Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 5:05 pm

Hmm nie pamiętam nazwy ale już jakoś, kiedy miałem te 15 lat i zaczynałem sobie grać turniejowo w WZ w Krakowie, czyli te 10 lat temu, widziałem system, który polegał tylko na walce w kosmosie statkami właśnie. Zaraz poszperam, chyba, że to już było wymienione wyżej a ja nie załapałem. Tak czy siak, co chciałem. Grafiki bardzo fajne, szczególnie podoba mi się carrier i ten mech, robot. Super naprawdę. Dlatego mam dwa (póki co ofkors, bo zapaliłem się na ten projekt:) pytania:

-Przewidywalibyśmy użycie broni białej i magię? Czy hard sci-fi bez żadnych udziwniaczy w stylu fantasy? Oba pomysły mi się podobają, ale nie wiem jak to się wam w wyobraźni buduje.

-Macie jakieś myśli już na temat uniwersum, czy będzie się tym zajmować dopiero po ankietach? Bo żeby tworzyć ogólny zarys tego, czym się ma walczyć, czemu, po co, jak ma to działać, itp., itd., należałoby chyba najpierw stworzyć świat.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 5:46 pm

Ja wole bez magii i tego typu udziwniaczy wszelakich. Czyste SF jest najlepsze:)
Póki co jeszcze nie ma universum żadnego jakie będzie zobaczymy później. jak już wiadomo jaka ma być gra, bo jeszcze się może okazać że ma być fantasy:P W epicu 40k są okręty też i walki w kosmosie chyba. Też wiem że poza tym jest jakiś system ale nie pamiętam nazwy. Co do pomysłów to mam do konstrukcji okrętów i pojazdów jak je można zrobić z PCW tak by były jak najfajniejsze. Ale żeby to wytłumaczyć musiałbym to narysować i wrzucić skana.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 5:59 pm

Ten system to Full Thrust
 
Awatar użytkownika
Szponer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 5:39 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 6:17 pm

Mnie się trochę marzy cyberpunkowy skirmish. Co prawda jest Tomorrow's War, ale to mało. Systemem, który skupia się głównie na statkach kosmicznych należy do Hawk Wargames. Można na ich stronie poszukać inspiracji.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 6:30 pm

Ja też bym wolał bez magii i udziwnień. I raczej poszedłbym w stronę "realizmu" (czyli inercja, grawitacja, blokowanie linii komunikacji itd) - oczywiscie mowa o bitewniaku kosmicznym.

Co do star wars pocketów - spróbuję coś prostego zmontowac za niedługo.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 7:24 pm

Mnie się trochę marzy cyberpunkowy skirmish.

Myślę, że to da się zmieścić w wisji Sci-Fi. I oczywiście też wolałbym grę bez magii, najlepiej z maksymalnie uproszczonymi zasadami. Czysty fun, bez tony obliczeń i konieczności zapamiętywania dziesiątek zasad opcjonalnych. Wiem zigzak, że fajnie jest uwzględniać różne takie smaczki jak grawitacja, czy inne ekranowanie pokładu przy skokach FTL, ale czasem lepiej sobie odpuścić i zostawić takie rzeczy jako ciekawostkę, albo ew. zasady opcjonalne (zawansowane), których znajomość nie jest wymagana do tego by cieszyć się grą.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 8:03 pm

True, ja wole proste zasady łatwe do zapamiętania. Zbytnie kombinowanie nigdy na dobre nie wychodzi. W mojej gierce jest rozwinięta bardzo opcja dowodzenia, szczeble dowodzenia i rozkazy. Tyle że mój to klasa battle średniowieczny.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 8:07 pm

Jedno nie wyklucza drugiego, panowie.
Ja to mam już dokładnie obmyślone :)
 
Awatar użytkownika
nielubiesielogowac
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob mar 05, 2011 1:26 pm

Re: Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 8:20 pm

nerv0 pisze:
Mnie się trochę marzy cyberpunkowy skirmish.


Polecam INFINITY :)

Odnośnie WTB to mam wrażenie, że te ankiety powstały trochę za szybko. Ograniczają one trochę możliwe wybory. Jak ktoś będzie miał pomysł na bitewniaka w krainie snów? Albo walki, żelowych misi? (To może głupi przykład ale chodzi o ideę). Może ktoś zaproponuje powietrzne walki smoków z myśliwcami....

Myślę, że na początku każdy zainteresowany powinien stworzyć osobny wątek na swoją propozycję klimatu i skali (skirmisz itd). A dopiero potem ankieta, który z tych pomysłów jest najciekawszy i inny niż te które można znaleźć na rynku.

Osobną sprawą jest też mechanika. Też trzeba by zebrać pomysły, zamiast kostek można użyć kart, można spróbować zrobić mechanikę bez żadnych losowań (niczym szachy)...
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 8:26 pm

Tak, zgadzam się i popieram. Dobrze byłoby wrzucic w osobnych wątkach pomysły. Jeśli się okaże, że kilka osób chce coś podobnego, to mogą połączyc siły.
Tak robiliśmy na WTSie - projekt wstępny do 500 słów, szkicujący ogólne założenia.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 9:03 pm

Pomyślimy co z tym począć, i jak to rozwiązać. Powiem szczerze nie liczyłem na taki odzew ale postaram się to zrobić. Może gdy uda nam się wyjść z tym projektem to przeorganizuje poddziały tak by każdy pomysł miał swój oddzielny poddział. Może tak być? zakończymy ankiety, już się skrystalizowały pomysły w jednym uniwersum na 3 systemy, potem ruszą kolejne.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 12:20 am

Jeśli nic się nie zmieni to chce oficjalnie rekomendować 3 systemy- skirmish piechocieńcy+lekki sprzęt, battle SF piechota +średni i cięższy sprzęt, deep space okrętami. Wszystko w jednym uniwersum proponuje. Inne projekty mogą się do tego podczepić itp ale dobrze by było żeby te 3 udalo się zrobić. @zygzak nie mówię nie asteroidom ale zróbmy coś w większej skali bo nic takiego nie ma jeszcze na rynku.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 12:51 am

W sumie to jest. :)
Aerotech, wydany przez Encore w latach 90'.
Jest Battlefleet Gothic, co prawda nie po polsku, ale... jest za darmo: http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =21500018a

Jest bitewniak w świecie Twilight Imperium.
Star Wars w kilku wersjach.
Wspomniany przez slanna Full Thrust.
I ze trzy bitewniaki Star Treka.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 12:57 am

Ok chodzi mi o to że nie w tej skali okrętów co ja myślę. Bo to raczej będzie skala epicka:D
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 1:07 am

A dokładniej?
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 1:11 am

No chodzi mi o pomysl z duzymi okretami.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 8:24 am

SFB to bitwy sporych okrętów. I zazwyczaj walczy się 1 vs 1 bo floty kilku okrętów to bitwy trwające całe dni czasu rzeczywistego.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 9:13 am

Dlatego też moj pomysł to teoretycznie battle, a praktycznie skirmish - bitwy niewielkich eskadr "liniowców" i "pancerników", gdzie kazda jednostka to praktycznie cały oddział. Na stole kilka, kilkanascie okrętów max.
 
Awatar użytkownika
vonBoltzmann
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 29, 2011 4:00 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 9:31 am

Jeśli znaleźliby się chętni do pracy na systemami bitewnymi osadzonymi w świecie Iron Space, to ja bardzo chętnie ten projekt udostępnię - mam założyć nowy wątek?
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 9:47 am

Jeśli chodzi o kosmiczne bitwy to skala battle, nie skirmish. Skirmish w tym wypadku to bitwa eskadry myśliwców plus np korweta. Battle to cięższe okręty i kilka eskadr myśliwców. Na dniach przygotuje odpowiednie podfora w których reszta będzie się już działa. @vonBolzman 3pierwsze nasze projekty idą w jednym universum, jeśli chcesz wystartuj z setingiem do niego w odpowiednim wątku i zobaczymy. Jeśli chodzi o inne projekty w Twoim świece to jasne no problem.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 10:16 am

Myśliwce do mnie nie przemawiają, chyba że jako bezzałogowe drony stanowiące niejako system bojowy większej jednostki. Szczególnie, jeśli na to być hard-sf.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 10:50 am

Myśliwiec to myśliwiec, choć patrząc dokąd idzie współczesna wojskowość to raczej na pewno będą to bezzałogowce.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 11:27 am

Ja proponuję jednak, by robić kilka projektów równocześnie. Chętnie wspomogę projekt Iron Space, ale chce tez pracowac nad wlasnym pomysłem. To ktory okaze sie najciekawszy wyjdzie w ilosci ludzi chcących wspierac merytorycznie te czy inne projekty.
Głosowanie traktuję jako pewne wskazowki - w koncu moze byc tak, ze np "bitwy kosmiczne" chce sporo osób, ale nikt nie chce przy projekcie robić.
Proponuję tez, by wątki zakładali pomysłodawcy konkretnych projektów.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 11:37 am

To że dużo ludzi bedzie za czymś to nie znaczy że muszą nad tym pracować. Będziemy po prostu wiedzieli co ludziom się podoba. Zaraz każę stworzyć odpowiednie podfora i będzie można wtedy rozdzielić projekty. Pytanie moje teraz czy skirmish i battle dac na razie do jednego? bo wg tego co piszemy zasady maja być podobne a różnić się tylko szczegółowością.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 1:15 pm

Aha, wlasnie, przypomnial mi sie jeszcze jeden pomysł na projekt bitewniaka.
Mianowicie bitewniak w świecie owadów.
Kilka frakcji, np mrówki, pajęczaki, pszczoły, szerszenie, żuki itd.
Trójwymiarowe pole walki, kazda frakcja ma inne opcje - mrowki atakują masą, żuki są pancerne, pszczoły latają itd.
Modele PCVki, albo i plastikowe zabawki chińskie.
Niekoniecznie realistyczne i zgodne z rzeczywistością, mozliwe sojusze w celu balansowania armii (np mrówki mogą się wspierać lotnictwem komarów itd, a żuki używać mszyce jako mięso armatnie).
Co myślicie o takim pomyśle? Była kiedyś wydana taka kieszonkowa gra z Metagames, nazywała się Chitin I chyba. Była, w latach 70tych.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 1:37 pm

Napisałem już żeby admin dodał 6 podforów, 2 będą do projektów już zaczętych, 4 będą dla reszty. W razie potrzeby doda się kolejne. Dopytywałem się ile kosztują figsy 28mm piechoty itp. Koszt np wstępnego projektu to około 300-500zł, produkcja już później to około 2500-3000 za metalowe figurki (500sztuk).
 
Awatar użytkownika
vonBoltzmann
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 29, 2011 4:00 pm

Re: Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 3:10 pm

zigzaku, kojarzysz może książkowy cykl "Cienie Pojętnych" Adriana Czajkowskiego? - to cykl o ludziach-owadach.
Kiedyś mnie strasznie korciło, żeby napisać mechanikę do RPG i bitewniaka w tym świecie. Mechanika do RPG jest napisana i leży gdzieś w zakamarach mojego dysku twardego, ale pisanie mechaniki do bitewniaka spełzło na niczym jak na razie.

Głównymi modelami na stole były by oczywiście modele owadoludzi, ale w świecie tym istnieją także gigatnyczne owady służące tym owadoludziom za swego rodzaju wierzchowce. Więc twój pomysł mógłby być zrealizowany w pewnym sensie jako część całości - np bitwy kawalerii, ale sam system byłby o wiele bardziej rozbudowany - normalne starcia piechoty itd.

Byłbyś zainteresowany pracą nad takim czymś?
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2013 3:11 pm przez vonBoltzmann, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 4:44 pm

Może zaczniemy wymyślać nazwę dla projektu SF 3częściowego? Może być jedna dla wszystkich trzech i potem tylko doda się najwyżej np skirmish, battle, fleet
Moja propozycja to Terran Wars, albo Solar Wars.

Btw. znalazł się gość rzeźbiarz figurek który jeśli chcemy to może porobić projekty ew zrobić formy na figurki do armii w skali 28mm. Można się z nim dogadać na różne sposoby.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 5:06 pm

@vonBoltzmann, nie, nie kojarzę niestety. Ale to jest łatwe do nadrobienia :)

Tu jest Chitin I http://www.boardgamegeek.com/boardgame/2194/chitin-i

Ja byłbym zainteresowany czymś takim, jakimś nowym podejściem. Szczególnie interesuje mnie aspekt 3D - "urban combat" wśród traw gdzie każdy żołnierz morze poruszac się po dowolnie nachylonej powierzchni musi byc ciekawe taktycznie. Więc jak najbardziej.
 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Ogólna dyskusja o WTB

śr sty 30, 2013 5:24 pm

Hmm nazwa gry, fajnie by było, jakby miała coś wspólnego z uniewrsum. Poza tym ja bym oponował za nieużywaniem słowa "war/s", aczkolwiek to tylko luźne propozycje i nazwa nie jest najważniejsza, tzn. można ją zawsze wymyślić później.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości