Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

[d20] Pomysły na zmiany

śr paź 23, 2002 11:30 pm

Witam w "Pomysłach na zmiany"!
Ten dział poświęcony będzie Waszym propozycjom dotyczącym zmian w zasadach SWd20. Jak wiecie żaden podręcznik ani zasady nie są doskonałe. Może to co opisywane jest w podręczniku rażąco przeczy temu co jest możliwe w filmach, może niektóre rzeczy wydają się Wam lekko niedopracowane. Tu będziecie mieli okazję zaprezentować własne pomysły, które pozwolą bardziej oddać klimat Gwiezdnych Wojen
 
Anonim_1

czw paź 24, 2002 12:06 am

Lekko niedopracowany... :wink: <br /> <br />Nie znam SW d20 zbyt dobrze, chętnie jednak pomogę w opracowywaniu house-rulesów. Może wspólnie przerobimy tą grę w coś, co ma ręce i nogi?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw paź 31, 2002 12:40 am

Oto moja propozycja co do modyfikacji walki w kosmosie, a dokładnie do wylicznia Defense statku. Niestety WotC uznało, że wszyscy(za wyjątkiem postaci posiadających klasy prestiżowe Starship Ace i Jedi Ace), potrafią wykonywać tak samo uniki. Defense statku wynosi 10 Armor Bonus + modyfikator za rozmiar + 10. Moja propozycja jest następująca: zastępujemy Armor Bonus umiejętnością pilotowanie(ranki + modyfikator ze zręczności). Dodajemy do tego modyfikator za rozmiar statku + modyfikatory za silniki bądź systemy manewrowe(jeśli takowe są :mrgreen: ). Wtedy mamy większą różnorodność jeśli chodzi o uniki. Pozatym mało realistyczne jest by pierwszy lepszy rolnik czy kupiec potrafił tak samo unikać strzałów jak Obi Wan czy Jango Fett.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz lis 03, 2002 9:21 pm

Teraz coś co dotyczy Jedi i Force Adeptów. Ponieważ te klasy muszą rozdzielać punkty na dwa różne rodzaje umiejetności may trzy możliwe rezultaty: <br /> <br /> 1)Dobry w zdolnościach związanych z Mocą ale bardzo kiepski w standardowych umiejętnościach. <br /> 2)Bardzo kiepski w używaniu Mocy ale dobry w zwykłych umiejętnościach. <br /> 3) Punkty rozdzielane są po równo co w rezultacie daje takie sobie umiejetności Mocy i zwykłe także. <br /> <br />Oto moja propozycja: Jedi i Force Adept dostają dwie pule punktów na umiejętności- jedne na skille Mocy, drugie na zwykłe skille. <br />By nie było za dobrze dodałem kilka mocy(by zwiększyć ilość skilli na które trzeba rozkładać punkty), które były w starej edycji, a których brak w nowej.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr lis 20, 2002 6:45 pm

Nie jest to pomysł na zupełną zmianę lecz dodanie pewnej opcji. Gdy przeglądałem podręcznik do Cthulhu d20 zauważyłem interesującą propozycję do walki. Odnosiła się ona do strzelania brońmi posiadającymi funkcję Autofire(opcja pozwalająca na wykonanie dwóch dodatkowych ataków bronią szybkostrzelną). W Cthulhu d20 jest rozszeżenie Autofire, wprowadzone po to by odzwierciedlić sytuację gdy bohater trzyma palec non-stop na spuście i "zasypuje" teren całą masą pocisków. Zasada ta nazywa się Autofire Spray :evil: . Działa następująco: po wykonaniu wszystkich swoich ataków(bazowych + 2 dodatkowych z opcji Autofire) można nadal strzelać. Wszystkie te strzały podlegają jednak specjalnym zasadom. Wykonujemy je rzucając d20 bez żadnych modyfikatorów, trafiamy w cel tylko gdy na kostce wypadnie 20(motywowane jest to tym, że taka seria jest bardzo nieprecyzyjna(w odróżnieniu od naszych bazowych ataków, gdzie są to krótkie kontrolowane serie.)) Trafienie na 20 nie jest traktowame jako potencjalny krytyk lecz jako zwykłe trafienie. Jeden rzut d20 to 3 pociski - jeśli więc kogoś trafiamy to obrywa bazowe obrażenia x 3 :evil: . Możemy atakować w ten sposób 13 razy(czyli 39 pocisków) chyba, że wcześniej zabraknie nam amunicji [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img]. Na ostatniej sesji sprawdziłem działanie tej zasady w praktyce. Darklord był pierwszym który odczuł jej skutki(Droid bojowy trafił go dwoma seryjkami po 3 impulsy z ciężkiego samopowtarzalnego blastera.Obrażenia całkowite wyniosły 4d8 x 6 :evil: ).Darklord praktycznie stracił całą pulę punktów witalności, a było tego trochę ponad 100, a więc sporo.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lis 20, 2002 6:53 pm

<!--QuoteBegin-Darklighter+-->
Darklighter pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Darklord by³ pierwszym który odczu³ jej skutki(Droid bojowy trafi³ go dwoma seryjkami po 3 impulsy z ciê¿kiego samopowtarzalnego blastera.Obra¿enia ca³kowite wynios³y 4d8 x 6  :twisted:  ).Darklord praktycznie straci³ ca³± pulê punktów witalno¶ci, a by³o tego trochê ponad 100, a wiêc sporo.
<br />Zgadza siê - to bardzo bola³o (103/108 Punktów Witalno¶ci) :evil: :wink: . <br />Ale mimo wszystko i tak popar³em t± opcjê (dodam jeszcze, ¿e nie u¿ywam szybkostrzelnej broni i nie zamierzam). I nie wycofujê mojego s³owa 8) . Jest to wed³ug mnie do¶æ ciekawa opcja... A o swoj± skórê jako¶ zadbam :wink: .
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz gru 01, 2002 11:14 pm

Nadszedł czas by zaproponować trochę zmian dotyczących umiejetności Jedi w Mocy. Na początek Force Lighting(Błyskawica Mocy). <br />Modyfikacja dotyczy przede wszyskim zadawanych obrażeń; moja propozycja to d8 na każdy posiadany poziom. Użytkownik może oczywiście ustalać czy chce uderzyć pełną mocą czy nie(może dobrowolnie zmniejszyć ilość kostek uzywanych do zadawania obrażeń.) Tu sugeruję się drugą edycją gdzie ilość obrażeń była uzasadniona od umiejętności Alter(Przemiany) i można było osiągnąć naprawdę niezłe wyniki. Ale do rzeczy. Obrażenia można społowić wykonując test refleksu(Reflex Saving Throw), którego trudność jest zależna od wysokości rzutu na aktywację umiejętności: <br /> <br />wynik--------------- DC <br /> do 9 ----------------- 10 <br /> 10-14 ---------------- 15 <br /> 15-19 ---------------- 20 <br /> 20-24..--------------- 25 <br /> <br />Dodatkowo ofiara musi wykonać test Wytrwałości (Fortitude Saving Throw) DC:5 + poziom używającego Błyskawicy. Jeśli się nie powiedzie - ofiara jest Dazed na d4+1 rundy(zwija się w ogromnym bólu tak jak Anakin gdy oberwał od Dooku. :evil: ) Jeśli rzut wydzie to ofiara jest ogłuszona (Stunned) na 1 rundę. Jeśli test wyjdzie z zapasem 10 punktów, ofiara jest w pełni sprawna(oczywiście jeśli przetrzymała bazowe obrażenia) <br />Blokowanie Błyskawicy mieczem świetlnym - DC:5 + poziom używającego Błyskawicy vs Obrona(Defense)Jedi.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw gru 26, 2002 2:38 pm

Oto moja propozycja dotycząca Force Grip'a(Uścisku Mocy) <br />Tu także skupiamy się na obrażeniach: proponuję d6 na poziom jeśli obrażenia zadawane są Punktom Witalności(Vitality Points), niezależnie od rozmiaru celu. Jeśli obrażenia wchodziłyby w Punkty Ran(Wound Points) wówczas cele o rozmiarze Large otrzymywałyby 3d6 obrażeń. Cele Huge)- 3d6x2, Gargantuan 3d6x4, Colossal <br />3d6x8.(Większe cele mnożą swoje punkty ran o swój rozmiar, dlatego wprowadziłem ten mnożnik ran (wtedy każdy potenjalny cel może mniej więcej w tym samym czasie zostać zabity). Kiedy ta zdolność zotaje użyta ofiara w pierwszej rundzie(jeśli wyszedł jej rzut obronny) traci VP. Nawet jeśli potencjalne obrażenia przekraczają VP to ofiara w tej rundzie traci tylko VP(nadmiar obrażeń nie jest liczony). W drugiej rundzie, jeśli ofiara ma nadal VP, to nadal je traci. Jeśli natomiast już ich nie ma, wtedy otrzymuje rany w WP, odpowiednie dla swojego rozmiaru. W czasie gdy ofiara znajduje się pod działaniem Force Grip'a może wykonać tylko jeden attack action(z minus 4) lub jeden move action ale nie obydwa typy akcji. <br /> <br />PS. Moje propozycje co do zmiany tych dwóch umiejętności (Force Lighting i Force Grip) były zainspirowane ostatnią sesją, którą prowadziłem. Jeden z przeciwników moich graczy zasosował na jednym z nich owe umiejętności. Choć rzucił na ich aktywację prawie maksymalnie, to i tak ów gracz(nie jest to żaden Jedi) przeszedł przez Force Lighting praktycznie nie zwalniając, Force Grip był dla niego jak łaskotki. A przecież widzieliśmy co się stało z Anakinem czy Lukiem jak dostali się pod działanie Force Lighting'a: bezpośrednie trafienie było..dość bolesne :evil: .
 
Anonim_1

czw gru 26, 2002 3:01 pm

Wydaje mi się, że moce te powinny mieć, prócz zadawania obrażeń, również działanie paraliżujące. Testem Will'a powinno się sprawdzać, czy postać będzie w stanie przezwyciężyć ból i działać w miarę normalnie, inaczej powinna być sparaliżowana... takie jest przynajmniej moje zdanie. <br /> <br />-------------------------------------------------------------------------------------- <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Dlatego wprowadziłem opcję Dazed i Stunned w Force Lighting. <br />Dlatego też limituję akcje (i stosuję minusy) w przypadku Force Grip. <br />Darklighter<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw sty 16, 2003 1:14 am

Czas się zająć zasadami, które próbowano już zmodyfikować ale jakoś to nie wychodziło czyli: <br />Skok Jedi <br />W "Mrocznym Widmie" widać jak Kenobi skacze do góry na kładkę gdzie walczą Qui Gon i Maul. Wysokość na jaką skacze Obi Wan to nieco ponad 13 metrów, co jak widać nie stanowi dla niego wyzwania (Obi Wan spadł z 80 stóp(26.6 metra). Tyle miał przynajmniej niebieski ekran, na tle którego spadał Kenobi - te informacje pochodzą z "SW Behind the Magic". W każdym razie spadł on dwie kładki niżej(Maul i Jinn przenieśli walkę o jedną kładkę niżej), co oznacza, że w górę skoczył połowę tego dystansu czyli ponad 13 metrów. Wg zasad DC na skok(typ Standing Jump High czyli skok w górę z miejsca) na taką wysokość(jeśli nawet przyjmiemy, że Jedi nie obowiązuje granica wzrostu) wynosi: ok.300 czyli nie do skoczenia. <br />Moja propozycja odnosi się do wszystkich rodzajów skoków: <br />Bazowy dystans(w metrach) = połowa poziomu Jedi(zaokrąglane w dół). Do tego dodajemy wynik rzutu czyli ilość ranków w umiejętności + k20. Wynik = dodatkowe metry. Całość sumujemy razem. <br />Przykład: Anakin Skywalker (niestety nie ma wg. rozpiski rozwiniętej umiejętności skok) chce wykonać skok na taśmociąg z droidami znajdujący się 7 metrów nad nim. Anakin ma 5 poziom co daje bazowy dystans 2 metrów. Potem wykonuje rzut na skok.(nie ma ranków, więc dodaje tylko modyfikator z siły czyli +1) Na k20 wypada 8. Po dodaniu bonusu z siły(+1) otrzymujemy 9(czyli 9 metrów). Do tego dochodzi bazowy dystans czyli 2 metry co daje łącznie 11 metrów. Anakinowi udaje się wskoczyć na taśmociąg. <br />Zastanawiałem się też nad upadkiem ze sporych wysokości ale po tym jak zobaczyłem zeskok Anakina na Coruscant(15 sekund swobodnego spadania) to nie widzę za bardzo sensu. Nie dość, że nie rozmazało go na przedniej szybie pojazdu Zam, to jeszcze nie wyrwało mu rąk ze stawów jak chwycił się szybko lecącego śmigacza :wink: (to dopiero heroic :!: )Po prostu Jedi nie dostają obrażeń od upadków i już.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pt lut 21, 2003 1:09 pm

Jak wprowadziæ zasady ³amania karku? R±k? Nóg? :?: Wiem ,¿e DARKLIGHTER mia³ pomys³ z wprowadzeniem zasad podobnych jak w CTHULHU 1990,ale jak by to tyczy³o siê ludzi wysoko poziomowych? <br />Jeszcze jedno, czy jest szansa wprowadzenia zasad tzw.walki kowbojskiej taka jak istnia³a w 2 edycji?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob mar 01, 2003 1:22 am

<!--QuoteBegin-Lightstorm+-->
Lightstorm pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jak wprowadzić zasady łamania karku? Rąk? Nóg? :?: Wiem ,że DARKLIGHTER miał pomysł z wprowadzeniem zasad podobnych jak w CTHULHU 1990,ale jak by to tyczyło się ludzi wysoko poziomowych?
<br />W Cthulhu 1990 nie ma zasad opisujących jak łamać nogi czy ręce. Jest natomiast napisane ile WP/HP mają poszczególne części ciała(Wylicza się to z całej liczby WP/HP). Jako, że te wartości są praktycznie identyczne w Cthulhu jak i Star Wars d20, rozważałem ich zaadoptowanie. <br />Ja łamanie widziałbym tak: <br />ofiara ma prawo do rzutu obronnego na Fortitude(DC jeszcze do ustalenia :roll: ). Jeśli się powiedzie to obrażenia wchodzą w Vitality(dochodzi wtedy do walki wręcz/szarpaniny/siłowania się między ofiarą a napastnikiem), jak nie wyjdzie - obrażenia wchodzą w Wound'y. <br />Co do postaci wysoko poziomowych - jak wiesz ilość Wound Points jest stała, chyba, że będzie się dobierać ciągle feat Toughness dający bonus do Wound Points (ale tak się normalnie nie robi :razz: ). <br />To jest oczywiście przykład gdy walczy się otwarcie. Pamiętaj, że można się spróbować zakraść niezauważenie do przeciwnika i wtedy jest on traktowany jak Helpless. Nawet jeśli to przeżyje to i tak wchodzi w niego krytyk (prosto w Wound Points :evil: ). <br /><!--QuoteBegin-Lightstorm+-->
Lightstorm pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeszcze jedno, czy jest szansa wprowadzenia zasad tzw.walki kowbojskiej taka jak istniała w 2 edycji?
<br />SWRPGNetwork są wspomniane te zasady przy prestiżowej klasie Gunslinger <br />Na początku takiej walki, ten co wygra inicjatywę traktuje swego przeciwnika jako Flat Footed (nie ma bonusu ze Zręczności do Obrony). To pozwala zwiększyć dwukrotnie obrażenia wynikające ze specjalnej zdolności Gunslinger'a Deadly Accuracy(np. 3d6 na 6d6 :evil: ).
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

ndz mar 16, 2003 3:22 pm

No w³a¶nie trzeba mieæ t± klase bo inaczej jeste¶ na straconej pozycji niezale¿nie jak jeste¶ szybki.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz mar 16, 2003 11:04 pm

Niezupełnie. Inne klasy też oferują bonusy, które mogą być wykorzystane w sytuacji gdy przeciwnik jest flat-footed. Tu może się przydać Bounty Hunter i jego sneak attack czy Elite Trooper i jego deadly strike. :evil:
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

śr kwie 02, 2003 10:41 am

Dopiero na wysokich poziomach. Wcze¶niej nic siê nie da zrobiæ.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr kwie 02, 2003 3:28 pm

<!--QuoteBegin-Lightstorm+-->
Lightstorm pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dopiero na wysokich poziomach. Wcześniej nic się nie da zrobić.
<br />Sneak Attack u Bounty Huntera zaczyna się już od 2-go poziomu. Natomiast Deadly Strike powinno być na tak wysokim poziomie ze względu na wyjątkowo potężne bonusy tej specjalnej zdolności. Zabijanie jedym atakiem jest chyba cechą kogoś, kto wyrasta dużo ponad przeciętność. :wink:
 
Chiss
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:26 am

wt kwie 15, 2003 5:07 pm

Ostatnio wpad³em na pomys³, aby wprowadziæ now± umiejetno¶æ (skill) Nerwy Ze Stali. Chodzi mi o to, ¿e czasem postacie musz± zrobiæ co¶ w du¿ym po¶piechu i to jeszcze zazwyczaj pod presj± (dobrym przyk³adem jest osoba próbuj±ca z³amaæ kod wej¶ciowy do jaki¶ drzwi, gdy po piêtach depcz± jej szturmowcy). W takim przypadku testowa³oby sie tê umiejêtno¶æ i w zale¿no¶ci od wyniku albo dawa³o modyfikator ujemny, albo dodatni do odpowiedniego testu. Na pocz±tku rozwa¿a³em mo¿liwo¶æ, czy nie przypisaæ tego do si³y woli, ale doszed³em do wniosku, ¿e gracz powinien mieæ mo¿liwo¶æ zdecydowania, czy chce, ¿eby jego postaæ potrafi³a radziæ sobie ze stresem. W koñcu jest to umiejetno¶æ, której mo¿na siê nauczyæ. <br />ST (DC) dobiera³oby siê zale¿nie od okoliczno¶ci. Atrybut kluczowy to Roztropno¶æ (Wisdom). Widzê to tak, ¿e: <br />-je¿eli test nie uda³ siê o max 10 to -1 do testów <br />-je¿eli test nie uda³ siê o max 20 to -2 do testów itp. <br />-je¶li test uda³ siê nie ma ¿adnych modyfikatorów <br />My¶lê, ¿e dobre korzystanie z tej zasady mo¿e urozmaiciæ grê, a tak¿e u¶wiadomi graczom, ¿e s± tylko lud¼mi (albo nie-lud¿mi :wink: ) <br />W SW tego jeszcze nie testowa³em (jestem w trakcie zdobywania podrêczników), ale je¿eli przygoda wymaga trochê dzia³ania w ukryciu, to moim zdaniem ta zasada pasuje idealnie.
 
Mythos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 8:42 pm

śr kwie 16, 2003 9:55 am

Oto moja propozycja: Jedi i Force Adept dostaj± dwie pule punktów na umiejêtno¶ci- jedne na skille Mocy, drugie na zwyk³e skille.  <br />By nie by³o za dobrze doda³em kilka mocy(by zwiêkszyæ ilo¶æ skilli na które trzeba rozk³adaæ punkty), które by³y w starej edycji, a których brak w nowej. <br />
<br />Bardzo mi sie ta zasada spodoba³a, ale wydaje mi siê ¿e nale¿y wprowadziæ nastêpuj±ce modyfikacje: <br />- Punkty umiejêtno¶ci Mocy, jakie postaæ dostaje na level powinny byæ modyfikowane przez WIS a nie INT jak to ma miejsce w "zwyk³ych" umiejêtno¶ciach - w koñcu umiejêtno¶æ pos³ugiwania siê moc± polega na instykcie a ten z kolei powi±zany jest z WIS. <br />- Jak ju¿ czynimy Jedi tak potê¿nych (tj. postacie graczy) poprzez te dodatkowe p. umiejêtno¶ci, brak zu¿ywania VP na Moce itd, to wydaje mi siê ¿e powinni¶my (ja tak robiê) podnie¶æ poprzeczkê XP (punktów do¶wiadczenia) na kolejne levele. U nas jest to 1000 XP/level wiêcej ni¿ dla innych postaci. Odzwierciedla³oby to równie¿ wolniejszy rozwój rycerzy Jedi. <br /> <br />
Na pocz±tku rozwa¿a³em mo¿liwo¶æ, czy nie przypisaæ tego do si³y woli, ale doszed³em do wniosku, ¿e gracz powinien mieæ mo¿liwo¶æ zdecydowania, czy chce, ¿eby jego postaæ potrafi³a radziæ sobie ze stresem. W koñcu jest to umiejetno¶æ, której mo¿na siê nauczyæ.  <br />
<br />Tutaj z kolei nie zgadzam siê z moim przedmówc± :wink: - przynajmniej co do tego aspektu. OK, ujemny modyfikator wynikaj±cy ze stresu mo¿e byæ, ale jakby¶my nie byli spokojni to lepiej ni¿ poziom naszej umiejêtno¶ci nie uda nam siê tego zrobiæ. Wydaje mi siê ¿e w³a¶nie poziom umiejêno¶ci mówi jak dobrze mo¿emy dan± czynno¶æ wykonaæ bêd±c umiarkowanie spokojni. Natomiast podrêcznik przewidzia³ mo¿liwo¶æ dzia³ania w stresie (wtedy w³a¶nie rzucamy d20), natomiast w spokojnym otoczeniu, bêd±c opanowani mo¿emy przecie¿ wzi±æ 20! I zawsze wykonaæ t± czynno¶æ najlepiej jak potrafimy. Natomiast radzenie sobie ze stresem nie jest (co wynika raczej z mojego ¿yciowego do¶wiadczenia) czym¶ co mo¿na siê nauczyæ. To po prostu przychodzi z wiekiem i do¶wiadczeniem a wiêc lepiej takie co¶ odzwierciedla w³a¶nie Willpower save (si³a woli).
 
Chiss
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:26 am

śr kwie 16, 2003 1:13 pm

No to ja siê zgodze z przedmówc± :wink: . Po g³êbszym zastanowieni siê muszê przyznaæ ci racjê, dotycz±c± tych dodatnich modyfikatorów. Jednak je¿eli chodzi o radzenie sobie ze stersem, no to tutaj ju¿ siê nie zgodze :mrgreen:. Je¿eli kto¶ przez ca³e ¿ycie, nie jest nara¿ony na stres, to kiedy przyjdzie co do czego nie wie co ma robiæ. Natomiast je¶li w swoim ¿yciu by³e¶ zmuszony radziæ sobie, ¿e stresuj±cymi sytuacjami, to z biegiem lat stajesz siê na nie bardziej odporny. Poza tym nie ka¿dy potrafi sobie radziæ równie dobrze ze stresem jak inni. I to zró¿nicowanie ma w³a¶nie przdstawiaæ ta umiejêtno¶æ.
 
Mythos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 8:42 pm

śr kwie 16, 2003 2:42 pm

Je¿eli kto¶ przez ca³e ¿ycie, nie jest nara¿ony na stres, to kiedy przyjdzie co do czego nie wie co ma robiæ.
<br /> I to w³a¶nie obrazuje commonera na 0-wym lub 1-szym poziomie z niskim Will savem. Natomiast jak kto¶ w ci±gu swojego d³ugiego ¿ycia prze¿y³ wiele stresuj±cych sytuacji, to "dosta³" za nie XP i przeszed³ na wy¿szy poziom i zwiêkszy³a siê jego Will save. Natomiast jak szybko owe zmiany zachodzi³y decydowa³a profesja jak± sie para³ - ¿o³nierze szybko uodparniali siê na stres, handlarze wolniej co odzwierciedla ró¿norodno¶æ szybko¶ci przyrostu si³y woli. Nie mogê zgodziæ siê z tym ¿e ktokolwiek mo¿e mieæ wp³yw na to jak dzia³a na niego stres. To ¿ycie i sytuacje w których siê znajdziemy o tym decyduje i uodparnia nas. My sami mamy niewielki wp³yw na to jak siê denerwujemy ( no, chyba ¿e pójdziemy do psychoterapeuty, ale nie wiem czy takich mo¿na znale¼æ w galaktyce daleko, daleko st±d... 8) ). Tylko decyduj±c siê na cie¿kie ¿ycie ¿o³daka mo¿emy spodziewaæ siê, ¿e za kilka lat strzelanina za rogiem nie bêdzie na nas wywiera³a wiêkszego wra¿enia, sytuacja z umiejêtno¶ci± doprowadzi³a by do tego ¿e w obliczu ¶wiszcz±cych wokó³ strza³ów z blastra farmer John (który du¿o rozwija³ sobie tej umiejêtno¶ci) jest spokojny a wojownikowi Waderowi trzês± siê rêce bo wola³ przeznaczyæ XP na rozwój skradania,walki czy czego tam jeszcze. Rozumiesz mój punkt widzenia? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Tylko teraz powstaje problem: Willpower save wg. podrêcznika okre¶la si³ê woli rozumian± jako miarê odporno¶ci na manipulacje umys³owe i dominacjê (czli tak z u¿yciem mocy jak podstêpu - blef, oszustwo itp.). Wtedy do naszych rozwa¿añ pasuje jednak bardziej Fortitude save. Dlaczego upieram siê przy rzutach odporno¶ciowych a nie umiejêtno¶ciach? Po prostu rzuty odporno¶ciowe s± bezpo¶rednio zwi±zane z levelem, czyli do¶wiaczeniem, podczas gdy umiejêtno¶ci ju¿ mniej a ability wogóle. A moim zdaniem (jak pisa³em ju¿ wcze¶niej) powinny byæ ¶ci¶le zwi±zane z do¶wiadczeniem. <br />A dlaczego Fortitude? Rzut ten mówi o wytrzyma³o¶ci, sile uk³adu immunologicznego,metabolizmu itp. Nie znam siê na medycynie, ale si³a woli i odporno¶æ na umys³owe manipulacje nie musi i¶æ w parze z odporno¶ci± na stres. A czy z odporno¶ci± na obra¿enia? Nie koniecznie ale zwykle tak jest. Chdzi mi o to ¿e mo¿na dorabiaæ do tego jakie¶ teorie (¿e niby mniej sie stresujesz o jakie¶ strzelaniny bo mniej Ci mog± wyrz±dziæ krzywdy), ale nie têdy droga. Fortiude save po prostu do tego pasuje bo w³a¶nie tak± fizyczn± odporno¶æ wyrabia siê z ciê¿kimi do¶wiadczeniami, które równolegle wyrabiaj± odporno¶æ na stres. I ju¿. Wtedy sie wszstko ³adnie zgadza
 
Chiss
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:26 am

śr kwie 16, 2003 2:58 pm

<!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->I to w³a¶nie obrazuje commonera na 0-wym lub 1-szym poziomie z niskim Will savem. Natomiast jak kto¶ w ci±gu swojego d³ugiego ¿ycia prze¿y³ wiele stresuj±cych sytuacji, to "dosta³" za nie XP i przeszed³ na wy¿szy poziom i zwiêkszy³a siê jego Will save. Natomiast jak szybko owe zmiany zachodzi³y decydowa³a profesja jak± sie para³ - ¿o³nierze szybko uodparniali siê na stres, handlarze wolniej co odzwierciedla ró¿norodno¶æ szybko¶ci przyrostu si³y woli. Nie mogê zgodziæ siê z tym ¿e ktokolwiek mo¿e mieæ wp³yw na to jak dzia³a na niego stres. To ¿ycie i sytuacje w których siê znajdziemy o tym decyduje i uodparnia nas. My sami mamy niewielki wp³yw na to jak siê denerwujemy ( no, chyba ¿e pójdziemy do psychoterapeuty, ale nie wiem czy takich mo¿na znale¼æ w galaktyce daleko, daleko st±d...  ). Tylko decyduj±c siê na cie¿kie ¿ycie ¿o³daka mo¿emy spodziewaæ siê, ¿e za kilka lat strzelanina za rogiem nie bêdzie na nas wywiera³a wiêkszego wra¿enia, sytuacja z umiejêtno¶ci± doprowadzi³a by do tego ¿e w obliczu ¶wiszcz±cych wokó³ strza³ów z blastra farmer John (który du¿o rozwija³ sobie tej umiejêtno¶ci) jest spokojny a wojownikowi Waderowi trzês± siê rêce bo wola³ przeznaczyæ XP na rozwój skradania,walki czy czego tam jeszcze. Rozumiesz mój punkt widzenia?   <br />
<br />Punkt widzenia rozumiem i faktycznie masz racjê. Mo¿e zatem nale¿a³oby zamiast Wisdoma jako atrybutu kluczowego u¿ywaæ Will save'a. Chocia¿ ta zasada mia³a odno¶ciæ siê tylko do graczy. A je¿eli postaæ gracza zostaje herosem, to z definicji nara¿a siê na ci±g³y stres, wiêc nie jako mo¿e siê na niego uodporniæ. <br /> <br />-------------------------------------------------------------------------------------- <br />Do notki powy¿ej: <br />Dobre wyja¶nienie i bardzo mi siê podoba. Wobec powy¿szego zasada zostaje zmieniona, aby odpowiadaæ nowym ustaleiom. Jej obecna tre¶æ znajduje siê poni¿ej <br /> <br />Wp³yw stresu na wykonywane czynno¶ci <br />Czasem postacie musz± zrobiæ co¶ w du¿ym po¶piechu i to jeszcze zazwyczaj pod presj± (dobrym przyk³adem jest osoba próbuj±ca z³amaæ kod wej¶ciowy do jaki¶ drzwi, gdy po piêtach depcz± jej szturmowcy). W takim przypadku testowa³oby sie tê Fortitude i w przypadku pora¿ki do wyniku dawa³oby siê modyfikator ujemny. <br />ST (DC) dobiera³oby siê zale¿nie od okoliczno¶ci. Widzê to tak, ¿e: <br />-je¿eli test nie uda³ siê o max 10 to -1 do testów <br />-je¿eli test nie uda³ siê o max 20 to -2 do testów itp. <br />-je¶li test uda³ siê nie ma ¿adnych modyfikatorów <br />My¶lê, ¿e dobre korzystanie z tej zasady mo¿e urozmaiciæ grê, a tak¿e u¶wiadomi graczom, ¿e s± tylko lud¼mi (albo nie-lud¿mi :wink: )
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr kwie 16, 2003 4:33 pm

Ja mam małe pytanko. Co w przypadku postaci z poziomem Scouta? Może on wybrać sobie w czasie swojej kariery (20 poziomów) 4 umiejętności, do których będzie stosował specjalną zdolność Skill Mastery. Ta zdolność pozwala mu na działanie w warunkach rozproszenia bez negatywnego wpływu na wybrane umiejętnosci--->może brać w ich przypadku zawsze 10 (nie musi rzucać). Jak mniemam umiejętności podchodzące pod Skill Mastery nie podlegają wówczas testowi proponowanemu powyżej?
 
Chiss
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:26 am

śr kwie 16, 2003 4:42 pm

Nie, nie podchodz±. Dana postaæ jest juz tak wyszkolona w tych umiejêtno¶ciach, ¿e s± one dla niej chlebem powszednim. Chcia¿ jednak chyba kaza³ bym graczowi rzuciæ k20 i w przypadku 1 przyznaæ mu -1 do testów. W koñcu nawet ekspert mo¿e spotkaæ siê z do¶æ nietypow± sytuacj±. Ale tê kwestiê pozostawiam MG.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr kwie 16, 2003 5:01 pm

<!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->
Oto moja propozycja: Jedi i Force Adept dostają dwie pule punktów na umiejętności- jedne na skille Mocy, drugie na zwykłe skille.  <br />By nie było za dobrze dodałem kilka mocy(by zwiększyć ilość skilli na które trzeba rozkładać punkty), które były w starej edycji, a których brak w nowej. <br />
<br />Bardzo mi sie ta zasada spodobała, ale wydaje mi się że należy wprowadzić następujące modyfikacje: <br />- Punkty umiejętności Mocy, jakie postać dostaje na level powinny być modyfikowane przez WIS a nie INT jak to ma miejsce w "zwykłych" umiejętnościach - w końcu umiejętność posługiwania się mocą polega na instykcie a ten z kolei powiązany jest z WIS. <br />- Jak już czynimy Jedi tak potężnych (tj. postacie graczy) poprzez te dodatkowe p. umiejętności, brak zużywania VP na Moce itd, to wydaje mi się że powinniśmy (ja tak robię) podnieść poprzeczkę XP (punktów doświadczenia) na kolejne levele. U nas jest to 1000 XP/level więcej niż dla innych postaci. Odzwierciedlałoby to również wolniejszy rozwój rycerzy Jedi. <br />
<br />Dzięki większej ilości punktów mogłem wreszcie dodać wiele zdolności Mocy z dawnego d6. Tak więc wszystkie te punkty rozłożyły się na wiele umiejętności i nie uczyniły postaci super potężną. Powiedzmy, że pokryłem jedynie oczywiste braki. :wink: <br />Co do szybkości rozwoju to trzeba się nad tym zastanowić. Obi Wan (Ep I), Anakin(Ep II) nie byli poza 6 poziomem. Długo jak widać musieli szkolić się--->Jedi najwcześniej zdobywają poziomy bohaterów ze względu na wcześnie rozpoczęty trening. Jednak Luke 7 poziomów zdobył znacznie szybciej, bo w 4 lata. Cieżko to wtedy wytłumaczyć, szczególnie, że inni bohaterowie (Leia, Han) zyskali podobną ilość punktów doświadczenia :? .
 
Mythos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 8:42 pm

śr kwie 16, 2003 5:14 pm

Dziêki wiêkszej ilo¶ci punktów mog³em wreszcie dodaæ wiele zdolno¶ci Mocy z dawnego d6. Tak wiêc wszystkie te punkty roz³o¿y³y siê na wiele umiejêtno¶ci i nie uczyni³y postaci super potê¿n±. Powiedzmy, ¿e pokry³em jedynie oczywiste braki.
<br />No mnie siê wydaje ¿e jest to oczywiste uczynienie postaci potê¿niejszej - mo¿e ona wszystkie punkty umiejêtno¶ci przeznaczyæ jak inne postacie na rozwój a dodatkowo posiada tak± sam± (prawie je¶li wzi±æ pod uwagê jednak modyfikator z WIS a nie INT) ilo¶æ punktów na rozwój mocy. Czyli rozwija siê jak ka¿da inna postaæ, ale w bonusie ma jeszcze Moc! Moim zdaniem aby "zarobiæ" do¶wiadczenie na taki rónoleg³y przecie¿ rozwój warto¶æ XP na level powinna byæ wiêksza. 1000XP nie jest wygórowan± warto¶ci±. <br />Co do Luka Skywalkera to nie jest on chyba najlepszym przyk³adem :roll: - rodzinka jak wiemy by³a wyj±tkowa i do nich zasady ksi±¿kowe powinny byæ traktowane z przymró¿eniem oka :wink:. Jednak je¶li chcemy to przeliczaæ, to w filmach rycerze Jedi najwiêcej "dzia³ali", stawiali czo³a najsilniejszym wrogom i w efekcie to oni zdobywali najwiêcej "punktów" do¶wiadczenia. <br />Którego to z kolei wiêcej potrzebowali na swój rozwój hehe... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr kwie 16, 2003 5:33 pm

<!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->
Dzięki większej ilości punktów mogłem wreszcie dodać wiele zdolności Mocy z dawnego d6. Tak więc wszystkie te punkty rozłożyły się na wiele umiejętności i nie uczyniły postaci super potężną. Powiedzmy, że pokryłem jedynie oczywiste braki.
<br />No mnie się wydaje że jest to oczywiste uczynienie postaci potężniejszej - może ona wszystkie punkty umiejętności przeznaczyć jak inne postacie na rozwój a dodatkowo posiada taką samą (prawie jeśli wziąć pod uwagę jednak modyfikator z WIS a nie INT) ilość punktów na rozwój mocy. Czyli rozwija się jak każda inna postać, ale w bonusie ma jeszcze Moc!
<br />Owszem ale wysokość umiejętności Mocy nie jest znów tak ogromna. Dla przykładu podam, że mój NPC o poziomach Soldier 3/ Jedi 4/ Jedi Ace 4 ma przeciętną na umiejętności Mocy 7-8, a to nie czyni z niego aż tak niepokonanego. Trudności aktywacji (DC) jak wiadomo są dość wysokie. :? <br />Muszę przyznać, że mi też nie podoba się zbyt szybki rozwój Jedi, szczególnie ten postaci z książek . Jacen, Jaina choć mają po 17 (Nowa Era Jedi) lat to już 8-9 poziomie Jedi. Ech...
 
mikekacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 4:01 pm

sob kwie 19, 2003 9:57 am

Witam wszystkich. <br /> <br />Bardzo mi sie podoba pomysl Mythosa z dodatkowa pola na rozwijanie umiejetnosci mocy. <br />Zawsze pozostaje taka mozliwosc taka ze nie podwy¿szamy liczby XP do osiagniecia nastepnego poziomu. Tylko nalezy wprowadzic wspolczynnik ktory obnizy ilosc zarabianych XP. <br />Ten zabieg umozliwi nam pozbycia sie klopotow przy rezygnacji z rozwijania sie w Force Classes i podarzania inna sciezka. <br /> <br />Co Wy na to?
 
Mythos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 8:42 pm

sob kwie 19, 2003 11:04 am

Owszem ale wysoko¶æ umiejêtno¶ci Mocy nie jest znów tak ogromna. Dla przyk³adu podam, ¿e mój NPC o poziomach Soldier 3/ Jedi 4/ Jedi Ace 4 ma przeciêtn± na umiejêtno¶ci Mocy 7-8, a to nie czyni z niego a¿ tak niepokonanego. Trudno¶ci aktywacji (DC) jak wiadomo s± do¶æ wysokie.
<br />Czy¿by¶ uwa¿a³, ¿e postacie w³adaj±ce moc± nie s± potê¿ne...? Don't underestimate the power of the Force! :evil: Mnie siê wydajê ¿e s± duuuu¿o potê¿niejsze!! Moc jest narzêdziem, którgo nie mo¿na odebraæ, tak jak blastra lub my¶liwca komukolwiek innemu (wiem Ylsamiry...), jest rónie¿ asem w rêkawie, którego niewielu z przeciwników siê spodziewa... A poza tym jak wygl±da³by pojedynek 10 levelowego Jedi i 10 levelowego Soldiera? Mnie siê wydaje (jestem pewien :mrgreen: )¿e Soldier nie ma szans :evil: !! <br />Tylko jest faktycznie du¿y problem, który poruszy³ mikekacz, o którym nie pomy¶la³em ja. Co zobiæ z 10 lvl Jedi który postanawia zmieniæ profesjê, XP ma wtedy na 11lvl non-force usera... <br /> <br />PS. Zebra³em wszystkie zasady tutaj opracowane do jednego pliku (PDF ~42kB), jak kto¶ wyra¿a chêæ mogê mu przes³aæ (pro¶by na majla), a jak kto¶ poczuje siê ura¿ony :x ¿e wykorzysta³em jego pomys³y to te¿ proszê o kontakt 8)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob kwie 19, 2003 12:32 pm

<!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czyżbyś uważał, że postacie władające mocą nie są potężne...? Don't underestimate the power of the Force!  :evil: Mnie się wydaję że są duuuużo potężniejsze!!
<br />Oczywiście, że są. Jak to określił jeden forumowicz: <br /><!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Moc jest narzędziem, którgo nie można odebrać, tak jak blastra lub myśliwca komukolwiek innemu (wiem Ylsamiry...), jest rónież asem w rękawie, którego niewielu z przeciwników się spodziewa...  
<br />Nomi Sunrider miała zdolność Sever Force i potraktowała nią Ulica Qel-Dromę w czasie Wojny Sith. :wink: <br /><!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->A poza tym jak wyglądałby pojedynek 10 levelowego Jedi i 10 levelowego Soldiera? Mnie się wydaje (jestem pewien  :D )że Soldier nie ma szans  :twisted: !!
<br />Zapewne tak jak walka Jango Fetta z Mace'em Windu. :wink: Mace-->odbicie x 6, zniszczenie broni i dekapitacja :evil: . Wszystko w niecałe 5 sekund. Windu co prawda miał 3 poziomy więcej od Jango ale należy pamietać, że w tym czasie Moc nie dawała tyle potęgi Jedi co niegdyś. Można więc uznać, że mieli zbliżony poziom. <br /><!--QuoteBegin-Mythos+-->
Mythos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tylko jest faktycznie duży problem, który poruszył mikekacz, o którym nie pomyślałem ja. Co zobić z 10 lvl Jedi który postanawia zmienić profesję, XP ma wtedy na 11lvl non-force usera...
<br />Może po porstu przyznawać Jedi mniej XP, zamiast zmieniać dla nich wartości potrzebne na przejście na nowy poziom. <br />Wg. zasad z kampanii Living Force każdy Jedi, który dobierze inną klasę nie związaną z Jedi, nie może już nigdy rozwijać się jako Jedi. <br /> <br />PS. mikekacz o pomyśle z dodatkową pulą punktów wspominałem już w 4-tej notce tego tematu. :wink:
 
mikekacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 4:01 pm

sob kwie 19, 2003 12:46 pm

Nie mosimy rozpatrywac tego w kategorii Jedi, gdyz taki Sith Acolyte moze dowolnie oposzczac sciezke Mocy. <br /> <br />Rozwiniecie sie Jedi w innej klasie znaczy jedynie ze zostaje wydalony spod patronatu Jedi Council i moze sie dalej trenowac np.: jako Sith warrior

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości