Witam wszystkich Forowiczów!
W imieniu Redakcji chciałem zaproponować Wam udział w tworzeniu ostatecznej wersji
A'kina. Owa wersja będzie różniła się od obecnej pod trzema względami: po pierwsze – będzie w niej więcej ilustracji, po drugie – będzie PDFem i po trzecie wreszcie – pojawi się w niej opis sklepu A'kina i niezwykłych przedmiotów, które można w nim kupić.
W tej ostatniej sprawie chciałbym zaprosić Was do współpracy – czyli umieszczenia w tym temacie przedmiotów, które mogłyby stanowić część wyposażenia sklepu Przyjaznego Biesa. Nie może to, oczywiście, być dowolny przedmiot – musi spełniać pewne wymagania.
Sklepik A'kina będzie stylizowany na “tajemniczy antykwariat”, w którym można znaleźć przeróżne ciekawostki z odległych części Wieloświata. Dlatego też, opisywane przedmioty powinny być w jakiś sposób niezwykłe, śmieszne, unikatowe albo... znane ze źródeł innych, niż D&D.
Ta ostatnia kategoria to nic innego, jak tylko konwersje ikonicznych przedmiotów z innych serii fantasy (i nie tylko) na D&D. Jeżeli masz pomysł, jak rozpisać i opisać myślodsiewnię, wiedźmińskie eliksiry czy Aletheiometr, umieść go tu!
Warto zauważyć, że A'kin handluje głównie niezbyt potężnymi przedmiotami. Czasami można znaleźć w jego sklepie nawet artefakt na sprzedaż, jednak większość jego wyposażenia nie posiada potężnych mocy.
Prosiłbym też o zastosowanie następującego schematu rozpiski:
Słowo od A'kina: co do powiedzenia o przedmiocie ma jego obecny właściciel, jak również to, za jaką cenę jest skłonny go sprzedać.
Wygląd: opis wyglądu przedmiotu.
Mechanika: to, jak przedmiot działa w mechanice D&D.
Jeżeli jednak ktoś nie ma pomysłu na mechaniczne działanie przedmiotu, nie jest to problem - jeżeli umieści fabularia, dopisanie do nich mechaniki przez inną, mającą pomysł osobę nie będzie problemem.
Oto 2 przykłady takich przedmiotów:
Palce wiedzy
Słowo od A'kina: Po tym uroczym błysku ciekawości w oku poznaję, że Lubisz mieć wiele informacji w jednym palcu. Oto coś, co pozwoli Ci na to – jak najbardziej dosłownie. Każdy z tych palców zawiera inne informacje i kiedy Zawiesisz go sobie na szyi, będziesz mógł z nich korzystać. Niestety, nie da się dołączyć nowych informacji. Jeżeli pomysł Ci się spodobał, mogę odstąpić Ci kilka po okazyjnej cenie trzech tysięcy złociszy za sztukę. Mój drogi... czemu Patrzysz z takim lękiem na ten nóż pod sufitem – przecież oboje wiemy, że to tylko żart...
Wygląd: Palce wiedzy to kawałki różnych metali szlachetnych w kształcie naturalnej wielkości palców. Każdy z nich ma mniej więcej na wysokości paznokcia otwór, przez który można przeciągnąć sznurek, by nosić palec jak amulet. Warto zauważyć, że nad stolikiem, na którym leżą owe przedmioty, A'kin powiesił nóż z wygrawerowanym na ostrzu przysłowiem 'lepiej obciąć sobie rękę, niż przyjąć choćby palec od yugolotha'.
Mechanika: Osoba nosząca Palec Wiedzy może korzystać ze znajdujących się w nim wiadomości, dzięki czemu wykonuje testy jednej dziedziny Wiedzy (ustalanej w momencie stworzenia palca) z modyfikatorem +15. Jeżeli sama posiada wyższy modyfikator danej umiejętności, amulet nie pomaga jej w żaden sposób.
Słabe przemiany, PC 7; stworzenie cudownego przedmiotu,
Spryt lisa, twórca musi posiadać co najmniej 15 rang w odpowiedniej dziedzinie Wiedzy; Cena: 4000 sz. Waga: 0,1 kg.
Papla
Słowo od A'kina: Interesuje Cię ten drobiazg? To dowodzi, że Masz świetne wyczucie. Nie jest to bowiem zwykły walec z metalu – to dość ciekawa, ale kłopotliwa broń psioniczna. Kiedy Naciśniesz ten guzik – proszę, nie rób tego teraz! - pojawia się ostrze z czerwonej energii. Nie udało mi się ustalić, jakie jest jej źródło, ale ta wiązka tnie stal jak masło! Przy tym jest leciutka w porównaniu z innymi ostrzami, jakie możesz znaleźć w Sigil.
Mogę śmiało stwierdzić, że ta broń ma duszę... i to nie jest przenośnia. Mieszka w niej duch jakiegoś biednego, zdziecinniałego starca, który twierdzi, że kiedyś był Imperatorem Galaktycznym – cokolwiek by to nie znaczyło. Może się odzywać tylko, gdy ostrze jest aktywne, i bardzo dobrze – bo inaczej już dawno bym przez niego zwariował. Ciągle szepce o jakiejś “Ciemnej Stronie Mocy” i twierdzi, że powinienem na nią przejść. To, co mówi nie ma, niestety, żadnego sensu, i dlatego nazwałem go Paplą. Może jest to trochę niegrzeczne, ale... mam chyba prawo tak go nazywać, skoro sam nie mam nic przeciwko temu, by Lu – czyli Alluvius Ruskin – mówiła do mnie “mordo ty moja”. Okazało się zresztą, że trafiłem w dziesiątkę – kiedy pewnego dnia był jakby normalniejszy, niż zwykle, stwierdził, że nazywał się Paplatajn... albo coś podobnego, gdy jeszcze nie był mieczem.
Właściwie to mógłbym go odstąpić po dość niskiej cenie... powiedzmy, dwadzieścia tysięcy. Ale mam jedną prośbę – Postaraj się jakoś pomóc temu biedakowi. Tylko Pamiętaj, że nie wystarczy go uleczyć – Musiałbyś jeszcze przekonać Paplę, że nie warto być złym... a to zwykle jest bardzo trudne.
Wygląd: Rękojeść Papli to długi na 20 cm, metalowy walec. Mniej więcej w jej połowie znajduje się niewielki, okrągły przycisk. Jeden z jego końców posiada niewielkie wgłębienie, z którego po aktywacji wysuwa się długie na około metr ostrze czerwonej energii.
Mechanika: Ze względu na obecność ducha Paplatajna i niezwykłe właściwości, Papla jest mniejszym psionicznym artefaktem. Dopóki ostrze nie jest aktywne, broń nie może w żaden sposób porozumiewać się z otoczeniem.
Aktywacja ostrza to akcja darmowa. Posiada ono parametry
długiego miecza olśniewającej energii +1, a ponadto ignoruje twardość przedmiotów, o ile jest nie większa, niż 10. Ze względu na niewielką wagę, postać posiadająca atut Finezja w broni może go wykorzystywać względem tego ostrza. Ostrze jest odporne na wszelakie obrażenia i efekty, jednak – w przeciwieństwie do innych artefaktów – nie na
Rozproszenie magii: jeżeli test rozpraszania się uda, ostrze znika, choć dzierżący rękojeść może je odtworzyć w swojej turze, jako akcję darmową.
Ponadto, gdy ostrze zostaje aktywowane, duch Paplatajna również zyskuje pewne możliwości działania. Jako inteligentny przedmiot posiada on następujące właściwości:
Char. PZ; Int 14, Rzt 6, Cha 12; mowa (planarny handlowy), wzrok i słuch 36 m; Ego wartości 8 (11, gdy zyskuje dostęp do mocy).
Słabsze moce (dostępne tylko w momentach opanowania, patrz Osobowość): 10 rang w Psionizmie (umiejętność psioniczna, całkowity modyfikator +12),
Hustle na właściciela 2/dzień (moc psioniczna, PM 10),
Vigor na właściciela 1/dzień (moc psioniczna, PM 10)
Osobowość i historia: Paplatajn to szaleniec, który kiedyś był najpotężniejszą istotą na swojej Pierwszej i mistrzem antycznej tradycji psionicznej, którą sam nazywa “Ciemną Stroną Mocy”. Nie wie on, czemu stał się mieczem – pamięta tylko, że zginął kilka razy.
“Papla” przez większość czasu bredzi bez sensu, twierdząc, że dzierżący go powinien “przejść na Ciemną Stronę Mocy” i czynić zło, nigdy jednak nie precyzując, na czym owe “przejście” polega i jakich właściwie czynów domaga się od właściciela.
Czasami jednak na chwilkę zaprzestaje swej gadaniny – proponuje wtedy dzierżącej go osobie, by znalazła sposób na uleczenie jego obłędu. Twierdzi, że wtedy będzie na tyle potężny, by uczynić ją najpotężniejszym wojownikiem w całym “Wszechświecie” (kiedy używa tego słowa, chodzi mu o Wieloświat). Tylko w takich momentach (trwających minutę) Paplatajn zyskuje dostęp do swoich mocy i wykorzystuje je, by pomóc dzierżącej go osobie najlepiej, jak to tylko możliwe. O tym drobnym szczególe A'kin nie wie – lub po prostu nie wspomina.
Silna metakreacja, PM 20; waga: 0,25 kg.
Wszystkie uwagi do powyższych przedmiotów również będą mile widziane.
Oczywiście, w ostatecznej wersji A'kina znajdzie się miejsce na podziękowania dla osób, których propozycje wykorzystamy.