wt wrz 29, 2009 7:00 pm
Nie mam chwilowo czasu, aby opisać wszystko, ale rzeknę co nieco o klasach w Pathfinderze. Prowadziłem go całe wakacje, głównie na zasadach bety, teraz przerzucam się zapewne na finalną wersję. Toteż przepraszam z góry za wszystkie pomyłki międzyedycyjne.
Otóż, w edycji 3.0 klasy były tragicznie niezbalansowane, zaś w 3.5 niezbalansowane. Każdy szedł w prestiże, gdyż np. nie opłacało się rozwijać paladyna powyżej 5. poziomu, a kapłana czy zaklinacza powyżej 1. poziomu. Paizo postanowiło to zmienić i nadać sens klasom podstawowym, tak, aby opłacało się je rozwijać aż do końca. Zatem:
Barbarian dostał Rage Powers, które wybiera na każdym parzystym poziomie i które działają podczas szału. Na przykład, w szale może dodatkowo gryźć, ma low-light vision albo większa odporność na czary. Stracił illiteracy.
Bard dostał kostkę życia k8, ma więcej czarów i szybciej je zdobywa (np. na 1. poziomie ma już czary 1. poziomu), zmieniono zasady Bardic Knowledge (teraz dodaje 1/2 poziomu do wszystkich umiejętności Knowledge i może wykonywać ich testy nawet untrained), może brać 10-tki (a potem 20-tki) we wszystkich testach wiedzy, seria umiejętności Jack-of-All-Trades (bonusy do umiejętności i rosnąca wszechstronność), lepsza odporność na efekty soniczne, możliwość używania Performa zamiast innych umiejętności i wiele nowych pieśni.
Clericowi poprawiono trochę zasady działania domen (zyskuje moce domenowe nie tylko na 1., ale na dalszych poziomach), zmieniono channel energy (na zadawanie/leczenie obrażeń falą energii naokoło).
Druid dostaje wild shape poziom wcześniej, poza tym, zamiast animal companiona może wybrać jedną z pasujących domen kapłańskich, takich jak Animal czy Earth i jewj używać.
Fighter dostał Bravery (rozwijany poziomami bonus przeciw strachowi), specjalizację w broni (zwiększa max Dex bonus i zmniejsza armour check penalty), specjalizacje w grupach broni (plusy do ataku i obrażeń np. ciężkimi ostrzami albo toporami) i parę wysokopoziomowych bajerów.
Monkowi wprowadzono większy wybór bonus feats, kilka bajerów związanych z manewrami bojowymi, pełny BAB podczas flurry of blows oraz Ki Pool (można podbijać nimi szybkość, zyskać dodatkowy atak lub bonus do AC).
Paladyn dostał całe drzewko umiejętności bazujących na jego lay of lands (które teraz jest dużo lepsze, można nim leczyć choroby, zmęczenie, truciznę i inne bajery, a także spalać na odpowiednik kapłańskiego channel energy), znacznie lepsze smite evil (działa jak stare, z ta różnicą, że paladyn smite'uje, póki wróg nie zdechnie, oraz zapewnia bonus z deflection do AC), i różne aury, podobne do aura of courage, ale chroniące przed innymi rzeczami. Zamiast wierzchowca może też dostać moc umagiczniania broni. Ponadto, ma good Will save.
Ranger dostał kostkę życia k10, ulubiony teren (ma tam bonus do inicjatywy, tropienia itp.), możliwość wymiany zwierzaka na instruowanie kumpli "jak bić ulubionego wroga", większą listę bonus feats, potem także Improved Evasion, możliwość wybrania sobie wroga jako quarry (potem lepiej go bije) i kilka super-umiejętości wysokopoziomowych.
Rogue dostał kostkę życia k8, możliwość sneakowania nieumałych i konstruktów i na każdym poziomie parzystym jakiś bajer do wyboru - zadawanie krwawiących ran, umiejętność rzucania jakiegoś czaru, wstawanie z ziemi jako free action i inne.
Sorcerer ma teraz kostkę życia k6, linie krwi, z której się wywodzi (Celestial, Dragon, Fey i inne), która zapewnia mu odpowiednie czary, bonus feats oraz specjalne zdolności. Ponadto, ma Use Magic Device jako umiejętność klasową.
Wizard ma kostkę życia k6 oraz specjalizacje, które poza bonusowymi slotami zapewniają mu także moce, zależne od poziomu (specjalizacje są jak w 3.5, jest więc Abjurer, Evoker, Transmuter itd. oraz dodatkowo Universalist). Zamiast chowańca może wybrać więź z przedmiotem.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 11:45 am przez
Matis99, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód: