Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Otworzenie ran/Zachowanie zdrowia

czw sie 09, 2012 9:31 am

Otworzenie ran
Nekromancja
Poziom: Kap 4
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: Natychmiastowy; runda/poziom (patrz opis)
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Kładąc rękę na żywej istocie, nasycasz ją energią negatywną, zadając w ten sposób 4k8 obrażeń +2 na poziom czarującego (maksymalnie +20).

Dodatkowym efektem jest niemożliwość uleczenia uzyskanych poprzez otworzenie rany obrażeń dzięki czarom leczącym, takim jak: leczenie drobnych ran, leczenie lekkich ran, leczenie średnich ran, leczenie poważnych ran czy leczenie krytycznych ran oraz zbiorowych wersji tychże czarów. Taka klątwa trwa rundę/poziom czarującego. Zaklęcie uzdrowienie (oraz zbiorowa wersja tego czaru) potrafi uleczyć uzyskane poprzez otworzenie rany obrażenia i rozproszyć drugorzędny efekt. Skutkuje również rozproszenie magii, a także przełamanie klątwy, choć zaklęcia te działają jedynie na efekt drugorzędny.

Nieumarły poddany zaklęciu otworzenia ran zostaje uzdrowiony (z 4k8 obrażeń + 2 na poziom czarującego, maks. +20); staje się także niewrażliwy na efekty zaklęć leczących (lista powyżej). Można tę niewrażliwość usunąć zaklęciem rozproszenie magii.

Zachowanie zdrowia
Przywoływanie (Leczenie)
Poziom: Drd 5, Kap 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

To zaklęcie skutkuje jedynie wtedy, gdy podczas jego rzucania cel nie jest pod wpływem zwykłej lub magicznej choroby, tudzież trucizny. Pod wpływem czaru postać nim objęta nie może paść ofiarą choroby czy zatrucia (zarówno ze zwykłego, jak i magicznego źródła) - wszelkie infekcje i intoksykacje zostają natychmiastowo pokonane lub zneutralizowane przez wspomożony magią organizm i nie skutkują zarówno podczas działania czaru, jak i po jego ukończeniu (w przypadku, gdy czas trwania choroby/trucizny jest dłuższy od czasu trwania zachowania zdrowia). Czar nie chroni przed otrzymywaniem obrażeń, wysączaniem atrybutów i innymi efektami towarzyszącymi zazwyczaj chorobom czy zatruciom (chyba, że pochodzą właśnie z takiego źródła).
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 7:06 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Otworzenie ran

czw sie 09, 2012 10:08 am

Ruffle pisze:
Nie losuje się następnych obrażeń, lecz w miarę możliwości stara się je wiernie odzwierciedlić

Z tym to trochę nie bardzo. Mało ścisłe, dużo miejsca na dywagacje i możliwości oszustwa.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Otworzenie ran

czw sie 09, 2012 10:30 am

Gwjazdor pisze:
Ruffle pisze:
Nie losuje się następnych obrażeń, lecz w miarę możliwości stara się je wiernie odzwierciedlić

Z tym to trochę nie bardzo. Mało ścisłe, dużo miejsca na dywagacje i możliwości oszustwa.


Czyli, konkretnie "nie losuje się następnych obrażeń, lecz odnosi się do uzyskanych wcześniej wyników". Mogłoby być?

Pozdrawiam.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Otworzenie ran

czw sie 09, 2012 10:24 pm

No, to jeszcze zrób czar zasklepianie ran, który będzie uniemożliwiał uniemożliwienie leczenia :razz:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2239
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 7:12 am

Po wprowadzeniu tego zaklęcia należałoby notować kolejne efekty leczeń. Czyli wg mnie jest źle skonstruowane.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 9:59 am

Korbel pisze:
No, to jeszcze zrób czar zasklepianie ran, który będzie uniemożliwiał uniemożliwienie leczenia :razz:


Nie myślałem nad takim zapętleniem. Raczej nad czymś w stylu "zachowanie zdrowia", którego wpływ kontrowałby powyższe zaklęcie. Ale to też niekoniecznie odkrywcze (coś podobnego istnieje jeśli chodzi o zachowanie życia) i chyba trochę za mocne, jeśli porównać z "otworzeniem...". Zresztą musiałoby wpływać na efekty zaklęć zadawania ran (czynić na nie niewrażliwym), bo jak niby wytłumaczyć to, że postać dostaje obrażenia, a ich nie ubywa? Natychmiastową regeneracją? A jeśli chodzi o samą ideę "zapętlenia", to istnieje podobne - w grze co prawda, czyli średnio kanoniczne, ale istnieje (czary ochronne -> czary rozpraszające zaklęcia ochronne -> czary chroniące przed rozproszeniem zaklęć ochronnych - BG2).

Kamulec pisze:
Po wprowadzeniu tego zaklęcia należałoby notować kolejne efekty leczeń. Czyli wg mnie jest źle skonstruowane.


Nie tyle po wprowadzeniu, co raczej po zapamiętaniu przez jakąś postać.

Na sesjach forumowych wyniki z internetowych kostnic są ujawniane. A w przypadku sesji odbywających się nie na forum wystarczy zapisywać wyniki na brudnopisie. Godzina wstecz to chyba nie aż tak dużo. Można ewentualnie zamienić ilość obrażeń na jakąś średnią - np. dwukrotne zadawanie średnich ran, choć to by zaklęcie nieco osłabiło.

Jeszcze nad tym pomyślę.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2012 10:01 am przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1401
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 10:23 am

Czy w tym systemie standardowo notuje się takie rzeczy? Nie.
Czy warto wprowadzać tą dodatkową księgowość dla możliwości uzycia przez kogoś tego zaklęcia? Wątpię.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 10:47 am

Ruffle pisze:
Zaklęcie to sprawia, że dotknięta przez kapłana istota na powrót staje się ranna - uaktywnione zostają jedne z najbliższych ran, jakie jej zadano. Nie ma czasowego odnośnika, na którym opierałaby się ilość tych obrażeń - przyjmuje się natomiast, że postać traci tyle PW, ile zabrałyby jej dwa zaklęcia zadawania średnich ran rzucone przez czarującego.


Żeby było prościej.

Edit: Zastanawiam się nad tym, czy nie poszerzyć wpływów drugorzędnego efektu - negowanie szybkiego leczenia np.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2012 11:20 am przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 9:43 pm

To może od razu napisać, że zadaje 4k8 + 2/poziom (max 20) obrażeń od negatywnej energii, które wyleczyć można tylko czarem uzdrowienie, a po 1 rundzie/ poziom dowolnym czarem leczącym?
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Otworzenie ran

pt sie 10, 2012 9:59 pm

Namrasit pisze:
To może od razu napisać, że zadaje 4k8 + 2/poziom (max 20) obrażeń od negatywnej energii, które wyleczyć można tylko czarem uzdrowienie, a po 1 rundzie/ poziom dowolnym czarem leczącym?


To chyba jeszcze prostsze. Zrobię tak.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Otworzenie ran

sob sie 11, 2012 5:55 pm

Ruffle pisze:
Czyli, konkretnie "nie losuje się następnych obrażeń, lecz odnosi się do uzyskanych wcześniej wyników". Mogłoby być?

To by wymagało zapisywanie która rana była za ile dmg itd itp. Kiedyś coś w tym stylu robiliśmy (tzn zapisywaliśmy która rana za ile dmg, nie pamiętam po co, chyba to miało związek z ranami) i powiem szczerze że było z tym duzo więcej zachodu niż to warte.

Korbel pisze:
No, to jeszcze zrób czar zasklepianie ran, który będzie uniemożliwiał uniemożliwienie leczenia

To z kolei ciekawa opcja ;]
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 481
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Otworzenie ran/Zachowanie zdrowia

ndz sie 12, 2012 11:21 am

Zaklęcie "Otworzenie..." zmodyfikowane tak, by zapisywać tylko jedną wartość - straconych PW.
Powstało również zaklęcie "Zachowanie zdrowia", choć nie jest "symetrycznym przeciwieństwem" poprzedniego czaru:

Ruffle pisze:
Zachowanie zdrowia
Przywoływanie (Leczenie)
Poziom: Drd 5, Kap 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

To zaklęcie skutkuje jedynie wtedy, gdy podczas jego rzucania cel nie jest pod wpływem zwykłej lub magicznej choroby, tudzież trucizny. Pod wpływem czaru postać nim objęta nie może paść ofiarą choroby czy zatrucia (zarówno ze zwykłego, jak i magicznego źródła) - wszelkie infekcje i intoksykacje zostają natychmiastowo pokonane lub zneutralizowane przez wspomożony magią organizm i nie skutkują zarówno podczas działania czaru, jak i po jego ukończeniu (w przypadku, gdy czas trwania choroby/trucizny jest dłuższy od czasu trwania zachowania zdrowia). Czar nie chroni przed otrzymywaniem obrażeń, wysączaniem atrybutów i innymi efektami towarzyszącym zazwyczaj chorobom czy zatruciom (chyba, że pochodzą właśnie z takiego źródła).


Ot, proste i mające na celu głównie ułatwić życie.
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2012 7:07 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości