wt lip 05, 2011 8:41 am
W podstawce na pewno się motyw bólu i udręki nie pojawia w takiej formie, w jakiej podany został w grze. Można śmiało założyć, że to był charakterystyczny motyw dla "Tormentu", ale... no właśnie, zawsze znajdzie się jakieś ale.
W końcu sfery zewnętrzne to w pewnym sensie zaświaty. Mamy więc wszystko co trzeba, aby podobne motywy wprowadzić: wyższe sfery dobra, niższe sfery zła, wojnę krwi, problem winy i kary, sprawiedliwości. Tak więc bez trudu można napisać historię, która wykorzysta ten motyw w takiej bądź innej formie.
Co do obecności filozofii w grze, to jak najbardziej! W końcu Planescape to właśnie starcie filozofii, poglądów, wiary. Do tej pory na moich sesjach filozofie, postawy i przekonania ścierały się raczej w formie dialogów pomiędzy NPCami. Jednak moi gracze są dość początkujący (jeśli idzie o ten setting) i prawdę mówiąc na razie dość wolno się rozkręcają. Niemniej planuję w najbliższym czasie wprowadzić dla nich specjalnie kilka motywów, które uświadomią im, że filozofia to w Planescape nie tylko puste słowa, kiedy będą się mogli zapoznać z frakcjami, oraz ześlizgnięciem miasta granicznego.