Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 10:43 am

Na Mortego pewnie jeszcze trochę poczekacie, a w międzyczasie przypomniała mi się jeszcze jedna osoba... Bezimienny! Jakieś pomysły?
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 11:57 am

Ten post to jeden wielki spoiler, więc ostrożnie :wink:

Bezimienny jest postacią o tyle problematyczną, że w zasadzie każde jego wcielenie można by rozpisać jako oddzielną postać. Każda specjalizowała się w czymś innym, miała inne atrybuty, dodatkowo jakaś część każdego wcielenia zostawała po śmierci gdzieś w umyśle Beziego i kumulowała się z innymi. Wszystko więc zależy od tego, za którego Się weźmiesz, a tylko o czterech wiadomo coś więcej: dobrym, pragmatycznym, paranoicznym i ostatnim. Ostatniego wcielenia nie ma za bardzo sensu rozpisywać, gdyż jest ono odzwierciedleniem gracza. O dobrym też w sumie mało wiadomo. Paranoiczne to szaleniec i morderca, czyli raczej barbarzyńca/łotrzyk/wojownik z przewagą łotrzyka, charakter prawie na pewno CN (nie był tak naprawdę zły). Pragmatyczne to typowy manipulator z manią wielkości, tutaj przydałoby się dużo rang w blefowaniu, charakter NZ.

Z cech wspólnych będzie na pewno:

    humanoid
    szybkość: 9m
    regeneracja (wielkość można uzależnić od wartości budowy danego wcielenia)
    reset osobowości po śmierci
    możliwość opanowania praktycznie każdej umiejętności
    ograniczona możliwość wskrzeszania
    "przeczucia"
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 12:58 pm

Co do Bezimiennego pasuje szablon Curst z forgottenowego bestiariusza, oczywiście trzeba wprowadzić małe kosmetyczne poprawki. Jeżeli chodzi o klasy itd. to mój przedmówca ma absolutną rację, każde wcielenie to inny zestaw. Propo nakładki Curst, występuje ona w wersji 3.5 w podręczniku Lost Empires ale jest całkowicie pozbawiona klimatu, także zachęcam do skorzystania z pierwotnej wersji.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 1:32 pm

Tak, opiszę wszystkie wcielenia. Nie wiem, od którego zacznę i kiedy będą, ale skoro mi się przypomniał...

To dwa wcielenia mamy z głowy, dzięki. Interesuje mnie dobre wcielenie i ostatnie wcielenie. Może (mowa o ostatnim) garść poziomów łotra/garść woja/garść maga?

P.S. Jak szło Curst po polsku?
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 1:40 pm

mam angielską wersję podręcznika, ale sądzę że będzie to potępieniec albo przeklęty. Jest to nakładka na końcowych stornach potworów Fearunnu :)
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 1:50 pm

Taka kombinacja klas nie jest zła (wyszedł by z tego sferowy Nale :)), jednak Bezi musiałby mieć wysokie SW, jako że IMO zawsze sprawiał wrażenie osoby wyjątkowo potężnej w każdej profesji jakiej się imał. W sumie najwłaściwszym rozwiązaniem byłoby nadanie mu możliwości osobnego rozwoju w każdej klasie i dowolnej zmiany między nimi, jednak nie mam pojęcia jak rozwiązać to mechanicznie. Ostatnie wcielenie można też rozpisać na podstawie książki "Udręka", jednak tamten Bezi jest mocno spłycony w stosunku do oryginału.

Edit.

Poza tym, do rozpisek wszystkich wcieleń można dodać niepodatność lub chociaż odporność na magię związaną z prawdziwymi imionami.
Ostatnio zmieniony ndz sty 09, 2011 2:21 pm przez Arfaerd, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 2:24 pm

Dwie propozycje co do Bezimiennego: klasa kameleon z Races of Destiny (pozwala codziennie zmieniać zdolności postaci) albo gestalty - po trochu każdej możliwej dwójki z mag/woj/łotr, a jak tylko spełni wymagania, to mistyczny sztukmistrz/woj i magiczny rycerz/łotr. Niby porady przy gestaltach sugerują nie łączyć ich z klasami, które same są miksem dwóch bazowych, ale to wyjątkowy przypadek.

Ewentualnie przyjrzyj się kameleonowi i na jego podobieństwo stwórz unikatowe statystyki, zdolne do przeprofilowania dzięki treningowi. Wtedy Bezimienny w ogóle nie miałby klasy, tylko kostki humanoida.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 5:35 pm

Kameleon jest dobrym pomysłem. Podstawową klasą łotr, woj, czy czarodziej? (Gestalta nie robię, bo nigdy się tym nie bawiłam i mi nie wyjdzie, a nie mam zbyt dużo czasu)
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 5:37 pm

W sumie najlepszy byłby wojownik, podobnie jak w grze.
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 6:50 pm

Jeżeli robisz Bezimiennego to klasa jest nieważna, w końcu każde jego wcielenie było inne, tak samo poziom nie ma znaczenia bo teoretycznie gdy odradzał się zaczynał z poziomami od początku, Dawanie mu gestaltów czy klas kameleon jest zbędne mimo iż kameleon to ciekawa opcja. Także może być on łotrem, magiem, łowcą czy czymkolwiek sobie wymarzysz jedyne z czym bym uważał to klasy objawień bo tu mogą wyjść pewne zgrzyty z wiarą, szczególnie że jego charakter był zmienny w grze a on sam raczej nie przejawiał żadnych idei ani filozofii, zwłaszcza że co jakiś czas zapominało mu się to i owo. :wink: Aczkolwiek wcielenie jakiegoś przywódcy sekty mogłoby istnieć. W końcu miał tych inkarnacji sporo a w grze było nadmienionych tylko kilka.
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 6:57 pm

Zi chodziło chyba tylko o ostatnie wcielenie, które przecież, w odróżnieniu od pozostałych monoklasowych mogło być kim tylko chciało (po treningu u stosownej persony), a pewnych zdolności używać instynktownie. A co do kapłaństwa to fakt, chociaż scena z Nie-Sławą robiącą mu wykłady mogłaby być interesująca. :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 09, 2011 7:01 pm przez Arfaerd, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 7:46 pm

Bezimienny w ogóle miał kiedykolwiek poziomy w kapłanie? bo z tego co kojarzę to w Sigil bóstwa i ich sługi nie miały wstępu, a jak się jakiś wślizgnęły to były unieszkodliwane. Oczywiście znam Bezimiennego tylko z gry, więc nie mam pojęcia, czy on przebywał tylko w tamtym mieście, czy może bywał też poza nim.
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 8:18 pm

Z tego co pamiętam, to kapłani i bóstwa do rangi półboga (tu musiałbym sprawdzić) mogły przebywać w Sigil, o ile nie zirytowały wiadomej persony :). Poza tym, kapłan wcale nie musi służyć bóstwu aby mieć dostęp do czarów (Nie-Sława), wystarczy sama wiara. Jeśli zaś chodzi o wojaże Beziego, to śmiem wątpić, czy jest jakiekolwiek miejsce, w którym go nie było :wink: (odwiedził np. świat Greyhawk).
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 8:22 pm

Dla wyjaśnienia - kapłani bóstw mogą działać w Sigil, jedynie istoty posiadające boskie rangi (a więc bóstwa, sługi zwane Proxies) są zbanowane. Bezimienny jest postacią występującą tylko w grze i nigdzie indziej, a w grze kapłanem nie można zostać. A najśmieszniejsze, że kapłan/boski sztukmistrz byłby najprostszym rozwiązaniem, bo z odpowiednimi domenami kapłan może uchodzić zarówno wojownika jak i maga.

Jeśli chodzi o regenerację to dałbym tak jak ma Tarrasque, ale regeneruje tylko mod z Bd/minutę, w grze ta regeneracja nie była szczególnie szybka chyba że masz totalnie wymaksowaną Budowę (wypróbowałem kiedyś Tome of Cheats*, z maksymalnym poziomem i atrybutami odzyskujesz 4HP/sekundę :razz:)

*BTW wiecie że w czystym pojedynku na czary Wiekuisty jest niepokonany? Używając w/w wymaksowanej postaci wywaliłem w niego cały 8. i 9. krąg i połowę 7., a miałem tak ze 12 czarów każdego poziomu, zanim dałem spokój i wykończyłem go toporem.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 8:49 pm

Bezimienny? Gestalt Factotum 8 / Chameleon 10 // Fighter 18, plus stworzony ad hoc szablon, dodający jego unikalne zdolności - LA +2 powinno wystarczyć, w razie czego usuwamy/dodajemy poziomy Factotum i Fightera.

Powyższa kombinacja nie dość, że oddaje praktycznie nieograniczony zasób możliwości i umiejętności Beziego, a także (poprzez Gestalt z Fighterem) poprawia jego zdolności bojowe i ogólne ze względu na atuty.

Tak przynajmniej ja to widzę.

W przypadku zrezygnowania z Gestalta kombinacja Factotum / Chameleon wciąż działa.
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 8:55 pm

:/
Rboenie dla Bezimiennego rozpiski, która potrafi wszystko moim zdaniem mija się z celem. On nie potrafił wszystko. Po prostu w czasie swego długiego życia miał okazję nauczyć wielu rzeczy, które raz po raz całkowicie zapominał z powodu śmierci i uczył się nowych. W grze on z każdym poziomem nie dostawał wszystkiego, lecz musiał wybierać pomiędzy poziomami Łotrzyka, Wojownika, czy Maga.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

Ożywiony konstrukt...

ndz sty 09, 2011 10:02 pm

Kanya Skulls pisze:
Rboenie dla Bezimiennego rozpiski, która potrafi wszystko moim zdaniem mija się z celem.
Rozumiem twój punkt widzenia. Przy okazji, czas, bym w końcu przeszedł Planescape :P

Jednak w przypadku, gdy chcemy, by Bezimienny był bardziej uniwersalny - lub nie chce nam się rozpisywać n różnych buildów - to niezła metoda. Lub gdy chcemy zaakcentować jego rozległe, przeszłe umiejętności, które z jakiegoś powodu powracają. Albo uzasadnić łatwość zmiany klasy w Planescape: Torment ;)

Co nie zmienia faktu, że nie uważam mojego zdania za prawdę objawioną i dopuszczam do wiadomości inne punkty widzenia, ba, nie wzdragam się przed uznaniem ich za lepsze od własnego :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 11:38 am

Czyli albo mieszanka woj/łotr/mag, albo x/chameleon, albo factotum/chameleon. Szkoda, że nie mam factotuma.
Co może być z chameleonem, jeśli nie factotum?
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 2:02 pm

Zireael pisze:
Co może być z chameleonem, jeśli nie factotum?
Łotrzyk albo bard najprościej.
Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 2:02 pm przez Varmus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt paź 19, 2010 2:29 am

Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 2:49 pm

A ja nadal uważam, że dawanie mu klasy/klas, które pozwolą mu robić wszystko to zły pomysł. Pamiętajcie, że w grze on nie potrafił robić wszystkiego na raz. Tylko i wyłącznie jedną rzecz (walka, łotrowanie, czarowanie), tyle, że mógł to praktycznie dowolnie wymieniać "przetrenowując się" u odpowiedniej osoby.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 3:17 pm

Zależy "którego" Bezimmengo chcesz opisać, jeżeli myślałabyś o ostatecznej jego wersji po ewentualnym połączeniu z Wiekuistym to musiałby być epick z wirtualnymi poziomami półboga ze wszystkimi statystkami w okolicach 25 i wtedy pasowałby mu umiejętności Faktotuma

Sama istota Wiekuista była Magiem 20 \ kapłanem 20 co do samego Bezmiennego to w trakcie gry dało się go wyświęcić na akolitę Asokara choć jedyne co z tego wynikało to rozzłoszczenie Pani :razz:

Mam kilka konceptów jak będę miał wolną chwilę to mogę trochę rozpisać
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 3:38 pm

Kanya Skulls pisze:
tyle, że mógł to praktycznie dowolnie wymieniać "przetrenowując się" u odpowiedniej osoby.
Dokładnie. I oddaniu tego służy właśnie Chameleon, który bardzo łatwo może praktycznie rzecz biorąc zmienić swoją klasę.
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Ożywiony konstrukt...

pn sty 10, 2011 4:09 pm

Wracając jeszcze do Mortego, to Litanię przekleństw najlepiej oddaje umiejętność Drwiny kenderów (Smocza Lanca: Opis Świata), działa dokładnie tak jak w grze. Co do Hordy czaszek, to mogłabyś pomyśleć o wykorzystaniu Roju z Fiend Folio. Natomiast jeśli chodzi rasę, to najbliższy fabularnie i mechanicznie jest chyba orant, zwłaszcza, że w zależności od planu z którego pochodzi, jego cechy, wygląd i odporności mogą się różnić.
Ostatnio zmieniony wt sty 11, 2011 8:57 pm przez Arfaerd, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ożywiony konstrukt...

sob lut 25, 2012 7:09 pm

Podbijam temat, bo planuję złożyć artykuł o postaciach z Tormenta na stronę Poltera i brakuje nam tylko Mortego. Jakieś pomysły...?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

Postacie z Tormenta 3.5 (Vhailor, Bezimienny, Morte)

pn lut 04, 2013 12:54 pm

Lubie bawić się w archeologię, wiec napisze tutaj swoje co nie co. Może komuś się na coś przyda

Rozpiski na 3.5
* Bezimienny, albo najprostsza, albo najtrudniejsza klasa w opisie. Taki jak w grze to człowiek, atrybuty i klasa jakie rozdano przy tworzeniu postaci i włąla. Ew można dorzucić szablon Monster Of Legacy z "Weapons Of Legacy". Jak się chcę robić rozpiskę po odzyskaniu pamięci to poniżej template'a Paragon nie am co schodzić...
* Morte... Hmpf....
* Dak'kon Githzerai Swordsage, proste
* Annah, tiefling rogue/fighter też proste. Może prestiżówka Invisible Blade z "Complete Warrior"
* Ignus, Half Elemental evoker/Elemental Savant jak mówiono
* Nie Sława sukkub kapłan, albo Favored Soul z "Complete Divine", co bardziej by pasowało do fabuły postaci
* Nordom, na PlaneWalkerze, albo w dodatku do "Manual Of The Planes" były modrony. Klasa wojownika i będzie dobrze
* Vhalior człowiek Warblade i/lub Crusader z "Tome Of Battle" z szablonem SwordWraith z "Fiend Folio"
Ostatnio zmieniony pn lut 04, 2013 12:55 pm przez Rend, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Postacie z Tormenta 3.5 (Vhailor, Bezimienny, Morte)

pn lut 04, 2013 1:26 pm

Część (Nordom, Vailor i NieSława i paru innych ) zostali rozpisani w tym temacie dom-vrinn-vt59382.html

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości