Kiedyś skleciliśmy z kumplem prostego bitewniaka skrimiszowego. Mechanika oparta na k10. Walki dwóch 10 osobowych oddziałów. Żołnierze symbolizowani przez zwykłe żetony. Makiety to narysowane na możliwych do łączenia kartkach A4 mapy stylizowane na plany architektoniczne. Całość w klimacie niezbyt dalekiej przyszłości. Bitwy w terenie zurbanizowanym. Całkiem fajnie się w to grało.
To zadziwiające ale chciałem podrzucić ten pomysł oggrowi jeszcze przed powstaniem WTB, ale zigzak jak zwykle zadziałał szybko, a do tego w chwili, w któej nie byłem podpięty do sieci.
Pomyślałem, że taki projekt z żetonowymi figurkami i dwuwymiarowymi rysowanymi elementami scenerii i mapami można by śmiało opublikować na polterze. PDF z zasadami. Żetony do wycięcia. Co jakiś czas nowy plan budynku gotowy do pobrania, druku i dołączenia do gry. Od czasu do czasu dodatki DLC wprowadzające dodatkowe zasady i jednostki. Podstawka opisuje zasady walk piechoty i prezentuje kilka podstawowych typów wojaków. Pierwszy dodatek? Pojazdy opancerzone/mechy. Kolejny? Artyleria dalekiego zasięgu. Jeszcze jeden? Dobór ekwipunku dla jednostek. Sam stwórz swojego żołnierza!
No w każdym razie taki pomysł, którym po prostu musiałem się z wami podzielić.
EDIT
Głosy w ankietach oddane. Jak na razie wszystko (poza typem figurek
) w miarę pasuje do mojej wizji. Realia spokojnie można rzucić jeszcze bardziej w stronę sci-fi bo u mnie setting był tylko pretekstem aby łatwiej wyobrazić sobie co się dzieje na polu bitwy i wiedzieć, że ten gość skryty wśród ruin ostrzeliwuje wroga z karabinu snajperskiego, a nie kuszy z celownikiem.