Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

[3.0] Potwory jako rasy

ndz lut 13, 2011 7:36 pm

Zazwyczaj grywam standardowymi postaciami - ludzie i elfy są ok. Taki genasi też jest łatwy, po prostu ma dostosowanie poziomu +1 (mimo że nie jest wcale mocny) i wszystko śmiga. Nie jestem jednak pewien, jak działałoby to w wypadku potworów o dużym SW. Nie rozumiem do końca fragmentu PMP nt. dostosowania KW potwora, jego poziomów i.t.p.

Przykładowo, tworzę nową postać, o EPP 5. Gdyby to miałbym człowiek, zrobiłbym np. Wojownika 5 i tyle. Genasi - Wojownik 4, easy.
Załóżmy że chcę stworzyć:

a) yuan-ti czystej krwi - wg PMP do 3.5 ma LA +2... czy to oznacza, że tworzę Wojownika 3 (EPP 5), który ma +8 do Int i Rzt, +6 Cha, +2 Zr, OC 16 i.t.d.? :shock:

b) doppelgangera? Wg SRD ma LA +4, skąd to się bierze, z jego ilości KW? Czy wtedy tworzę Wojownika 1 (EPP 5), który ma wszystkie bonusy doppelgangera, włącznie z rzutami obronnymi?

c) fey'ri, jakie będzie miał LA?

d) półsmoka? Wg PMP do 3.0 ma LA +3, czyli tworzę wtedy Woj 2, który otrzyma wszystkie z bonusów półsmoka z KP (+8 siły, zionięcie i.t.p.)?

Dobrze ogarniam mechanikę, ale nie na poziomie tworzenia BG przy pomocy Księgi Potworów. Polterze, pomocy!
Ostatnio zmieniony ndz lut 13, 2011 8:30 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[3.0] Potwory jako rasy

ndz lut 13, 2011 11:28 pm

Kiedy tworzysz postać z niestandardowej rasy, to musisz wziąć pod uwagę jej rasowe kości wytrzymałości i LA. Taki doppelganger ma na przykład 4 KW humanoid-potwora i LA +4, nie możesz więc stworzyć takiej postaci na EPP 5. Startowo posiada on już EPP 8, i dopiero powyżej tego zdobywa poziomy klasowe. Tak też będzie z kreacją wszystkich postaci z ras posiadających KW/LA.
LA fey'ri to +2 lub +3, w zależności od wybranych zdolności czaropodobnych.
To zasadniczo nic skomplikowanego :)
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Re: [3.0] Potwory jako rasy

ndz lut 13, 2011 11:48 pm

OK, czyli sumuję KW statystycznego potwora i jego LA, to kumam.
Ale co z tym fey'ri? Skąd się bierze to 2/3 i jak przekłada się na tę liczbę wybór zdolności czaropodobnych?

A co jeśli chcę stworzyć bohatera wg szablonu:
a) półsmoka - LA 3 - czyli bohater na 1. poziomie klasowym ma po prostu EPP 4?
b) czarciej/niebiańskiej istoty? LA niepodane, w szablonie jest jedynie napisane jak zwiększa się SW takiej istoty w zależności od KW...
Ostatnio zmieniony ndz lut 13, 2011 11:53 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[3.0] Potwory jako rasy

pn lut 14, 2011 5:23 pm

Hmm, masz księgę potworów do której edycji? Dla przykładu LA czarciej/niebiańskiej istoty to +2, można sobie sprawdzić w srd.
Postać ma EPP równą sumie poziomów klasowych, rasowych kości wytrzymałości i dostosowania poziomu (LA). Więc cośtam półsmok wojownik na 1 poziomie ma EPP 4, i oficjalnie nie można nim grac, kiedy reszta drużyny zaczyna na EPP 1. Ale tak, mam po prostu epp 4 :)
Ostatnio zmieniony pn lut 14, 2011 10:11 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Re: [3.0] Potwory jako rasy

pn lut 14, 2011 8:39 pm

OK, wielkie dzięki. Co do fey'ri, znalazłem w necie to o dostosowaniu, oraz informację że jest to w Races of Faerun (którego niestety nie mam). Thx!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość