CerndWygląd i osobowośćCernd jest niemłodym już ludzkim mężczyzną. Jego włosy niegdyś były czarne, obecnie są przyprószone siwizną. Jego szare oczy widziały już niejedno. Smagłą kwadratową twarz zdobią czarne kreski z jakiegoś trwałego barwnika. We włosy wplótł kilka piór.
Druid jest raczej milczący. Nie żywi niechęci ani nienawiści do nikogo. Jest człowiekiem skromnym i woli kontemplować naturę. Woli poznawać świat niż pozostawać w jednym miejscu. Zdaje sobie sprawę, że nikt nie zna całości sekretów natury.
Cernd ma do rodziny stosunek raczej obojętny. Dla niego więzy krwi znaczą niewiele. Rodziców nie pamięta, natomiast żonę opuścił po kilku latach. Swojego syna
Ashdale’a zabrał od człowieka, który go źle traktował, ale sam okazuje się niewiele lepszy. Pozostawia chłopca pod opieką swoich podwładnych, a sam go opuszcza.
Gorzej, że dla druida te wszystkie sprawy niewiele znaczą. Uważa równowagę za najwyższe dobro, nawet, jeżeli krzywdzi tym innych. Nienawidzi wszelkiego rodzaju zła, ale także święci paladyni nie wywołują jego zachwytu.
HistoriaCernd urodził się wśród drzew Wysokiego Lasu. Szybko zdał sobie sprawę, że jego przeznaczeniem jest zostać druidem. W ciągu rocznego rozmyślania zdobył swój płaszcz i laskę. Niedługo później opuścił swoją ojczyznę, by udać się do wspaniałych lasów Tethyru.
W szybkim czasie został szanowanym druidem i przywódcą kręgu. W 1369 RD został wysłany na północ, do gaju w pobliżu Targowa w Amnie. Tam pokonał Druidkę Cienia o imieniu
Faldorn, która próbowała zniszczyć miejscowy las. Został arcydruidem tegoż gaju.
Jego życie wywróciło się do góry nogami, kiedy dostał wiadomość od swego przyjaciela. Okazało się, że jego była żona urodziła mu syna. Cernd nie zdołał odnaleźć Galii, która zmarła wcześniej, ale dotarł do swojego dziecka. Zabrał małego
Ashdale’a ze sobą do gaju. Pozostawił go tam pod opieką swoich ludzi i wrócił do poszukiwania przygód.
Niestety, takie podejście do Ashdale’a się nie opłaciło. Chłopiec szybko zniknął z lasów, a Cernd do dzisiaj go szuka.
Cernd (postać człowieka): mężczyzna człowiek wilkołak Drd15 Silvanusa, SW 20, średni humanoid, KW 15k8+30 plus 2k8+4, pw 98, Init +4, Szyb 9 m, KP 26 dotyk 17 nieprzygotowany 25; atak +14/+9/+4 wręcz (drąg +1 1k6+3/x3), SA zwierzęcy kształt (duży, malutki, wielki, złowieszczy 6/dzień), tysiąc twarzy; SC odporność na jad, odparcie uroku natury, leśny krok, krok bez śladów, bezczasowe ciało; różne kształty, węch, widzenie w słabym świetle, wilcza empatia; Char N, MRO Wytrw +12 Ref +8 Wola +16; S 14 Zr 10 Kon 14 Int 12 Rzt 18 Cha 15.
Umiejętności i atuty: Koncentracja +18, Przetrwanie +22, Wyczucie kierunku +22, Wiedza (natura) +19, Kontrola kształtu +22; Znajomość lasów [PGtF], Błyskawiczny refleks, Poprawiona inicjatywa, Natural Spell, Powerful Wild Shape [RoS], Rzucanie w walce; Tropienie, Żelazna wola
Cernd (postać wilka): mężczyzna człowiek wilkołak Drd15 Silvanusa, SW 20, średni humanoid, KW 15k8+60 plus 2k8+8, pw 132, Init +6, Szyb 15 m, KP 30 dotyk 21 nieprzygotowany 29; atak +14 wręcz (ugryzienie 1k6+3), SA zwierzęcy kształt (duży, malutki, wielki, złowieszczy 6/dzień), tysiąc twarzy; klątwa likantropii, przewracanie, SC odporność na jad, odparcie uroku natury, leśny krok, krok bez śladów, bezczasowe ciało; różne kształty, węch, widzenie w słabym świetle, wilcza empatia; RO 10/srebro, Char N, MRO Wytrw +12 Ref +8 Wola +16; S 16 Zr 14 Kon 18 Int 12 Rzt 18 Cha 15.
Umiejętności i atuty: Koncentracja +20, Przetrwanie +22*, Wyczucie kierunku +22, Wiedza (natura) +19, Kontrola kształtu +22; Znajomość lasów [PGtF], Błyskawiczny refleks, Poprawiona inicjatywa, Natural Spell, Powerful Wild Shape [RoS], Rzucanie w walce; Tropienie, Żelazna wola
* premia +4 do testów Przetrwania, kiedy tropi za pomocą węchu
Cernd (postać hybrydy): mężczyzna człowiek wilkołak Drd15 Silvanusa, SW 20, średni humanoid, KW 15k8+60 plus 2k8+8, pw 132, Init +6, Szyb 9 m, KP 28 dotyk 19 nieprzygotowany 27; atak +14/+9/+4 wręcz (drąg +1 1k6+3/x3), SA zwierzęcy kształt (duży, malutki, wielki, złowieszczy 6/dzień), tysiąc twarzy; klątwa likantropii; SC odporność na jad, odparcie uroku natury, leśny krok, krok bez śladów, bezczasowe ciało; różne kształty, węch, widzenie w słabym świetle, wilcza empatia; RO 10/srebro, Char N, MRO Wytrw +12 Ref +8 Wola +16; S 16 Zr 14 Kon 18 Int 12 Rzt 18 Cha 15.
Umiejętności i atuty: Koncentracja +20, Przetrwanie +22*, Wyczucie kierunku +22, Wiedza (natura) +19, Kontrola kształtu +22; Znajomość lasów [PGtF], Błyskawiczny refleks, Poprawiona inicjatywa, Natural Spell, Powerful Wild Shape [RoS], Rzucanie w walce; Tropienie, Żelazna wola
* premia +4 do testów Przetrwania, kiedy tropi za pomocą węchu
Czary druida na dzień: 6/6/6/5/5/4/3/2/1, ST 14 + poziom czaru, poziom rzucającego 15. 0 – czytanie magii, cnota, obserwacja natury [Mag], odporność, przewodnictwo, raca; 1 – magiczny kieł x2, niewidzialność dla zwierząt, uspokojenie zwierzęcia, pazury bestii [Mag], ogień faerie; 2 – korowa skóra, rozmawianie ze zwierzętami, zauroczenie osoby lub zwierzęcia, jedność z ziemią [Mag], łatwy szlak [Mag], węch [Mag]; 3 – dominacja nad zwierzęciem, rozmawianie z roślinami, przywołanie błyskawicy, większy magiczny kieł, wezwanie naturalnego sojusznika III; 4 – deszcz ze śniegiem, leczenie poważnych ran, swoboda ruchu, łono ziemi [Mag], mordercza mgła [Mag]; 5 – obcowanie z naturą, odpędzenie śmierci, plaga insektów, ściana piasku; 6 – laska czaru, znalezienie ścieżki, ogniste nasiona; 7 – przeobrażenie laski, aura witalności [Mag]; 8 – rozkazywanie roślinom.
Ekwipunek: drąg Wysokiego Lasu (drąg +1), naszyjnik z zębów natury (wilk), ornat druida, zapinka zwierzęcych kształtów + amulet ochrony +3 (jak pierścień ochrony +3), płaszcz Wysokiego Lasu (płaszcz odporności +1), wildwood [RoW] zbroja półpłytowa +3, amulet naturalnego pancerza +1, zwój boskiej mocy, eliksir leczenia średnich ran, 2 eliksiry leczenia lekkich ran.
Region: Wysoki Las
Języki: wspólny, druidzki, elfi, chondathski, alzhedo
Taktyka: Cernd najchętniej zmienia kształt w wielkiego wilka i walczy w tej postaci. Dzięki zapince zwierzęcych kształtów nie traci wtedy korzyści z swojego amuletu. Jeżeli walka jest trudna, wykorzystuje wrodzoną likantropię. W postaci hybrydy jest silniejszy i zręczniejszy niż zwykle.
Wskazówka: „Natura wybiera najprostsze sposoby działania, uwierz mi.”
Taktyka: Cernd najchętniej zmienia kształt w wielkiego wilka i walczy w tej postaci. Dzięki zapince zwierzęcych kształtów nie traci wtedy korzyści z swojego amuletu.
Wskazówka: „Natura wybiera najprostsze sposoby działania, uwierz mi.”