Witam.
Myślałem ostatnio nad przyznawaniem moim graczom PD za skuteczne używanie umiejętności. Wyglądało by to tak:
Za każde skuteczne użycie umiejętności gracz dostawałby tyle PD, ile ma rang w danej umiejętności x10. Doświadczenie dostaje tylko ta postać, która użyła danej umiejętności, reszta drużyny musi obejść się smakiem. Działało by to z uwzględnieniem następujących warunków:
1) PD zostało by przyznane tylko w sytuacji rzeczywistej potrzeby użycia umiejętności ("Skacze całą drogę z Wrót Baldura do Waterdeep" - odpada)
2) Podczas walki nie przyznajemy PD (gracze i tak dostają PD za pokonanie wroga)
3) W przypadku umiejętności, które wymagają wykonania kilku rzutów lub ponawiania rzutu co jakiś czas (np. ukrywanie się, jeździectwo), gracz dostaje tylko jedną "porcję" PD po udanej akcji, a nie za każdy rzut z osobna (za udaną akcję, mam tu na myśli osiągnięcie przez gracza tego, co zamierzał osiągnąć, np. przekradnięcie się do obozu wroga, kradzież dokumentów i wykradnięcie się na zewnątrz).
Kilka zastrzeżeń do niektórych umiejętności:
a) Ciche poruszanie i Ukrywanie się - powinny być traktowane jako jedna umiejętność (pojedyncza nagroda w PD), chyba że wyraźnie widać iż gracz używa tylko jednej z nich (np. skradanie się do śpiącego przeciwnika czy ukrywanie się w magicznej sferze ciszy - w obu przypadkach ma zastosowanie tylko jedna umiejętność).
b) Pływanie - raczej bez PDków, chyba że w specjalnych sytuacjach (według uznania MG).
c) Jeździectwo - j/w.
Myślę że jest to dość sensowna zasada. Co o tym myślicie? Nie wprowadzi to jakiegoś niepotrzebnego zakłócenia równowagi w grze?