />Dopisane później: - co do gradu ciosów - wybaczcie zapomniałem że to 3.0 :razz:
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz wrz 03, 2006 2:54 pm

Hmmmm powiem szczerze, że mnie zaskoczyłeś klasą podstawową, zamiast prestiżowej.<br /><br />Tylko mnie zastanawia, czy nie jest to za wąska specjalizacja, by można było uznać ze klasę wypełniającą luki po innych klasach. Bo nie oszukujmy się, że mag lub kapłan bóstwa na odpowiednim poziomie będzie potrafił wykonywać najróżniejsze triki z ogniem.<br /><br />Chociaż tę klasę wyróżniają ciekawe zdolności, więc teoretycznie ta luka jest wypełniona, ale nie do końca. Jednak mam kilka uwag:<br /><br />1. Zmień zdolności na bardziej ogólne z Kossutha. Wiadomo, że ktoś pewnie będzie chciał użyć tej klasy także w innych światach. Uwaga kosmetyczna, ale jednak. Jak steenan wspomniał ta klasa jest zbyt wyspecjalizowana i się z tym zgadzam. Uogólnij ogólnie do bogów/duchów/bytów ognia i powinno być dobrze.<br />2. Uważam, że powinieneś rozpisać jego warianty także na resztę żywiolów. Bo czemu ma być faworyzowany ogień ? Chcę wyznawać np. Akadi i zagrać tą klasą. Jak coś mi wpadnie ciekawego do głowy z ewentualnych zdolności, to coś podeślę. Po tym zmienić nazwę klasy na Poszukiwacza Żywiołów.<br />3. Nie wiem czy mu nie dodać na 20 poziomie podtypu na przybysza lub żywiołaka z możliwością wskrzeszenia. Albo na 20 poziom proponuję mu całkowita odporność na obrażenia pochodzące z planu, którego jest poszukiwaczem, gdy się na nim pojawi. A podwójne, gdy będzie na planie przeciwstawnym do swojego. Do wyboru :wink:. Według mnie to aż tak tą klasą nie zachwieje.<br />4. Po uwagach poprzedników nie mam zastrzeżeń co do zdolności klasowych.<br /><br />Pozdrawiam i czekam na fabularną rozpiskę.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz wrz 03, 2006 3:03 pm

<!--quoteo(post=279040:date=Sep 3 2006, 01:57 PM:name=Ar0n)-->
Ar0n pisze:
<!--quotec--><br />
Łańcuch ognia: Jeśli podczas walki wręcz ognisty poszukiwacz trafi w rundzie 2 razy w przeciwnika to może próbować go zaplątać w ogniste więzy (pozostałe niewykorzystane ataki przepadają). Ofiara musi wykonać rzut na Refleks o ST= 15 + 1/2 poziomu Poszukiwacza. Nieudany oznacza iż spowija go błyszczący czerwienią łańcuch, który go całkowicie krępuje (jak przy czarze oplątanie). Trwa on 1 rundę na poziom ognistego poszukiwacza (chyba że zostanie wcześniej rozerwany) i w każdej rundzie zadaje obrażenia równe tym jakie zadaje poszukiwacz ognistym uderzeniem. Zdolności można użyć 3 razy dziennie.
Czyli an 20 poziomie jeśli nei wykona ro na ref o st 25 przytrzymuje go na 20 rund zadając w każdej k20 obrażeń od boskiej energii/ognia (w sumie 20k20 dmg), a postać jest bezradna ? jeśli tak to chyba troszkę za silna zdolność...<br />
<br />Podkreślam, że chodzi o efekt analogiczny do czaru oplątanie - w każdej rundzie możesz się wyplątać. Może każde atakować i próbować rzucać czary. <br />[Zaznaczyłem w opisie to teraz dokładniej]<br /><br />Dotknięcie piekieł - nie wydaje mi się przegię, w końcu ma to poważny limit użyć, prowokuje okazyjny atak...<br /><br />
Dodanie tego "+4" nieco przepakowuje klasę z dwóch powodów:<br />- moim zdaniem przebijanie RO x/+4 bronią naturalną jest już lekką przesadą <br />- poprzez wprowadzenie pozycji "+4" wszystkie poprzednie przesunąłeś niżej (+1 jest już na 4 poziomie
<br /><br />Po prostu chciałem by przebijał RO stworów jak wój na tym poziomie (żeby go jakiś cienki cień nie uciupał) ale jak tak to was razi.... Zmienione.<br /><br />Co do propozycji Kejmur’a: Kossuth, po prostu mi pasował, także od warstwy fabularnej nad którą pracuję. Faktycznie mogłoby być każde innego ogniste bóstwo – zauważ, że nie ma wymogów charakteru czy wyznania. <br />Niemniej jednak zastanowię się nad tym uogólnieniem. Postaram się żeby na wieczów wszystko było gotowe.<br /><br />Pozdro [i dzięki za zainteresowanie :wink:]
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

ndz wrz 03, 2006 4:41 pm

co do oplatania - mój błąd, nie sprawdziłem w podręczniku [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] <br />w każdym razie - jeszcze raz gratuluję następnej ciekawej klasy (bo Twoje poprzednie projekty tez były oryginalne/dobrze rozpisane, chyba i tak jednak bardziej od tego jegomościa podoba mi sięznawca sztuki :razz: )
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz wrz 03, 2006 9:42 pm

Dodałem warstwę fabularną jak obiecałem.<br />Niedługo postaram się zamieścić alternatywnych poszukiwaczy innych żywiołów (tylko strona mechaniczna)<br />I jak?<br />Pozdro
 
Rożek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob cze 19, 2004 3:20 pm

śr lis 01, 2006 8:13 pm

Czy Ogniste uderzenie nie jest zbyt mocne? Ataki dotykowe s± bardzo niebezpieczne. Dla przyk³adu Ognisty poszukiwacz, bez problemu trafi wojownika w pe³nej p³ycie z ma³± zrêdczno¶ci±. Mo¿e by daæ to jako zwyk³y atak na dystans.<br /><br />A i jeszcze, czy w przypadku rêkawic mo¿na braæ w nich finezje i czy do ognistego uderzenia mo¿na braæ bezpo¶redni strza³ i szybki strza³??
 
Awatar użytkownika
Czarna kapuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 22, 2005 1:06 pm

śr lis 01, 2006 8:41 pm

i co się stanie, jeżeli ów wpadnie do wody?
<br />Albo pływa, albo tonie
<br /><br />Mi chodziło o to, czy ogniste rękawice zgasną (na ile, a może na zawsze?) i czy wciąż będą zadawać pełne obrażenia (ogień, itd.)
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

pn lis 06, 2006 7:45 pm

Sry, że dopiero teraz odpowiadam...<br />Niegasnący płomień pod wodą nie gaśnie, jeśli dobrze pamiętam z opisu czaru, nawet pod wodą. Obrażenia od ognia powinny dalej działać (tylko woda może się poważnie podgrzać :razz:)<br />Ale zasięg ognistego uderzenia poważnie bym ograniczył.<br /><br />Pozdro
 
Awatar użytkownika
dragon1771
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 2:39 pm

sob kwie 25, 2009 10:14 am

Wydaje mi się, że w tabeli przy rzucie na wole jest bład.

+10 na 20 poziomie? a nie +12?
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

sob kwie 25, 2009 10:51 am

Przy okazji: VoBono niedawno wrzucał wzór tabelki - wyręcze go tym razem :wink: .
[table= ]
[th]Poziom[/th][th]Atak[/th][th]Wytrw[/th][th]Ref[/th][th]Wola[/th][th]Specjalne[/th][th]Czary[/th]
[tr][td]1[/td][td]0[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]Lubię ciastka[/td][td]Ł[/td][/tr]
[tr][td]2[/td][td]1[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]Alallalo[/td][td]A[/td][/tr]
[tr][td]3[/td][td]2[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]Wszyscy śmiali się najbardziej[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]4[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]A żyrafa jeszcze najbardziej[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]5[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]Ja Yeti[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]6[/td][td]4[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]Tak wiemy[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]7[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]Patrz nie sięgam[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]8[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]A to krowa:[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]9[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]Mu, mu.[/td][td]A[/td][/tr]
[tr][td]10[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]Padre[/td][td]![/td][/tr]
[/table]


Co wygląda tak:
[table= ]
[th]Poziom[/th][th]Atak[/th][th]Wytrw[/th][th]Ref[/th][th]Wola[/th][th]Specjalne[/th][th]Czary[/th]
[tr][td]1[/td][td]0[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]2[/td][td]Lubię ciastka[/td][td]Ł[/td][/tr]
[tr][td]2[/td][td]1[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]Alallalo[/td][td]A[/td][/tr]
[tr][td]3[/td][td]2[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]3[/td][td]Wszyscy śmiali się najbardziej[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]4[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]A żyrafa jeszcze najbardziej[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]5[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]4[/td][td]Ja Yeti[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]6[/td][td]4[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]Tak wiemy[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]7[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]5[/td][td]Patrz nie sięgam[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]8[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]A to krowa:[/td][td]Z[/td][/tr]
[tr][td]9[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]6[/td][td]Mu, mu.[/td][td]A[/td][/tr]
[tr][td]10[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]7[/td][td]Padre[/td][td]![/td][/tr]
[/table]

@down
Już się nad tobą zlitowałem biedaku :wink:
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 7:12 pm przez Chochliczek, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

sob kwie 25, 2009 7:05 pm

Jest! Jest! Nareszcie!
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

sob kwie 25, 2009 7:43 pm

VoBono, witaj w Uszczęśliw Polterowca :)
Jedno mnie zastanawia: czemu facet z rysunku ma u prawej ręki 6 paluchów?
Co do klasy- ciekawe połączenie wojownika z mnichem i pirokinetykiem. Jak ktoś już wspomniał, rzuty obrnne nieco źle wyliczone (bazowy Refleks), a poza tym główkowałem nad czymś podobnym, dla jednego z BNów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości