Edit: Cholerny internet. Wcięło mi tekst przy okazji dorabiania indeksu.
Potomkowie Ilythiiru
Kwatera główna: Ched Nasad
Członkowie: 300 bezpośrednio; ok. 10000 w całym Podmroku
Hierarchia: segmentowa (w poszczególnych komórkach militarna)
Przywódcy: Ildibane Nasadra (martwy); SiNafay Vrinn,
dalharil lil Lloth; Saithafein Teken’duis,
Religia: panteon drowów, Shar, Malar
Charakter: NZ, CZ, PZ, CN
Tajność: Wysoka
Symbol: para zielonych oczu w twarzy drowa
Zarys historyczny
Arcymag Ildibane Nasadra, urodzony w 573 RD, podróżował wiele po Podmroku, nierzadko w przebraniu. Zauważył wówczas, że wśród mrocznych elfów z rozmaitych miast występują wspólne cechy - charakteru i siły woli, a nie wyglądu. Po długich badaniach dowiedział się o istnieniu
starszych drowów.
Zaczął więc śledzić nieliczne źródła, jakie pozostały z czasów Ilythiiru i Miyeritaru, w tym starożytne kroniki. Udało mu się ustalić nazwy kilku domów, które przetrwały po dziś dzień. Rozrysowując kolejne drzewa genealogiczne, odkrył, że na Faerunie żyje więcej potomków starszych drowów, niż mu się kiedykolwiek wydawało. Tak dotarł do dwójki potomków Ilythiiru, co do których pochodzenia był absolutnie pewien.
Ildibane, zobaczywszy, jak knują razem, wspomógł ich – powiedział im, że istnieje więcej takich, jak oni. Kiedy niewielka grupka potomków Ilythiiru zebrała się po raz pierwszy, okazało się, że łączy ich szczególna cecha. Prawie wszyscy mieli zielone oczy, takie, jak Nasadra.
Od tamtej pory arcymag Ched Nasad interesował się bardzo losem swoich potomków, aby wpleść ich w mroczną sieć intryg składającą się na jeszcze nienazwaną organizację. Pewnego dnia zaproponował hasło: „Zielone oczy”. Zostało ono szybko podchwycone. Nazwisko mrocznego elfa, który po raz pierwszy nazwał tę grupę „Potomkami Ilythiiru”, nie jest znane. Prawdopodobnie zresztą już nie żyje.
Opiekunka Aunrae Nasadra zdawała sobie świetnie sprawę, że jej brat nie podróżuje po Krainach Poniżej ot tak po prostu. Wiedziała, że szuka swoich ludzi w różnych miastach Podmroku. Tak długo jednak, jak ci informatorzy i rozległa wiedza Ildibane’a przynosiły jej korzyści, nie przeszkadzała w tym zbytnio.
Na swoje nieszczęście, nie wiedziała, że wśród popleczników Ildibane’a znajduje się pewna niezwykła drowka. SiNafay Vrinn,
dalharil lil Lloth, była wśród ostatnich dzieci arcymaga Ched Nasad. Urodzona ok. 1300 RD szybko okazała swoje niezwykłe dziedzictwo. Śmiertelna córka Pajęczej Królowej również była marionetką w rękach Maga Pierwszego Domu.
Do czasu. Przypadkowe słowa ujawniły jej, kim byli jej dalecy przodkowie. W równie zaskakujący sposób poznała swego przyrodniego brata, który ujawnił jej hasło. Od tej pory SiNafay stała się jedną z czołowych postaci organizacji.
Ildibane Nasadra zginął w 1371 RD, a razem z nim umarła wizja Potomków Ilythiiru jako mrocznej zakulisowej organizacji maczającej palce głownie w polityce drowów. Po niewielkiej walce przeważyła frakcja
dalharil lil Lloth i jej brata, Alaka. Oboje widzą Potomków Ilythiiru jako potężną siłę, która właściwie ukształtowana odmieni losy Podmroku. Dla młodej Opiekunki są oni armią, która może służyć Mrocznej Matce.
Konkurencyjną frakcję prowadzi Saithafein Teken’duis z Rilauven, najstarszy z obecnie żyjących członków organizacji. Dla niego kwestia religii ma zdecydowanie niewielkie znaczenie. Potomkowie Ilythiiru mieliby pozostać grupą, dla której najważniejsze byłoby przejmowanie władzy w społeczeństwie, oczywiście po cichu.
Obydwie frakcje są niemal tak samo silne, a Saithafein i SiNafay często znajdują się po dwóch różnych stronach barykady. Pewnego dnia może dojść do wyraźnych wewnętrznych walk, albo nawet do rozłamu wśród przyrodniego rodzeństwa.
Kolejny odłam podlega Waervie Jae’llat z Ust Natha. Drowia psioniczka ma dość radykalne poglądy. Pragnie tak zmienić społeczeństwo drowów, aby kler Lloth zaczął akceptować tych, którzy służą Pajęczej Królowej w inny sposób. Plany Waervy mogą się urzeczywistnić po Milczeniu Lloth, na razie jednak ma wsparcie bardzo niewielu drowów. Należy do nich m.in. jej przyrodni brat Zoran Jae’llat (który nie jest jednym z Potomków). Poglądy córki domu Jae’llat cieszą się niechętnym przyzwoleniem córki Lloth.
Kolejna frakcja to tak zwani Zdrajcy. Ich przywódca nie jest znany, plotki głoszą jednak, że wyrzekł on się Pajęczej Królowej na rzecz jakiegoś innego bóstwa.
Motywacje i cele: Trudno powiedzieć, aby Potomkami Ilythiiru kierowało coś innego, niż zwykła żądza wyższej pozycji w społeczeństwie drowów. Niezależnie od chęci władzy, uważają, że krew pradawnych mrocznych elfów płynąca w ich żyłach czyni ich lepszymi od innych – czy to szlachciców, czy nie. Z uwagi na luźną strukturę i różnice zdań, cele każdego z nich mogą być zupełnie odmienne. Mimo wysiłków SiNafay, a wcześniej twórcy organizacji, brak jest jakiejś centralnej władzy.
Głównym celem potomków Ilythiiru jest powolne przejęcie władzy w społeczeństwie drowów, nie tylko w jednym mieście, ale – jeśli to możliwe – w całym Podmroku. Wtedy mogłyby dokonać ataku na znienawidzone elfy faerie na powierzchni lub innych licznych wrogów mrocznych elfów.
Rekrutacja: Potomków Ilythiiru określa nie tylko rasa, ale również pochodzenie. Ci, którzy nie mogą pochwalić się krwią starożytnego Ilythiiru płynącą w żyłach, są dla nich w najlepszym przypadku towarzyszami i partnerami. W przypadku bardziej radykalnych członków wszyscy inni są mięsem armatnim i służącymi.
Większość rekrutów nie powiązanych więzami krwi z potomkami pradawnego imperium pełni właśnie taką rolę. Zdarzają się jednak tacy, którzy dochodzą do dość wysokich pozycji – np. Solaufein Jae’llat, partner SiNafay Vrinn.
Sojusznicy: Potomkowie Illythiru jako tacy nie istnieją, a więc nie mają stałych popleczników. Poszczególni członkowie mogą jednak liczyć na wsparcie swoich Domów. W większości przypadków religijni dziedzice starożytnego imperium posiadają również znaczącą pozycję w swoich kościołach. Bardzo możliwe, że organizacja jest również po cichu wspierana przez
starszych drowów.
Wrogowie: Wiele kapłanek Lloth byłoby oburzonych, gdyby dowiedziały się o istnieniu tej grupy. Najwyższą więzią w społeczeństwie drowów ma być wiara w Pajęczą Królową, a poza tym – więzi krwi w jednym Domu. Miarą pochodzenia jest zawsze matka, nie ojciec, więc twierdzenia Potomków Ilythiiru mogłyby wydać im się herezją.
Podobnie jak w przypadku innych drowów, czy Domu Jaelre na powierzchni, także i tej organizacji sprzeciwiają się wszyscy wrogowie dzieci Lloth – między innymi wszystkie inne podrasy elfów, a także derro, duergarowie, kuo-toa oraz illithidy.
Spotkania: Potomkowie Illythiiru z reguły działają poprzez pośredników i służących. Mało kto zna więc ich tożsamość albo ma szansę spotkać ich osobiście. Potężne mroczne elfy mogą na co dzień stykać się z potomkami arcymaga Ched Nasad, nawet o tym nie wiedząc. Jedynie w przypadku Miasta Pająków, Miasta Połyskliwych Pajęczyn, Guallidurth oraz Llurth Dreier tożsamość niektórych (nie wszystkich) Potomków jest szerzej znana.
Przykładowe grupy:
Żołnierze Potomków Ilythiiru [a dokładniej jednego z domów, do którego należą członkowie grupy]: oficer (NZ drow kobieta Kap 1/Wjk 2) i 10 żołnierzy (NZ drow Wjk 2)
Grupa uderzeniowa: oficer (CZ drow kobieta Kap 4/Wjk 3), skrytobójca (NZ drow Łtr 6), 5 żołnierzy (NZ drow Wjk 4)
Elitarna grupa jednej z frakcji: Alak Mylyl (PZ drow mężczyzna knight 10), elitarna strażniczka (CZ drow kobieta Kap 2/Wjk6) oraz 2 skrytobójców (NZ drow Łtr 6)
[Dla innej frakcji przywódcą jest inny drow, odpowiadający poziomem Alakowi]
Następne pokolenie: kapłanka (CZ drow kobieta Kap12) oraz fechtmistrz (NZ drow mężczyzna Wjk10)
Armia zielonookich: Opiekunka (CZ drow kobieta Kap14/Wjk 2), fechtmistrz (NZ drow mężczyzna Wjk10), 5 oficerów (CZ drow kobieta Kap4/Wjk 3), 50 żołnierzy (NZ drow Wjk 2)
Córka Lloth: SiNafay Vrinn (NZ drow kobieta wybraniec Lloth Łtr 2/warblade 8/Rcc 3/oświecony wysłannik 5) oraz Solaufein Jae’llat (CZ mężczyzna sukkub Zak 12/czart zepsucia 2)
Taktyka: Potomkowie Ilythiiru walczą jak większość innych mrocznych elfów. Z pozoru starcia wyglądają chaotycznie, ale w rzeczywistości każdy ma swoje zadanie i miejsce w szeregach. Przygotowując się do walki poznają każdy możliwy szczegół otoczenia, aby przechylić szalę na swoją korzyść.
Według zasad z PH2:
Affiliation type: government (racial)
Affilliation scale: 14
Affilliation Score
Positive Criteria
Osobista i społeczna potęga +1/2 SW
Drow +1
Charyzma 16 lub wyższa +1
Bazowa premia do ataku +10 +1/2
10 rang w Dyplomacji +1
10 rang w Wyczuciu pobudek +1
10 rang w Zastraszaniu +1
10 rang w Wiedzy (tajemna) +1
10 rang w Wiedzy (religia) +1
10 rang w Zastraszaniu +1
Posiada atut Wysoko urodzony drow +1
Może rzucać czary (wtajemniczeń lub objawień) 3 poziomu +1
Może rzucać czary 5 poziomu +2
Jest szlachcicem mrocznych elfów +1/2
Jest potomkiem starożytnego Ilythiiru +3
Jest krewnym (dzieckiem, partnerem) potomka Ilythiiru +1
Negative Criteria
Charyzma 10 lub niższa –2
Brak rang w danych umiejętnościach –2 za każdą umiejętność
Nie ma zdolności rzucania czarów –2
Jest charakteru dobrego lub neutralnego (za wyjątkiem CN) –10
Jest innej rasy –3
Nie jest krewnym/bliskim sojusznikiem –2
Zdradza/zdradził tożsamość potomka Ilythiiru –5
Affiliation Benefits
Affiliation Score 6 lub więcej:
premia z okoliczności +2 do jednej z danych umiejętności względem innych członków organizacji
dzielenie się księgą czarów z rzucającym tego samego poziomu raz na miesiąc
osobisty służący (SW 2)
Affiliation Score 15 lub więcej:
Audiencja u opiekunki/innego znacznego drowa w ciągu 1k6 dni
Rzucanie czarów przez członków organizacji za 2/3 normalnej ceny
+1 do rzutów ataku przeciw wrogom organizacji
Affiliation Score 25 lub więcej:
Osobista gwardia 4-6 stworzeń (PS
Sieć informacji pozwala używać Zbierania informacji w całym Podmroku (miasta drowów) nie opuszczając swojego rodzinnego miasta
Słowo odwołania (poziom rzucającego 14) zabiera cię z powrotem do twojego domu
Affiliation Score 35:
Pożyczyć przedmiot wartości do 30,000 sz z zasobów organizacji
Straż honorowa 4-12 stworzeń (PS 14)
Monument – uznanie twoich zasług daje premię +2 do Zdolności przywódczych, a także premię +2 z okoliczności do testów Dyplomacji i Zastraszania
Executive Powers:
Assasinate (zabójca 8. poziomu)
Crusade
Law