the czart pisze:Nie ma już hord, są wojownicy chaosu
.
Ale mam do wydania 300zl max moze ktos cos dopowie z zakupem zeby bylo tanio i dobrze^^ na(500ptk) najlepiej
Batalion i podręcznik armii - w tym limicie nic lepszego opłacalnością nie znajdziesz ( poza nim, zresztą też
). Podręcznik może być po polsku jak chcesz .
Moim zdaniem wojownicy chaosu to teraz jedna z gorszym armii. Wiem bo próbowałem nią grać. Mówisz, że prócz batalionu nie ma nic opłacalnego?
Ja nie sądzę, by figurki z batalionu były przydatne. Warhoundy zdejmują pierwsi lepsi strzelcy w 1 turze, także nie ma lepszego zastosowania niż osłona dla regimentów, bo nie liczą się do corów, są drogie kiedy dać im poison ataki. Uważałem je za świetne bo myślałem że są light cavalry, okazało się że nie są.
Maruderzy chaosu. Moim zdaniem jedno z lepszych atutów wariorów chaosu. Kosztuje jeśli mu dać uzbrojenie tyle samo co swordsman imperium. Dodatkowo ma zasadę Will of The chaos jak zresztą 99% armii i najważniejsze można bardzo mieszać w jego ekwipunku a nawet wystawiać klocki do flankowania za 40pkt. (warhoundy się mniej nadaja, gdyż przy zestrzeleniu 1 juz nie ma US 5, więc flanka się nie liczy.) Lecz 16 maruderów to mało myślę, że przydatne byłyby 2 klocki po 21 - 23. Kolejna zaleta to możliwość nadania marka. Jednak mark of khorne nie jest tak świetny jak się wydaje, przeciwnik łatwo może manipulować takim oddziałem, który musi szarżować i ma immune to psychology. Więc ja preferuję na maruderach mark Slaanesha.
Maruderzy konni. Chyba najlepsza konfiguracyjnie jednostka. Jest Lekką kawalerią, można im dać broń strzelecką, mogą sprzelać po ruchu, dotakowo świetnie niszczą maszyny, flankują, lub wpadania na tył armii, ostrzeliwując throwing axami. W połączeniu z knightami chaosu tworzą bardzo groźną broń, bo mogą bardzo szybko znaleść się na tyle wrogich oddziałów.
Taktyki jakie udało mi się wymyślić przez tydzień gry tą armią- Wulfrik the Wanderer z oddziałem 25 opancerzonych maruderów z Gw i markiem Slaanesha wchodzi na tył armii z końca stołu, Knighci chaosu lecą na najsłabszy oddział tak żeby po 1 turze walki go zmiażdżyć i też być na tyłach wrogiej armii. Przeciwnik nie wie co robić, bo każdy ruch może być zły kiedy z przodu lecą 3 klocki: Choseni i Warriorzy- Tworzymy Bohatera Tzeentcha, dając mu dysk (20 zasięgu lotu) i robiąc bo BSB (w tej armi BSB może mieć tarcze i gifty ) z Banner of Doom. Dzięki niemu przy dobrym ustawieniu bohatera cała armia przeciwnika ma -1 do LD. Atutem tego będzie 2 czarodziejów Slaanesha którzy potrafią namieszać i moim zdaniem są najlepszym rozwiązaniem do armii chaosu. Nie zadają dobrego dmg ale mają świetne czary taktyczne. (chociaż 6 czar jest świetnym DMG dealerem) Dodatkowo wystawiamy Hell Cannon, którego atutem nie jest wbrew pozorom siła uderzeniowa jak katapulty tylko tam gdzie spada test Paniki na LD -1. Czytaj razem mamy test paniki na LD -2, a jak doświadczeni gracze wiedzą panika jest najlepszym przyjacielem wygranej, szczególnie kiedy oddziały strzelające biegną do tyłu zahaczając artylerię.- Nastawienie armii na magię. 3x 2 lvl Sorcerer: Nurgla, Tzeentha, Slaanesha. Można połączyć 2 czary, dzięki którym miałem okazję przez szarżę Sorcererem Slanesha rozwalić w 1 turze oddział 25 swordsmanów z czarodziejem. Mianowicie Festus the Leechlord (spec bohater nurgla) rzucił na oddział czar -1siły i -1tafa, a Czarodziej slaanesha rzucił ostatni czar ze swojej domeny czyli test tafa dla całeko oddziału albo auto rana bez ochrony pancerza. - Nieruszalny Klocek Chosenów dzięki sztandarowi 5+ worda w fazie strzelania i 5+ regeneracji i poison atakom dzięki Festus The Lechlord. Z doświadczenia wiem, że wszystko po nim strzela, czyli droga wolna dla naszych knightów i innych warriorów. Druga możliwość nic po tym nie strzela niszcząc resztę. W tedy jest problem jak nasi Wybrańcy zaatakują - Armia stworzona na trollach, ograch, warhoundach i dragon ograch + hell cannon. Jest świetny specjalny bohater Król trolii. Zobaczcie i przeanalizujcie army booka pod tym aspektem Jedank to strasznie niemiłe nastawienie cenowe, i figurki lepiej konwertować bo ogry chaosu i dragon ogry są strasznie brzydkie Największym atutem chosu jest klimat. Moim zdaniem obecnie posiada najładniejsze figurki z całego battla. Szczególnie metale chosenów i plastiki Knightów, które nawet bez pomalowania wyglądają świetnie.
Jednak znalazłem w tej armii zbyt dużo minusów i postanowiłem nią nie grać.
- Praktycznie brak strzelania
- Przy cenach figurek praktycznie jednolitość rozpisek (jeśli chodzi o zawody)
- Łatwo manipulować khornitami
- Wszystko co chcielibyśmy wystawić kosztuje strasznie dużo pkt ! :<
- Przeciwnik przeważnie posiada ogromną przewagę liczebną, więc chaośnicy są łamani w walce na prawo i lewo. (a ja mam do tego słabość bo zawsze psuję kluczowe testy Liderki :<)