Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Oroslen [3.0/3.5]

wt paź 05, 2010 1:03 pm

"Tam gdzie elfy tratują siebie nawzajem w popłochu, zaś krasnoludy sikają ze strachu, tam My, Orosleni, z łatwością powstrzymujemy przeciwnika!" - generał orosleński z nudów przetrzymującego na runce potężnego zdziczałego niedźwiedzia.



Rasa (Orosleni) niewiadomego pochodzenia, najprawdopodobniej pochodząca z rozległych sawann, gdzie człowieka czy ras podobnych nigdy nie było, zaś małpy wyginęły. Stworzyli własną pół-osiadłą cywilizację, opierającą się na najeżdżaniu innych większych miejscowości oraz gospodarowaniu zagrabionych dóbr na rozwój własnych osiedli. Dopiero od kilku pokoleń plemiona Oroslenów ostatecznie przekształciły się w kaganaty, które stały się na tyle silne by stopniowo plądrować rubieże silnych królestw. Według legend, są to dwunożne lwy na koniach, które ze swą niezrównaną siłą i gracją tną talwarami kolejnych wieśniaków. W niektórych krainach można napotkać Oroslenów będących kupcami, którzy z niesłychaną pewnością siebie oraz zmysłem oratorstwa zachwalają oraz (z powodzeniem) sprzedają swój towar; na ogół jedwab, świetnie wykonaną broń białą i łuki, bawełniane tkaniny oraz wino z dodatkiem kumysu.
"Ludzie budowali swoje imperia stulecia, tylko po to, by potrzebować wszystkich mężów ich rasy, by mieć jakiekolwiek szanse pokonania choćby Orosleńskiego dziecięcia" - jeden z kaganów porównujący ludzi do swojego najmłodszego syna.

Osobowość: Odważni, pewni siebie oraz swoich możliwości, a także otwarci na nowe pomysły i opinie. Nie znają jednak pojęcia pokory, nie obowiązujące kogokolwiek, kto nie jest zdecydowanie silniejszy bądź bardziej wpływowy od nich samych. Jako poszukiwacze przygód, są mniej aroganccy niż zazwyczaj.
"Wielki jak ork, piękniejszy od elfa, a do tego handluje jak nizioł!" - jedna z opinii ludzkich mieszczan.

Opis fizyczny: Typowy przedstawiciel Oroslenów mierzy co najmniej 1,8 metra wzrostu przy masie około 75 kg. Przypominają oni lwy chodzące na dwóch nogach i ramionach funkcjonujących jak ludzkie, choć poza motoryką tylko tyle podobieństw do człowieka. Kolor oczu na ogół szary, czarny bądź brązowy, maść sierści oraz grzywy jasna; jedynie mężczyźni posiadają grzywę na głowie. Często ubierają się w szaty oraz zbroje wygodne w suchym kontynentalnym klimacie (gorące lata, przenikliwie mroźne zimy). Dorastają nieco szybciej od ludzi, lecz dożywają dłużej niż półorki; poza śmiercią w walce, jedynie spokojna śmierć we śnie - niepoprzedzona długą ciężką chorobą - nie jest dyshonorem.
"Elfy zbyt zachowawcze, krasnoludy zbyt pijackie i nieznające wojny, niziołki tchórzliwsze od gryzonia, gnomy ze swoją szarlatańską iluzją, półorki jedynie ludzkimi rysami inne niż prymitywne dzikusy. Tylko ludzie gadają do rzeczy."

Relacje z innymi rasami: Teoretycznie, Orosleni traktują wszystkie rasy tak samo, czyli jako cele do ograbienia i zniewolenia. Jednakże kupcy oraz poszukiwacze przygód mają mniej skrajną opinię. Jedynie z ludźmi oraz wszelkimi mieszańcami (także planokrwistymi) potrafią znaleźć wspólny język, pomijając półorków do których mają zbyt wiele uprzedzeń. Elfy traktują jak zbyt poważne lub dokładnie odwrotnie, krasnolud są naturalnymi "konkurentami w biciu przeciwnika".
"Istnieje honor, siła oraz dbałość o naszą rasę. Reszta jest wolnością i dobrowolnością jednostki"

Charakter: Pomimo zapędów do łupienia, Orosleni nie są z natury źli, zaś niemała część populacji będzie praworządna (względem własnego prawa i poczucia honoru); napadanie na karawany czy wioski traktują jako "wypełnianie obowiązków wobec Kaganatu i Kagana". Niemniej, społeczność najczęściej odrzuca osoby o skrajnym charakterze, z wyłączeniem praworządnych złych.
Religia: Poza totemistycznymi i animistycznymi lokanymi wyznaniami, Orosleni wierzą w Lehdoi'a, lwiego boga honorowej wojny (pomniejsze bóstwo; praworządny neutralny; domeny: wojna, prawo, siła, wspólnota).
Język: Orosleni mają własny język, orosleński, zapisywany w alfabecie orosleńskim oraz krasnoludzkim (kalifgrafowanym na modłę orosleńską); ten drugi alfabet swą genezę zawdzięcza orczym zapiskom, zaś znany jest automatycznie posiadającym co najmniej jedną rangę Rzemiosła (kaligrafia).
Imiona: Imiona Oroslenów wykazują podobieństwa do imion ludzkich (mongolskie, turkomongolskie, kaukaskie) oraz orczych.
Poszukiwacze przygód: Wszelkiej maści wygnańcy, odszczepieńcy bądź ci, który jakkolwiek uczestniczyli kiedyś w dziedzinie handlu (najemnicy, ochroniarze, kupcy).

Cechy rasowe Oroslenów
- +2 do Siły i Charyzmy - Orosleni są naprawdę silni oraz pozbawieni kompleksów, dbają także o swój wygląd zewnętrzny
- Średni rozmiar - Jako istoty średnie, Orosleni nie mają żadnych specjalnych premi czy kar w związku ze swymi rozmiarami.
- Typ: Humanoid (potwór)
- Bazowa szybkość: 12 metrów - Orosleni z natury są szybsi od wielu podobnym im inteligentnym rasom, dzięki lepszej sprawności i sile nóg.
- Równinny pęd - Jeśli Oroslen posiada atut Bieg, może poruszać się z normalną szybkością pomnożoną przez 6 (zamiast 5) oraz premią do Skakania +6 (zamiast +4), wtedy jednak porusza się na czterech kończynach. Podczas tego typu wykorzystywania atutu Bieg, nie może nosić ciężkich zbroi; niemniej jest w stanie wykorzystywać ten atut bez rasowych specjalnych korzyści)
- Naturalny atak: ugryzienie (1k6 plus modyfikator z Siły; broń podstawowa) oraz 2 pazury (1k4 plus połowa modyfikatora z Siły; broń drugorzędna): Orosleni wciąż mogą wykorzystywać fizyczne walory swojego zwierzęcego dziedzictwa w obronie własnej.
- +2 do rzutów obronnych na wszelkie efekty (magiczne lub nie) związane ze strachem oraz bólem
- Widzenie w słabym świetle
- +2 do testów Zachowania równowagi oraz Dyplomacji
- Premiowe języki: dowolny inny niż niebiański, otchłanny czy piekielny.
- Ulubiona klasa: Wojownik. Gdy określasz, czy wieloklasowy Oroslen otrzymuje kary do PD, nie liczy się jego klasa wojownika.
- Dostosowanie poziomu: +1

Losowy wzrost oraz waga:
[table][tr][td][/td][td]
Bazowy wzrost (męż./kob.)
[/td][td]
Bazowy modyf. wzrostu
[/td][td]
Bazowa waga (męż./kob.)
[/td][td]
Bazowy modyf. wagi
[/td][/tr][td]
Oroslen
[/td][td]
155 cm/148 cm
[/td][td]
+5k12
[/td][td]
56 kg/45 kg
[/td][td]
x(1k4)kg
[/td][tr][/tr][/table]

Losowy wiek początkowy:
[table][tr][td][/td][td]
Dorosłość
[/td][td]
Prosta (klasa)
[/td][td]
Średnia (klasa)
[/td][td]
Trudna (klasa)
[/td][/tr][td]
Oroslen
[/td][td]
13 lat
[/td][td]
+1k4
[/td][td]
+1k6
[/td][td]
+1k8
[/td][tr][/tr][/table]

Efekty starzenia się:
[table][tr][td][/td][td]
Wiek średni
[/td][td]
Stary
[/td][td]
Wiek sędziwy
[/td][td]
Maksymalny wiek
[/td][/tr][td]
Oroslen
[/td][td]
33 lata
[/td][td]
48 lat
[/td][td]
64 lata
[/td][td]
+3k12 lat
[/td][tr][/tr][/table]

----------------------------------------------------------------

Długo mnie nosiło, by napisać w końcu swój wymysł o tej rasie. Nie siliłem sie na ekstremalnie "oryginalne i udziwnione zdolności"; rasa ma być grywalna, a jej zdolności nietrudne do zapamiętania oraz przydatne dla gracza. Jak błędy fabularne/merytoryczne oraz własne dygresje - pisać. Jak błędy mechaniczne - pisać tym bardziej. :wink:
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 1:14 pm przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Oroslen [3.0/3.5]

wt paź 05, 2010 6:09 pm

Może i nie ma silenia się na oryginalność, ale nie ma też nic ciekawego do zaoferowania. Dlaczego miałbym się przejmować generyczną rasą futrzusiów bez niezwykłych cech mechanicznych ani niemechanicznych? Chyba że rozpisujesz rasę z filmu/gry/książki/czegoś?

Aha - te cechy rasowe definitywnie nie są warte dostosowania poziomu +1. Odpuść to zupełnie, albo podbij statsy i daj rasową KW niewymienialną na poziom.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Oroslen [3.0/3.5]

wt paź 05, 2010 6:22 pm

Schpeelah#144 pisze:
Dlaczego miałbym się przejmować generyczną rasą futrzusiów bez niezwykłych cech mechanicznych ani niemechanicznych?


Jak pisałem, nie będę tworzyć "toczących/turlających/implozyjnych/jednorożcowych ataków" ani "zdolności Widzenia prawdy z ograniczeniem do 30 centymetrów i tylko w białym i czarnym kolorze". Niemniej jestem zdania, że niełatwo jest znaleźć rasę z podobnymi parametrami. W pewnym momencie nie chciałem przesadzać ze specjalnymi zdolnościami. Z drugiej strony, takie orogi, rodzaje orków czy likantropów z Faerunu także "nie mają nic ciekawego do zaoferowania".

Schpeelah#144 pisze:
Aha - te cechy rasowe definitywnie nie są warte dostosowania poziomu +1. Odpuść to zupełnie, albo podbij statsy i daj rasową KW niewymienialną na poziom.


Dla mnie, rasa z jakąkolwiek dodatkową rasową KW jest niegrywalna. Po drugie, co widzisz w tym, ze nie są warte LA +1? Patrząc na takie aasimary czy diablęta (tym bardziej w wariancie słabszym), to wydają się na miejscu.
- Brak doboru atrybutów, które wzajemnie się wzmacniają (np.: Rzt i Cha, S i Bd, Zr i Int). Wyłączając klasę Paladyna czy Samurai z CW, to rasowe premie do atrybutów nie będą w pełni wykorzystane.
- Brak odporności na żywioły oraz zdolności czaropodobnej (aasimary mają taki czar 3. poziomowy raz na dzień)
- Brak lepszych podtypów (np.: przybysz, którego poza Odesłaniem czy Wygnaniem nie da się magicznie pogonić).
- W zasadzie jedynie bazowa szybkość oraz naturalne ataki są jedynym "mocniejszym walorem" tej rasy.

Zastanawiałem się nad stworzeniem potężniejszego wariantu (LA +2) opcjonalnego, lecz poza większą Siłą, Zręcznością, "równinnym stepem" bez obostrzeń oraz paroma drobiazgami, nic by nie wnosiła.

EDIT: Opcjonalnie zgodziłbym się przerobić cały koncept na LA +2. Niemniej, "dla oryginalności" otoczenie oczekuje chyba naprawdę wydziwionych i niegrywalnych fabularnie ras. Choćby Amoltarweni mojego autorstwa - choć bardziej oryginalni - to mało grywalni w sesjach (tylko jeden gracz na PW pytał się kiedyś, jak wykorzystać osobnika tej rasy jako BN-a przy drużynie BG).
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 6:27 pm przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
-Drizzt-
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 14, 2008 8:22 pm

Oroslen [3.0/3.5]

wt paź 05, 2010 7:21 pm

Ja nie wiem po co od razu silić się na oryginalność. Rasa z bazową prędkością 12 i +2 S jest ciekawa dla każdego woja, w zasadzie szukanie ciekawej rasy na postać nie opiera się raczej na oryginalności danej rasy, za duże bonusy żeby nie dawać dostosowania myśle.
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 7:22 pm przez -Drizzt- , łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości