Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 4:29 am

Uprzejmie proszę swoich graczy, aby pod żadnym pozorem nie czytali tego tematu.

Przepraszam, że temat tak niekonkretny, ale moi gracze, choć tu nie pisują, mogliby zajrzeć i po nagłówku dowiedzieć się zbyt dużo. Mam nadzieję, że udzielicie mi wsparcia, ponieważ myślałem nad tym zagadnieniem i nic odpowiedniego nie wymyśliłem.

Sytuacja wygląda tak:
Drużyna jest na 11 poziomie (4 postacie), z czego jedna jest druidem. Wprowadzenie tej rzeczy do gry trochę zajmie, ale już teraz postacie graczy mają poznać opis, jak przeprowadzić rytuał i jaki jest jego efekt.

Rytuał będzie wymagał zdobycia określonych przedmiotów i stoczenia określonych walk w określonych miejscach. Myślę, że będzie poza tym wiązał się z kosztem w PD ze strony przeprowadzającego go druida.

Rytuał ma dawać na stałe zdolność przywoływania (sprowadzenia) nawałnicy (Księga Potworów 2, żywiołak, SW 16, KW 24). W mojej wizji BG ma mieć możność wezwania ją w sytuacjach, gdy będzie mocno potrzebna, ale powinien móc nią w miarę swobodnie rozporządzać (rozkazy wydawane werbalnie), więc czas trwania powinien wynosić minimum 10 minut (do wielu godzin). W związku z takim zastosowaniem czas sprowadzania nawałnicy może być dłuższy, niż akcja standardowa. W razie zgonu nawałnicy zdolność będzie przepadała, a sposobem na jej odzyskanie pozostanie ożywienie żywiołaka (np. za pomocą cudu). Nawałnica powinna móc zostać sprowadzona nie rzadziej, niż raz na miesiąc. Przyzwania mogą wymagać komórek na czary, kosztu w PD (fabularnie nie pasują mi ofiary materialne) lub określonych warunków, choć dobrze, aby wysokopoziomowa postać mogła je sobie zapewnić o dowolnej porze roku. Zdolność może, ale nie musi, mieć kilka wariantów użycia (np. z różnym czasem i kosztem). Zasięg bliski lub średni.

Zależy mi, aby:
- specyfika zdolności nie pozwalała na jej nadużywanie (np. wygrywanie wszystkich walk z pomocą żywiołaka)
- zdolność była dostępna na możliwie niskim poziomie (koniecznie przed poziomami epickimi)
- zdobycie zdolności niosło ze sobą możliwie niski koszt w PD
- zdolność była nieraz używana, by jej posiadanie mogło mieć duży wpływ w naprawdę ważnych, a wymagających użycia siły momentach kampanii

Proszę Was o pomoc w ustaleniu parametrów zdolności. Szczególnie użyteczna będzie kompleksowa propozycja. Jednocześnie proszę jedynie o rzeczowe odpowiedzi.

Jeżeli zechcecie porównać, polecam opisy roju żywiołaków, wrót, przyzwania sojusznika natury IX oraz większego planarnego sojusznika.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 4:34 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 9:30 am

Mógłbyś jaśniej określić bo za pierwszym razem nie załapałem - rytuał da możliwość przyzwania Nawałnicy całej drużynie razem, tylko druidowi czy każdemu graczowi z osobna?

Jeśli dajesz tą możliwość całej drużynie, to od razu odchodzi największa bolączka czyli balans względem innych graczy i można skupić się na nieprzyzywaniu Kapitana Planety do każdego spotkania.

Wstępnie proponuję:
1) Samo przyzwanie jest proste (akcja całorundowa od każdego gracza), ale gracze nie kontrolują żywiołaka, który jest inteligentny (Int 8 Wis 11 Cha 17) i skopie im tyłki jak mu będą zawracać głowę byle czym. Czas trwania: wedle uznania żywiołaka, max godzina. Wg. mnie najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, powinno wyjść dość naturalnie.
2) Każdy gracz otrzymuje 4-6 punktów spalenia ich najwyższego atrybutu, to będzie tak ładnie wyglądało że potrzebna jest Siła Wojownika, Mądrość Druida, Inteligencja Czarodzieja itd. A skoro spalenie od obrażeń atrybutu różni się tym, że nie można go wyleczyć magią tylko naturalnie, dwa razy się zastanowią zanim obniżą sobie swój najważniejszy atrybut na kilka dni.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 9:35 am przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 11:38 am

Może wykorzystaj czar większy planarny sojusznik i według niego określ cenę usług żywiołaka.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 3:32 pm

Mógłbyś jaśniej określić bo za pierwszym razem nie załapałem - rytuał da możliwość przyzwania Nawałnicy całej drużynie razem, tylko druidowi czy każdemu graczowi z osobna?

Dotyczy tylko druida.

Żywiołak powinien być kontrolowany - uprzednio BG będą musieli go ujarzmić, pokonując w mało sprzyjających warunkach. Tu od razu dopowiem, że ten fakt wyklucza wszelkie opłaty za usługi (choć PD może to kosztować).

Zależy mi raczej
by jej posiadanie mogło mieć duży wpływ w naprawdę ważnych, a wymagających użycia siły momentach kampanii

a co za tym idzie osłabienie możliwości bojowych drużyny nie pasuje.

Wiem, że dużo obwarowań - dlatego zwracam się o wsparcie.

Notabene z przedmiotów najbardziej zbliżony jest pierścień dżina - stąd domyślam się, że potrzebne będą dodatkowe koszty lub obostrzenia, bo nawałnica jest znacznie silniejsza, niż dżin, czy starszy żywiołak.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 3:47 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 4:15 pm

Z atrybutami dobra sprawa, ale nie koniecznie muszą być tracone przed przyzwaniem, mogą również i po. W grę wchodzi utrata na jakiś czas zdolności klasowych, rzucania czarów, stłuczenia w dużej liczbie (z wyczerpania, np k6 na KW żywiołaka - strata przytomności na jakiś czas).
Czas przyzwania - nawet kilka akcji całorundowych (czyli moc nieużyteczna przy zaskoczeniu graczy walką).
Opcjonalna szansa wymknięcia się mocy spod kontroli (może rzut na wolę dla druida?)
Co do wariantów użycia, można by uzależnić czas od siły nawałnicy (czyli np trzy rodzaje nawałnic, różne koszta, czasy trwania itp).
Oczywiście zdolność powinna ewoluować, jeżeli ma być na prawdę extra (2 nawałnice, możliwość przemiany w takiego żywiołaka, odporność na zimno itp.).
Niestety nie znam dokładnie tego potwora (bo mam tylko srd).
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 4:25 pm

Traktuj jak dokoksanego, latającego żywiołaka 4 żywiołów o 24 KW i SW 16.

Chodzi mi o to z atrybutami, że jeżeli koszt ma być, powinien być w PD, ponieważ:
- chciałbym, aby zdolność była używana, ale sporadycznie
- chciałbym, aby wykorzystywana była w kluczowych momentach, gdy potrzeba dużej siły

a zatem osłabienie BG nie ma sensu, wtedy zamiast wzmocnienia bojowego BG wystawią do walki "swojego czempiona", który będzie walczył za nich. Zdolność wypalająca atrybuty dawała by mało, ale używana byłaby często, mi zaś chodzi o odwrotny efekt - tak, aby decyzja o odprawieniu rytuału miała znaczenie w kampanii (zwykle drużyna jest trochę słabsza, ale sporo zyskuje, kiedy na prawdę tego potrzebuje).

Uwaga: Ważny jest dla mnie balans, czyli nie czynienie tej zdolności rzeczą, którą koniecznie każdy druid w świecie gry chciałby mieć.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 4:28 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 5:54 pm

Jeśli przyzywanie tego żywiołaka ma być od momentu rytuału na stałe wbudowaną mocą druida, to nie powinno się chyba za niego płacić w pedekach tylko podobnie do innych stałych alternatywnych mocy innych klas, do wyboru:
- koniecznością wykupienia feata
- rezygnacją ze slota na czary odpowiednio wysokiego poziomu
- rezygnacją z innej zdolności klasowej (np przyzwania czegoś mniejszego).

Pedeki kosztuje tworzenie magicznych przedmiotów i rzucanie niektórych czarów - ogólnie nie są to stałe nowe możliwości postaci tylko rzeczy zbywalne - np magiczne przedmioty które można stracić lub sprzedać lub zużyć.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 7:25 pm

Życzenie oraz rytuały kapłańskie umożliwiają nabywanie specjalnych zdolności na stałe.

Nie chcę graczowi zabierać czegoś ze zdolności postaci, ponieważ wiem, że jako gracz byłby z tego powodu nierad, aczkolwiek samo użycie zdolności może wymagać rzucenia czaru (zresztą ze zwoju).

Zdolność nie ma być wykorzystywana codziennie.

Notabene stosuję "obiektywny" system przyznawania PD, w którym postacie w grupie otrzymują PD wprost proporcjonalnie do swojego poziomu, więc gracz nie nadrobi straty automatycznie (aczkolwiek różnice występują w związku ze zgonami lub wydarzeniami, w których tylko część BG bierze udział).
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 7:26 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: [3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 7:57 pm

A myślałeś nad rosnącym geometrycznie koszcie PD? Tzn. pierwsze użycie zdolności kosztuje 10 PD, drugie 20 PD, trzecie 40 PD, czwarte 80 PD, piąte 160 PD itd. Postacie niby mogą używać tego codziennie, ale będą się ograniczyły - bo nie wiedzą, czy następnym razem starczy. Zamiast wielokrotności dwójki mogą być inne - można zaczynać od 100 PD i mnożyć przez pierwiastek z dwóch.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[3.5] Pomoc w wykreowaniu zdolności

ndz sty 16, 2011 9:14 pm

Raczej nie jest to dobry pomysł, ponieważ nie chcę, aby zdolność traciła z czasem na znaczeniu (raczej rozważam dodanie potem innego, wzmacniającego ją rytuału).

Opis, do uzupełnienia i zmian:

Aby zyskać zdolność przywołania nawałnicy druid musi odprawić skomplikowane rytuały (uwzględniając walkę z pseudożywiołakami, żywiołakami oraz nawałnicą, którą potem można sprowadzić) oraz poświęcić X1 PD.

Przywołanie nawałnicy
Przywoływanie (Sprowadzanie)
Poziom: Nie dotyczy (zdolność czaropodobna)
Komponenty: W, S, KO, [raczej] PD
Czas rzucania: T1 [na przykład 10 minut]
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Efekt: Jedna nawałnica
Czas działania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Sprowadzasz konkretną nawałnicę. Jeżeli zostanie ona zabita nie możesz stosować tej zdolności bez przywrócenia jej do życia [cud, może dodam też jakiś rytuał]. Sprowadzona nawałnica wypełnia rozkazy (wyjąwszy samobójcze) najlepiej, jak umie, musisz je jednak wydawać werbalnie, w jednym z języków żywiołów. Wezwana nawałnica wraca na plan wewnętrzny po czasie służby równym T2 [na przykład 8 godzin].

Nawałnicę można wezwać raz na T3 [na przykład miesiąc], każdorazowo poświęcając X2 PD.

____

Skłaniam się ku wysokim wartościom zmiennych. Celem jest uzyskanie zdolności wyważonej i dostępnej na możliwie niskim poziomie (np. poziom 15. byłby dobry, jeśli się uda ją wyważyć, w każdym razie ważne, by można ją użyć nie później, niż na 17.).
Bardzo zależy mi, aby nie był to substytut wezwania potwora, a raczej roju żywiołaków lub planarnego sojusznika.
Sam akt wezwania, poza PD, może (ale nie musi) czegoś wymagać np. rzucenia czaru.

Przykład użycia:
1. BG obawiają się, że niezbyt silny oddział może zaatakować ważne dla nich miejsce, gdy oni toczyli będą walkę gdzie indziej, więc do obrony druid wzywa nawałnicę.
2. BG wiedzą o zagrożeniu i postanawiają, że muszą uderzyć/bronić czegoś i jest to ważne, ale wróg dorównuje im siłą lub zgoła przeważa i losy bitwy są niepewne, więc posiłkują się nawałnicą.

Nie chciałbym jednak, aby zdolność była używana na zasadzie "nie przegramy żadnej bitwy, bo jak pójdzie nam źle, zawsze mamy w zanadrzu nawałnicę" lub "stracimy 100 PD, a zdobędziemy 1000, więc wezwijmy nawałnicę do każdej istotnej walki".
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 9:18 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości