Zrodzony z fantastyki

 
felven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:32 pm

Pomysły na kampanie

wt gru 11, 2012 5:37 pm

Witam.
Planuję zacząć prowadzić w realiach Neuroshimy niedługo RPG (chociaż system całkowicie inny).
Największym jednak problemem jest dla mnie poprowadzaenie kampanii dla dość przeciętnych i śmiertelnych postaci, zdecydowanie nie-heroicznych.

Jaki mogą mieć większy cel, za którym będą podążać wystarczająco długo, żeby można było to prowadzić przez powiedzmy 10-20 sesji?
Absolutnie nie mam pomysłu, jedynie zarysy i pojedyncze przygody, z tymi problemu nie mam, jednak trudno mi wymyślić coś większego.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Pomysły na kampanie

wt gru 11, 2012 5:53 pm

No cóż, jedyne załozenie, jakie nam przedstawiłeś, to to, że postaci są śmiertelne. Więdząc o nich zaledwie tyle, jedyna motywacja jaka przychodzi do głowy to zagrożenie dla zdrowia i życia. Oto kilka przykładów:
- Ktoś lub coś podąża tropem BG celem uczynienia im tego, co bliźniemu niemiłe. Jest to przeciwnik na tyle potężny, że nie sposób z nim walczyć a na tyle nieustępliwy, że prawie niemożliwym jest ostatecznie mu uciec: Moloch, duży gang, stalowa policja, NYArmy...
- BG muszą przebyć lub są tymczasowo odcięci w nieprzyjaznym środowisku: pustynia, wyspa, miasto pełne zombiaków.
- BG muszą gdzieś dotrzeć, by przezyć: np wszyscy chorują na tą samą chorobę przewlekłą a najbliższa apteka, gdzie sprzedają na nią leki znajduje się w kraterze wulkanu w krainie Mordor, gdzie zaległy cienie.
- BG mają kłopotliwego towarzysza, za którego zdrowie i zycie sa odpowiedzialni, a który non stop pakuje się w kłopoty, albo one same go znajdują. Np Mafiozo z Vegas powierzył im ochronę swojej córki, która ma dość "rozrywkowy" sposób bycia i masę "ciekawych" znajomych. Dodajmy do tego, że nalezy ją traktować z pełnym szacunkiem i odpadnie związanie jej w jakiejś piwnicy na czas zlecenia a kłopoty murowane.
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Pomysły na kampanie

wt gru 11, 2012 9:33 pm

Próbowałeś może sięgnąć po gotowce? W serii wydawniczej neuroshimy masz 3 gotowe kampanie. Na początek moim zdaniem starczą.
Z tego co proponuje gacoprze moim zdaniem najlepsze na poczatek są motywy mafijne. Niekoniecznie córka boss'a, ale generalnie wejście graczy do rodziny. Kampania od spiknięcia się w jakiś sposób z daną organizację poprzez próby znalezienia w niej miejsca itp.
Jesli masz za wąską wiedzę w zakresie warunków panujących w ZSA na pomoc przychodzą Maiami i Ditroit gdzie masz ładne opisy takich gangów. Szczególnie to drugi polecam. Moją pierwszą kampanię oparłem o Shulzów i Huronów i okazało się że była kupa śmiechu i sporo hucznej a czasem wręcz bombowej zabawy :P
 
Awatar użytkownika
pawlak07
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 5:02 pm

Pomysły na kampanie

śr lut 13, 2013 11:34 pm

A więc mówisz że dla śmiertelników w moim mniemaniu neuro zostało stworzone właśnie do tego.
-Po pierwsze musisz im uświadomić że są do d**y
-Po drugie naucz ich korzystać z otoczenia
-Po trzecia jeśli chcesz im prowadzić 10-20 sesji, a nie chcesz żeby w międzyczasie umierali po trzy razy wprowadź tak zwane "Czarne kości" albo "Czarne karty"
-Niech mają zróżnicowane cechy ten od percepcji tamten od sprytu (konieczny jest w miarę dobry medyk)
Co do sesji:
-Pomysł pierwszy pustkowia Teksasu a BG są łowcami głów a tak się składa, że ścigają/szukają gościa za którego płacą XXXXgambli(oczywiście chodzi o sprzęt)
Ps: wymyśl jakiś fajny zwrot akcji na końcu np. gość okazuje się dobry(daj bohaterom w międzyczasie dokonywać wyborów)
-Możesz też zrobić im sandboxa chociaż tu uważaj jeśli nie jesteś doświadczonym MG
-daj mi dzień to coś wymyślę
 
polskistalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: sob cze 08, 2013 6:40 pm

Pomysły na kampanie

wt cze 25, 2013 1:05 pm

Maj ajdia:
BG jadą sobie jakąś zapomnianą szosą i nagle kończy im się paliwo. Jeden z nich w oddali zauważa jakiś budynek, akurat zbliża się noc i (chyba) burza... Budynek to jakaś opuszczona fabryka/szkoła/dom starców/co kolwiek. W podziemiach budynku mieści się kolonia, ludzie nie chcą się ujawniać. Kiedy wejdą tam BG, okarze się, że jest to jeden wielki schron, a tak naprawdę ich sieć...
Pomysły na przygody czerp z książek, gier, filmów. Np. z "Metra 2033", "Mad Maxa", "Stalkera"...
 
Awatar użytkownika
hrabiafilip
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 29, 2014 7:37 pm

Pomysły na kampanie

pt lip 04, 2014 4:49 pm

niedawno wpadłem na pomysł:
ktoś wsadzi BG bombę do głowy która wybuchnie jeśli nie będą wkładać baterii do pewnego urządzenia
przez pierwsze kilka sesji BG będą musieli grzebać w notatkach osoby która im to zrobiła a gdy znajdą tego gościa który im to zrobił będzie martwy ale: będzie miał urządzenia do których BG będą wkładać baterie. w następnej części bohaterowie graczy będą musieli szukać osób ( z notatek złego gościa) które mogą im pomóc.

mam nadzieję że pomogłem a pomysł na tę przygodę wpadł mi do głowy kilka dni temu i nie miałem czasu się nad nim zastanawiać. scenariusz dobry do świeżych graczy ( grając w ten scenariusz gracze nie mogą olać przygody ponieważ krąży nad nimi groźba śmierci)

dlaczego ten gość włożył im do głowy bombę ..... to już wymyśl sam
 
Awatar użytkownika
Aeris
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:57 pm

Re: Pomysły na kampanie

sob sie 09, 2014 12:41 am

hrabiafilip pisze:
niedawno wpadłem na pomysł:
ktoś wsadzi BG bombę do głowy która wybuchnie jeśli nie będą wkładać baterii do pewnego urządzenia


Ty lepiej już więcej na nic nie wpadaj... :policja:
 
Awatar użytkownika
Largus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 899
Rejestracja: wt lut 08, 2005 10:39 pm

Re: Pomysły na kampanie

ndz gru 28, 2014 9:22 pm

Aeris pisze:
hrabiafilip pisze:
niedawno wpadłem na pomysł:
ktoś wsadzi BG bombę do głowy która wybuchnie jeśli nie będą wkładać baterii do pewnego urządzenia


Ty lepiej już więcej na nic nie wpadaj... :policja:

Czemu od razu głupi pomysł :)
Podobne motywy można znaleźć już w popkulturze. Ot chociażby w Iron Manie, który musi pilnować swojej magnetycznej płytki, bo inaczej odłamki dotrą do serca. Albo np w serialu Lost, gdzie musieli wciskać guzik co 108 minut, bo inaczej stanie się coś złego z wyspą, choć tak na prawde nie mieli bladego pojęcia co może się stać. Nie wspominając już o mnóstwie razy, gdzie bohaterowi coś zakładają/wszczepiają co pozwala "kontrolować" jego przez chwarzcharakter, i któremu musi być od tej pory lojalny, bo inaczej klik i głowa zniknie :)

Także moim zdaniem, mimo, że pomysł dość popularny, to moim zdaniem przy odpowiednim dopracowaniu, może przerodzić się w ciekawy motyw na kampanie w klimacie horroru. Walka z czasem, nieznanym, z siłą charakteru. Może tak naprawdę ten psychopatyczny przeciwnik jest tylko mistrzem blefu, co pozwoliło zmanipulować graczy i wykorzystywać ich do własnych celów? Wkładanie bateryjek do urządzonka aby odroczyć egzekucję? Czy nie wydaje się to zbyt idiotyczne i na bank nie jest to kłamstwem? Poza tym jakim cudem był w stanie wszczepić coś do głowy bohatera na środku pustyni bez odpowiedniego ekwipunku, sali operacyjnej? Ale czy jakiś gracz będzie miał na tyle jaj i odważy się zaryzykować życie swojej postaci aby udowodnić, że to wszystko jedno wielkie oszustwo? :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości