Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Planokrwiści jako szablony

wt lis 02, 2010 10:49 am

Wszystkie szablony są wrodzone i można je nałożyć na dowolnego humanoida. Stworzenie bazowe zachowuje wszystkie swoje cechy i otrzymuje poniższe.

Aasimar
Roztropność +2 Charyzma +2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na elektryczność, kwas oraz zimno 5. Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania i Zauważania. Widzenie w ciemnościach 18 m.
Zdolność czaropodobna 1/dzień światło
Dostosowanie poziomu: +1

Diablę
Zręczność +2 Intelekt +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na elektryczność, ogień oraz zimno 5. Premia rasowa +2 do Blefowania i Ukrywania. Widzenie w ciemnościach 18 m.
Zdolność czaropodobna 1/dzień ciemność
Dostosowanie poziomu +1

Genasi ognia
Intelekt +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciw czarom ognia, i kumulatywna premia +1 na każde 5 poziomów postaci. Widzenie w ciemnościach 18 m. Kapłańskie skupienie uwagi (genasi ognia który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny ognia i wybrać ją). Odporność na ogień 10.
Zdolność czaropodobna 1/dzień – kontrolowanie płomienia (jak Zak5)
Dostosowanie poziomu +1

Genasi powietrza
Zręczność +2 Intelekt +2 Roztropność –2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: bez tchu (nie może utonąć, zostać uduszony, nie działają nań ataki wymagające wdychania powietrza), premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciw czarom powietrza, i kumulatywna premia +1 na każde 5 poziomów postaci. Widzenie w ciemnościach 18 m. Kapłańskie skupienie uwagi (genasi powietrza który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny powietrza i wybrać ją).
Zdolność czaropodobna 1/dzień – lewitacja (jak Zak5)
Dostosowanie poziomu +1

Genasi wody
Kondycja +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: oddychanie pod wodą. Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciw czarom wody, i kumulatywna premia +1 na każde 5 poziomów postaci. Widzenie w ciemnościach 18 m. Kapłańskie skupienie uwagi (genasi wody który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny wody i wybrać ją).
Zdolność czaropodobna 1/dzień – stworzenie wody (jak Drd5)
Dostosowanie poziomu +1

Genasi ziemi
Siła +2 Kondycja +2 Roztropność-2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: Premia rasowa +1 do rzutów obronnych przeciw czarom ognia, i kumulatywna premia +1 na każde 5 poziomów postaci. Widzenie w ciemnościach 18 m. Kapłańskie skupienie uwagi (genasi ziemi który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny ognia i wybrać ją). Skalny zmysł.
Zdolność czaropodobna 1/dzień – przejście bez śladu (jak Drd5)
Dostosowanie poziomu +1

Czekam na uwagi.
Pomysł miało już kilka osób przede mną, więc nie jest zupełnie oryginalny, ale ich prace:
a) są przegięte
b) znikły
c) nie dają typu przybysz

Zi
Ostatnio zmieniony wt lut 01, 2011 9:54 am przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

wt lis 02, 2010 1:03 pm

Sam pomysł ciekawy.
Mała uwaga odnośnie genasi ognia i ziemi : w specjalnych cechach mają tylko kapłańskie skupienie i premię do czarów, jednak nic poza tym; dwa pozostałe mają "bez tchu" i "oddychanie pod wodą", mają więc więcej dodatków. Niedanie nic genasim ziemnemu i ogniowemu to zabieg celowy (bo choćby brak pomysłów :razz:) czy niedopatrzenie?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 05, 2010 8:32 pm

Skopiowane cechy rasowe planokrwistych powstałych z ludzi, czyli nie jest to twórczość własna. Szablony te są bezużteczne, co widać nakładając szablon aasimara na człowieka. Otrzymujemy zwykłego aasimara + dowolna ulubiona klasa + atut + umiejętności.

Na Abasz'Har pracuję na użytek swojej sesji nad elfem aasimarem. Sprawa jest oczywista. Dodając cechy rasowe podstawowej rasy trzeba coś zabrać, ponieważ realne cechy aasimara powinny zawierać odpowiednik: -1 atutu -1 punktu umiejętności/poziom oraz usunięcia ulubionej klasy.
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2010 8:33 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 05, 2010 10:10 pm

Och nie bądź żyła. Obrazek Planokrwiści normalni nie są warci LA +1, ci tutaj trochę bardziej ale nadal, a ty się czepiasz. To twoje "pracowanie nad aasimarem elfem" jest śmieszne, twoja największa bolączka to poważnie
Większy balans zachowa się przy zauważaniu/nasłuchiwaniu +2, czy +4 Waszym zdaniem?

Masz tu wymyślonego w 15 sekund elfa aasimara:
Wszystkie cechy elfa oprócz:
Atrybuty: -2 Kondycja +2 Charyzma lub Roztropność
Typ Przybysz (Lokalny, Dobry, Elf)
Światło 1/dzień jako czaropodobna
Dostosowanie Poziomu +0

Gwarantuję że na faktycznej sesji nikt nie zauważy praktycznej różnicy między tym a tym co kombinujesz. No, poza momentami kiedy porównanie wypadłoby na moją korzyść, bo ten dobrotknięty faktycznie liczy się jako dobry przybysz i nie ma LA.

Zgadzam się że, nie owijając w bawełnę, poza abollarem materiał robiony ostatnio przez Zireael nie jest nadzwyczajnie oryginalny, ale nie zamierzam tego poczytywać za duży minus kiedy ktoś próbuje własnego podejścia do znanych, popularnych koncepcji którymi się ludzie interesują. W końcu można tak dojść do przysłowiowej lepszej pułapki na myszy.
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2010 10:19 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 05, 2010 10:20 pm

Z założenia całkowicie nie zgadzam się z tym, co napisałeś, a nazywanie czyichś działań śmiesznymi nie jest w zbyt dobrym guście.

Na wysokich poziomach (nie analizuję teraz mocnego optymalizowania) strata poziomu w zamian za aasimara (3 odporności, +4 do atrybutów) jest całkiem niezły o ile ma się klasę, której któryś z podnoszonych atrybutów się przydaje.

Jeżeli chodzi o moją sesję rasa z dostosowaniem poziomu mnie nie interesuje, ponieważ chce uzyskać postać ze wszystkimi cechami aasimara oraz zamianę ulubionej klasy.
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2010 10:56 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 05, 2010 10:59 pm

Kamulec pisze:
Z założenia całkowicie nie zgadzam się z tym, co napisałeś, a nazywanie czyichś działań śmiesznymi nie jest w zbyt dobrym guście.

Ale mieści się w tym samym (tudzież ciut lepszym) niż nazywanie prac bezużytecznymi (acz, w tym akurat przypadku, to mamy takie same gusta :P).
Jeżeli chodzi o moją sesję rasa z dostosowaniem poziomu mnie nie interesuje, ponieważ chce uzyskać postać ze wszystkimi cechami aasimara oraz zamiana ulubionej klasy.

To weź sobie wymieniony tu szablon asimara, a rzeczy które daje zastąp za rasowe i przyjmij Epp +0. W końcu to towja sesja, masz więc w możliwość korzystania z pierwszego punktu zasad rpg :P.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 05, 2010 11:13 pm

Ale mieści się w tym samym (tudzież ciut lepszym) niż nazywanie prac bezużytecznymi (acz, w tym akurat przypadku, to mamy takie same gusta ).

Z tym się nie zgodzę. Jest różnica między krytyką, a wyśmiewaniem :razz:

To weź sobie wymieniony tu szablon asimara, a rzeczy które daje zastąp za rasowe i przyjmij Epp +0.

1. Nie rozumiem tego, co tu napisałeś.
2. Ja chcę, aby EPP zostało na poziomie +1. Tam przedstawiłem, jak chce aby wyglądała rasa, ew. modyfikacje tylko ze względu na balans rozważam.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 12:43 am

Kamulec pisze:
Skopiowane cechy rasowe planokrwistych powstałych z ludzi, czyli nie jest to twórczość własna.

To właśnie dobrze. Powinno być zgodne.

Kamulec pisze:
Szablony te są bezużteczne, co widać nakładając szablon aasimara na człowieka. Otrzymujemy zwykłego aasimara + dowolna ulubiona klasa + atut + umiejętności.

A to można bez problemu poprawić dla pełnej zgodności.
- język: do automatycznych języków należy dodać niebiański. Premiowe należy zastąpić przez elfi, gnomi, krasnoludzki, leśny, niziołczy, smoczy.
- ulubiona klasa: paladyn
Uwaga: Aasimarowi nie przysługują premiowe atuty ani umiejętności do wyboru (tak jak u człowieka)

Niziołek nie będzie chciał być łotrzykiem, a krasnolud nie będzie się uczył orkowego. Ale określone rasowe atuty chyba pasują, a jeżeli człowiek-aasimar jest słaby jak na dostosowanie poziomu +1, to nie zepsują też balansu. Co autor myśli o takim uzupełnieniu szablonu?
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 12:44 am

Cóż, jak dla mnie zrobienie z planokrwistych szablonów jest bardzo dobrym pomysłem. Sam też o tym myślałem, ale nigdy jakoś się za to nie wziąłem. Powód? Grzebanie się nie wiadomo ile w podręcznikach żeby stworzyć wersję diabelstwa dla krasnoluda albo czegoś w tym stylu. Czemu niby mają się one od siebie różnić? Diabelstwo jako takie nie ma określonego diabelskiego/demonicznego/yugolothowego przodka a mimo tego wszystkie mają te same zdolności. To samo z całą resztą. Skoro zdarzają się pół-czarty/-niebianie/-żywiołaki we wszystkich rasach (i mają te same zdolności), to powinni też istnieć przedstawiciele tych rodów generacji 2, 3 itd. i nie powinni się różnić zdolnościami, bo niby czemu? Trochę równego traktowania.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 10:04 am

Schpeelah#144 pisze:
Och nie bądź żyła. Obrazek Planokrwiści normalni nie są warci LA +1, ci tutaj trochę bardziej ale nadal, a ty się czepiasz.

Zgadzam się że, nie owijając w bawełnę, poza abollarem materiał robiony ostatnio przez Zireael nie jest nadzwyczajnie oryginalny, ale nie zamierzam tego poczytywać za duży minus kiedy ktoś próbuje własnego podejścia do znanych, popularnych koncepcji którymi się ludzie interesują. W końcu można tak dojść do przysłowiowej lepszej pułapki na myszy.



Zgadzam się ze Schpeelah w tej kwestii.
A pomysły te nie są nader oryginalne z banalnego powodu - braku czasu, żeby wymyślić coś lepszego.


Altaris pisze:
Cóż, jak dla mnie zrobienie z planokrwistych szablonów jest bardzo dobrym pomysłem. Sam też o tym myślałem, ale nigdy jakoś się za to nie wziąłem. Powód? Grzebanie się nie wiadomo ile w podręcznikach żeby stworzyć wersję diabelstwa dla krasnoluda albo czegoś w tym stylu. Czemu niby mają się one od siebie różnić? Diabelstwo jako takie nie ma określonego diabelskiego/demonicznego/yugolothowego przodka a mimo tego wszystkie mają te same zdolności. To samo z całą resztą. Skoro zdarzają się pół-czarty/-niebianie/-żywiołaki we wszystkich rasach (i mają te same zdolności), to powinni też istnieć przedstawiciele tych rodów generacji 2, 3 itd. i nie powinni się różnić zdolnościami, bo niby czemu? Trochę równego traktowania.


Szukałam dobrych szablonów planokrwistych, bo ktoś na forum Wizards o nich kiedyś wspomniał. Wnioski, do jakich doszłam, są w pierwszym poście:
Pomysł miało już kilka osób przede mną, więc nie jest zupełnie oryginalny, ale ich prace:
a) są przegięte
b) znikły
c) nie dają typu przybysz

Wobec tego postanowiłam sama spróbować - a nuż komuś się przyda?

Kamulec pisze:
Skopiowane cechy rasowe planokrwistych powstałych z ludzi, czyli nie jest to twórczość własna. Szablony te są bezużteczne, co widać nakładając szablon aasimara na człowieka. Otrzymujemy zwykłego aasimara + dowolna ulubiona klasa + atut + umiejętności.

Na Abasz'Har pracuję na użytek swojej sesji nad elfem aasimarem. Sprawa jest oczywista. Dodając cechy rasowe podstawowej rasy trzeba coś zabrać, ponieważ realne cechy aasimara powinny zawierać odpowiednik: -1 atutu -1 punktu umiejętności/poziom oraz usunięcia ulubionej klasy.


Kamulec szuka dziury w całym i próbuje sobie skomplikować życie, widzę po tym podejściu...
Do pierwszego akapitu: a właśnie tego nigdy nie rozumiałam. Skoro fey'ri ma cechy elfa, tanarrukk cechy orka, maeluty itp. z Fiend Folio mają cechy odpowiednich ras, durzagon ma cechy krasnoluda, to czemu aasimar/diablę/dowolny genasi powstały z człowieka nie ma cech człowieka?
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 12:37 pm

Zireael pisze:
Specjalne cechy: bez tchu (nie może utonąć, zostać uduszony, nie działają nań ataki wymagające wdychania powietrza)

To jest IMO trochę zbyt przegięte (tylko i wyłącznie porównując do reszty tych szablonów). Poza tym, trochę śmiesznie gdy diablę np ma odpornosć na ogień 5, a genasi ognia już nie :p
Zireael pisze:
(genasi ziemi który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny ognia i wybrać ją).

Chochlik :wink: pewnie miało być "domeny ziemi"
BartekChom pisze:
Uwaga: Aasimarowi nie przysługują premiowe atuty ani umiejętności do wyboru (tak jak u człowieka)

[/quote]
Zireael pisze:
Skoro fey'ri ma cechy elfa, tanarrukk cechy orka, maeluty itp. z Fiend Folio mają cechy odpowiednich ras, durzagon ma cechy krasnoluda, to czemu aasimar/diablę/dowolny genasi powstały z człowieka nie ma cech człowieka?

Też się nad tym zastanowiłem... I faktycznie, dochodzę do wniosku, że ogólny szablon planokrwisty, jak najbardziej POWINIEN istnieć. Tylko można go jakoś dopracować/uogólnić :) Lub w drugą stronę - rozbudować, dać cechy do wyboru. Coś jak w Fey'ri. Możesz mieć jeszcze którąś z tych cech specjalnych, ale wtedy LA jest większe. Heheh na dobrą sprawę, to skoro jest Lesser Aasimar to może mógłby być i Greater xD.
Ostatnio zmieniony sob lis 06, 2010 12:39 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 1:42 pm

Nie wiem, po co przepisywałaś to z podręcznika, starczyło podać regułę - weź cechy rasowe i dodaj je do innych cech rasowych.

W chwili obecnej jest to Twoja modyfikacja mechaniki. Moim zdaniem dodanie cech aasimara do np. elfich daje nie najsilniejszą istotę o EPP +2. Jeżeli uznać, że jest to EPP +1 odpowiednio należy przeliczyć inne EPP. Efektem moim zdaniem będzie zwiększenie dysbalansu między rasami (bo albo dojdą jeszcze silniejsze rasy bez EPP, albo te rasy, które są na granicy EPP +1 będą śmiesznie słabe).

Coś jak w Fey'ri. Możesz mieć jeszcze którąś z tych cech specjalnych, ale wtedy LA jest większe. Heheh na dobrą sprawę, to skoro jest Lesser Aasimar to może mógłby być i Greater xD.

Owszem, ale to by pasowało jako stadium pośrednie i tak właśnie widzę fay'ri - już nie półczarty, ale jeszcze nie klasyczne diablęta.
Ostatnio zmieniony sob lis 06, 2010 1:45 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 3:54 pm

Kamulec pisze:
Moim zdaniem dodanie cech aasimara do np. elfich daje nie najsilniejszą istotę o EPP +2.

Elf ma EPP +0. U aasimara +1 jest chyba głównie za typ Outsider.
Kamulec pisze:
i tak właśnie widzę fay'ri - już nie półczarty, ale jeszcze nie klasyczne diablęta.

Wg mnie też tak to powinno być (w sensie - najbardziej mi tak pasuje). Ale podręczniki są w tej kwestii dosyć jasne. Zresztą to, czy Fey'ri jest w 1/4 czy w 1/3 demonem, nie ma raczej większego wpływu na mechanikę. Więc dowolny MG może go sobie traktować jako 6/10 elf 4/10 fiend etc :)
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 4:51 pm

Kamulec pisze:
Moim zdaniem dodanie cech aasimara do np. elfich daje nie najsilniejszą istotę o EPP +2.

Podaj mi sytuację, gdzie elf-aasimar będzie równie silny co elf będący o dwa poziomy wyżej? Ja znam tylko jedną taką - dominacja, lub inny czar wpływający tylko na humanoidy. Jest jakaś inna?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 5:42 pm

Podaj mi sytuację, gdzie elf-aasimar będzie równie silny co elf będący o dwa poziomy wyżej? Ja znam tylko jedną taką - dominacja, lub inny czar wpływający tylko na humanoidy. Jest jakaś inna?

EPP określa się pod kątem użyteczności. Cechy takie, jak większe atrybuty, odporności, krótki sen, premie do umiejętności, wykrywanie sekretnych drzwi są użyteczne (niektórym klasom przydadzą się też oczywiście biegłości). Czy będzie taki elf aasimar równie mocny, co postać na poziomie o2 wyższym? Raczej nie, choć nie mogę wykluczyć, że na wysokim poziomie jest szansa na dorównanie mocą w przypadku pewnych mieszanek cech ras i klas. Problem w tym, że ten zbiór cech jest w wielu sytuacjach lepszy, niż poziom o jeden wyższy.

Elf ma EPP +0. U aasimara +1 jest chyba głównie za typ Outsider.

Elf (jeżeli patrzeć generalnie) ma bardzo dobre cechy rasowe, zaś na bardzo wysokim poziomie (zresztą na niskich rasy z EPP generalnie się nie przydają) samo +4 do atrybutów (o ile są to przydatne oczywiście) jest lepsze od poziomu.

Ogółem uważam, że system EPP jest bardzo daleki od ideału (sama jego koncepcja jest skopana, ponieważ realna moc cech rasowych często drastycznie zmienia się z poziomami), ale jeżeli się go nie przerabia w całości, to jedna zmiana ma problemy.
Ostatnio zmieniony sob lis 06, 2010 8:19 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 7:25 pm

Kamulec pisze:
Ogółem uważam, że system EPP jest bardzo daleki od ideału (sama jego koncepcja jest skopana,

To go nie używaj i nie rób ras z dostosowaniem poziomu.

Kamulec pisze:
EPP określa się pod kontem użyteczności.

Poziom, z zatem też efektywny poziom, to miara zdolności postaci do przezwyciężania, lub udziału w przezwyciężaniu, wyzwań odpowiednich dla danego poziomu. Głownie decyduje tu walka i ewentualnie pułapki, bo skala jest bardzo płynna i niewyraźna dla innych rodzajów wyzwań.
Dlatego szablon lub rasa z odpowiednio dużymi premiami do Siły i Budowy, może też naturalnym pancerzem lub większym rozmiarem, może być warta pewnego LA dla wojownika, bo rozwija sposoby na które wojownik pokonuje wyzwania.
Zdolność do lepszego i częstszego wsadzania ukradków (razem z innymi rzeczami które powinny pozostawać odpowiednie dla poziomu) może być ekwiwalentem paru poziomów Łotrzyka.
Popraw trochę wybór zdolności psipodobnych szablonu phrenicznego i totalnie będzie wart swojego +2 dla postaci czarującej.

Natomiast żadna kombinacja krótkiego snu, niejedzenia, nieoddychania, premii do umiejętności rzędu +2-+4 i tym podobnych nie jest warta jakiegokolwiek dostosowania poziomu jeśli nie pozwala na pełnoprawne uczestniczenie w przygodach na wyższym poziomie. Danie postaci +30 do 4 umiejętności* nie czyni z niej postaci wyższego poziomu - jest niezbalansowane, owszem, ale oznacza jedynie że jest supermocna w bardzo wąskiej specjalizacji która może się przydać lub nie, a nie że jest mocniejsza ogólnie. Istnieją pewne zakresy zdolności postaci które należy dostosowywać do poziomu, bo żadne ich odgięcie w jakąkolwiek stronę nie zmieni. Nie daje się rasie LA+0 3x +8 do umiejętności dlatego, że to źle wygląda na tle innych ras, a nie dlatego że zamienia to ją w LA +1.

*Wyjąwszy umiejki faktycznie przydatne do pokonywania przeszkód, czyli te najlepsze z listy Łotra.

Podsumowywując, dostosowanie poziomu należy stosować tylko kiedy rozdajesz premie pozwalające postaci funkcjonować jak postać wyższego poziomu w zdecydowanej większości sytuacji. Kind of obvious in retrospect.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 06, 2010 8:34 pm

SW odpowiada za to, jak się groźnym jest bojowo.

To go nie używaj

Nie chce mi się robić innego, jak na razie.
nie rób ras z dostosowaniem poziomu.

To nie jest rozwiązanie.

O tym, że system EPP jest kiepski wspomniałem, ponieważ ustalając EPP dla tych ras trzeba brać pod uwagę, do czego porównujemy. Może niech autorka poda przykład rasy o EPP +1, która ma bardzo zbliżoną siłę do jej propozycji w kontekście elfów, krasnoludów, czy ludzi planokrwistych, ze szczególnym uwzględnieniem aasimarów i diabląt.

Wg mnie w porównaniu do drowów aasimar elf wypada nieźle.
Ostatnio zmieniony sob lis 06, 2010 8:38 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

ndz lis 07, 2010 10:49 am

O tym, że system EPP jest kiepski wspomniałem, ponieważ ustalając EPP dla tych ras trzeba brać pod uwagę, do czego porównujemy. Może niech autorka poda przykład rasy o EPP +1, która ma bardzo zbliżoną siłę do jej propozycji w kontekście elfów, krasnoludów, czy ludzi planokrwistych, ze szczególnym uwzględnieniem aasimarów i diabląt.

Wg mnie w porównaniu do drowów aasimar elf wypada nieźle.


System EPP jest jaki jest. Wartość EPP jest ustalona na sztywno, niezależnie od przydatności danych specjalnych cech czy ataków w danej kampanii. I do niczego się tu chyba nie porównuje, a na pewno nie do ras posiadających już EPP. (Kołacze mi się, że porównuje się do człowieka, ale nie jestem pewna).
Według twojego rozumowania aasimar jest świetnym paladynem czy kapłanem, więc musiałby mieć wyższe EPP niż aasimar łotrzyk. Podobnie diablę łotrzyk musiałoby mieć wyższe EPP niż diablę czarodziej. Itp. itd. a tak nie jest. EPP jest ustalone w taki sposób, jak to wyjaśnił Schpeelah.
Jeśli masz inne zdanie na temat systemu EPP, proponuję, żeby je przedstawił w ramach Zasad domowych.

P.S. Nie znam się za bardzo na EPP - w tym przypadku wzięłam z oryginału. EPP pół-aboletha wzięłam porównując go do wartości EPP skuma. EPP draeglotha wynaturzenia - ad hoc patrząc na EPP dridera i draeglotha. EPP drow'ri - porównując do wartości EPP drowa i fey'ri. Jeśli jest coś trudniejszego, pytam ludzi, którzy się na EPP znają. Tyle.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

ndz lis 07, 2010 12:39 pm

Kamulec pisze:
To nie jest rozwiązanie.

Dlaczego nie? Wg. mnie to właśnie najprostsze rozwiązanie.

Kamulec pisze:
SW odpowiada za to, jak się groźnym jest bojowo.

SW odpowiada za to, jak groźna jest dana istota podczas pojedynczej walki przeciwko BG w typowych warunkach.
EPP mówi, za jakiego poziomu postać dany BG jest uważany.
Zdolność bojowa jest tu główną zmienną, bo w większości sytuacji niebojowych nie da się z sensowną precyzją określić, jakiemu poziomowi kompetencji odpowiada jaki poziom postaci, a poza tym w większośći gier lwią część czasu zajmuje a) walka i b) bezkostkowe RP, więc dobrze "wyceniona" postać pod kątem walki będzie miała właściwy poziom przez większość czasu i w większości sytuacji, kiedy poziom ma w ogóle znaczenie.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

ndz lis 07, 2010 1:13 pm

Kamulec pisze:
Wg mnie w porównaniu do drowów aasimar elf wypada nieźle.


Ta... szczególnie na wyższych poziomach... OC to naprawdę dobra zdolność, szczególnie, że u drowa rośnie wraz z poziomem. W przeliczaniu na ekwipunek, przedmiot z OC 20 to 100 000 sz. Za tę cenę zapewnimy sobie wszystkie zdolności asimara i jeszcze zostanie kasy na przynajmniej 2 bułki.
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 1:16 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

ndz lis 07, 2010 3:22 pm

Schpeelah#144 - nie mogę się zgodzić, że postać z dyplomacją, zbieraniem informacji i wyczuciem pobudek jest automatycznie słabsza - w mej ocenie to właśnie te umiejętności są najważniejsze.

Rzecz taka jak krótki sen znacznie ułatwia przetrwanie oraz funkcjonowanie.

Ta... szczególnie na wyższych poziomach... OC to naprawdę dobra zdolność, szczególnie, że u drowa rośnie wraz z poziomem.

Pomijając zastępowanie jej jednym zaklęciem (dającym OC o 2 większą, bo nie ma się EPP w plecy) na wyższym poziomie przeciwnik ma 80% szans na jej przebicie (+2 za wyższy poziom i +4 za dwa atuty). Oczywiście zakładając, że nie ma jednej z mocy podbijających poziom czarującego, a tych jest sporo. Oczywiście, zyskujemy, jakby banda 1-poziomowców chciała nas zabić magicznymi pociskami, lecz nasza OC wspaniałomyślnie chroni przed czarami wspierającymi i leczącymi, jak i przedmiotami (np. eliksirami).
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 3:22 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

ndz lis 07, 2010 4:35 pm

Kamulec pisze:
Pomijając zastępowanie jej jednym zaklęciem (dającym OC o 2 większą, bo nie ma się EPP w plecy)

Przecież wszystko da się zastąpić zaklęciem. W sumie to nie wiem po co w dnd są klasy nieczarujące? Totalny bezsens - skoro wojownika można zastąpić jednym zaklęciem.
Kamulec pisze:
na wyższym poziomie przeciwnik ma 80% szans na jej przebicie (+2 za wyższy poziom i +4 za dwa atuty).

W sumie racja. Ciężko przecież spotkać przeciwników o poziomi niższym niż BG (tudzież takich, którzy tech atutów nie posiadają). W sumie potwory też mają moce, na które OC nic nie da - masz rację.
Kamulec pisze:
Oczywiście zakładając, że nie ma jednej z mocy podbijających poziom czarującego, a tych jest sporo. Oczywiście, zyskujemy, jakby banda 1-poziomowców chciała nas zabić magicznymi pociskami, lecz nasza OC wspaniałomyślnie chroni przed czarami wspierającymi i leczącymi, jak i przedmiotami (np. eliksirami).

Oczywiście. :rockpunk:
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 4:36 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Planokrwiści jako szablony

pn lis 08, 2010 1:32 am

Zireael pisze:
Wartość EPP jest ustalona na sztywno, niezależnie od przydatności danych specjalnych cech czy ataków w danej kampanii.

Sztywno? Tak. Niezależnie od danej kampanii? Niezupełnie. Chociażby nieraz można się spotkać z zapisem, że np. dana istota w kampanii morskiej (etc. aquatic environment po prostu) ma EPP wyższe np o +1.
Zireael pisze:
I do niczego się tu chyba nie porównuje, a na pewno nie do ras posiadających już EPP. (Kołacze mi się, że porównuje się do człowieka, ale nie jestem pewna).
O ile pamiętam, porównuje się do człowieka istoty o EPP+0 która swoj Efektywny Poziom Postaci ma dzięki klasom, nie silniejszej rasie.
Zireael pisze:
Według twojego rozumowania aasimar jest świetnym paladynem czy kapłanem, więc musiałby mieć wyższe EPP niż aasimar łotrzyk. Podobnie diablę łotrzyk musiałoby mieć wyższe EPP niż diablę czarodziej. Itp. itd. a tak nie jest. EPP jest ustalone w taki sposób, jak to wyjaśnił Schpeelah.
Nie do końca, postacie które dostają np spore premie do siły i ogólnie takie które wspomagaja np wojownika, porównuje się do wojownika (jako ostatnia faza "ustalania LA") o EPP równym EPP 1 lvlu danej rasy. Tak więc można porównać jakiegoś np Drowa 1 lvl łotrzyka z człowiekiem 3 lvl łotrzykiem. Łotrzykiem, a nie np barbarzyńca. Niestety, tutaj akurat porównania (co z czym i kiedy) są bardzo płynne.
Schpeelah#144 pisze:
SW odpowiada za to, jak groźna jest dana istota podczas pojedynczej walki przeciwko BG w typowych warunkach.

Dokładnie. Jedna walka. WALKA. Dlatego rasa która ma np Bezbłędną teleportację na życzenie, będzie miała niższe SW niż EPP+. Jest kilka potworów które mają takie coś. No i co? Sposób się znajdzie by z nim wygrać. Ale wyobraźcie sobie gracza, który za np EPP+2 ma to jako spell-like abiity at will.
Schpeelah#144 pisze:
EPP mówi, za jakiego poziomu postać dany BG jest uważany.

Między innymi. Opisałem to wyżej :)
Kamulec pisze:
Schpeelah#144 - nie mogę się zgodzić, że postać z dyplomacją, zbieraniem informacji i wyczuciem pobudek jest automatycznie słabsza - w mej ocenie to właśnie te umiejętności są najważniejsze.

To są umiejętności. Były gdzieś zasady ogólne dot. tego ile umiejętności, atutów rasowych itd daje jakie EPP. I tutaj nie ma różnicy (wg tych zasad), czy 2 atuty rasowe to Power Attack i Leap Attack, czy atuty dajace +2 do umiejętności.
Kamulec pisze:
Rzecz taka jak krótki sen znacznie ułatwia przetrwanie oraz funkcjonowanie.

"Znacznie ułatwia przetrwanie" to IMO zbyt wielkie słowa. Ok, ułatwia, ale nie aż tak by zasługiwało na choć +1 LA samo z siebie
Kamulec pisze:
lecz nasza OC wspaniałomyślnie chroni przed czarami wspierającymi i leczącymi, jak i przedmiotami (np. eliksirami).

1. "A creature’s spell resistance never interferes with its own spells, items, or abilities."
2. "A creature can voluntarily lower its spell resistance. Doing so is a standard action that does not provoke an attack of opportunity. Once a creature lowers its resistance, it remains down until the creature’s next turn. "
Namrasit pisze:
Przecież wszystko da się zastąpić zaklęciem. W sumie to nie wiem po co w dnd są klasy nieczarujące? Totalny bezsens - skoro wojownika można zastąpić jednym zaklęciem.

Taki urok DnD :) Jednak by mag przeżył, to albo wojownik, albo wspomniane w innym temacie deptanie żab :stupid: Oby tylko nie wywiązała się z tego dyskusja "Ale mag/wojownik jest lepszy bo..." :)
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

pn lis 08, 2010 1:35 am

Zireael pisze:
System EPP jest jaki jest. Wartość EPP jest ustalona na sztywno, niezależnie od przydatności danych specjalnych cech czy ataków w danej kampanii. I do niczego się tu chyba nie porównuje, a na pewno nie do ras posiadających już EPP. (Kołacze mi się, że porównuje się do człowieka, ale nie jestem pewna).
Według twojego rozumowania aasimar jest świetnym paladynem czy kapłanem, więc musiałby mieć wyższe EPP niż aasimar łotrzyk. Podobnie diablę łotrzyk musiałoby mieć wyższe EPP niż diablę czarodziej. Itp. itd. a tak nie jest. EPP jest ustalone w taki sposób, jak to wyjaśnił Schpeelah.

Wiem oczywiście, jak działa system EPP. Robi się go pod optymalne (ogr barbarzyńca) wykorzystanie cech rasowych, a nie możliwie najgorsze (ogr zaklinacz). Czy wg mnie system EPP jest zły? Tak, ponieważ dowolna kombinacja rasy podstawowej i klasy jest grywalna, w przypadku większości ras z EPP tylko te bliskie optymalnej. Czy postuluję jego zmianę w tym temacie? Nie, bo wiem, że to nie temat o modyfikowaniu EPP.

Zireael pisze:
Jeśli masz inne zdanie na temat systemu EPP, proponuję, żeby je przedstawił w ramach Zasad domowych.

Twoja praca jest właśnie zasadą domową. Wg autorów EPP +1 to aasimar, a wg. Ciebie EPP +1 to aasimar plus cechy rasowe innej rasy. Ponad to modyfikujesz już istniejące rasy, nie tylko wprowadzasz nowe. Jeżeli dodasz aasimarowi człowiekowi cechy rasowe zaczynając na wyższym poziomie aasimar będzie niemal pozycją obowiązkową. Porównaj to, co dajesz swej rasie do cech leśnego gnoma, czy hobgoblina.

Gwjazdor
To są umiejętności. Były gdzieś zasady ogólne dot. tego ile umiejętności, atutów rasowych itd daje jakie EPP. I tutaj nie ma różnicy (wg tych zasad), czy 2 atuty rasowe to Power Attack i Leap Attack, czy atuty dajace +2 do umiejętności.

Zasady, czy sugestie oraz czy autorzy sami to stosują?

1. "A creature’s spell resistance never interferes with its own spells, items, or abilities."

Myślałem, że to moja zasada domowa.

2. "A creature can voluntarily lower its spell resistance. Doing so is a standard action that does not provoke an attack of opportunity. Once a creature lowers its resistance, it remains down until the creature’s next turn. "

Co oznacza, że w walce jesteśmy równie skuteczny przed magią pozytywną, jak i negatywną.

Taki urok DnD Jednak by mag przeżył, to albo wojownik, albo wspomniane w innym temacie deptanie żab Oby tylko nie wywiązała się z tego dyskusja "Ale mag/wojownik jest lepszy bo..."

Słusznie. W otwarty starciu wszystkich kładzie łotrzyk.
Ostatnio zmieniony pn lis 08, 2010 1:51 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Planokrwiści jako szablony

pn lis 08, 2010 1:03 pm

Kamulec pisze:
Zasady, czy sugestie oraz czy autorzy sami to stosują?

Savage Species. Ten "proces" nosi nazwę Acid Test i jest ostatecznym sprawdzeniem, czy dana istota ma odpowiednie LA (które zostało nałożone na podstawie wcześniejszych wytycznych).

Kamulec pisze:
Co oznacza, że w walce jesteśmy równie skuteczny przed magią pozytywną, jak i negatywną.

Na ogół magię wspomagającą stosuje się PRZED walką :) No, chyba że BG nie atakują lub są atakowani. Obniżenie jest tylko na jedną turę. Zresztą nie wiem czy to nie jest tak, jak z nieszkodliwymi czarami. Niby maja rzut obronny, ale postać może go po prostu świadomie uwalić.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pn lis 08, 2010 1:16 pm

Kamulec pisze:
Schpeelah#144 - nie mogę się zgodzić, że postać z dyplomacją, zbieraniem informacji i wyczuciem pobudek jest automatycznie słabsza - w mej ocenie to właśnie te umiejętności są najważniejsze.

A czy ja gdzieś powiedziałem, że nie są przydatne? Zresztą, jeszcze do zagadnienia wrócę.
Gwijazdor pisze:
Sztywno? Tak. Niezależnie od danej kampanii? Niezupełnie. Chociażby nieraz można się spotkać z zapisem, że np. dana istota w kampanii morskiej (etc. aquatic environment po prostu) ma EPP wyższe np o +1.

Tak gwolo ścisłości: Aquatic Races z Unchearted Arcana mają zapis że EPP zwiększa się o +1 kiedy kampania jest morska ale częśćść drużyny nie oddycha wodą (przy czym jest też wyraźnie napisane że stosowanie tego jest decyzją MG).
Gwijazdor pisze:
Między innymi. Opisałem to wyżej

Postać poziomu 5 z EPP +2 będzie członkiem drużyny 7. poziomu i będzie uczestniczyć w przygodach dla postaci 7. poziomu. Czy nie?
Gwijazdor pisze:
Dlatego rasa która ma np Bezbłędną teleportację na życzenie, będzie miała niższe SW niż EPP+. Jest kilka potworów które mają takie coś. No i co? Sposób się znajdzie by z nim wygrać. Ale wyobraźcie sobie gracza, który za np EPP+2 ma to jako spell-like abiity at will.

Ja sobie nawet wyobrażam gracza który ma to za atut. Ale pomijając używane przeze mnie houserules, taka zdolność jest całkiem fajna, postać z nią wyraźnie odróżnia się od reszty, nie musi przecież nigdy postawić nawet jednego kroku. Czy sama w sobie byłaby warta EPP+1? Pewnie tak, na dużej otwartej przestrzeni jesteś łucznikiem nie do złapania. W pakiecie z innymi? Zależy. OMG-super-ultra-przepak-rozwala-kampanię? Nie, chyba że twoja kampania jest niskopoziomowa albo, metaforycznie, i tak trzyma się na gumę do żucia.
SRD pisze:
"A creature can voluntarily lower its spell resistance. Doing so is a standard action that does not provoke an attack of opportunity. Once a creature lowers its resistance, it remains down until the creature’s next turn. "

Ale także
SRD pisze:
Voluntarily Giving up a Saving Throw
A creature can voluntarily forego a saving throw and willingly accept a spell’s result. Even a character with a special resistance to magic can suppress this quality.

Konflikt zasad oficjalnych więc tak 50/50 czy obniżenie OC jest akcją darmową czy standardową.
Kamulec pisze:
Zasady, czy sugestie oraz czy autorzy sami to stosują?

Zasady z Savage Species bodajże. I nie, bo te zasady zostały wymyślone dopiero później i nie wszyscy autorzy koniecznie je w ogóle znają.
Kamulec pisze:
Słusznie. W otwarty starciu wszystkich kładzie łotrzyk.

Czarodzieja, kapłana, druida, beserkera, psychowoja, warblade'a też, tak bezkonkurencyjnie?

Jeszcze się dłużej rozpiszę na temat "umiejętności a LA", jak będę miał trochę więcej czasu.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Planokrwiści jako szablony

pn lis 08, 2010 6:20 pm

Co Wy macie z tym houserules? Zasady domowe.

Schpeelah#144 pisze:
Konflikt zasad oficjalnych więc tak 50/50 czy obniżenie OC jest akcją darmową czy standardową
Nie ma konfliktu - jest napisane, że można zanegować własne OC, a gdzie indziej, że jest to akcja standardowa:
SRD pisze:
Terminy “przedmiot” i “nieszkodliwy” oznaczają to samo względem odporności na czary co rzutów obronnych. Istota posiadająca odporność na czar musi dobrowolnie ją obniżyć (akcja standardowa), aby znaleźć się pod działaniem zaklęcia określonego jako nieszkodliwe. W tym przypadku nie musisz wykonywać opisanego wcześniej testu poziomu czarującego.


Ale to nie temat o drowach. Proponuję wrócić do sedna.

Schpeelah#144 pisze:
Czarodzieja, kapłana, druida, beserkera, psychowoja, warblade'a też, tak bezkonkurencyjnie?

Nawet barda.
Ostatnio zmieniony pn lis 08, 2010 6:20 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Planokrwiści jako szablony

wt lis 09, 2010 1:37 am

Schpeelah#144 pisze:
Postać poziomu 5 z EPP +2 będzie członkiem drużyny 7. poziomu i będzie uczestniczyć w przygodach dla postaci 7. poziomu. Czy nie?

Tak. Dlatego napisałem, "między innymi", a nie "nie". :)
Schpeelah#144 pisze:
Ja sobie nawet wyobrażam gracza który ma to za atut.

Bleh. Dlatego właśnie nie dopuszczam na ogół większości homebrewów jako MG.
Schpeelah#144 pisze:
Pewnie tak, na dużej otwartej przestrzeni jesteś łucznikiem nie do złapania.

Pomijając sprawy nie-waleczne, to jest dostęp do niemal każdego miejsca nie obłożonego Polem Antymagii, w dowolnej chwili, dowolną ilość razy dziennie.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

wt lis 09, 2010 6:41 am

to jest dostęp do niemal każdego miejsca nie obłożonego Polem Antymagii, w dowolnej chwili, dowolną ilość razy dziennie.

To miłem na myśli kiedy pisałem
taka zdolność jest całkiem fajna, postać z nią wyraźnie odróżnia się od reszty,
No więc możesz w każdej chwili skoczyć na parę rund do domu czy gdzie indziej, do dowolnego miejsca które znasz. Nie możesz nikogo ze sobą zabrać i tylko ograniczoną ilość przedmiotów. Co w tym takiego strasznego?
Ostatnio zmieniony wt lis 09, 2010 7:14 am przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 8:54 pm

Deithwen_Addan pisze:
Sam pomysł ciekawy.
Mała uwaga odnośnie genasi ognia i ziemi : w specjalnych cechach mają tylko kapłańskie skupienie i premię do czarów, jednak nic poza tym; dwa pozostałe mają "bez tchu" i "oddychanie pod wodą", mają więc więcej dodatków. Niedanie nic genasim ziemnemu i ogniowemu to zabieg celowy (bo choćby brak pomysłów :razz:) czy niedopatrzenie?


Przypomniało mi się. Ktoś ma jakieś pomysły a propos tego pytania?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość