Zrodzony z fantastyki

 
wiedzminberengar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 8:41 pm

Pomocy w tworzeniu wlasnego świata. Kłopot z logiką świata.

śr paź 15, 2008 10:58 pm

Witam po długiej nieobecności. Jakiś czas temu podjąłem sie w ramach zabawy tworzenia własnego świata. Z powodu studiów porzuciłem projekt, teraz ponownie do niego wróciłem. Przepisałem na kompie zebrane dotąd przemyślenia, jednak nie wiem jak to dalej przetrawić. Czuję że ta koncepcja to stoi na glinianych nogach. Prosiłbym o pomoc, czy jest w tym co napisałem jakiś sens, czy jest chwytliwe, co wy, doświadczeni gracze, myślicie nad całym tym pomysłem.

Nazwa świata: Averesca

Gatunek/gatunki dominujące w danym świecie (np. ludzie, elfy, orki): Ludzie. Są trzy rasy. Biała(Zachodni, Cesarscy), Żółta(Limerianie, Arnaci, Maloweci) na wschodzie i tzw. Wschodni na południowym wschodzie.

Poziom technologii/magii/innych wymyślnych dziedzin rozwoju: Średniowiecze. Magia jest powszechna, wszędzie. Na zachodzie(rasa biała) jest używana, są szkoły magii(trzy). Rasa Żółta to szamani, Wschodni zaś to naród technologiczny. Magii nie uświadczysz. Jeśli już są magicy to zatrudniani są jako uzdrowiciele i alchemicy. Magia nie jest oficjalnie zakazana. No i Cesarstwo. Swoiste połączenie magii i technologii. Leży dokładnie pomiędzy Wschodnimi, a Zachodnimi. Jest jedna szkoła magii, w stolicy, Skeltonie.

Panująca religia: Na zachodzie wielobóstwo, mitologia grecka, rzymska i norweska przemieszane ze sobą. Jest to dominująca religia. Ale w paru miejscach uświadczysz jedynobóstwo. U żółtych szamani, czciciele natury. Wschodni to jedynobóstwo, państwo religijne, przestrzegające nakazów wiary. Odstąp od religii to idziesz na szafot. Konflikt z magikami. Akolici(większość) nie chce aby po kraju panoszyli się osoby władające magią. Nawet z innych krain. Posiadają własne oddziały które tropią i zabijają magików. W każdym mieście świątynia, W stolicy arcyświątynia i dwie mniejsze świątynie na dzielnicach. Posiadają straż świątynną. Zakon- zbrojne ramie akolitów. Szczególne uprawnienia. Siedziba w każdym mieście. Wojsko utrzymuje porządek, patroluje ulice, do patroli dołączają zakonnicy. Czuwają nad działaniem zgodnym z religią, czy nie ma innowierców, czy postępują zgodnie z nakazami. Kara za takie wykroczenia na miejscu-śmierć. W cesarstwie otwartość religijna, jednak panującą jest wielobóstwo. Przemieszanie greckiej i rzymskiej mitologii. Przewaga greckiej.

Stan obecny (np. czy panuję pokój, czy powszechna wojna): obecnie odczuwa się nacisk żółtych. Są owe trzy „podrasy”, ale w ich obrębie znajdujemy plemiona, dziesiątki plemion, każde z nich posiada wodza i szamana. Były konflikty, otwarte ataki między plemionami. Obecnie jednak panuje zjednoczenie, Zarmi, jedna z szamanek urosła w siłę i scala ze sobą rozdrobnione plemiona. Wierzą że jest osobą z przepowiedni, która ma zakończyć wszelkie konflikty w ich gronie i poprowadzić na żyzne krainy zachodu. Jest też konflikt między Wschodnimi, a Zachodnimi. Zachodni organizują sojusze, zarówno do walki między sobą, ale głównie do najazdów, na ziemie Wschodnich. Czynią to bo uważają że Wschodni im zagrażają, że to oni, a nie Zachodni, organizowali najazdy i teraz jedynie bronią swych ziem. Wschodni to naród, nie liczyć zamknięcia religijnego, otwarty, nie nastawiony na wojny, ale posiadający liczną i dobrze szkoloną armię. Zachodni dążą do rozszerzenia swych posiadłości, do grabieży. Cesarstwo oficjalnie neutralne w tym konflikcie, ale już niedługo, gdyż obie strony naciskają by postawiło się po którejś z nich.

Inne cechy charakterystyczne: Zachodni to kilkanaście księstw, toczą ze sobą liczne wojny. Ale jest jeden trwały sojusz, Unia Nordska. Sojusz zarówno wojskowy jak i ekonomiczny. W obrębie unii zostało zniesione cło. Nordowie początkowo mieszkali na jednej wyspie. Potem zaczęli organizować najazdy. Zdobyli mały przyczółek na kontynencie, jednak wskutek zmian na tronie nastąpił rozłam i wszelkie kontakty z ziemiami na kontynencie ustały. Kilkadziesiąt lat później kolejna zmiana władzy, dwaj bracia, jeden zasiadł na tronie na wyspie, drugi przejął władze na kontynencie. Unormowanie stosunków. Potem zajęli szereg wysepek na północ od ziem kontynentalnych. Poza Nordami szereg innych państw. Obecnie, z racji istnienia Wschodnich, coraz częściej księstwa jednoczą się, organizując najazdy na ich ziemie. Wschodni to jedno państwo, pustynne. Jest lekka decentralizacja, gdyż odległości między miastami są duże, wiec zarządcy mają pewną swobodę w administrowaniu, jednak wszystkie prawa uchwala Omar, władca państwa. Wschodni wyżej technologicznie, używają prochu, wysokie umiejętności w obleganiu miast, rozwinięcie manufaktur, nawadnianie pól, rozwinięta kultura, sztuka. Rasa otwarta na przybyszów, na nowe technologie, wieści ze świata. W miastach kampusy uniwersyteckie, bardzo dobra jakość nauczania. Bliższe znajomości z przybyszami(Zachodni, Cesarscy) zabronione. Zero przyjaźni, miłości-Śmierć. Społeczeństwo patriarchalne. Ojciec głową rodziny. Armia narodowa- służba trwa 20 lat.
W cesarstwie przemieszanie kulturowe, mieszkają tam zarówno Wschodni jak i Zachodni. Są enklawy, w których żyją tylko przedstawiciele danej grupy kulturowej, ale to bliżej granic. W centrum widać że obie grypy się zasymilowały. Żyją w zgodzie. Miasta i wioski posiadają, stosunkowo, mniej więcej równą liczbę mieszkańców obu grup. Dzieje się tak, bo są to potomkowie ludzi którzy przybyli tu wiele setek lat temu. Wzajemna niechęć wygasła, zastąpiona przez poszanowanie innych i współprace.
 
Awatar użytkownika
Eliash
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 474
Rejestracja: wt lut 26, 2008 4:34 pm

śr paź 15, 2008 11:10 pm

Nie wiem co mam napisać. Po prostu świat. Zamiast tylu szczegółów wolałbym abyś napisał dlaczego właśnie Twoja gra jest wyjątkowa? Co jest w niej charakterystycznego i czym się różni od innych gier fantasy gdzie nie ma elfów?

Co to jest jedynobóstwo? Może się mylę, ale ja nie znam takiego słowa. Chyba monoteizm =)
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

czw paź 16, 2008 9:58 pm

wiedzminberengar pisze:
Prosiłbym o pomoc, czy jest w tym co napisałem jakiś sens, czy jest chwytliwe, co wy, doświadczeni gracze, myślicie nad całym tym pomysłem

Trochę sensu w tym jest. Czujesz potrzebę tworzenia, tworzysz, zaspokajasz potrzebę. Poczułeś potrzebę gry w nowym, nieco innym świecie fantasy, więc starasz się ją realizować.
Sam pomysł na świat nie zachwyca. Wszystkie zastosowane idee są bardzo pospolite. Magia, ludzkie rasy, trochę nacji, cesarstwo, wojny, średniowiecze z technologicznymi wyjątkami - zero zaskoczeń.

Chwytliwe to nie jest ani trochę.

Myślę, że lubisz fantasy, niekoniecznie lubisz nieludzkie rasy, i chciałbyś grać w świecie gdzie zmagają się ze sobą wiara, magia i technika. Myślę, że możesz sie świetnie bawić tworząc odpowiadający ci świat i grając w nim. Ale nie sądzę aby wiele osób porwała twoja koncepcja. Masz zbyt wielką konkurencję bo światów fantasy są tysiące. Podobny do twojego schemat frakcji jest chociażby w komputerówce "Warrior Kings".
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

pt paź 17, 2008 8:03 pm

Seria pytań, które mogą pomóc settingowi w nabraniu bardziej interesującej postaci:

Co masz na myśli pisząc o ludzkich rasach? Czy odwołujesz się do istniejących współcześnie, w realnym świecie, typów etnicznych, czy też te twoje różnią się od nich w istotny sposób? Czy tyczą się tylko wyglądu, czy przenosisz z realnego świata także elementy kultury?

Co masz na myśli pisząc o przemieszanych religiach? Czy w świecie gry istniały te trzy systemy kultu i uległy przemieszaniu? Jeśli tak, gdzie powstawały, skoro, jak rozumiem, nie ma tam odzwierciedlenia odpowiednich krain z ich historią? Jeśli nie, skąd się taki system wierzeń wziął i jak tak naprawdę wygląda?

Z czego wynika podział "stylu" magii w poszczególnych cześciach świata? Uwarunkowania kulturowe? Wrodzone predyspozycje? Inne czynniki? Do jakiego stopnia różne sposoby wykorzystania magii i technologii migrują i dlaczego?

Jakie wydarzenia historyczne ukształtowały obecną sytuację? Kiedy miały one miejsce? Jak pamięć o nich wpływa na poglądy i zachowanie ludzi?

Jaki jest poziom technologiczny różnych części świata? Na ile widoczna jest aktywność bóstw i jaki ma charakter? Jak powszechna jest magia w różnych odmianach i jak wiele można nią zrobić? W jaki sposób te elementy kształtują obecną sytuację?

Kim mają być postaci graczy? Co robić? Jaki typ historii chcesz w tym świecie opowiadać, co czynić centralnym elementem fabuły? Czy BG mają dużo podróżować, poznając różne miejsca i musząc radzić sobie w egzotycznych kulturach? Angażować się w politykę? Uczestniczyć w działaniach wojennych? Reprezentować jakiegoś boga lub bogów, pełniąc ich wolę?

Jakie cechy czynią poszczególne miejsca i nacje charakterystycznymi? Czy każdy opisany region i społeczność potrafisz zcharakteryzować 1-2 wpadającymi w ucho zdaniami, pozwalającymi przedstawić graczom ich istotę?

Jakie rodzaje konfliktów będą dotyczyć postaci graczy?
Chcesz, żeby walczyli? - Z kim i dlaczego?
Chcesz pytań o wartości i moralnych wyborów? - Co pokazujesz w konstrukcji świata jako ważne i warte poświęceń?
Chcesz intryg i spisków? - Jakie stronnictwa ścierają się między sobą, dlaczego to robią i dlaczego nie otwarcie?

W jakim kierunku świat zmierza? Złoty wiek ma za sobą, żyjąc obecnie na ruinach dawnej potęgi? Rozwija się, dając mieszkańcom coraz większe możliwości? Upada? Stoi na krawędzi wojny?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości