Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

Opętanie przedmiotu

ndz maja 13, 2007 2:39 pm

Czy Duchy moga opetac przedmiot w ten sam sposob, co czlowieka, badz zwierze, tworzac specyficzna forme "Spirit Ridden"? Jak dla mnie to dosc logiczne, jako ze duchy cegiel, czy samochodow nie beda az tak sklonne opetywac ludzi, jak duchy gniewu, czy pomylek.
Od razu zaznaczam - nie chodzi mi o Fetter, czy inna forme spetania ducha (Jak np. fetysz.).
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

ndz maja 13, 2007 2:53 pm

Ja o czymś takim nie słyszałem, ale byłoby rozsądne do zdryfowania / rozszerzenia. Na przykład duch opętujących samochód i samodzielnie nim jeżdżący. Mag mógłby sobie zrobić coś a la woz z tego serialu z Hasselhofem (czy jak tam brzmi jego nazwisko). Ot, taki patent dla Libertyna Thyrsusa.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

ndz maja 13, 2007 4:40 pm

Ja myslalem docelowo raczej o czyms w rodzaju fetyszo-przedmiotu magicznego, wykorzystujacego zarowno magie, jak i moc ducha.
I oczywiscie o opetanym przez Ducha Czasu zegarze...
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

ndz maja 13, 2007 7:20 pm

Generalnie może się do przedmiotu fetterować i wykorzystywać swoje numiny. Tak to mniej więcej działa :-P
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

ndz maja 13, 2007 7:41 pm

Duchy cegieł... :D
Wciela się taki w luźne cegły, w elewacji wysokich, starych budynków. Opętana cegła spada na głowę niczego nie podejrzewającego mortala, łaka, pira, czy maga.

Z punktu widzenia mojego kierunku studiów wizja jest bezcenna :shock:
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2012 9:20 am przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Kastor Krieg

ndz maja 13, 2007 7:49 pm

Nie, nie, nie.
Duchy cegieł bardzo chętnie opętają pana Antka spod pijalni piwa.
Potem pan Antek wychyla się zza winkla i sznapsbarytonem zagaduje:
"Panie, kup pan cegłę?"

:mrgreen:

PS: Veste, czy ty nie masz aby jakiegoś tekstu do zdania? Hmmm? :papieros:
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

ndz maja 13, 2007 8:10 pm

No tu już Kastorze robimy sobie otwarcie jaja. W ramach rekompensaty napiszę coś poważnego.

Nie wszystkie przedmioty nadają się do takiego opętania. O ile samochód, samolot czy choćby okręt-widmo może samodzielnie się poruszać (nie naruszając przyjętego kanonu takich opętanuych przedmiotów), to "naturalne" możliwości cegły są ograniczone właśnie do zainicjowania spadku, bez specjalnej możliwości jego zahamowania, czy kierowania.

Oczywiście pozostają efekty w rodzaju lewitacji, ale także dużo zależy od charakteru przedmiotu. Gdyby na któregoś z moich graczy wychynęła z mroku owa unosząca się w powietrzu cegła, to przez pół godziny nikt nie wstałby z podłogi ze śmiechu.

Wpływ może mieć też "wulgarność" takiego efektu, np. Samochód-widmo nie pojawi się raczej w biały dzień na ruchliwym parkingu pod supermarketem.

W przypadku różnego rodzaju broni skonstruowałbym sam przedmiot raczej jako kotwicę (zakotwiczenie :P) ducha, który z kolei może opętać osobę, która będzie go używać.

MacKocie, Nie wiem do końca czym charakteryzowałoby się "ghost-ridden" przedmiot o jakim mówisz i jak miałby działać w grze, może wyjaśnisz?

Edit: Oż, w mordę, oczywiście nie chodziło mi tu o kotwicę, bo to nie są "zjawy", tylko te wasze nieszczęsne spiryty...
 
Kastor Krieg

ndz maja 13, 2007 9:00 pm

No, ale może to być "zakotwiczenie" właśnie, Fetter. Tylko, jak widać, myli się. Jakoś chyba inaczej trzeba będzie tę numinę nazwać.

Jaja sobie robimy, rzecz jasna. Ale, przy okazji, warto może byłoby rozpatrzyć wariant przedmiotu opętanego przez ducha całkowicie niezgodnej natury - taki fizyczno-duchowy OMC magath, gdzie duch intruz zjada śpiącego ducha przedmiotu. Jak Christine, mord i samochód.
 
Hajdamaka

ndz maja 13, 2007 9:18 pm

Kastor Krieg pisze:
Nie, nie, nie.
Duchy cegieł bardzo chętnie opętają pana Antka spod pijalni piwa.
Potem pan Antek wychyla się zza winkla i sznapsbarytonem zagaduje:
"Panie, kup pan cegłę?"

:mrgreen:


Zly Kastor, Zly... zamiast tlumaczyc WoDa to bawi sie w gry cytatami ;]
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn maja 14, 2007 8:32 am

NoOne3 pisze:
Wpływ może mieć też "wulgarność" takiego efektu, np. Samochód-widmo nie pojawi się raczej w biały dzień na ruchliwym parkingu pod supermarketem.

Nie ma. Wulgarna moze byc tylko magia - moce Duchow sa calkowicie naturalne, nawet, jesli ludzie w nie nie wierza.

MacKocie, Nie wiem do końca czym charakteryzowałoby się "ghost-ridden" przedmiot o jakim mówisz i jak miałby działać w grze, może wyjaśnisz?

Powstal ten pomysl na bazie zegara, a raczej Zegara, ktory BG maja odnalezc w opuszczonym budynku antykwariatu. Zegar ten nie mial byc Fetterem dla Ducha, bo do tego momentu BG byliby juz w stanie, mimo bycia Spiacymi, zorientowac sie co-i-jak i poradzic sobie z zieszkancem Zegara. Wpadlem wiec na pomysl zastosowania mocy Opetania, ktora dalaby jeszcze lepszy efekt fabularny - gracze nie beda wiedzieli co sie dzieje z ich poczuciem czasu, nawet, jesli beda wiedziec cokolwiek o Duchach. Po prostu nie bedzie odpowiednich oznak. Chce ich nauczyc myslenia rodem z filmow grozy, laczenia informacji otrzymanych w postaci zawoalowanych aluzji...
No i oczywiscie chce im pozwolic na zdobycie sprzymierzenca "na przyszlosc", bo temu Zegarowi nie podoba sie obecne miejsce zamieszkania, a mozliwosci samodzielnego opuszczenia domu raczej nie ma. Jesli gracze znajda mu miejsce u siebie, beda mieli na przyszlosc sprzymierzenca, futrzaki jedne...

P.S. Pozwolilem sobie zignorowac zarty. Moze moderator sam zmoderuje swoje oftopy?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

pn maja 14, 2007 9:18 am

W którymś z dodatków do wilka jest dodatkowa numina, pozwalająca robić odpowiednik 'living fetter' na pojazdach i nimi sterować. Opisana w ramce, właśnie do czegoś takiego. W razie potrzeby mogę poszukać i rzucić dokładniejszy opis.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn maja 14, 2007 10:12 am

Szczur pisze:
W razie potrzeby mogę poszukać i rzucić dokładniejszy opis.

Bylbym bardzo wdzieczny...
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

pn maja 14, 2007 12:48 pm

Predators (p.66), Mechanical Possession: This Numen allows the manifested spirit to take control of a machine or vehicle that it has made into a fetter. By spending one Essence point, the Spirit may operate the machine for the duration of a scene - it can turn the machine off or on and control any moving parts, thought it cannot alter electrical flow. [dalej jest przykład odnośnie samochodu - że żeby odpalić samochód fizycznie musi obrucić kluczykiem. Wszystkie testy potrzebne wykonuje się bazując na Finesse ducha]


W sam raz dla dziwacznego, wybijającego różne godziny zegara ;)
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

pn maja 14, 2007 3:41 pm

MacKotek pisze:
NoOne3 pisze:
napisał:
Wpływ może mieć też "wulgarność" takiego efektu, np. Samochód-widmo nie pojawi się raczej w biały dzień na ruchliwym parkingu pod supermarketem.


Nie ma. Wulgarna moze byc tylko magia - moce Duchow sa calkowicie naturalne, nawet, jesli ludzie w nie nie wierza.


Chodzi mi o "wulgarność", nie Wulgarność. To tylko przenośnia. Chodzi o to, że samochód bez kierowcy jest wspaniały narracyjnie podczas mglistej, albo jeszcze lepiej deszczowej nocy na zamiejskich drogach.
Podjeżdżający w niedzielę do marketu po zakupy jest co najwyżej kuriozalny, jeśli nie zabawny (vide: przykład skradającej się cegły)
Nie mam tu na myśli mechaniki, bo nie znam jej odnośnie spiritów.

Pasuje to analogicznie do zasad manifestacji u zjaw. Trudno im się zamanifestować w dużym tłumie ludzi i obcym duchom otoczeniu. Po prostu tam nie pasują.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn maja 14, 2007 5:48 pm

Szczur pisze:
W sam raz dla dziwacznego, wybijającego różne godziny zegara

Dzieki. Bardzo sie przyda fabularne rozwiazanie tej mocy...

NoOne3 pisze:
Chodzi mi o "wulgarność", nie Wulgarność.

W takim razie zaznacz to. Niezwyklosc powinna wystarczyc, termin "Wulgarny" pozostawmy dla magii...
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

pn maja 14, 2007 11:12 pm

Po coś są te kawyczki, nie? (zwróć uwagę na to o przenośni)
Ty zaborczy magu, ty! :razz:

I zauważ, że ten numen (to spirity też je mają? nie nazwali tego inaczej?) pozwala na operowanie maszyną w ramach jej naturalnych możliwości. Zabawy z czasem, to ja nawet nie wiem na której kropce są (zaraz na pewno powiesz mi na której :) )
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt maja 15, 2007 9:05 am

NoOne3 pisze:
Po coś są te kawyczki, nie? (zwróć uwagę na to o przenośni)

Jestem dziennikarzem. Dziennikarze nie uzywaja cudzyslowow w taki sposob.
Cudzyslow sluzy do tego, zeby wen wkladac Cudze Slowa, czyli cytowac...

NoOne3 pisze:
I zauważ, że ten numen (to spirity też je mają? nie nazwali tego inaczej?) pozwala na operowanie maszyną w ramach jej naturalnych możliwości. Zabawy z czasem, to ja nawet nie wiem na której kropce są (zaraz na pewno powiesz mi na której

Influence: Time.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

wt maja 15, 2007 10:26 am

MacKotek pisze:
Cudzyslow sluzy do tego, zeby wen wkladac Cudze Slowa, czyli cytowac...


No i słusznie, bo np. u mnie w branży od potocznego używa się ' ', " " rezerwując dla cytatów.

A Numen w sam raz wystarczy do tego, żeby pokazać inną godzinę. Oraz żeby zabić kogoś wahadłem zegara ;P
A Influence:Time jest dość rzadki wg. WW (konceptuale w dalekim Cieniu) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jakiś był w dziwnym miejscu w świecie materialnym.
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

wt maja 15, 2007 5:49 pm

MacKotek pisze:
NoOne3 pisze:
napisał:
Chodzi mi o "wulgarność", nie Wulgarność.

W takim razie zaznacz to.

Nie możesz twierdzić, że nie zaznaczyłem.

Następnym razem, kiedy spotkam na forum jakiegoś dziennikarza, będę miał na uwadze jego niezdrowe nawyki i użyję <robi palcami wskazującymi i środkowymi obu dłoni znak V, po czym dwukrotnie zagina palce do dołu> cudzysłowu migowego, żeby nie było nieporozumień.

A wtrąciłem się w ogóle, bo spodobała mi się twoja idea ducha cegły, jako że cegły są mi bliskie. Choć wciąż nie wiem, do czego powinien być taki duch zdolny.

Twój zegar to rzeczywiście dobry pomysł. Na tyle dobry, żeby w przypadku nieistnienia odpowiedniego rozwiązania mechanicznego stworzyć na jego potrzeby własne, co ma tę dodatkową zaletę, że nawet po przestudiowaniu podręczników gracze nie będą do końca pewni z czym mają do czynienia, a o takim elemencie tajemnicy wspominałeś jako o pożądanym.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt maja 15, 2007 9:24 pm

Szczur pisze:
A Numen w sam raz wystarczy do tego, żeby pokazać inną godzinę. Oraz żeby zabić kogoś wahadłem zegara ;P
A Influence:Time jest dość rzadki wg. WW (konceptuale w dalekim Cieniu) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jakiś był w dziwnym miejscu w świecie materialnym.

Chodzi mi o zaburzanie poczucia czasu u graczy - niech sie zawieszaja, gubia minuty, itp...

NoOne3 pisze:
Nie możesz twierdzić, że nie zaznaczyłem.

Uzyles okreslenia "wulgarny". Jak dla mnie w zlym kontekscie. Mozesz uzywac jego znaczenia z maga, albo znaczenia klasycznego. Oba sa niewlasciwe.
 
Kastor Krieg

wt maja 15, 2007 9:30 pm

MacKotek pisze:
Uzyles okreslenia "wulgarny". Jak dla mnie w zlym kontekscie. Mozesz uzywac jego znaczenia z maga, albo znaczenia klasycznego. Oba sa niewlasciwe.

Rany, Macko. Użył w bardzo dobrym kontekście. Nie Aspektu czaru, nie wulgarności obyczajowej. Czegoś pośredniego, niestosownego, nieodpowiedniego, zaburzającego decorum rzeczywistości w danym czasie i miejscu.

Drapieżny samochód-upiór jest bardziej na miejscu, tak z punktu widzenia rzeczywistości Upadłego Świata, jak i zwykłego fabularnego decorum, na parkingu supermarketu, ale w nocy, a nie za dnia. W dzień jest "wulgarny", w nocy raczej na miejscu. W dzień przypuszczalnie trudniej byłoby mu się zmanifestować niż w nocy, tak jak zjawom w nieodpowiednich okolicznościach i miejscach.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

wt maja 15, 2007 9:50 pm

Kastor Krieg pisze:
W dzień przypuszczalnie trudniej byłoby mu się zmanifestować niż w nocy, tak jak zjawom w nieodpowiednich okolicznościach i miejscach.


E tam, duchy nie mają zbytnich problemów z używaniem swoich mocy przy obserwatorach akurat. Większym problemem może być nieodpowiednie miejsce - supermarket daje dość duże minusy do operowania z Cienia, jeśli nie przeszedł jeszcze do świata materialnego.
 
Awatar użytkownika
Sethariel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:02 pm

wt maja 15, 2007 9:59 pm

Pomysł z duchem cegły (lub pustaka w zależności od materiałów użytych przy budowie - ekstremalnie to mogłyby być też betonowe płyty blokowisk) także mi się spodobał, może by to tak rozwinąć? Taka cegła z własnym duchem. Mógłby być nawet kamyk, fajnie by to wyglądało w kontekście wiersza Zbigniewa Herberta.

Jakie możliwości miałby taki duch cegły, pustaka, kamienia? Mógłby powodować spadanie cegieł ludziom na głowę? Albo dachówki... A gdyby miał możliwość fizycznego oddziaływania na cegłę, tak by cegła się poruszała (lub lewitowała)? Czy możliwe byłoby stworzenie ducha cegły tak silnego, by on sam przybył do postaci graczy? Lewitująca, przemawiająca, cegła...

ps. w żadnym wypadku się nie naśmiewam, poważnie mnie to interesuje...
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt maja 15, 2007 10:02 pm

Kastor Krieg pisze:
Czegoś pośredniego, niestosownego, nieodpowiedniego, zaburzającego decorum rzeczywistości w danym czasie i miejscu.

To chyba nierzeczywiste. Wylgarne to by bylo, gdyby duch wypial na swiadkow zadek.

Sethariel pisze:
Jakie możliwości miałby taki duch cegły, pustaka, kamienia? Mógłby powodować spadanie cegieł ludziom na głowę? Albo dachówki... A gdyby miał możliwość fizycznego oddziaływania na cegłę, tak by cegła się poruszała (lub lewitowała)? Czy możliwe byłoby stworzenie ducha cegły tak silnego, by on sam przybył do postaci graczy? Lewitująca, przemawiająca, cegła...

Tia... Tyle, ze zwykla cegla nie wzbudzi dosc emocji, zeby cokolwiek znaczyc, a duch wybierze raczej kamien wegielny, niz cegle...
 
Awatar użytkownika
Sethariel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:02 pm

wt maja 15, 2007 10:11 pm

MacKotek pisze:
To chyba nierzeczywiste. Wulgarne to by bylo, gdyby duch wypial na swiadkow zadek.


Albo zaczął przeklinać...

MacKotek pisze:
Tia... Tyle, ze zwykla cegla nie wzbudzi dosc emocji, zeby cokolwiek znaczyc, a duch wybierze raczej kamien wegielny, niz cegle...


A czysto teoretycznie, gdyby cegła miała jakiś ładunek emocjonalny, byłaby np. pupilkiem jakiegoś psychicznie chorego człowieka, miałaby też swoje imię nadane jej przez tego właśnie osobnika? Albo przy pomocy właśnie tej cegły dokonano jakiegoś straszliwego czynu?
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1908
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

śr maja 16, 2007 1:59 pm

MacKotek pisze:
Uzyles okreslenia "wulgarny". Jak dla mnie w zlym kontekscie. Mozesz uzywac jego znaczenia z maga, albo znaczenia klasycznego. Oba sa niewlasciwe.


(...)
:D Ugryzłem się w język (palec?), zanim napisałem "Dziękuję". :D
Dobrze, że w regulaminie nigdzie nie ma, że nie wolno bawić się konwencją, językiem i używać pojęć terminów mechanicznych jako przenośni.

MacKotek pisze:
Kastor Krieg pisze:

Czegoś pośredniego, niestosownego, nieodpowiedniego, zaburzającego decorum rzeczywistości w danym czasie i miejscu.


To chyba nierzeczywiste. Wylgarne to by bylo, gdyby duch wypial na swiadkow zadek.

Przyjrzyj się ile znaczeń tracisz używając słowa "nierzeczywiste", jednocześnie dodając nowych, zupełnie rozbieżnych z wypowiedzią. Nie to na pewno nie jest słowo jakiego powinienem był użyć.

Sethariel pisze:
Jakie możliwości miałby taki duch cegły, pustaka, kamienia? Mógłby powodować spadanie cegieł ludziom na głowę? Albo dachówki... A gdyby miał możliwość fizycznego oddziaływania na cegłę, tak by cegła się poruszała (lub lewitowała)? Czy możliwe byłoby stworzenie ducha cegły tak silnego, by on sam przybył do postaci graczy? Lewitująca, przemawiająca, cegła...

ps. w żadnym wypadku się nie naśmiewam, poważnie mnie to interesuje...

Wiesz, jakbyś nie podkreślił, to bym się szczerze zastanawiał.
Wizja latającej cegły jest... kusząca, ale nijak nie pasuje mi do estetyki sesji, jakie chciałbym prowadzić. Nie wiem jakie miała by spełnić funkcje fabularne, poza pokulaniem graczy po dywanie.

Za to ciekawa idea, na ducha cegły powstałego przez użycie jej jako narzędzia zbrodni.
 
Awatar użytkownika
Sethariel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:02 pm

czw maja 17, 2007 12:07 pm

Lewitująca cegła to rzeczywiście przesada... Ale, chociaż nie prowadzę nWoDa zastanawia mnie użycie ducha cegły... Chociażby np. miasto ma do czynienia z serią morderstw, w okresie powiedzmy kilku lat. Zbrodnie mają jedną wspólną rzecz, narzędziem zbrodni zawsze jest cegła, której to fragmenty śledczy znajdują przy ofiarach, narzędzia zbrodni nigdy jednak na miejscu masakr nie ma. Duch cegły?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość