Zrodzony z fantastyki

 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

orzhov deck

pt lis 01, 2013 9:00 am

Cześć!
w mtg gram od około miesiąca i tak sobie myślę o zrobieniu decku orzhov. Kilka informacji :
format - modern
budżet 150 zł

landy :

godless shrine x4
isolated chapel x4
swamp x10
plains x4

kreatury:

Nip Gwyllion x4
tithe drinker x4
vizkopa guildmage x2
crypt ghast x2
Rhox Faithmender x2
divinity of pride x4
obzedat ghost council x1
Voracious Hatchling x4
tidehollow sculler x3
enchantment

exquisite blood x2

sorcery
sign in blood x2
profane command x2

instanty
go for the throat x4
oblivion ring x4


Jeżeli dobrze pójdzie to ten deck jest w stanie w 6 turze uderzeniam divinity of pride zadać 32 obrażeń i wyleczyć mnie 32 pkt zdrowia ^^
Mogłem ominąć sporo dobrych kart. Deck ma polegać na tym żebym ja się trzymał przy tym 25 hp i wykończył wroga divinity of pride. Co sądzicie o tym decku i co byście zmienili:)
pzdr ravvy
Ostatnio zmieniony sob lis 02, 2013 4:16 pm przez ravvy, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

orzhov deck

pt lis 01, 2013 10:21 am

Oczywistymi kreaturami w tej talii sa:

Voracious Hatchling
Nip Gwyllion - pierwszoturowy kutacz, który bardzo ładnie mapędza Hatchlinga
edge of divinity +3/+3 dla biało-czarnych kreatry
Deathbringer Liege - kolejne plusy dla multikolorów, ponadto wbudowany removal
Mourning Thrull
Tidehollow Sculler - bardzo solidny typ
Vizkopa Guildmage - również jest do rozpatrzenia, ponieważ dobrze komponuje się z założeniem decka. Nie potrzebujesz Sanguine Bond, żeby mieć ten efekt. poza tym aktywacja jest tańsza niż sam enchantment, więc zyskujesz efekt + 2 many na dalsze działanie.

Dodatkowo:
Oblivion Ring - bardzo pożądana karta, ponieważ za jej pomocą zdejmujesz ?(choćby na chwilę) wszystko co może Ci przeszkodzić. Zazwyczaj przeciwnik nie będzie mieć w decku niszczenia enchantmentów, więc jest to bardzo skuteczna odpowiedź na zdecydwaną większość zagrywek przeciwnika.
 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

Re: orzhov deck

pt lis 01, 2013 12:04 pm

Podoba mi się vizkopa guildmage i tidehollow sculler
Opcja z Voracious Hatchling średnio mi się podoba, bo prawie każdy na kogo gram ma jakieś spalenia i on by niezbyt długo pożył :/


miałem wersję z scullerem, ale teraz zrobiłem jakąś dziką wersję tego decku O.o
Co o nim teraz sądzisz?
Ostatnio zmieniony pt lis 01, 2013 8:46 pm przez ravvy, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

orzhov deck

pt lis 01, 2013 10:17 pm

ravvy pisze:
Opcja z Voracious Hatchling średnio mi się podoba, bo prawie każdy na kogo gram ma jakieś spalenia i on by niezbyt długo pożył :/


Pograj nim, a zobaczysz w jakim błędzie jesteś :)

PS. jeśli chcesz grać w modernie to 150zł nie starczy. Talia w tej postaci jest do zjedzenia przez naprawdę proste decki tribalowe, które napędza synergia wszystkich kart w decku.

Vizkopa Guildmage jest po to żeby nie trzymać tych badziewnych enchantmentów w talii. Potrzebujesz poza tym o wiele więcej kreatur. rest for the weary trzeba wyrzucić, dobić do kompletu O-ringi (bo jest to jedyny konkretny sposób w takiej talii na artefakty/enchantmenty/Walkerów). Nighthawk nie jest w tym decku syty
 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 9:27 am

Będę grał hatchlingiem (nie do końca go rozumiałem).
150 zł wystarczy, bo gramy z kumplami na mini turniejach gdzie każdy ma talię po 150 zł max.
Ringi wbiją do kompletu dodam więcej kritów. Tylko chyba nie rozumiesz po co mi te enchantmenty.
1 enchantment - jeżeli się uleczysz to zadasz wrogowi tyle obrażeń ile się uleczysz
2 enchantment - jeżeli zadasz wrogowi obrażenia to leczysz się tyle ile zadałeś wrogowi obrażeń
czyli jeżeli dobrze rozumiem to jeżeli zadam wrogowi jakikolwiek dmg, albo jakkolwiek się uleczę to zadam wrogowi nieskończonośc obrażeń, a wyleczę się nieskończoność pkt. zdrowia. Powstanie INFINITY COMBO BAUHAHAHAHAH. Chyba, że czegoś nie ogarnąłem.
Ile kreatur?
divinity of pride do 4?
mam crypt ghast może dorzucić 1-2 debt to the deathless, bo mam podwójną many z godless shrine i swamp
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 10:29 am

ravvy pisze:
Tylko chyba nie rozumiesz po co mi te enchantmenty.
1 enchantment - jeżeli się uleczysz to zadasz wrogowi tyle obrażeń ile się uleczysz
2 enchantment - jeżeli zadasz wrogowi obrażenia to leczysz się tyle ile zadałeś wrogowi obrażeń


Rozumiem, lecz o wiele skuteczniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie kreatury która ma abilitkę od tego. Słaby jest tylko 2 wymieniny enchantment, który de facto uzależniony jest od wbicia obrażeń przeciwnikowi.

Ponadto Vizkopa ma jedną definitywną zaletę. Atakując podpakowaną Divinity za 8, aktywujesz abilitkę Vizkopy dwa razy. Przeciwnik dostanie za 8, a abilitka odpali się 2x (bo tyle razy aktywowałeś umiejętność), czyli przeciwnikowi zabierzesz 16hp, a razem z obrażeniami 24 hp. Takiego zysku nie masz przy Sanguine Bond, bo zabierzesz przeciwnikowi tylko 16hp.

ravvy pisze:
lbo jakkolwiek się uleczę to zadam wrogowi nieskończonośc obrażeń,


Nie ma w MTG czegoś takiego jak nieskończoność. Musisz określić liczbę - zawsze i wszędzie. JEdnak masz rację - jest to infinite combo, jednak wymagające zbyt dużo. Jeśli chcesz zrobić kombo deck to trzeba mnóstwo kart powymieniać, żeby było skuteczne

ravvy pisze:
mam crypt ghast może dorzucić 1-2 debt to the deathless, bo mam podwójną many z godless shrine i swamp


Słabe. Karta o takim koszcie powinna sama wygrywać grę. Generalnie odradzam takich rozwiązań, ponieważ skuteczność tego spella jest mocno uzależniona od stanu posiadanej many. Chcąc przypierniczyć za dużo, musisz wydać relatywnie dużo many. Lepiej w to miejsce mieć kreaturę bądź zagranie które skończy grę - Profane Command albo Austere Command, które da Ci odpowiedź na wszelkie artefekty i enchantmenty po stronie przeciwnika, na które nie masz jak odpowiedzieć.
 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 1:27 pm

OK vizkopa guildmage już cieszy michę w mojej talii. Chyba dodamprofane command , bo baaaardzo mi się podoba :)
Nie chcę robić combo decku. To combo było tak przy okazji.
Myślisz, że teraz ta talia ma już ręce i nogi, czy jest smutnym bezkształtnym ooze :D
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 2:37 pm

Dwa Crypt Ghasty wystarczą. JEst to opcja tak naprawdę produkująca manę.
Zrezygnowałbym również z blind obedience, który jest mocnym średniakiem. W te 3 miejsca które powstały wrzuciłbym kartę która może wygrać sama z siebie - Stillmoon Cavalier. Jest odporny na większość removalu w formacie, a im później go wrzucisz do gry tym lepiej działa, bo zarówno dostaje evasion, plusy, ale i bezpiecznie eliminuje blokerów. Jak grała w T2 (ówczesne T2 trwało prawie 2 lata be rotacji) była niesamowicie silną kartą, która potrafiła wygrać praktycznie przegrane partie.
 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 3:39 pm

Fajny ten stillmoon cavalier tylko jest straaasznie droogi. Wyrzucę crypt ghast i blind obedience i teraz mam problem kogo wrzucić. To są moje wahania:
blood artist - wydają mi się ciekawi
tidehollow sculler - fajna karta
sin collector - nie wiem co o nim myśleć
vampire nighthawk - ich tak trochę z lenistwa, bo już ich mam jak robiłem deck pod rakdos :razz:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 4:09 pm

ravvy pisze:
Fajny ten stillmoon cavalier tylko jest straaasznie droogi.


12-15zł od sztuki, Aż takim wydatkiem nie jest, a jest wart złotówek.

Ze wsztkich które wymieniłeś najlepszy jest Sculler
 
ravvy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 28, 2013 4:30 pm

orzhov deck

sob lis 02, 2013 4:12 pm

OK wpisałem zmiany w talii. Co jeszcze byś zmienił???
Zauważyłem, że deck ma 64 karty jakieś trzeba wyrzucić :)
Ostatnio zmieniony sob lis 02, 2013 4:14 pm przez ravvy, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość