Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Elmenaizer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw mar 22, 2007 3:48 pm

Pomysł na drużynę

czw lis 22, 2007 12:56 pm

Jaka kombinacja postaci w drużynie jest najlepsza waszym zdaniem ( 5 osobowa ). Moim zdaniem to czarodziej(zbalansowany czyli ofensywno defensywny), łotrzyk,Kapłan(domena leczenie),wojownik(plytowa zbroja , duzo kp ,dużo pw typowy bloker), noi jescze prowokator (lekka zbroja lub jej brak , łamacz mieczy,bicz , chwytliwa tarcza , krótko mówiąc koles który przewraca i rozbraja) . Jestem ciekawy waszych pomysłów .
 
Awatar użytkownika
Achernar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:47 pm

czw lis 22, 2007 1:31 pm

Drużyna? Hmm... chyba najlepsze sposób to po każdym z jednej klasy ale kto widział takie drużyny :). Opisałeś drużynę mechanicznie siekającą. A fabularna? Hmm... Paladyn + Bard + Kapłan lub czarodziej + łotrzyk. I jeszcze barda lub czarodzieja awansować w Opiekuna od serca to już szczyt fabularny może wyjść. :D
 
Awatar użytkownika
Imrael
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr lis 07, 2007 8:27 pm

czw lis 22, 2007 2:39 pm

Akurat moja drużyna wyglądała mniej więcej tak: (Ja) Kapłan Tempusa + boski sługa i PrC mojej roboty, Paladyn z poziomem kapłana i kilkoma poziomami w Szpitalniku i Zaklinacz z Opiekunem od Serca i szafa gra :) Mechanicznie wymiataliśmy. A fabularnie też było nieźle :P Zwłaszcza kiedy między mną a zaklinaczem dochodziło do utarczek (nie tylko słownych), a Paladyn robił za mediatora :P
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw lis 22, 2007 2:51 pm

Wyjaśnij, co rozumiesz przez określenie "najlepsza" - jakim kryterium mają kierować się wpisujący? Jeśli wątek ten ma służyć jedynie podawaniu drużyn, w których grali użytkownicy, bądź też opierać się na gustach (typu: "najciekawsza wydaje mi się...", "najlepsze i tak są koboldy!" etc.), to nie widzę dla niego racji bytu.

Czekam na wyjaśnienia.
 
Awatar użytkownika
Elmenaizer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw mar 22, 2007 3:48 pm

czw lis 22, 2007 3:33 pm

Chodzi mi o przedstawienie pomysłów na drużyny a nie sprzeczaniu się które jest lepsza .
 
Awatar użytkownika
KibaMyszaq
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 3:33 pm

ndz sty 20, 2008 6:12 pm

Mnie sie podoba taka drużyna postać walcząca u mnie jest to człowiek barbarzyńca poniewaz orki sa głupie i dziwnie od nich pachnie:) Osoba która bedzie leczyć dla mnie najlepiej to druid choc paladyni tez sa w tym dobrzy ta umiejetnosc nakladanie rak czy cos takiego jakis czarodziej zawsze sie sprzyda no i łotrzyk do otwierania zamków itp. Mówiłeś ze drużyna 5 osobowa u nas sie gra za zwyczaj w 4 osoby+MG ale jak bym mial kogos wziosc jeszcze to chyba barda
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

ndz sty 20, 2008 7:27 pm

Ja u swoich graczy mam standard (nowicjusze):
-człowiek kapłan Lathandera, do leczenia
-krasnolud wojownik, bloker
-niziołek łotrzyk, zwiad itp.
-półelf czarodziej, artyleria
-człowiek bard (BN), koleś do wszystkiego, dyplomata drużynowy
 
Awatar użytkownika
Tomeg
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 232
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:32 pm

ndz sty 20, 2008 9:07 pm

Ja mam barbarzyńcę, barda i tropiciela. Dają radę.
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

pn sty 21, 2008 12:26 pm

Najlepsza mechanicznie to druid, kleryk, czarodziej i psion/psychowoj ;)
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn sty 21, 2008 12:36 pm

E tam najlepsza. Swego czasu mieliśmy w drużynie telepatę, licha incantatrixa oraz true necromancera. To była dopiero wesoła kompania, cały Faerun drżał na myśl o nas ;D
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn sty 21, 2008 1:48 pm

Ammanas pisze:
E tam najlepsza. Swego czasu mieliśmy w drużynie telepatę, licha incantatrixa oraz true necromancera. To była dopiero wesoła kompania, cały Faerun drżał na myśl o nas ;D

Heh, zapomniałeś o warforge'u. To on zdjął przypadkiem balora jednym ciosem ^,^.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn sty 21, 2008 2:08 pm

Agnostos pisze:
Heh, zapomniałeś o warforge'u. To on zdjął przypadkiem balora jednym ciosem ^,^.

Zapomniałem. Ale liczyłem że się tu pojawisz Ag. Choćby po to żeby wyrazić skruchę z powodu zniszczenia 50% tego teamu ;P
mindark pisze:
Drużyna powinna składać się z takich klas, które uzupełniałyby się nawzajem.
Nie koniecznie klas. W moim przykładzie wszyscy byli "spellcasterami" w pewnym sensie. Sęk w tym że każdy miał inną niszę zadań jakie wypełniał.
Ciekawie by się grało w teamie wizardów-skrajnych-specjalistów [evoker-warmage, illusionist-shadowmage, enchanter-mindbender, itd] :D
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

pn sty 21, 2008 2:14 pm

Illusionist/Master specialist/shadowcrafter :)
Evoker/elemental savant
conjurer/malconvoker ;> (albo cleric/malconvoker)
i telepth/thrallherd :>
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

pn sty 21, 2008 3:28 pm

Najlepsza drużyna to 3 osoby - szybko się gra i jest każdy kto potrzebny
-mag
-kapłan (apteczka, czary i walka wręcz)
-łotr

Można sobie poradzic bez maga.

Jednak według mnie najlepiej gra się drużyną gdzie gracze (niekoniecznie postacie) się lubią i dogadują. Wtedy to i drużyna 10 magów na 1 poziomie będzie super zabawą.

Ważny też jest MG i jego dopasowanie możliwości postaci do wyzwań.
 
Heironeus13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:52 pm

pt mar 14, 2008 1:35 pm

Klasy mnie nie interesują w moim teamie może każdy grać kim chce najlepiej jest zawsze gdy jast elf i krasnal i ciągle się kłucą a reszta ich powstrzymuje a w głębi serca traktują się jak bracia i każdy oddał by za siebie rzycie (Legolas Gimli to dobry przykład) .Po prostu miodzio :spoko:
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

pt mar 14, 2008 3:02 pm

Baraccus Rahl pisze:
Jednak według mnie najlepiej gra się drużyną gdzie gracze (niekoniecznie postacie) się lubią i dogadują. Wtedy to i drużyna 10 magów na 1 poziomie będzie super zabawą.

Ważny też jest MG i jego dopasowanie możliwości postaci do wyzwań.


Wg mnie liczy sie tylko to. Beznadziejnie sie gra, jeżeli gracze sie nie lubią, lub mają o coś do siebie pretensje. Wtedy wszytsko to z reala przechodzi do gry i postacie caly czas na siebie najeżdżają. No i MG musi być przytomny i znać nasze siły. Co to za frajda jeśli na 1 poziomową drużynę napuści jakąś kreaturę, co nas zabije wsyztskich w jednej rundzie? :P Mnie się podoba taki komplecik:
-barbarzyńca
-Łotr
-bard
-2xZaklinacz
-druid
 
Maramir
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 10, 2008 5:27 pm

pt mar 14, 2008 7:20 pm

Moja ulubiona drużyna to :
Wojownik - zawsze w pierwszym szeregu, przyjmuje ciosy:P
Kapłan- Szybkie leczenie i potężne czary def.
Mag/Zaklinacz - Czary ofensywne do rozwalania wyjątkowo wytrzymałych na miecz kreatur.
Łotr - rozbrajanie pułapek, zwiad, blefowanie i mediator drużyny
Tropiciel - Wspiera wojownika celnymi strzałami, z paroma poziomami leśnego strzelca niezwykle przydatny w walce.
 
Awatar użytkownika
czera8
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 12:09 pm

pt mar 14, 2008 8:41 pm

Moja uubiona drużyna to:
paladyn - szlachetniejszej postaci nie znajdziesz. Walczy, ma czary i przystosowany do walki na wierzchowcu.
czarodziej - rzuca różne czary. Osobiście lubie jakichś przekombinowanych np. transmuterów,albo coś w tym stylu. Tradycyjna kulka ognia już mnie nie zachwyca.
złodziej - rozbraja pułapki, zastrasza, zbiera informacje, działa w ukryciu.
kapłan - leczy, podpiera duchowo, wspomaga czarami obronno-leczniczymi, też umie przygrzać z broni.
Co do zestawów to Paladyn najepiej długi miecz plus tarcza, jak na koniu to lanca;)
Czarodziej no oprócz czarów to jakaś kusza.
Złodziej - łuk lub zestaw dwóch broni najlepiej sztylet plus krótki miecz
Kapłan - tu jestem tradycyjny tarcza , buzdygan modlitwa na ustach i do boju.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

sob mar 15, 2008 12:42 am

IMHO minimalna drużyna to:
  • Divine spellcaster, najlepiej druid albo kapłan - uleczy, ochroni, jest w stanie przyjąć na klatę i wtłuc zaskakująco dużo.
  • Specjalista - łotrzyk lub coś podobnego. Ktoś musi umieć przekraść się koło strażników, otworzyć zamek x i unieszkodliwić pułapkę y chroniącą przedmiot z. Ponadto to mobilny zwiadowca i potrafi zadać spore obrażenia za pomocą sneaka. Różne wariacje tej klasy kładą różny nacisk na różne aspekty powyższego (scout, ninja, beguiler itp.)
  • Aracane spellcaster - kontrola pola walki, artyleria i rozwiązywanie problemów. Trudny do zastąpienia.

W przypadku, gdy mamy więcej, niż trzy osoby, najlepiej dobrać sobie przede wszystkim silną postać walczącą, zdolną zadać i przyjąć sporo obrażeń (wojownik, knight, barbarzyńca etc.) - odciąża to divine spellcastera i pozwala mu się skoncentrować na supporcie.

Następnie, o ile można, radzę zainwestowaćw psionikę - psion to zdecydowanie jedna z najbardziej uniwersalnych klas w D&D, zdolny zrobić naprawdę wiele i wszędzie.

Przydaje się jeszcze bard, pomagający we wszystkim i wspomagający drużynę pieśnią.

Potem dobrze jest znaleźć sobie zwiadowcę/woja drugorzędnego - tu nadaje się przede wszystkim mnich czy tropiciel, choć możliwości jest wiele.

A dalej wraz z wzrostem ilości osób w drużynie rozbijać i uzupełniać role do spełnienia. IMHO w momencie, gdy drużyna liczy więcej, niż pięć osób, dobrze mieć przynajmniej dwóch divine spellasterów, jeden może nie wyrobić z buffowaniem, leczeniem i supportem...
 
Awatar użytkownika
OneMoreGodDamnElf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: wt lis 06, 2007 2:50 pm

śr kwie 23, 2008 5:14 pm

U mnie na chwilę obecną są:
- człowiek Mnich (mój kuzyn postanowił spróbować czegoś innego niż czarodziej :P)
- złoty elf Kapłan (to ja :D)
- człowiek Barbarzyńca (kolega którego postać ma intelekt równy mojemu a nie umie czytać i pisać :P)
- księżycowy elf Łotrzyk/czarodziej który chce wejść na Arcane Trickstera
- leśny elf Tropiciel
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

czw kwie 24, 2008 8:47 am

U mnie jest ostatnio coraz bardziej interesująco ;)

pół ogr barbarzyńca
assimar paladyn
niziołek łotrzyk
drow zaklinacz
i niedługo dołączy do nich
człowiek kapłan bądź dread necromancer

Chłopaki naprawdę nieźle się uzupełniają więc można ich rzucać na głęboką wodę, jeśli tylko drużyna jest zgrana i potrafi współpracować(oczywiście nie mówię o różnicy charakterów postaci) to jakimi postaciami by nie grali to i tak będzie fajnie:D

P.S.Przeczuwam na najbliżej sesji konflikt paladyn kontra reszta świata xD
 
Kwiato
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 9:17 am

czw kwie 24, 2008 9:36 am

Witam
Jako że z kumplami gramy w 2 osobne sesje podam 2 teamy.
Team A xD(ja jestem w tej grze MG):
-Człowkiek wojownik
-Assimar druid
-Gitzenthai( wiem zle napisałem :p) mnich
-człowek bard BN
Naraznie nei ma większych sprzeczek.
Team B:
-Drow mag(ja)
-Diable łotrzyk
-Półsmok wojownik
W tej drużynie jest nieco innaczej ponieważ ja i kumpel półsmok mamy takie same charaktery (PZ) to tez ciągle przeciw sobie spiskujemy, obrażamy się itp.
Ps-Muscovite może robie z igły widły ale jaki ma charakter ten nekros? bo nie wiem czy wiesz w edycji 3.5 pal nie może być w drużynie z złą postacią bo wtedy staje się upadłym palem:P(chyba że nie wie że ta postać jest zła xD)
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

czw kwie 24, 2008 10:38 am

Kwiato pisze:
ie wiem czy wiesz w edycji 3.5 pal nie może być w drużynie z złą postacią bo wtedy staje się upadłym palem:P
Ja tego nie wiem ;p Czyli mamy jakieś 99% że tak wcale nie jest ;P

EDIT do niżej: Apology accepted, Captain Needa.
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2008 11:19 am przez Ammanas, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Kwiato
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 9:17 am

czw kwie 24, 2008 10:52 am

Ammanas masz racje mój błąd. Pomyliło mi się z kodeksem postępowania paladyna:p(który mowi że paladyn jeżeli zrobi zły uczynek straci wszystkie klasowe umiejętności). A co do złych to jeżeli taki przyłączy się do drużyny paladyna, on musi zerwac kontakty z tą osoba lub drużyna jeżeli popierają tego złego:p
Jeszcze raz przepraszam za błąd.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

czw kwie 24, 2008 12:05 pm

- Pomrok zaklinacz
- Diablę wojownik (oddany Bane'owi... Mechanicznie wojownik ale fabularnie kapłan :mrgreen: )
- Leśny Elf wojownik walczący dwoma mieczami
- Człowiek Mnich
- Leśna Elfka wieloklasowiec - łotrzyk, mnich i po trochu druid do tego Lycari
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

czw kwie 24, 2008 2:15 pm

Zdarzyła się już sytuacja w której pół ogr związał i zamknął w pokoju paladyna żeby się nie wtrącał (chodziło chyba o kradzież albo napaść). Więc na takie dysproporcje w drużynie też jest sposób ;P Jako MP staram się być tolerancyjny jeśli chodzi o różnice charakterów i stwarzam sytuacje korzystne dla obu stron. Dla niektórych stanowi jednak problem to że u mnie nie ma miejsca na bezsensowną radosną wyżynankę swoich kompanów tylko i wyłącznie dlatego, że na karcie postaci mają przeciwstawne charaktery.

Przy okazji takie rozwiązanie z zamykaniem w pokoju pomaga w ominięciu zasady o złych uczynkach :)
 
Awatar użytkownika
OneMoreGodDamnElf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: wt lis 06, 2007 2:50 pm

czw kwie 24, 2008 2:28 pm

U mnie paladyna w podobnych sytuacjach człowiek barbarzyńca ogłuszał solidnym prostym, później jego nieprzytomne ciało służyło za element pułapki. Np. położyliśmy jego "zwłok" na drodze aby zatrzymać karawanę tych złych. Zatrzymali się sprawdzić co się stało a my wówczas hyc, zza krzaka :D
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

czw kwie 24, 2008 2:50 pm

Team z drugiej równoległej sesji (myślę, że bardziej pomysłowy i oryginalny niż ten wczesniejszy)

1. Księżycowy Kwiat - Wróżka (Biały Mag) - ja :D (prawdopodonie później Heartwarder)
Pozdrowienia dla: bidzin i namrasit - dzięki za fenomnalną klasę i rasę!
2.Leśny Elf - Tropiciel specjalizujący sie w łuku (być może przyszły Leśny Strzelec)
3.Człowiek - Druid czczący Silvanusa (Bardzo możliwe, że przyszły Władca Lasu)
4.Genasi Powietrzny - Łotrzyk/Czarodziej (póżniej prawdopodobnie Arcane Trickster)

Tak więc wytworzyła się drużyna dosyć zżyta z naturą :) Ale gra się bardzo przyjemnie. Gorąco polecam :)
 
Awatar użytkownika
Zarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 10:10 pm

czw kwie 24, 2008 11:49 pm

Miałam raz dziewięcioosobową drużynę... stronnictwo chaosu podkładało świnie stronnictwu praworządności i nawzajem, nie można było się dogadać co w ogóle robić dalej, bo każda postać chciała inaczej, a walki trwały 2 rundy. Fabularna i mechaniczna porażka :P (chociaż z drugiej strony te sesje były pr0 i dobrze je wspominam)

Teraz mam drużynę zupełnie innego rodzaju:
Mag człowiek - względnie dobry, aczkolwiek skupia się na własnych potrzebach
elfia kapłanka - typowa, dobra i łagodna :P
człowiek łotrzyk (z niepotrzebnymi dwoma poziomami woja) - moja postać, mały zachłanny sukinkot, jednakże wciąż pozytywny i fair w stosunku do ludzi, których polubi

Ogólnie na sesjach traktujemy mechanikę po macoszemu, natomiast drama z taką drużyną wychodzi ekstra. I walka z resztą też, jak się okazuje, ostatnio udało nam się wybić załogę dwóch statków bez specjalnego naciągania :P

Acha, pewnie teraz naraże się na Święty Gniew, ale nie lubię kiedy w drużynie pojawiają się dziwne rasy albo rasy z pół- w nazwie (z wyjątkiem półelfów naturalnie). Czemu?

Ponieważ trzebaby dostać najpierw magisterkę na temat danej rasy. Realistyczne odgrywanie czegoś takiego jest taaak nieziemsko trudne, że musi być naprawdę dobry gracz, żeby dać sobie z tym radę...
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

pt kwie 25, 2008 8:08 am

Gram na kilku sesjach (w bardzo podobnym składzie) ale na jednej mamy szczególnie ciekawą drużynę:
Zaklinacz uważający się za nekromantę - szlachcic w dodatku (ja)
Wojownik / Uczeń Dispatera - ze swoją kosą wygląda jak śmierć
Krasnoludzki Nieustraszony jeździec
Człowiek wilkołak, łotrzyk - praworządny dobry wyznający Heinoreusa :D

O dziwo drużyna jeszcze się nie pozabijała (dopóki mamy wystarczająco wrogów w pobliżu, będzie dobrze :razz: )

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości