Zrodzony z fantastyki

 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Pole Kononowicza

sob maja 28, 2011 11:39 pm

Myślałem już od dłuższego czasu nad takim czarem, więc w końcu wysyłam, chociaż opis jest raczej niedopracowany. Służy raczej do zabawy czy zostawiania śladu po sobie, niż do osiąganie praktycznej korzyści (chyba że jednak jest zbyt potężny), ale jeśli da się zwiększyć zasięg czy czas trwania bez przegięcia, chętnie skorzystam. W sumie nazwa nie ma być śmieszna, ale nie mogę znaleźć innej, którą bym zapamiętał (pole niebytu, pole nicości, pole braku, pole bez niczego?). Tu też proszę o radę.

Pole Kononowicza
Odrzucanie
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S, M, PD; Patrz opis
Czas rzucania: 1 godzina
Zasięg: Daleki (120 m + 12 m/poziom) (dotyczy centrum zaklęcia)
Obszar: Kula o promieniu do (1,5 m + 1,5 m/4 poziomy)*10*10 (patrz opis)
Czas trwania: 6 godzin + 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis)
Odporność na czary: Nie

Czarujący określa promień bazowy (baza) równy co najmniej 4,5 metra, a co najwyżej (1,5 m + 1,5 m/4 poziomy)*10. W odległości zależnej od tego promienia znikają poszczególne zjawiska.

baza*10 - dźwięk, wiatr - jak cisza, ale słychać bardzo głośne dźwięki jako ciche
baza*9 - kolor, ślady dźwięków - pełne działanie ciszy
baza*8 - wzrok - nie pomagają różne formy widzenia w ciemnosci, czy widzenia w mroku - znika sens widzenia, a nie światło
baza*7 - czas, ciepło, zimno, grawitacja
baza*6 - magia, ślady ciepła i zimna - jak pole antymagii
baza*5 - węch, smak
baza*4 - tekstura, konsystencja, potężna magia, ślady węchu
baza*3 - życie, ślepowidzenie - istoty inne niż konstrukty i nieumarli zapadają w letarg, budzą się, jeżeli opuszczą obszar zaklęcia lub przestanie ono działać; przestają działać wszelkie formy ślepowidzenia, których nie zanegowało zniknięcie zjawisk o większym promieniu
baza*2 - nieżycie - konstrukty i nieumarli zapadają w letarg
baza - materia - wszystko przestaje istnieć, po zakończeniu zaklęcia pozostaje pył jak po dezintegracji

Istotom posiadajacym co najmniej jedną KW znajdującym się w promieniu baza*3 od centrum zaklęcia przysługuje rzut obronny na wolę. Jeżeli przynajmniej jednej z nich powiedzie się on, zaklęcie nie udaje się. Jednak czarujący nie traci punktów doświadczenia i dowiaduje się, gdzie dokładnie znajdują się istoty, którym rzut się powiódł.

Rozproszenie wymaga

Komponenty materialne: Wymieszane sproszkowane klejnoty co najmniej trzech rodzajów o wartości co najmniej 200 sz/1,5 metra promienia bazowego¹, wydrążony pień drzewa oraz piasek o objętości równej sześcianowi o krawędzi 1,5 m.

Koszt PD: 50 PD za każde 1,5 metra promienia bazowego ponad 1,5 m + 1,5 m/4 poziomy. (Jeżeli promień bazowy jest mniejszy, brak kosztu PD)

Zaklęcie to można utrwalić, koszt 4500 PD.

¹ Lączna wartość rodzajów innych niż dwa wnoszące kolejno największy wkład do wartości musi wynosić co najmniej 50 sz/1,5 metra promienia bazowego.

----------
Tajemny płomień
Wywoływanie [Ogień]
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: 0m
Efekt: Płomień na dłoni
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
W wyniku tego zaklęcia na dłoni czarodzieja powstaje płomień, w którym uważny obserwator może odkryć niezwykłe cechy. Można go użyć na przykład do oświetlania jak pochodni (w promieniu 6 m, 12 m półmroku) lub do walki (dodatkowo jedno obrażenie od ognia przy trafieniu wręcz).

Czyli praktycznie nieużyteczne zaklęcie. Zakładam, że powinny istnieć zaklęcia trudne, a mało potężne. Mogą służyć jako warunek dostania się do klubów czarodziejów.
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Pole Kononowicza

pn mar 05, 2012 5:53 pm

Kononowicz? :D Ostro!

Na mechanice się nie znam, mogę powiedzieć tylko, że efekty czaru są ciekawe.

Propozycje nazwy:

- Pole miarowego/stopniowego zaniku
- Pole zmiennej materii (wiem, trochę naciągane, ale brzmi chyba zgrabnie)

Na razie tyle. Co do drugiego zaklęcia - stwórz organizację, dla której taki właśnie czar będzie znakiem rozpoznawczym, bo zaklęcie samo w sobie niczego nie wnosi, choć idea całkiem słuszna (trudne, a dające korzyści niemal wyłącznie fabularne).

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

Pole Kononowicza

śr mar 07, 2012 10:11 pm

Brakuje mi cytatu pod tytułem, bo w Podręczniku były nie? Np. "I nie będzie niczego!", klimacik, klimacik.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Pole Kononowicza

ndz kwie 08, 2012 8:54 pm

Skoro już ktoś się chociaż trochę zainteresował i wróciłem do aktywności, wypada odpowiedzieć.

Ruffle pisze:
Propozycje nazwy:

- Pole miarowego/stopniowego zaniku
- Pole zmiennej materii (wiem, trochę naciągane, ale brzmi chyba zgrabnie)

Pole stopniowego zaniku to całkiem niezła nazwa. Dziękuję.

Ruffle pisze:
Co do drugiego zaklęcia - stwórz organizację, dla której taki właśnie czar będzie znakiem rozpoznawczym, bo zaklęcie samo w sobie niczego nie wnosi, choć idea całkiem słuszna (trudne, a dające korzyści niemal wyłącznie fabularne).


Faktycznie organizacja się przyda, ale na razie nie mam żadnych pomysłów. Może coś dopchnę do Môftel od niewybrednych blaszanych upiorów, jeśli kiedyś spróbuję je ruszyć.

Froger pisze:
Brakuje mi cytatu pod tytułem, bo w Podręczniku były nie? Np. "I nie będzie niczego!", klimacik, klimacik.

W sumie chyba ten cytat nawet pasuje do zaklęcia, a śmieszny jest tylko przez to odwołanie do Kononowicza. Gdyby gracz poznał zaklęcie pod nazwą Pole stopniowego zaniku, "I nie będzie niczego!" raczej by go nie rozśmieszyło, czyli pasuje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości