Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pół-diabeł rozkoszy [3.5]

pn lut 16, 2009 6:12 pm

Czytając sobie podręcznik Czarci Kodeks II - Tyrani Dziewięciu Piekieł natrafiłem na diabła, który bardzo przypadł mi do gustu. Był to Diabeł Rozkoszy, znany też jako Brachina. Jakiś czas temu zacząłem myśleć nad opracowaniem scenariusza do sesji w której jednym z BN'ów był by potomek właśnie tego diabła. I jako, że Brachina jest jednym z silniejszych rodzai diabłów, jego dziecko również posiadało by pewną potęgę.
Poniżej zamieszczam szablon, który jak narazie wykonałem. Moim zamierzeniem jest aby szablon był o połowę słabszy od pełnego Diabła Rozkoszy. Proszę was o sugestie i porady odnośnie mojego dzieła. No to zaczynamy.

Pół-diabeł rozkoszy
Pół-diabeł rozkoszy to odziedziczony szablon, który można dodać do każdego żywego, cielesnego stworzenia o Inteligencji minimum 4 i nie-dobrym, nie-chaotycznym charakterze, dalej nazywanym "stworzeniem bazowym".
Jeśli nie stwierdzono inaczej, Pół-diabeł rozkoszy wykorzystuje wszystkie statystyki i specjalne zdolności stworzenia bazowego.
Rozmiar i typ: Typ stworzenia zmienia się na 'Przybysz'. Nie przeliczaj ponownie Kości Wytrzymałości, Ataku Bazowego lub rzutów obronnych. Rozmiar jest niezmieniony.
Szybkość: Pół-diabeł rozkoszy posiada pierzaste skrzydła, które pozwalają mu latać z szybkością dwa razy większą od lądowej (max. 36 m)ze średnią manewrowością.
Klasa Pancerza: Naturalny pancerz polepsza się o +1 (ten bonus kumuluje się z jakimkolwiek innym bonusem do naturalnego pancerza).
Specjalne Ataki: Pół-diabeł rozkoszy, oprócz specjalnych ataków stworzenia bazowego, nie posiada żadnych nowych ataków.
Specjalne Zdolności: Pół-diabeł rozkoszy o Inteligencji lub Roztropności 20 lub więcej posiada następujące specjalne zdolności:
Na 1 poz. Zauroczenie osoby (3/dzień), Przemiana siebie (tylko humanoidy; działa aż do śmierci lub kolejnej zmiany) (3/dzień);
Na 3 poz. Zniewolenie (Enthrall) (3/dzień);
Na 5 poz. Sugestia (1/dzień);
Na 7 poz. Zauroczenie potwora (1/dzień);
Na 9 poz. Zdominowanie osoby (1/dzień);
Na 11 poz. Zdominowanie potwora (1/dzien);

Specjalne Atrybuty: Pół-diabeł rozkoszy posiada wszelkie specjalne atrybuty stworzenia bazowego, oraz podane poniżej.
- Ciemnowidzenie na 9 m;
- Niepodatność na trucizny;
- Od 4 poz. odporność na ogień 5, od 10 poz. odporność na ogień 10, zimno 5, elektryczność 5, kwas 5;
- Odporność na czary 10 + KW postaci (max. 30);
- Od 6 do 11 poz. Redukcja Obrażeń 5/srebro, od 12 poz. i wyżej RO 10/srebro;
- Szybkie leczenie 1;
Atrybuty: Sił +4, Zrn +8, Kon +4, Int +6, Rzt +6, Cha +10;
Skala wyzwania: Przy KW mniejszym bądź równym 4 - SW stworzenia bazowego +3, przy KW od 5 do 9 - SW stworzenia bazowego +4, przy KW równym 10 bądź więcej - SW stworzenia bazowego +5;
Charakter: Zwykle Praworządny Zły;
Wyrównanie poziomu: +6;

Gorąco dziękuję Corrickowi, który jest dla mnie niespotykanie pomocny przez GG. Obecna postać szablonu to głównie jego zasługa.
Arigato, Mister Corrick. :razz:
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 9:30 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 15 razy.
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

pn lut 16, 2009 8:43 pm

Na mechanice się nieznam, ani książki, lecz temat mnie zaciekawił. Nie znalazłem jakiś rażących błedów, tylko jeden mały szkopół:


Helldog pisze:
Naturalny pancerz polepsza się o +3 (ten bonus kumuluje się z jakimkolwiek innym bonusem do naturalnego pancerza).

Zwykle jest albo premia z szablonu lub jeśli stworzenie bazowe ma wyższą to się jej używa.
Co do wyrównania poziomu to tak +7 dla mnie. Lepiej jednak będzie gdy ktos lepszy z mechaniki to oceni.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

pn lut 16, 2009 8:56 pm

Ten szablon nie jest jeszcze gotowy. Przydałyby się jakieś rady co by z tym zrobić.

Azteco pisze:
Zwykle jest albo premia z szablonu lub jeśli stworzenie bazowe ma wyższą to się jej używa.

W SRD przy opisie pół-czarta jest, że się kumuluje.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pn lut 16, 2009 9:08 pm

Helldog pisze:
Specjalne Atrybuty: Pół-Brachina posiada wszelkie specjalne atrybuty stworzenia bazowego, oraz podane poniżej.
- Ciemnowidzenie na 9 m;
- Niepodatność na trucizny;
- Odporność na ogień 10, zimno 5, elektryczność 5, kwas 5;
- Odporność na czary 10 + KW postaci (max. 30);

Podciągnij to pod specjalne zdolności.
Helldog pisze:
Skala wyzwania: ?;

Proponuję tak:
1-4 KW +4
5-8 KW +5
9-12 KW +6
13-16 KW +7
Więcej +8
Helldog pisze:
Wyrównanie poziomu: +?;

Proponuję jakieś +5 albo +6.
Helldog pisze:
Pół-Brachina o Inteligencji lub Roztropności 8

Minimum 10 - co i tak nie jest trudne z ich modyfikatorami...
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

wt lut 17, 2009 9:09 pm

- Od 4 poziomu Redukcja Obrażeń 1/-, od 6 poz. RO 2/-, od 8 poz. RO 3/-, od 10 poz. RO 4/-, od 12 poz. RO 5/srebro;


Nie wiem, czy wiesz, ale przeskakując ze wszystkiego na srebro, pogarszasz redukcję obrażeń. Powinieneś raczej zacząć od srebra a skończyć na wszystkim.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

wt lut 17, 2009 9:11 pm

Altaris pisze:
Nie wiem, czy wiesz, ale przeskakując ze wszystkiego na srebro, pogarszasz redukcję obrażeń. Powinieneś raczej zacząć od srebra a skończyć na wszystkim.

RO 1/- to redukcja na normalne, nieumagicznione bronie i naturalne ataki.
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

wt lut 17, 2009 9:51 pm

Kwestia edycji.
Idąc za podręcznikiem do 3.0, jest tak jak mówiłem. 1/- oznacza redukcję 1 na wszystko. W miejscu "-" jest to co się przebija bez obcinania obrażeń. A z tego podręcznika korzystałem sprawdzając poprawność.
Jeśli jednak chodzi o 3.5, to masz rację.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

wt lut 17, 2009 10:03 pm

Altaris pisze:
Jeśli jednak chodzi o 3.5, to masz rację.

Helldog zapomniał dodać, że jest to szablon do 3.5 - wczoraj z tym walczyliśmy dosyć długo, więc wiem :P.
Altaris pisze:
Idąc za podręcznikiem do 3.0, jest tak jak mówiłem(...). A z tego podręcznika korzystałem sprawdzając poprawność.

To błąd twórcy, że zapomniał dopisać edycji.
Nie dla każdego jest to jasne, jak dla Ciebie, Helldog ;P
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

wt lut 17, 2009 10:18 pm

Corrick pisze:
RO 1/- to redukcja na normalne, nieumagicznione bronie i naturalne ataki.

Redukcja /- to redukcja na wszystko, bez sposobu obej¶cia.

d20srd.org pisze:
When a damage reduction entry has a dash (-) after the slash, no weapon negates the damage reduction.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt lut 17, 2009 10:23 pm

Więc barbarzyńca dostaje redukcję obrażeń przeciw wszystkiemu? Nie mówcie nic moim graczom, bo zaraz będę miał cały klan dzikusów na głowie... Patrzę na PG do 3.0, żeby nie było.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

wt lut 17, 2009 10:33 pm

Vindreal pisze:
Więc barbarzyńca dostaje redukcję obrażeń przeciw wszystkiemu? Nie mówcie nic moim graczom, bo zaraz będę miał cały klan dzikusów na głowie... Patrzę na PG do 3.0, żeby nie było.

W 3.5 też dostaje redukcję 1/-. Ale to byłoby głupie - IMO powinien dostawać RO tylko na zwykłe bronie i naturalne.
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

wt lut 17, 2009 10:37 pm

I w 3.5 tak jest. Ale w 3.0 odejmuje obrażenia od każdego ataku
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt lut 17, 2009 10:38 pm

Corrick pisze:
W 3.5 też dostaje redukcję 1/-. Ale to byłoby głupie - IMO powinien dostawać RO tylko na zwykłe bronie i naturalne.


I tak jest. O ile nauczycielka nie pomyliła wyników testu na czytanie ze zrozumieniem, to barbarzyńca redukuje jedynie obrażenia zadane tym co wymieniłeś. Albo idźcie na skargę do prof. Szymaniuk.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

wt lut 17, 2009 10:48 pm

Myślnik oznacza, że redukcja działa na każdy atak bronią wytworzoną i naturalną (nawet gdy są umagicznione). Było tak zarówno w edycji 3.0 jak i jest w 3.5. Redukcja x/magia oznacza, że obchodzi ją magiczny oręż.

Vindreal pisze:
Nie mówcie nic moim graczom, bo zaraz będę miał cały klan dzikusów na głowie

Czy ja wiem, czy opłaca się brać poziomy barba, tylko dla jego redukcji obrażeń :wink: .
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

śr lut 18, 2009 6:49 pm

Podałem edycję w temacie. My bad. :razz:

To jak to wkońcu jest z tą redukcją? Ja też zawsze myślałem, że x/- oznacza redukcję KAŻDYCH obrażeń, lecz Corrickowi udało się to mi wyperswadować.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

śr lut 18, 2009 10:01 pm

Nie każdych, tylko tych które zostają zadane ze źródeł, hmm...materialnych - broń (zwykła i umagiczniona), naturalne ataki, przygniecenie przez skałę, itd. Omijają ją wszelkie żywioły i czary (być może coś jeszcze, ale nie pamiętam w tej chwili).
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

pt lut 20, 2009 6:16 pm

Dokonałem kilku modyfikacji szablonu. Międzyinnymi zwiększyłem EPP do +6 i zmieniłem SW, teraz rośnie wraz z KW. Dodałem też wiecej zdolności czaropodobnych.
Prosiłbym o doradzenie jakie zdolności czaropodobne jeszcze można by dodać i na jakich poziomach. Chciałbym tylko uniknąć zdobywania kilku mocy na jednym poziomie, więc najlepiej by było gdyby pojawiały się one w odstępach minimum dwóch poziomów.
Z góry dziękuję.
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

ndz lut 22, 2009 9:01 pm

Może, skoro jest zdominowanie osoby, to na 11 lub później (raczej później) dać jeszcze zdominowanie potwora (w końcu nie zawsze przeciwnikiem jest humanoid) 1/dzień.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pół-diabeł rozkoszy, oraz monster class dla niego [3.5]

ndz kwie 11, 2010 2:56 am

Dodałem, choć to trochę zbyt oczywiste. Trzeba pomyśleć o jakichś zdolnościach pasujących, ale nie będących tak bardzo podobnymi do zauroczeń i dominacji.

EDIT: Trochę stary ten temat, ale teraz mi się przypomniał, kiedy znalazłem na stronce Wizardów gotowy szablon pół-pleasure devila. nie jest to to o co mi chodziło, ale jest oficjalny, więc... muszę się nim zadowolić :( .

BTW. Pracuję właśnie nad rozpiską monster class'y dla Pleasure Devila na potrzeby sesji w której gram, więc skoro już ją robię to mogę się nią podzielić i zapytać o wasze zdanie. Narazie mam tyle:

Pleasure Devil
Przybysz (baatezu, praworządny, zły)


Cechy Rasowe:
  • Początkowe Atrybuty: +6 Cha.
  • Szybkość: lądowa 9 m; latanie 18 m (średnia manewrowość).
  • Niepodatność na ogień i truciznę.
  • Widzenie w ciemnościach 36 m.
  • Telepatia 30 m.

Umiejętności klasowe:
Bluff (Cha), Concetration (Kon), Diplomacy (Cha), Disguise (Cha), Hide (Zr), Intimidate (Cha), Knowledge (tajemna) (Int), Knowledge (religia) (Int), Knowledge (plany) (Int), Listen (Rzt), Move Silently (Zr), Search (Int), Sense Motive (Rzt), Spellcraft (Int), Spot (Rzt), Survival (Rzt).

1. KW 1k8; Atak +1; Wyt +2; Ref +2; Wola +2; Pkt. umiejętn. 8 + mod. z int.; Zdolności specjalne +1 naturalny pancerz, minor change shape, tongues (stale działa), odporność na kwas i zimno 5.
2. KW 1k8; Atak +1; Wyt +2; Ref +2; Wola +2; Pkt. umiejętn. brak; Zdolności specjalne +2 Int, +2 Rzt, +2 Cha, produce flame 1/dzień, enthrall 1/dzień, clairaudience/clairvoyance 1/dzień, suggestion 1/dzień, vampiric touch 1/dzień, Dodge.
3. KW 2k8; Atak +2; Wyt +3; Ref +3; Wola +3; Pkt. umiejętn. 8 + mod. z int.; Zdolności specjalne +2 Int, +2 Rzt, +2 Cha, +2 naturalny pancerz, produce flame 2/dzień, enthrall 2/dzień, clairaudience/clairvoyance 2/dzień, suggestion 2/dzień, vampiric touch 2/dzień, Mobility.
4. KW 2k8; Atak +2; Wyt +3; Ref +3; Wola +3; Pkt. umiejętn. brak; Zdolności specjalne +2 Int, +2 Rzt, +2 Cha, produce flame 3/dzień, enthrall 3/dzień, clairaudience/clairvoyance 3/dzień, suggestion 3/dzień, vampiric touch 3/dzień, poison 1/dzień (kontakt, Wytrwałość ST 14 + mod. z Kondycji +2 rasowy bonus, 1k6 Rzt/1k6 Rzt.).
5. KW 3k8; Atak +3; Wyt +3; Ref +3; Wola +3; Pkt. umiejętn. 8 + mod. z int.; Zdolności specjalne +2 Sił, +2 Kon, +2 Cha, produce flame 4/dzień, enthrall 4/dzień, clairaudience/clairvoyance 4/dzień, suggestion 4/dzień, vampiric touch 4/dzień, poison 2/dzień, change shape.

Zależało mi na zdolności przemiany formy na życzenie jak najszybciej, dlatego dałem minor change shape (Zdolność posiadana przez changelingi.) na 1 poziomie. MG zgodził się na dwa pierwsze poziomy takie jakie są tutaj (Tyle, że z atakiem jak Łotrzyk, a nie Wojownik, bo stwierdził, że byłbym za silny.).
Co sądzicie? Co poradzicie na dalsze poziomy?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pół-diabeł rozkoszy [3.5]

ndz kwie 11, 2010 11:02 am

Ten oficjalny szablon ze stronki wizardów... gdzie jest? Wszelkiego rodzaju czarty i pół-czarty mnie bardzo interesują...
Do klasy nie bardzo mam uwagi, bo nigdy nie mogłam zrozumieć koncepcji "monster classes".
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pół-diabeł rozkoszy [3.5]

ndz kwie 11, 2010 1:41 pm

Nowe wersje pół-czartów znajdziesz tutaj i tutaj.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości