Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Pół-aboleth & stworzenie służebne

sob paź 09, 2010 3:20 pm







Czekam na uwagi.
Ostatnio zmieniony ndz paź 24, 2010 1:49 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pół-aboleth & stworzenie służebne

sob paź 09, 2010 6:35 pm

Pół-aboleth mental image: DO NOT WANT 8(
Daj jakieś wytłumaczenie (odnośnie jak są tworzone) alternatywne do domyślnego i to na sam początek.

Poza tym naprawdę nie widzę tego +3/+4 do SW/ECL. Znaczy, dobra - śluzowe mizmaty to Save-or-Die na życzenie ale jeśli jedna ze stron walki nie jest mnichem/innym gościem od zwarcia to raczej na wiele się nie zda. A skoro przykładowe postacie to wojownik z trójzębem i psion, raczej poszedłbym ze zdolnościami bardziej w kierunku szablonu stworzenia phrenicznego (porównaj z resztą - dostosowanie poziomu +2, SW +1-3, dużo zdolności psipodobnych zależnie od poziomu, prawie takie same premie do atrybutów i odporność na moc).

Dalej - dlaczego nie mają dziedziczenia pamięci, najważniejszej fabularnie zdolności abolethów?

Moje sugestie: wyrzucić mizmaty śluzu bądź skrócić ich działanie do rundy/poziom, dać zdolności psi/czaropodobne oparte na zdolnościach aboletha (btw. czemu dałaś abollarom czary zupełnie nie pokrywające się z tym co ma aboleth?) zdobywane tak jak u stworzenia phrenicznego (tzn. zależne od KW) i zdolność dzedziczenia wybranych przez rodzica wspomnień - to ostatnie wydaje mi się dość logicznym rozwiązaniem, dającym wyraźny motyw abolethowi do tworzenia abollarów i mającym swój potencjał fabularny.


Stworzenie służebne: za mało jest powiedziane, czym się różni zwyczajnej osoby surowo wychowanej na służącego. W związku ze znikomą stroną fabularną, nie widzę sensu - dla enpeców to darmowe punkty atrybutów (dlaczego nie ma +1 SW? W końcu konieczność służenia panu nie sprawia że przeciwnik jest mniej groźny) a dla gracza hazard czy opłaca się dać MG/innemu graczowi władzę nad postacią w zamian za numerki - i nic więcej.
Ostatnio zmieniony sob paź 09, 2010 6:38 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

sob paź 09, 2010 7:24 pm

Dziękuję za uwagi.
Psionikę dołożyłam, a także premię do Wiedzy, żeby odzwierciedlała dziedziczenie wspomnień.
Rozbudowałam także opis tworzenia pół-abolethów.

Co do stworzeń służebnych - doprecyzowałam praktyczną niemożliwość niewykonania rozkazu, dopisałam SW +1. Różnica między takim stworzeniem a niewolnikiem jest taka, że niewolnik może się zbuntować, a takie stworzenie praktycznie nie.

Czekam na następne komentarze.
Ostatnio zmieniony sob paź 09, 2010 7:25 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pół-aboleth & stworzenie służebne

czw paź 14, 2010 10:42 am

W zasadzie chodziło mi nie tyle to plusy do wiedzy ile o warstwę czysto fabularną. Typu abollar zostaje wysłany by sabotażować jakąś organizację która bruździ jego rodzicowi, uzbrojony w starożytną wiedzę na temat konkretnych miejsc przedmiotów i postaci, jego osobowość ukształtowana przez pamięć wszystkich okropieństw jakich organizacja się dopuściła. Innymi słowy - zbór określonych faktów z wpływem na fabułę, nie ogólna wiedza w określonej kategorii. +10 do wiedzy tajemnej nie, zdolność rozpoznania i użycia konkretnego artefaktu tak.

Co do stworzenia służebnego - z tą różnicą chodziło mi raczej o "co, magią ukształtowani, w słojach wyhodowani?" I nadal nie widzę w tym szablonie sensu użycia.

BTW, zapomniałaś zmienić statsy przykładowych NPC.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

ndz paź 24, 2010 1:53 pm

Zaktualizowano pierwszego posta, czekam na dalsze uwagi. Może tym razem kogoś innego niż Schpeelah #144?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

ndz paź 24, 2010 3:49 pm

Zireael pisze:
Specjalne cechy: służebność
Atrybuty: S +4 Kon +4 Int +4 Rzt +2 Cha –2
Rzuty obronne: Wytrw +4 Ref +4 Wola –4
SW: +1
ECL: +0


Takie premie, SW +1. a ECL=0? Nie rozumiem z jakiej racji. Jak dla mnie półaboleth też dziwny, jak na ECL +4 to za dobrych bajerów nie ma. Półniebianin daje więcej, już pomijając to, że ma łatwiej na świecie.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

ndz paź 24, 2010 4:14 pm

Namrasit pisze:
Takie premie, SW +1. a ECL=0? Nie rozumiem z jakiej racji. Jak dla mnie półaboleth też dziwny, jak na ECL +4 to za dobrych bajerów nie ma. Półniebianin daje więcej, już pomijając to, że ma łatwiej na świecie.


To jakie ECL byś proponował? Nie za bardzo się na nim wyznaję :razz:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

ndz lis 07, 2010 4:51 pm

Nie ma żadnych więcej uwag?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

śr lut 09, 2011 7:13 pm

Jak poprawić stworzenie służebne, żeby miało mechanicznie większy sens?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Pół-aboleth & stworzenie służebne

śr lut 09, 2011 8:32 pm

Odpowiednio sformułowane życzenie jest w stanie wskrzeszać zmarłych, odradzać kończyny i ogólnie - robić prawdziwe cuda. Można sobie zażyczyć 2 razy +1 do charyzmy i tym samym anulować cały ubytek charyzmy wynikający z bycia krasnoludem. Gdyby się uprzeć, to życzeniem pewnie można by zmienić tego krasnoluda w syrenkę. Zasadniczo życzenie to mega potężna magia i powinno więc być w stanie zdjąć ze stworzenia ograniczenia szablonu na zawsze. Co zresztą nie ma znaczenia bo życzenie kosztuję fortunę i ekspy i nikt nie będzie go marnował na jakiegoś niewolnika.

+4 siły to różnica między dość napakowanym zwykłym człowiekiem (siła 16) a Pudzianem (siła 20).
+4 inta i kondycji analogicznie. Rasy całkiem różne jak elfy i gobliny różnią się o 2 w jednej cesze a przerobienie ludka na ludka służebnego daje mu większe bonusy niż zmiana go w wampira?

No i +4 do inta ... no tak, patrzenie skromnie w podłogę i podawanie kapci przez całe życie to takie oszałamiająco stymulujące warunki dla rozwoju intelektualnego że hej. No i oczywiście patrzenie w podłogę i poruszanie się całe życie w taki sposób, żeby nie zwracać na siebie uwagi niesamowicie dobrze robi na umiejętność unikania fireballi (ref save +4?).

Takie stworzenie mogłoby mieć:
zależnie od typu:
+2 do zręczności dla służących lub +2 do siły dla robotników
-2 do inta (bycie doskonałym niewolnikiem jest ogłupiające), -2 do mądrości (nie musisz rozumieć, musisz wykonywać), -4 do charyzmy (szanse przekonania kogokolwiek do czegokolwiek przez istotę która całe życie patrzy na czubki swoich butów są żałośnie małe)

Za zrobienie z jakiejś istoty absolutnie posłusznego sługi wymaga stłamszenia jego duszy i to się kończy pewnymi ograniczeniami intelektu.

Bonus: +3 do dwóch wybranych umiejętności (zapewne będą to jakieś rzemiosła albo inne pożyteczne w pracy rzeczy)

LA -1
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-aboleth & stworzenie służebne

wt sie 30, 2011 3:28 pm

Dzięki Albiorix, pomyślę nad poprawkami do stworzenia służebnego...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości