Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

sob sty 26, 2013 11:11 pm

Jak obiecałem tak zrobiłem, podforum założone czekam teraz na ludzi:)
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

sob sty 26, 2013 11:38 pm

Mi by najbardziej spodobał się klimat SF w stylu starcraft, saab ew wing commander, Byłbym za lądowo powietrznym ew zrobić 2 projekty kosmiczny i lądowy.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 3:16 pm

Ja się do klimatu SF przyłączam, jednakże chciałbym trochę większą skalę niż mysliwce kosmiczne, jak np wing commander czy star wars.
Po pierwsze dlatego, że temat jest już dośc mocno wyeksploatowany (ostatnio X-Wing, od Aerotecha zaczynając), po drugie - widze duży potencjał, do tej pory nie wykorzystany w grach takich jak Starfleet Gothic np.

Dlatego ja byłbym zainteresowany najbardziej bitwami okrętów w skali Star Treka, ale z "realistyczną" fizyką walki.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 3:19 pm

Bity kosmiczne to też mój konik, aczkolwiek wolałbym coś nieco bardziej abstrakcyjnego. Symulacje pokroju SFB są mało przystępne.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 3:24 pm

Do tego proponowałbym format figurek jak z O.G.R.E. (plasticard snapfit? Jak to sie nazywa?), z modułowymi elementami do składania i montowania na statki. Tak, by jednostka miała parametry zależne od widocznych elementów zamontowanych na kadłubie. Osobno silniki, generatory tarcz, dodatkowy pancerz i oczywiście uzbrojenie i opcje - np hangary myśliwców.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 4:00 pm

Pomysł na składane jednostki mi sie podoba nawet bardzo. Byłbym też za tym by była wtedy to wielkość umożliwiająca dodawanie elementów jesli miałoby to być jak pisze @z enterprise. choć zbytnie rozdrabnianie to nie za dobry pomysł, pasuje do skirmisha bardziej. Jeśli chodzi o skalę to bardziej podobały by mi się dreadnoty, carriery, cruisery itp i by model miał np długość (carrier) 10-15cm. Wyglądałby fajnie.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 4:28 pm

Spróbuję się pobawic jakimis szkicami i zrobic przykładowy zestaw takich modułów.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 4:31 pm

Ja kazałem jednemu z moich grafików przygotować projekt carriera i piechocieńca.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 5:23 pm

Pytanie w kwestii formalnej: ten dział powstał jako środowisko dla jednego projektu, jako Hyde Park, czy ma jeszcze jakąś inną strukturę?
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 5:27 pm

Tzn? Dokładniej napisz bo nie zrozumiałem.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 5:32 pm

Myślę że może uda się więcej projektów takich wyciągnąć. Póki co może zajmijmy się jednym projektem, potem może wyjdzie coś więcej.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 5:33 pm

Ok, niech będzie jaśniej. Chodzi mi o to czy ten dział ma za zadanie:
- być środowiskiem projektowym bitewniaka "oggrowego", że tak to ujmę?
- być miejscem prezentacji tudzież opiniowania pomysłów, szkiców, informacji o naturze technicznej?
- jeszcze jakaś inna koncepcja?
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 5:44 pm

No właśnie zwróciłem uwagę juz na to że to nie tylko mój projekt i będę prosił o przeredagowanie wpisu, to ma być projekt całej społeczności forum. Jeśli chodzi o konkrety to powiem tak: to projekt wszystkich którzy chcą stworzyć coś czego nie ma dla fun swojego i innych, ja wspieram to i biorę udział jak każdy inny na tym forum. Opiniowanie, szkice i infa sa jak najbardziej wskazane.

Prosze o poprawienie wpisu bo to nie jest tylko mój projekt, to projekt wszystkich i jestem tutaj takim samym współtwórcą jak i wy.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 6:20 pm

Powiem jak to działało w WTS.
Był jeden koordynator (na początku byłem to ja, jako "zigzak"), który zajmował podstroną forum i synchronizował projekty, które powstawały. Każdy mógł wrzucic własny pomysł - nowy, albo dorzucac coś do już istniejacego, jeśli mu się spodobało to co zobaczył.
Myślę, że na razie na to za wcześnie, bo jest pomysł na JEDEN projekt - ale to przecież pierwszy dzień :)

Dlatego proponowałbym to odpowiednio potytułowac, żeby nie było konfuzji.
Co do poprawienia wpisu - przecież nie ma tam, że to twój projekt, tylko że go uruchomiłeś.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

ndz sty 27, 2013 10:21 pm

Ok na razie nie ma potrzeby na takie rzeczy. Zajmijmy się tworzeniem gry:)
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

pn sty 28, 2013 12:55 am

Na razie proponowałbym jednak zebrac jak najwięcej osób zainteresowanych tym tematem, zapytac ich o zdanie, rozeznac się w kwestii. Jak na razie wypowiedziało się kilka osób, widac że parcie na SF bitewniak jest, ale może pojawią się inne pomysły.
Jest na razie pomysł na jeden projekt.
Na WTSie było ich ponad pół setki, a dotrwał do końca tylko jeden - Iron Space, który podobno jest na finiszu i byc może będzie miał premierę na finiszu. Co ciekawe, chłopaki przygotowują również bitewniaka "Iron Space", opartego na ich grze RPG. więcej tutaj:
http://polter.pl/vonBoltzmann,blog.html?15702

Fajnie, że jest entuzjazm, ale najpierw proponuję rozpropagowac ideę, zebrac jak najwiecej ludzi i dobrze im to sprzedac, zajawic i nakręcic. Ale jeden projekt, obawiam się, to za mało.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

pn sty 28, 2013 9:59 pm

Gdy jeden się rozkręci to i inne się pojawią potem gdy ludzie zobaczą że coś się jednak dzieje. Co do ludzi to we własnym zakresie spróbujcie też reklamować, ja na kilka dni jestem ograniczony wymuszonym remontem, ale gdy do załatwię to znów na 100% jadę z info i pomocą.
 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Ogólna dyskusja o WTB

pn sty 28, 2013 10:28 pm

Jeśli zgadzamy się na sci-fi, to jak pisałem wcześniej bardzo chętnie pomogę. Na razie nie mam dużo czasu ale dziś przejrzę całe forum (WTB) i zobaczę co w trawie piszczy. Jednak teraz na szybko, mam pytanie. Jak się rozwija "WTB" :razz: to jakaś beta nazwa?
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 12:34 am

Wspólne Tworzenie Bitewniaka, podejrzewam :)
 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 1:42 am

Dobra, cholera mało śpię ostatnio :P właśnie zauważyłem opis pod forum : D
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 7:42 am

Zdarza się najlepszym. :)
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 7:47 am

Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2013 11:16 am przez oggr, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 11:41 am

Kiedyś skleciliśmy z kumplem prostego bitewniaka skrimiszowego. Mechanika oparta na k10. Walki dwóch 10 osobowych oddziałów. Żołnierze symbolizowani przez zwykłe żetony. Makiety to narysowane na możliwych do łączenia kartkach A4 mapy stylizowane na plany architektoniczne. Całość w klimacie niezbyt dalekiej przyszłości. Bitwy w terenie zurbanizowanym. Całkiem fajnie się w to grało.

To zadziwiające ale chciałem podrzucić ten pomysł oggrowi jeszcze przed powstaniem WTB, ale zigzak jak zwykle zadziałał szybko, a do tego w chwili, w któej nie byłem podpięty do sieci. :P Pomyślałem, że taki projekt z żetonowymi figurkami i dwuwymiarowymi rysowanymi elementami scenerii i mapami można by śmiało opublikować na polterze. PDF z zasadami. Żetony do wycięcia. Co jakiś czas nowy plan budynku gotowy do pobrania, druku i dołączenia do gry. Od czasu do czasu dodatki DLC wprowadzające dodatkowe zasady i jednostki. Podstawka opisuje zasady walk piechoty i prezentuje kilka podstawowych typów wojaków. Pierwszy dodatek? Pojazdy opancerzone/mechy. Kolejny? Artyleria dalekiego zasięgu. Jeszcze jeden? Dobór ekwipunku dla jednostek. Sam stwórz swojego żołnierza!
No w każdym razie taki pomysł, którym po prostu musiałem się z wami podzielić. :)

EDIT

Głosy w ankietach oddane. Jak na razie wszystko (poza typem figurek ;)) w miarę pasuje do mojej wizji. Realia spokojnie można rzucić jeszcze bardziej w stronę sci-fi bo u mnie setting był tylko pretekstem aby łatwiej wyobrazić sobie co się dzieje na polu bitwy i wiedzieć, że ten gość skryty wśród ruin ostrzeliwuje wroga z karabinu snajperskiego, a nie kuszy z celownikiem. ;)
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2013 11:46 am przez nerv0, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 11:52 am

Nie czuj dnia przed zachodem słońca :)
Ja bym się zastanowił nad celem takiego bitewniaka. Czemu miałby on służyć? Bitewniaki lądowe SF są, i to w ogromnej ilości. Jesli ma to być kolejna NST, Inf czy 40k, to nie widzę sensu - tym bardziej, że nie za bardzo na dzien dzisiejszy widzę możliwość zrobienia figurek do takiego projektu. Oczywiscie, gdyby ta gra miala miec jakies oryginalne ficzersy, może sens by był. W tworzeniu hausrulsów do 40k czy Innych proxów sensu nie widzę.
Stąd też zaproponowałem bitewniak kosmiczny, na dużych flotach. Temat mało w polsce wyeksploatowany, mozliwosc robienia figurek z taniego tworzywa (kartonówki squida/PCV) i dużo opcji gry. Bitwy morskie tez by mogly byc, albo powietrzne. Przede wszystkim dlatego, ze maszyny łatwiej przedstawic w 3D niz figurki humanoidalne.
Oczywiście to kwestia dyskusji, rozważenia wszystkich za i przeciw. Byc może są juz dwie propozycje - bitwy kosmiczne i lądowe.
Do zastanowienia. Zawsze mozna oba projekty polączyc, jak to zrobiono np w battletechu.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 11:59 am

Rzucam tylko to co mi chodzi po głowie. Nie mam większego zamiaru w tym uczestniczyć. Ten pomysł powstał tylko i wyłącznie z myślą o mnie, bo akurat chciałem pograć w coś takiego i na biegu zaimprowizowaliśmy z kumplem mechanikę, pole bitwy (rozłożone na podłodze ołówki, pudełka po zapałkach i inne pierdoły) i oddziały (karty Heroes z paczek chipsów). I było na prawdę fajnie! Na tyle, że w tydzień później miałem już narysowane całe pole bitwy 1m/1m i zasady spisane na kartce a4, oraz wojaków z dobieranym ekwipunkiem.

No i mnie osobiście walki kosmiczne nie kręcą nic a nic. Chyba, że w grach komputerowych, w których przynajmniej są wybuchy. ;)
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 12:06 pm

@nerv0 spokojnie można założyć drugi temat do tego, do waszego pomysłu proponuje zamiast żetonów użyć figurek od JuniorGeneral powinny pasować idealnie. Ew porobić takie 2D figurki w PCW i na np podstawkach okrągłych je dawać, szał to nie będzie ale jeśli będą fajne wzory to może się to przyjąć, tyle że wtedy podrasować trzeba zasady (zdobywanie broni od przeciwnika, karta jednostki itp.
Podeślij mi na maila to co macie żebym mógł obejrzeć bo chcę w przyszłości zrobić bazę takich właśnie homemade gier bo wiem że wiele pomysłów jest bardzo dobrych. Na stronie ?JuniorGeneral są też gotowe topdown elementy terenu.

Wasz projekt można rozwijać niezależnie od tego.

@zenterprise
Owszem z figsami może być problem ale na świecie jest tyle firm produkujących figsy że jest w czym wybierać. Co to kosmicznych bitew to jasne czegos takiego nie ma jedynie co to tylko SW chyba tylko. Jak sam pisałeś można pociągnąć kilka projektów i np zrobić je w jednym uniwersum dzięki czemu odpada wiele roboty. Można zrobić lądowe bitwy w skali 28mm, skirmisha wg projektu @nerv0 i kosmiczne bitwy w deepspace. Dzięki temu całość staje się bardziej atrakcyjna.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 12:16 pm

Hehe, ale my nie mamy zupełnie nic! Wszystko było zrobione na wariata na papierze, a to co miałem na kompie (czyli jakiś ładniejszy projekt mapy) poszło już dawno razem z dyskiem. Zresztą to było już jakiś czas temu. Niestety, ale nie jestem aż takim fanem bitweniaków (czy raczej grania w bitewniaki) żeby brać udział w projekcie. Chętnie bym w to pograł gdyby komuś chciało się stworzyć, ale żeby samemu łapać się za spisywanie wszystkich zasad... nie dzięki. :) Pomysł podrzuciłem bo w sumie czemu nie. Jak coś z niego weźmiecie to fajnie, jak nie to też płakać nie będę. WTB z pewnością będę obserwował, o ile nie odpłynie w jakieś wyjątkowo obce dla mnie regiony (czyli właśnie walki w kosmosie ;)).
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 12:28 pm

Ok spoko, myślę że to dobry pomysł na przyszłość do przemyślenia. Ankiety są ustawione na mc, po tym terminie zobaczymy co się z tego wykluje. Być może będzie więcej niż jeden projekt rozwijany na raz. Chętnie wszelkie pomysły poznamy jeśli ktoś jest chętny nimi się podzielić.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 1:25 pm

Dochodzi jeszcze jedna kwestia - koszty.
Robienie gry z figurkami, czy dedykowanymi, czy proxami, wciąż oznacza potrzebę zdobycia tych figurek, pomalowania ich i spędzenia nad tym mnóstwa czasu
pCVki, dobrze wykonane, mają kilka przewag.
Nie trzeba ich malować
koszty są o wiele mniejsze
czas przygotowania armii do gry jest krótszy.
Nie wymaga to jakichś specjalnych umiejetnosci.
Figurki mozna sciągnąc w PDFie
dowolne rozbudowywanie armii.

Dzięki temu taka gra ma łatwiejszy entry level, co może być zbawienne dla takiego projektu. Czy to będą czołgi, samoloty, wielkie roboty, statki kosmiczne, łodzie podwodne, a nawet figurki ludzkie... To już inna kwestia.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Ogólna dyskusja o WTB

wt sty 29, 2013 1:33 pm

Tyle że do PCW potrzebny będzie dobry grafik 3d by to zaprojektować. PCW są dobre do statków i pojazdów, piechota może być tylko chyba 2d.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości