Ka’NarlistWygląd i osobowośćKa’Narlist jest nieludzko wychudzonym, starożytnym mrocznym elfem. Nosi bogate szaty arcymaga, których najważniejszą częścią jest kubrak wyszywany perłami. Jego twarz jest znana każdemu mrocznemu elfowi z legend... i mimo upływu czasu wciąż widać, jak bardzo kiedyś był przystojny.
Arcymag ma ogromne ego i poczucie własnej wartości. Jest bardzo ambitny i nie wystarcza mu to, co już ma. Jego patronem przez długi czas był Ghaunadaur. Później nawrócił się na Lloth, w zamian za większą potęgę. Nie jest jednak nadzwyczaj religijny. Uwielbia przeprowadzać eksperymenty na innych istotach, w tym na mrocznych elfach.
Ka’Narlist jest ojcem dwóch córek. Jedna narodziła się ze śmiertelnej elfki i została nazwana jego imieniem, a matką drugiej była sama Pajęcza Królowa. Arcymagowi zależy tylko na władzy i potędze. Brak mu całkowicie skrupułów. Swoich podwładnych, a także swoje dzieci, uważa za swoje pionki.
HistoriaKa’Narlist narodził się na planie Faerie w szlacheckiej rodzinie i kiedy dorósł, został władcą rodzinnych ziem, którymi jego klan władał od tysięcy lat. Chciał podbić i doń przyłączyć więcej ziem w Faerie. Wróżąc nowe tereny do przyszłych podbojów, zobaczył grupę leśnych elfów wkraczającą w portal wiodący na nowy świat. Zmienił wówczas plany – zamiast podbijać Faerie, podbije cały nieznany dotąd świat.
Kiedy arcymag przybył na Toril, założył Attornash, stolicę swojego imperium nazwanego Ilythiir. Nawet miejscowe smoki nauczyły się szanować miasto i jego mrocznych panów. Kiedy w -25,400 DR słoneczne i księżycowe elfy z Tintageer przybyły na ten świat, założyły swoje własne osiedla, które często ścierały się z państwem Ka’Narlista.
Mówi się, że to Ka’Narlist skutecznie skradł magię wodnym elfom, by przeprowadzić pierwszy etap swojej przemiany w licza. Wiadomo ze starożytnych źródeł, że to on jest twórcą m.in. wemików i sahuaginów. Sądzi się też, że maczał palce w późniejszym stworzeniu rasy
starszych drowów.
W –24,000 DR nastąpiło Roztrzaskanie, które zniszczyło Attornash i omal nie zabiło arcymaga. Ka’Narlist zaginął, ale jego dusza nigdy nie pojawiła się w krainie Lloth. Sądzi się, że udało mu się ukończyć przemianę w licza i w ten sposób przetrwać. Miałaby do tego posłużyć wyjątkowo cenna czarna perła w jego posiadaniu.
Jeśli tak faktycznie było, to Ka’Narlist do dziś żyje. Potwierdzałby to fakt, że elfa odpowiadającego jego rysopisowi widziano na Lśniącym Południu. Z taką wizją wydarzeń zgadzają się też obie córki arcymaga – Laveth i Narlista.
Ka’Narlist: mężczyzna drow licz Czar 20/Acm 4, średni nieumarły, KW 24k12, pw 153, Init +4, Szyb 9 m; KP 24 dotyk 24 nieprzygotowany 20; atak +12/+7; SA paraliżujący dotyk (ST 19), wysokie arkana (tajemny ogień, mistrzostwo w żywiołach, mistrzostwo w kształtowaniu); SC niepodatności licza, odporność na odpędzanie +4, cechy drowa, OC 52, RO 15/obuchowe; Char PZ, Wytrw +20 Ref +22 Wola +31; S 9 Zr 18 Kon – Int 27 Rzt 20 Cha 20.
Umiejętności i atuty: Szacowanie +12, Blefowanie +5 (+8 ci którzy znają jego tożsamość), Koncentracja +20, Odcyfrowywanie zapisów +18, Dyplomacja +10 (+12 drowy, +13 ci którzy znają jego tożsamość), Unieszkodliwianie urządzeń +13, Przebieranie +9, Wyzwalanie +9, Fałszerstwo +8, Zbieranie informacji +13, Postępowanie ze zwierzętami +7, Leczenie +8, Ukrywanie +12, Zastraszanie +17 (+20 ci którzy znają jego tożsamość), Wiedza (tajemna) +36, Wiedza (historia) +18, Wiedza (lokalna) +13, Wiedza (natura) +13, Wiedza (religia) +12, Wiedza (plany) +14, Nasłuchiwanie +16, Przeszukiwanie +23 (+25 sekretne drzwi), Wyczucie pobudek +13, Czarostwo +41, Zauważanie +23, Używanie magicznych urządzeń +10; Ancestor [DR 354], Elder of Legend [DR 354], Stworzenie cudownego przedmiotu, Przystosowanie do światła dnia, Zogniskowanie umiejętności (Czarostwo), Zogniskowanie czaru (nekromancja), Zogniskowanie czaru (wywołanie); Zapisanie zwoju, Maksymalizacja czaru, Przyspieszenie czaru, Wyciszenie czaru, Unieruchomienie czaru; Zwiększone komórki na czary [ELH]
Zdolności czaropodobne 1/dzień – tańczące światła, ciemność, ogień faerie; 2/dzień - teleportacja
Czary czarodzieja na dzień: 4/6/6/6/6/4/4/5/4/3/2, ST 24 + poziom czaru, poziom rzucającego 24. 0 – launch item, silent portal, snap x2; 1 – alarm, backbiter, dispel ward, piekielna rana [BoVD], resist planar alignment, promień osłabienia x2; 2 – earthbind, obscure object, ray of weakness, widmowa dłoń x2; 3 – anticipate teleport, antidragon aura, forma gazowa, spell vulnerability, spider poison, silenced invisibility; 4 – wymiarowa kotwica, wyczerpanie, strach, płonąca krew Beltyna [Mag], sensory deprivation, greater rebuke; 5 – szara opończa Grimwalda [FRCS], magiczny słój, fale zmęczenia [Mag], wrack [Storm]; 6 – aura of terror, krąg śmierci, większe rozproszenie magii, imperious glare; 7 – avasculate, wygnanie, palec śmierci x2, glass strike; 8 – czarny ogień [FRCS], dimensional lock, flensing, mind blank; 9 – przeczucie, plague of undead, uwięzienie duszy; 10 – zmaksymalizowana kula ognista z opóźnionym zapłonem, przyspieszone większe rozproszenie magii
Ekwipunek: czarna szata arcymaga, perła mocy (czar 9. poziomu) x2, amulet ochrony przed wykryciem i lokalizacją, bracers of arcane freedom, pierścień swobody ruchów, pierścień umysłowej tarczy
Języki: wspólny, podwspólny, elfi, migowy drowów, piekielny, powietrzny, wodny, dambrathski, smoczy, orkowy, seldruin, shaarski, shou, tashalski
[Nota: Statystyki z Elves of Faerun.]
Taktyka: Ka’Narlist rzadko jest zmuszony do walki z przeciwnikiem. Większość wrogów ucieka przed nim w popłochu, a mroczne elfy trzęsą się na samą myśl o jego rozgniewaniu.
Wskazówka: „Powstanie i upadek cywilizacji to dla mnie tylko mrugnięcie okiem. Kiedy nadejdzie czas, cały świat ukłoni się u stóp Ka’Narlista!”