Zrodzony z fantastyki

 
DarknessSlayer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 03, 2014 11:19 am

Ostrze (nazwa robocza)

ndz lut 09, 2014 10:38 pm

Witam wszystkich użytkowników serwisu Poltergeist :)

Aktualnie występuje tu pod nikiem DarknessSlayer, lecz kiedyś występowałem tu pod mianem Drakestar. Niestety zapomniałem hasła, a mail do którego przypisane było to konto został usunięty z serwerów onetu. Nie udało się mi odzyskać dostępu do konta więc założyłem te nowe. Jeśli byłaby taka możliwość z chęcią uzyskałbym dostęp do dawnego konta ale nie o tym chciałem teraz mówić

Kilka lat temu po wielu latach grania w DnD szukałem jakiegoś systemu w klimacie dark fantasy w którym walki byłyby szybkie i zabójcze, nie byłoby systemu klas ani profesji. Przeszukując po raz kolejny głębie internetu odnalazłem informację o systemie The Riddle of Steel. Ten erpeg był wydany przez nie istniejące już wydawnictwo Driftwood Publishing od wydanego podręcznika podstawowego do wydanego na końcu linii Companiona w systemie zaszły znaczne zmiany. Mimo tych zmian systemowi było daleko do doskonałości, w praktyce kulało wszystko oprócz samej walki. Kilka lat po bankructwie wydawnictwa, zostały stworzone dwa systemy będąc spadkobiercami zasad The Riddle of Steel. Jeden z nich to Blades of the Iron Throne stworzony w klimacie opowiadań o Conanie barbarzyńcy, drugi natomiast to jeszcze nie wydany Songs of Steel skupiający się głównie na walce i powieściach historycznych. Jednak żaden z nich nie spełniał moich wymagań w 100%. Po pewnym czasie zacząłem modyfikować zasady The Riddle of Steel i użyłem ich w dedekowym świecie Dark Sun.

Początkowe drobne modyfikacje znacznie się rozrosły i stały się w sumie osobnym tworem. Ten system został nazwany roboczo Ostrze. Zmieniłem w nim zupełnie atrybuty, użyłem innego systemu umiejętności oraz stworzyłem w kilka systemów magicznych. Te zasady wciąż nie są w swojej ostatecznej wersji, to co tu prezentuje to raczej wersja alpha i byłbym wdzięczny za wszelkie komentarze, które pozwolą poprawić ten twór :)

Ale najpierw odpowiem na te 19 pytań :)
1) O czym jest twoja gra?

Heh to raczej generyczny system RPG w klimacie dark fantasy o bohaterach dokonujących mniej lub bardziej chwalebnych czynów.
2) Co robią postacie?

Przeżywają przygody wymyślone przez Mistrza Gry. Naprawdę gra nie ma jakiegoś wyższego celu chyba, że MG taki postawi. Znacie może grę Dark Souls? Gracze ginęli w niej niezwykle często, a błąd w walce był zwykle karany śmiercią. Jak powiedział mi kumpel granie w tą grę bardzo przypomina granie w Ostrze.
3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?

To samo co w każdym rpg-u?
4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?

Gra nie ma domyślnego settingu. Każdy może stworzyć sobie własny i dowolnie używać takich elementów jak magia, psionika lub nawet odrzucić wszelkie te fantastyczne bajery i skupić się na odtwarzaniu jakiegoś historycznego okresu. Jak napisałem wcześniej sporo zmian powstało w wyniku przystosowania systemu tRoS do świata Dark Sun.
5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Tworzenie postaci to system punktowy, za który wykupuje się rasę, atrybuty, umiejętności oraz cechy postaci. W niektórych przypadkach gracze mogą wykupić również klasę społeczną do której należy ich postać lub uzyskać dostęp do magii lu innych nad-naturalnych mocy.
6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to konieczne)?

Gra posiada system atrybutów duchowych, które określają cele i poglądy postaci. Gracze zwiększają ich wartość gdy MG uzna, że zrobili coś istotnego w ich kierunku. Te atrybuty mogą być też wykorzystane raz na scenę jako premia do puli kostek jeśli tylko wykonywane zadanie ma z nim związek.
7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?

Standardowe punkty doświadczenia plus wspomniane wyżej atrybuty duchowe lub pasje.
8) Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność za rozgrywkę?

Mistrz Gry posiada większość władzy, jednak gracze za pomocą punktów Dramy mogą wpłynąć znacznie na rozwój wydarzeń (poza swoimi normalnymi działaniami oczywiście).
9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?

Dobra narracja Mistrza Gry, to jak łatwo można polec jeśli jest się nieuważnym? Wyszedłem z założenia, że prawdziwe bohaterstwo jest wtedy gdy naprawdę ryzykujemy na każdym kroku anie przedzieramy się przez kolejne pomieszczenia lochu miażdżąc opozycje.
10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

Rzut pulą kości k10. Wiele rzutów spornych.
11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?

Zawsze lepiej rzucało mi się pulą kości niż pojedyncza kostką, po za tym nie wiem.
12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Tak wydając zdobyte punkty doświadczenia oraz postępując zgodnie ze swoimi pasjami. Gdyż je również można zmienić na punkty doświadczenia.
13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?

Aż tak się nad tym nie zastanawiałem.
14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?

To by dobrze się bawili i zobaczyli, że balans na krawędzi życia i śmierci to świetny sposób na emocje.
15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?

Walka, magia i generalnie wpływanie graczy na świat
16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?

Hmm, chyba system psioniczny i łączenie psioniki z walką wręcz.
17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?

Wyjątkowo emocjonujące starcia, wyjątkowy system działania nie oparty w całości na turach.
18) Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?

Na razie nie planuje nic poza umieszczeniem zasad tutaj.
19) Jaki jest twoj docelowy odbiorca?

Każdy kto będzie chciał spróbować w niej swoich sił.

Oto linki do zasad systemu. Wszystkie zasady są w wersji Alpha. Pewnie wiele się jeszcze zmieni i zostanie dodane. Na pewno dodam tu jeszcze magię oraz pozostałe dyscypliny psioniczne, walkę na wierzchowcach, trucizny i całą resztę zasad dotyczących środowiska. Staram się również ukuć jakiś system walk socjalnych ale to wymaga większego rozważenia.
Nie tracąc więcej czasu oto linki do zasad w formacie .pdf.
Zasady Ostrza
Tworzenie postaci
Manewry
Psionika
Ekwipunek
Bestiariusz
Tabele obrażeń

Zachęcam do wypróbowania systemu :)
Ostatnio zmieniony czw lut 13, 2014 7:39 pm przez DarknessSlayer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości