Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 7:12 pm

Witajcie!

Wiele niezbyt silnych istot - ghule, Istoty z Głębin, topielce i inne - ma pościg za domyślną konfrontację i proponowaną stawkę jasno sugerującą, że to gracze mają przed nimi uciekać. Jest to fajne, bo pościgi mają w W dobrą mechanikę, ale też trochę głupie - czemu niby bohaterowie mają wiać przed nędzną garstką truposzy lub ryboczłekiem? Czy potwory te powstały z myślą o sytuacjach, w których starcie będzie graczom nie na rękę z innych powodów? A może przegapiłem zasadę, że "walka bije pościg" i jeżeli jedna strona woli walczyć, druga musi się dostosować?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 7:37 pm

A czy oni występują tylko w nędznych garstkach? Zasadniczo ucieka się przed wrogiem, z którym nie opłaca się walczyć, ze względu na zbytnie ryzyko lub nieprzyjemne konsekwencje.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 7:45 pm

Tak, raczej nie występują w naprawdę groźnych ilościach. Walka z biesami czy ghulami raczej nie jest trudniejsza od ucieczki przed nimi, na pewno za to jest bardziej godna dżentelmena.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 8:02 pm

Być może jedna grupa nie jest zbyt liczebna, ale przecież spokojnie można wystawić ich więcej. Poza tym ghule czy Istoty z Głębin są przydatne do przepędzania drużyny z jakiegoś miejsca po ciężkiej walce z mocniejszym przeciwnikiem.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 8:32 pm

Co do drugiego zdania - racja. Co do pierwszego - wtedy ucieczka będzie równie ciężka, jak walka. Statsy dla obu typów konfrontacji wiele się od siebie nie różnią. To jedna z wad Wolsunga - przed większymi grupami ucieka się mniej-więcej o tyle ciężej, o ile ciężej się z nimi walczy. Wydaje mi się, że lepsze jest trochę inne rozwiązanie - uznanie małej grupy za reprezentanta większej. Gracze natykają się na dwa tuziny ghuli i jeżeli chcą walczyć, muszą dać sobie radę ze wszystkimi, a jeżeli uciekać, ghule są traktowane jako 5 czy 10. Po prostu przeszkadzają sobie nawzajem, biegną kupą i ogólnie rzecz biorąc nie są szybsze, niż mniejsza grupa.
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2011 8:32 pm przez Planetourist, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 8:41 pm

To może inaczej? Tak "realniej"?
Niezależnie czy goni cie 3 czy 20 istot, biegną z tą samą prędkością, więc są w pościgu tak samo skuteczne, niezależnie od liczby. No ale w walce ich liczna ba znaczenie.
Drugi pomysł - jesli pędzi za tobą "grupa pościgowa ghuli" a za nimi posuwa się mniej rozgarnięta reszta (lub po prostu znajdujaca się dalej) to opłaca się ucieka i przed małą, bo walka z nimi zatrzyma cię w miejscu i wywoła raban, który sprowadzi tylu przeciwników, że cię osaczą. Motyw częsty w survival horrorze.
Tak więc uciekac i tak się opłaca bardziej.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 8:56 pm

No i w końcu, może się Dżentelmenom po prostu śpieszy a walka by ich tylko opóźniła? No i żaden nie ma zapędów typu "to ja zostaną spowolnić pościg" :D
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Po co uciekać?

pn lis 07, 2011 9:14 pm

@gacoperz
Co prawda to tylko konkretna sytuacja, ale pomysł ma sens. Zwłaszcza, że jest fajnym pomysłem na scenę. Dzięki :)

@zigzak
W moim pomyśle z reprezentantami chodziło właśnie o to, że 3 czy 20 istot gonią równie skutecznie. Proponowałem uznanie ich za 5-10, nie zaś jedną istotę, bo jeden ghul to w W śmiechu warte wyzwanie. Ale np. teraz piszę przygodę, w której postaci goni po muzeum burza piaskowa traktowana jako jeden przeciwnik. Pomysł z uważaniem, by nie narobić hałasu to kolejny materiał na scenę :)
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Po co uciekać?

pt mar 02, 2012 7:00 pm

1. A pomyslcie inaczej - może to nie bohaterowie mają uciekać a potwory? Bo np stronią od walki w otwartym terenie i chcą móc zaskoczyć graczy?

2. Pamiętajcie, że do pościgów zalicza się też skradanka. Wtedy te potworki to mogliby być strażnicy, których trzeba minąć bo inaczej zamiast ominięcia 2k6 ghuli bohaterowie będą musieli walczyć z wezwanymi przez nie strzygami? (albo po prostu większą ilością ghuli)
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2012 7:00 pm przez dreamwalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Po co uciekać?

pt mar 02, 2012 7:08 pm

dreamwalker pisze:
2. Pamiętajcie, że do pościgów zalicza się też skradanka. Wtedy te potworki to mogliby być strażnicy, których trzeba minąć bo inaczej zamiast ominięcia 2k6 ghuli bohaterowie będą musieli walczyć z wezwanymi przez nie strzygami? (albo po prostu większą ilością ghuli)


Jeśli głównym/zasadniczym zagrożeniem jest walka z ghulami i strzygami do ominięcia, to w celu nie przeciągania akcji zastosowałbym patent: test przeciwstawny skradającego się (skradających się?), którego niepowodzenie u gracza powoduje konfrontację z ghulami i strzygami; wygrana - jakaś wcześniej ustalona stawka, tudzież możliwość zorganizowania konfrontacji przez graczy. Rozwiązanie "konfrontacja pościgowa w celu rozstrzygnięcia, czy będzie konfrontacja walki" to dobry materiał na finał sesji, w innym przypadku postaci graczy zje następstwo dwóch konfrontacji pod rząd. ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości