Pandaren
Plotki głoszą, że Pandareni zostali stworzeni dawno temu przez pewnego boga o dość dziwnym poczuciu humoru. Bóg, który stworzył rasę pijaków... Wielu wierzy w tę plotkę, lecz równie wielu uważa to za totalną bzdurę. Wielu magów dowodzi, że Pandareni są efektem ewolucji pand z ogromnych lasów bambusowych. Żaden prawdziwy Pandaren nigdy w to nie uwierzy, lecz podobieństw w budowie fizycznej nie da się ukryć.
Osobowość:
Pandareni mają raczej proste podejście do życia. Żyją chwilą. Pomimo tego, że są raczej długowieczni, nie potrafią spamiętać swojej historii - i nie jest im ona do niczego potrzebna. Pandareni nie są chciwi, ani tym bardziej mściwi. Mają pokojowe nastawienie do otaczającego ich świata. Związane jest to po części z tym, że ich królestwo mieści się w centrum dżungli, więc trudno tam znaleźć inną cywilizację. Pandareni są bardzo charyzmatyczni, mają niesamowitą siłę osobowości i z łatwością potrafią nawiązać kontakt z obcymi. Nie są za to szczególnie roztropni czy spostrzegawczy.
Opis fizyczny:
Pandareni są wyraźnie więksi (a przynajmniej ciężsi) od ludzi. Mierzą od 1,70m do nawet 2,30m, a ważą od około 80 do nawet 130 kilogramów. Kobiety są tylko trochę niższe i lżejsze od mężczyzn. Ich budowa fizyczna czyni ich odporniejszymi na obrażenia, lecz również trochę niezdarnymi. Skóra Pandarena pokryta jest krótką, czarną sierścią z dużą ilością białych łat na całym ciele (szczególnie na głowie - trudno znaleźć Pandarena mającego w tym miejscu wyłącznie czarne futro), zupełnie jak ich przodkowie - pandy. Lubią ubierać się prosto, lecz funkcjonalnie. Tradycyjnym nakryciem głowy każdego Pandarena jest słomiany kapelusz. Na pierwszy rzut oka widać podobieństwo ich ubioru do ubioru ludów Wschodu.. Pandareni osiągają dojrzałość w wieku 60 lat i mogą żyć ponad 500 lat.
Relacje:
Pandareni mają raczej problem z nawiązywaniem relacji z którąkolwiek z powszechnych ras. Powód – miejsce zamieszkania. Raczej trudno natrafić na Elfów, Ludzi czy Krasnoludów w niekończących się lasach bambusowych. Jeśli jednak jakaś grupa poszukiwaczy dotrze do sekretnego królestwa Pandarenów – zawsze witani są serdecznie. Pandareni rzadko mają gości, więc każdy przybysz witany jest ciepłym posiłkiem (i mocnym alkoholem!), i zawsze znajdzie się dla niego miejsce gdzie może spokojnie usnąć. Niewielka część Pandarenów (głównie Pandareńscy Miodowarzy) wyrusza w szeroki świat w poszukiwaniu przygód, przyjaciół, i nowych alkoholi. Tacy wędrowcy są raczej mile witani, obojętnie gdzie zawitają. Są bardzo charyzmatyczni, i w wielu częściach świata ceni się dobre alkohole (bez których Pandaren nie wychodzi z domu!). Duża, humanoidalna panda nie może raczej budzić złych uczuć. Dlatego w wielu większych miastach można spotkać Miodowarów którzy kiedyś wyruszyli z swego królestwa, i postanowili doń już nie wracać.
Charakter:
Większość Pandarenów jest bardziej chaotyczna niż praworządna. W królestwie Pandarenów rządzi co prawda król, lecz traktuje się go raczej jako dobrego kumpla, ewentualnie człowieka, który rozsądzi, do kogo należy beczka alkoholu, niż jako kogoś, kto ma rzeczywistą władzę. Pandareni nie rozmyślają o tym, co przyniesie przyszłość, i nie obchodzi ich też raczej to, co zdarzyło się kiedyś. Żyją chwilą. Poza rasową skłonnością do chaosu, większość Pandarenów jest dobra. W ich królestwie nie ma wyzysku czy przemocy. Wielu Pandarenów uważa, że tak też jest w innych państwach, i z takim przeświadczeniem wyruszają oni w świat.
Krainy pandareńskie:
Tak naprawdę istnieje tylko jedna kraina Pandarenów. Wielkie Sekretne Królestwo Pandarenów tętni życiem w samym centrum ogromnych lasów bambusowych. Królestwem rządzi (jeśli w ogóle można nazwać rządzeniem siedzenie w głównym budynku i picie przednich alkoholi) król, "wybierany" (upici Pandareni losowo stawiają krzyżyk na kawałku bambusowego papirusu) przez społeczeństwo co trzy lata. Obok niego zasiada rada rządząca, składająca się z siedmiu najbardziej zasłużonych Pandarenów. Handel z innymi państwami praktycznie nie istnieje, choć kilku Miodowarów, z niewielką pomocą magów, eksportuje najlepsze alkohole, czerpiąc z tego naprawdę spore zyski. Pandareńskie Królestwo jest raczej jednonarodowe. Ponad 99,5% społeczeństwa stanowią Pandareni.
Religia:
Większość Pandarenów to ateiści. Choć trudno w to uwierzyć, ta rasa od kilkunastu tysięcy lat żyje bez pomocy bogów. Zresztą, i tak żaden bóg nie chciałby mieć wiecznie pijanych wyznawców. Miodowarzy żyjący poza granicami kraju zwykle przejmują wiarę większości społeczeństwa, w którym się obracają, choć wielu z nich pozostaje ateistami.
Język:
Pandareni mówią (a jakże!) pandareńskim. Język ten posiada własny alfabet, dla nieobeznanych wyglądający jak zlepek kresek. Nie ma w nim skomplikowanych znaków, gdyż jest on z założenia przeznaczony do używania przez pijanych. Ciekawostką jest, że w pandareńskim istnieje aż 68 różnych słów określających alkohol. Pandareńska literatura nie jest zbyt obszerna. Jedyne dobrze sprzedające się dzieła Pandarenów (pisane na bambusowym papirusie, robionym znanym od wieków sposobem, o bardzo przystępnej cenie) to wszelkiego rodzaju książki kucharskie, szczególnie te opisujące destylowanie trunków. W głównym gmachu (tam, gdzie "zasiada", czyli upija się król i rada rządząca) znajduje się co prawda biblioteka, lecz nie jest zbyt często odwiedzana.
Imiona:
Pandareni używają (podobnie jak ludzie) systemu imię + nazwisko. Nazwisko dziedziczone jest po przodkach, imię nadają rodzice. Większość nazwisk jest związana z alkoholem. Imiona są raczej proste, by ich wymawianie nie stanowiło problemu w stanie upojenia alkoholowego. Znakomita większość pandareńskich imion jest przeznaczona zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet.
Przykłady Imion: Mojo, Sinjo, Kesha, Tatsa, Mushi, Jinto, Masha, Polo
Przykłady nazwisk: Dark-ale, Honeybrew, Wildbarley, Sweetbarrow, Ale-Heart, Reedwine, Storm-stout, Barrel-keg
Poszukiwacze Przygód:
Znakomita większość Pandarenów wyrusza w świat w poszukiwaniu nowych trunków. Pandareńscy poszukiwacze nowych trunków zwani są Miodowarami. Choć w Sekretnym Królestwie znane jest tyle alkoholów, ile w żadnym innym państwie na świecie, na pewno istnieje jeszcze wiele innych trunków. Ich właśnie szukają Pandareni. Wielu z nich szuka też pieniędzy lub sławy, czy też szacunku wśród innych Miodowarów.
Pandareńskie Cechy Rasowe
- Budowa +2 Zręczność –2 Charyzma +2 Roztropność –2: Pandareni są więksi od ludzi, przez co są odporniejsi na obrażenia, lecz trochę niezdarni. Mają też ogromną siłę ducha, i z łatwością przyciągają przyjaciół, lecz nie są zbyt spostrzegawczy.
- Średni Rozmiar
- Bazowa Szybkość Pandarena to 9 metrów
- Widzenie w słabym świetle.
- Zdolności adaptywne Pandarena to Wiedza(Alkohole), Profesja(Piwowarstwo) i Szacowanie(Alkohol). Zdolności te są zawsze traktowane jako klasowe dla Pandarena, obojętnie poziom której klasy zdobywa. Dostaje też premię rasową +1 do testów tych umiejętności.
- Automatyczne Języki: Pandareński i Wspólny. Premiowe: takie jak dla ludzi.
- Pandareni są od dziecka przyzwyczajeni do działania alkoholu. Większość kar za picie alkoholu ich nie obowiązuje. Z powodu, że różni Mistrzowie Podziemi mają różne zasady dotyczące alkoholu, zostawiam to wam.
- Kiedy chodzi się cały czas po pijanemu - nauka równowagi to podstawa. Pandaren dostaje premię rasową +2 do testów Równowagi.
- Ulubiona Klasa: Bard (Mężczyźni) lub Zaklinacz (Kobiety)
Wprowadzono zmiany wg. pomysłu Bjorn'a Westlander'a i Suldarr'esselara. Chciałbym też zauważyć, że wszystkie następne zmiany też będą wprowadzane w tej notce, więc radzę często tu zaglądać.
Zainspirowane Pandareński Miodowarem, jednym z bohaterów neutralnych w Warcraft III: The Frozen Throne. Wszelkie prawa posiada Blizzard
Rozszerzenia:
Węch Pandy
W twoich żyłach płynie krew pandy. Dzięki ciągłym ćwiczeniom i niesamowitej wytrwałości potrafiłeś wyćwiczyć swój węch tak, by niemal dorównywał węchowi twoich zwierzęcych przodków.
Warunki Wstępne: Pandaren
Korzyści: Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie, możesz określać pozycję swoich przeciwników i wiele innych. Dokładny opis znadziesz w DMG na stronie 81 (w polskiej wersji).
Serdeczne podziękowania dla Herr Baty
_
Korekta
Nam