Zrodzony z fantastyki

 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 10:41 am

styrbjorn1983 pisze:
jak juz pisalem temat jest o czyms innym a wy walicie offtop, prawda jest taka, ze nic nie zrobiliscie i to nie wasza wina, wiem, ze sie staracie, pewnie teraz bym pisal jakies brednie jak wy ale mialem szczescie, ze jak ja cos robilem to nie bylo forow na ktorych kazdy leszcz mogl napisac swoje wypociny i myslec ze to wazne, dawno temu albo robiles systemy albo w nie grales, teraz kazdy ma namiastke wlasnego wkladu bo mu sie wydaje ze ktos czyta jego wypociny.


Widzę że znowu objawia nam się pan styrbjorn1983 tworzący systemy i lepszy od wszystkich, bo po pijaku stworzył system. Bijmy pokłony przed jego ekscelencją.

Ja tylko zadam jedno pytanie. A po co szanownego pana zdaniem jest forum? Skoro tak uważasz, jak napisałeś, to po co tworzysz tematy i udzielasz się na nim? Żeby nas uświadamiać jacy to my zaściankowi jesteśmy?

Nikomu, może prócz waszej ekscelencji, nie wydaje się że ma namiastkę własnego wkładu. Na forum większość osób dyskutuje na tematy, którymi się interesuje, w tym przypadku Warhammerem. Jeżeli ktoś odpowiada na te wypociny, to znaczy że je czyta. Może oprócz Ciebie, który najpierw zwykł odpowiadać, dopiero potem czytać sądząc z tego co piszesz. Pogódź się z tym że nie robi to na nas wrażenia, szczególnie jeśli ten Twój system tworzyłeś : " nawalony, dla jaj i dodając coś od siebie, bo nikt tego nie kontroluje". Ja współczuje tym co w ten system grali.

Powtórzę się ale najwyraźniej nie dociera. Mówisz że powiedziałeś to żeby : " podac przyklad sensownosci zasad" . To że tworzone przez Ciebie zasady są niesensowne, bo tworzyłeś je w podanych okolicznościach, to wcale nie znaczy, że twórcy Warhammera tak robili. Mechanika młotka, może nie jest idealna, ale jest grywalna o wiele bardziej niż świat, w którym populacja Altdorfu liczy 105 000 , a patrząc na mapę nie mieli by z czego się żywić, bo dookoła las, a pod miastem prawie tyle samo szczuroludzi.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 10:44 am przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 11:21 am

niech zra skaveny :hahaha:
jak juz pisalem wisi mi wasze zdanie, chcialem pare przykladow innych graczy i mam, pozdro
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 11:36 am

styrbjorn1983 pisze:
a skoro wypowiadacie sie tutaj to na 100% gracie w system ktory tlumaczylem (i dodalem cos od siebie bo nikt tego nie kontroluje)
Czyli WFRP 1, bo tłumaczy dwójki znam wszystkich osobiście. A który stworzony, nadal nie wiem i nadal mnie to ciekawi.

jak juz pisalem wisi mi wasze zdanie, chcialem pare przykladow innych graczy i mam, pozdro
Żegnamy ozięble. ;)
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 11:43 am

Siriel pisze:
A który stworzony, nadal nie wiem i nadal mnie to ciekawi.


Nie ciekawił bym się na Twoim miejscu, bo sądząc z tego co Szanowny Pan styrbjorn1983 pisał, pewnie jest co najmniej kiepski. Tak samo cieszę się, że WFRP 1 tylko liznąłem, bo jak zaczynałem to już 2 była i szybko przeskoczyłem. Zapytałbym się czemu styrbjorn1983 nie został dopuszczony do tłumaczenia dwójki, ale byłoby to pytanie retoryczne.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 11:55 am przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 11:44 am

Czyli WFRP 1, bo tłumaczy dwójki znam wszystkich osobiście.


Tak a tłumaczył go jak miał 11 lat :P WFRP 1 ed pojawił się w Polsce w 1994.

Tak wiec tłumaczony system jest takim samym wymysłem jak stworzona autorka.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 11:49 am

Azaghal Dagorath pisze:
Nie ciekawił bym się na Twoim miejscu, bo sądząc z tego co szanowny pan styrbjorn1983 pisał, pewnie jest co najmniej kiepski.
Przede wszystkim: "Szanowny Pan" - z dużych liter. Zachowaj szacunek dla rozmówcy. A po drugie, zawsze warto poszerzać wiedzę. A trudność w uzyskaniu odpowiedzi tylko potęguje moją determinację. ;)

EDIT: @ Feniks: Nie odmawiaj mu prawa do geniuszu. Kim jesteś, żeby osądzać, czy w wieku jedenastu lat był w stanie realizować takie zlecenia? Po prostu zazdrościsz. ;)

Żeby nie było "nie na temat". Powód, żeby zostać ZT: omyłkowe uznanie za bohatera, który zabił trolla, a w rzeczywistości nie brał udziału w walce, a trolla ubili kamraci BG, ale umarli z ran. :) Mechanicznie spełnia warunek, że trzeba zabić trolla. ;)
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 11:52 am przez Siriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 2:08 pm

dokladnie!
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 2:43 pm

Tak więc Panie i Panowie ogłaszam koniec tego spotkania.

Wynik:

Forum 1 : styrbjorn1983 0

Znów zwyciężyło dobro :)
 
Awatar użytkownika
Sayonara
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: czw lip 24, 2003 5:17 pm

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 3:43 pm

Feniks pisze:
Nie ma żadnego mechanicznego powodu, dla którego krasnoludy nie mogą korzystać z magii kapłańskiej. Wręcz wydaje mi się to normalne, że jakiś swoich kapłanów mają. Zauważ, że jedynie przy profesji ucznia czarodzieja jest napisane, że "krasnoludy i niziołki nie mogą wykonywać tej profesji".

Z opisu profesji kapłana w Career compedium:

Their Gods gift them with the ability to channel small amounts of divine energy, to
aid in their works.


Zaś krasnoludy i niziołki nie mogą jedynie manipulować wiatrami magii.

Dalej w tej samem książce, str 238 w nowej wersji karier początkowych krasnolud może zostać akolitą przy rzucie k1000 między 246 a 260 tym samym łatwo policzyć, że około 2 na stu krasnoludów jest akolitami, co zapewne wiąże się z tym, że potem idą na kapłana.



Księga Spaczenia str 195: "W odróżnieniu od zwykłych krasnoludów, krasnolud Chaosu może wybrać profesję związaną z rzucaniem czarów (profesja zaklinacza)."
Profesja zaklinacza to profesja kapłana maga rzucającego czary dzięki wsparciu boga, do którego krasnoludy zwróciły się o ocalenie. A ten umożliwił im używanie zaklęć. Z kontekstu wynika, że są to czary odpowiadające kapłańskim (zaklinacze np. składają Hashutowi ofiary), z czego wynikałoby, iż wyznawcy innych, "normalnych" bogów tej rasy nie mieli możliwości używania magii. Nieświadome manipulowanie wiatrami magii przez kapłanów bardzo wyraźnie sugeruje też Królestwo Magii - elfi arcymagowie przekazujący swą wiedzę pierwszym (oficjalnym) magom Imperium reagują rozbawieniem na twierdzenie ludzkich kapłanów, że posługują się magią dzięki woli ich bogów (strona 27).


I strona następna Księgi Spaczenia, czyli 196: "Jednakże rasa krasnoludów nie została stworzona do władania magią, więc zaklinacze płacą wysoką cenę za swoją moc, padając ofiarą Przekleństwa Kamienia".

Wspomniana przez Ciebie profesja akolity nie ma rozszerzenia Magia. Nie wiem też dlaczego zakładasz od razu, że akolita przejdzie na kapłana. Jest wiele profesji tzw. duchownych, które nie używają magii - np. mnich, zakonnik czy opat.
W końcu Podręcznik Podstawowy nie dopuszcza krasnoludów do profesji akolity - co sugerowałoby, że rytuały związane z religią nie muszą być odprawiane przez kapłanów.

Ale prawdę mówiąc nie ma dla mnie znaczenia czy w Twoich scenariuszach są krasnoludzcy kapłani, czy czarują, czy też nie itp. Próbują tylko pokazać, że trzymanie się kurczowo zasad jest absurdalne w systemie, gdzie jest sporo sprzeczności w OFICJALNYCH podręcznikach. I przechodząc do tematu zabójcy troli. Pytanie: jak zabronisz krasnoludzkiemu gladiatorowi przejść na zabójcę troli, kiedy ma na to ochotę, a przy okazji nie zrobił wcześniej nic haniebnego? Przecież według zasad jest taka możliwość, a co więcej - taki krasnolud nie potrzebuje żadnego wcześniejszego szkolenia. Goli głowę, maluje resztkę czupryny na pomarańczowo i już. I dlaczego wymagasz, żeby krasnoludy z innych profesji płaciły 200 punktów doświadczenia za przejście na zabójcę trolli, kiedy zrobiły coś naprawdę haniebnego?
Czy podobnie traktujesz profesję banity? Np. mieszczanin zabił poborcę podatkowego, ukradł mu całą kasę i ucieka z miasta. Ale nie może przejść na profesję banity, bo nie ma 200 punktów doświadczenia? Zgodnie z Twoim tokiem rozumowania tak właśnie jest.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 3:45 pm przez Sayonara, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 4:06 pm

Sayonara pisze:
Pytanie: jak zabronisz krasnoludzkiemu gladiatorowi przejść na zabójcę troli, kiedy ma na to ochotę, a przy okazji nie zrobił wcześniej nic haniebnego?


Idąc tym tokiem myślenia to można zadać pytanie dlaczego krasnoludzki łowca nie może przejść na wojownika klanowego?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Bo to nie będzie wojownik klanowy. Nikt go jako takiego nie będzie traktował i nie ma się czemu dziwić.
Tak samo będzie z takim gladiatorem. Po pierwsze trzeba by takie przejście uzasadnić fabularnie, bo nie wyobrażam sobie, żeby zdrowy na umyśle krasnolud golił głowę bo tak mu się podoba. To nie jest pierwsza lepsza profesja, ona dąży do śmierci i każdy krasnolud sobie z tego sprawę zdaje.

Co do PD to już się wypowiadałem, ja stosowałem zawsze 100 PD za przejście na zabójcę jeśli oczywiście zdarzyło się coś takiego, że powinien przejść. A przyznawanie PD itd. należy do kompetencji każdego MG i tutaj to on ustala co i jak. Jeśli chce się trzymać zasad, to niech i tak będzie. Możliwe że twórcy mieli jakiś zamysł w tym żeby każdy inny krasnolud wydawał 200 PD na takie przejście. Uzasadniając, można przytoczyć tu wypowiedź Feniksa o tym, że według niego krasnolud najpierw musi się sprawdzić z bestiami, żeby wstąpić do bractwa zabójców.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 4:08 pm przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 4:54 pm

Księga Spaczenia str 195: "W odróżnieniu od zwykłych krasnoludów, krasnolud Chaosu może wybrać profesję związaną z rzucaniem czarów (profesja zaklinacza)."
Profesja zaklinacza to profesja kapłana maga rzucającego czary dzięki wsparciu boga, do którego krasnoludy zwróciły się o ocalenie. A ten umożliwił im używanie zaklęć. Z kontekstu wynika, że są to czary odpowiadające kapłańskim (zaklinacze np. składają Hashutowi ofiary), z czego wynikałoby, iż wyznawcy innych, "normalnych" bogów tej rasy nie mieli możliwości używania magii. Nieświadome manipulowanie wiatrami magii przez kapłanów bardzo wyraźnie sugeruje też Królestwo Magii - elfi arcymagowie przekazujący swą wiedzę pierwszym (oficjalnym) magom Imperium reagują rozbawieniem na twierdzenie ludzkich kapłanów, że posługują się magią dzięki woli ich bogów (strona 27).


Ten sam podręcznik str 196 Ramka Magia Krasnoludów Chaosu: "Zaklinacze czerpią moc z niszczycielskiej energii wulkanów" Dalej jest napisane, że rzucają zaklęcia z listy magii chaosu i magii ognia, więc nie wiem gdzie się doszukujesz tego, że to magii kapłańska. Z tego podręcznika wynika tylko tyle, że zaklinacz to jaki mago-kapłan i właśnie dlatego jest klauzula, że tylko krasnoludy choasu mogą wykonywać tą profesję, bo zwykłe krasnoludy nie mają jak operować wiatrami magii.

Co Królestwa Magii, nie jest to wyraźna reguła tylko wypowiedź elfiego arcymaga, trzeba rozróżniać wypowiedzi postaci od reguł. Np. W bestiariuszy masz wypowiedź postaci przy każdej opisanej istocie, żadna z nich nie jest regułą.Takie wypowiedzi mają być zahaczkami dla MG do prowadzenia przygód, a nie zasadą, zasady są wyraźnie zaznaczone.

Wspomniana przez Ciebie profesja akolity nie ma rozszerzenia Magia. Nie wiem też dlaczego zakładasz od razu, że akolita przejdzie na kapłana. Jest wiele profesji tzw. duchownych, które nie używają magii - np. mnich, zakonnik czy opat.
W końcu Podręcznik Podstawowy nie dopuszcza krasnoludów do profesji akolity - co sugerowałoby, że rytuały związane z religią nie muszą być odprawiane przez kapłanów.


Career compedium jest oficjalną obowiązującą wersją dostępnych profesji i to on jest wyznacznikiem od kiedy się ukazał. Dalej przy kapłanie nie ma nic napisane, że krasnoludy nie mogą wykonywać profesji a jest przy magu, więc myślę, że autorzy dodaliby do kapłana również. Co do magii, kowal run ma cechę magia, więc nie ma to znaczenia kompletnie czy coś ma rozwinięcie magii tylko jaka to magia.

Pytanie: jak zabronisz krasnoludzkiemu gladiatorowi przejść na zabójcę troli, kiedy ma na to ochotę, a przy okazji nie zrobił wcześniej nic haniebnego?


W bardzo prosty sposób, skorzystam z zasady z podręcznika, która mówi, że gracz musi uzyskać zgodę MG. Tak samo jak zarobiłbym, giermkowi przejść na profesję szlachcica jeżeli nie uzyska wcześniej w sesji nadanego szlachectwa, więc nie wiem w czym problem.

Jak widzisz za każdym razem jestem w stanie obronić zasady z podręcznika jako logiczne i staram się ich trzymać, bo jeżeli nie będę się trzymał zasad to skąd moi biedni gracze mają wiedzieć, co im wolno a co nie?

I dlaczego wymagasz, żeby krasnoludy z innych profesji płaciły 200 punktów doświadczenia za przejście na zabójcę trolli, kiedy zrobiły coś naprawdę haniebnego?

Czy podobnie traktujesz profesję banity? Np. mieszczanin zabił poborcę podatkowego, ukradł mu całą kasę i ucieka z miasta. Ale nie może przejść na profesję banity, bo nie ma 200 punktów doświadczenia? Zgodnie z Twoim tokiem rozumowania tak właśnie jest.


Tak mówią zasady inaczej każdy by sobie zmieniał profesję jak mu się podoba i były jeden wielki chaos. Do tego chciałbym dodać, że jakby mój gracz - mieszczanin nagle zaczął mordować ludzi, to zamiast bawić się w przejścia na inne profesje, najpierw porozmawiał bym z graczem, czemu nagle przestał odgrywać postać według załączonej historii i charakterystyki. Od tego są te profesje, żeby MG mógł się czegoś spodziewać pod drużynie. Jeżeli nagle drużyna rycerzy zaczyna mi gwałcić wioski, to coś jest nie tak i trzeba to załatwić z graczami, a nie po prostu pozwolić im przejść na profesję banity i grać dalej.
 
Awatar użytkownika
Sayonara
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: czw lip 24, 2003 5:17 pm

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 5:50 pm

Feniks pisze:
Pytanie: jak zabronisz krasnoludzkiemu gladiatorowi przejść na zabójcę troli, kiedy ma na to ochotę, a przy okazji nie zrobił wcześniej nic haniebnego?


W bardzo prosty sposób, skorzystam z zasady z podręcznika, która mówi, że gracz musi uzyskać zgodę MG. (...) Jak widzisz za każdym razem jestem w stanie obronić zasady z podręcznika jako logiczne i staram się ich trzymać, bo jeżeli nie będę się trzymał zasad to skąd moi biedni gracze mają wiedzieć, co im wolno a co nie?

I dlaczego wymagasz, żeby krasnoludy z innych profesji płaciły 200 punktów doświadczenia za przejście na zabójcę trolli, kiedy zrobiły coś naprawdę haniebnego?

Czy podobnie traktujesz profesję banity? Np. mieszczanin zabił poborcę podatkowego, ukradł mu całą kasę i ucieka z miasta. Ale nie może przejść na profesję banity, bo nie ma 200 punktów doświadczenia? Zgodnie z Twoim tokiem rozumowania tak właśnie jest.


Tak mówią zasady inaczej każdy by sobie zmieniał profesję jak mu się podoba i były jeden wielki chaos.


Wybrałem najzabawniejsze fragmenty. Zwłaszcza ostatnie zdanie jest prześmieszne. Dla Ciebie fakt, że musi zapłacić 100 punktów doświadczenia więcej sprawia, że nie ma jednego wielkiego chaosu :)

Każdy może zmienić profesję na inną profesję podstawową. O ile spełnia warunki naturalnie - dlatego śmieciarz nie zostanie z dnia na dzień cyrulikiem itp. Ale jedyne warunki jakie musi spełnić zabójca troli jest ogolenie łba i zabijanie. Nie trzeba sie szkolić, jak nie umie walczyć najwyżej wcześniej zginie. A Ty nie pozwolisz, bo według podręcznika MG musi się zgodzić. Tak samo z banitą - czasem gracz nie muszą zrobić nic złego, żeby być ściganymi. Np. zabicie poborcy podatkowego, który gnębił bez litości ubogich mieszkańców itp. Ale dopiero jak wyda 200 PeDeków może być banitą. Nic to, że listy gończe z jego mordą wiszą w całej prowincji.

Dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu. Sprzeczne ze sobą zasady interpretujesz jak Ty chcesz. Ja osobiście nie wiem, który dodatek opisuje prawdę i czy krasnolud może czarować czy nie - bo różne podręczniki inaczej to opisują, czego doskonałe przykłady Ci podałem. W sumie równie dobrze mogłeś napisać: w Karak Azgal kapłanka czaruje, więc mogą.
Gdzieś na forum jest fajna dyskusja, która pokazuje inną sprzeczność - czy NPC mogą korzystać z Furii Ulryka. Bo według jednego dodatku może, według kolejnego już nie.
W każdym razie dzięki za poprawienie mi nastroju. Bo nieźle się uśmiałem czytając wypowiedzi osoby niewolniczo wręcz przywiązanej do podręcznika.

Pozdrawiam i EoT z mojej strony

Sayonara
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 6:27 pm

Każdy może zmienić profesję na inną profesję podstawową. O ile spełnia warunki naturalnie - dlatego śmieciarz nie zostanie z dnia na dzień cyrulikiem itp. Ale jedyne warunki jakie musi spełnić zabójca troli jest ogolenie łba i zabijanie. Nie trzeba sie szkolić, jak nie umie walczyć najwyżej wcześniej zginie. A Ty nie pozwolisz, bo według podręcznika MG musi się zgodzić. Tak samo z banitą - czasem gracz nie muszą zrobić nic złego, żeby być ściganymi. Np. zabicie poborcy podatkowego, który gnębił bez litości ubogich mieszkańców itp. Ale dopiero jak wyda 200 PeDeków może być banitą. Nic to, że listy gończe z jego mordą wiszą w całej prowincji.


Widzisz nie rozróżniasz tego, e kto może fabularnie wykonywa jakąś profesję, a nie musi tego robić mechanicznie.

Zostanie banitą mechanicznie wiążę się ze pewnymi konsekwencjami. Po pierwsze te mieszczanin uczy się zastawiać pułapki poznaje sekretne znaki złodziei itp. To są umiejętności za dostęp do których gracz musi zapłacić dodatkowo. Jeżeli gracz nie chce płacić może po prostu dalej być poszukiwanym mieszczaninem fabularnie nie różni się to za bardzo od banity mechanicznie ma swoje konsekwencje. Jeżeli gracz chce dalej podążać ścieżką przestępstwa to wyda tych 200PD jeżeli aż tak mu nie zależy, to nie będę mu tego dawał za darmo. Bo teraz co, gracza jutro najdzie ochota zostania kowalem kupi sobie kowadło to mam mu dać profesję rzemieślnika za darmo, a jak za 3 sesje najdzie go ochota bycia żołnierzem, dać mu to za darmo też?

Dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu. Sprzeczne ze sobą zasady interpretujesz jak Ty chcesz. Ja osobiście nie wiem, który dodatek opisuje prawdę i czy krasnolud może czarować czy nie - bo różne podręczniki inaczej to opisują, czego doskonałe przykłady Ci podałem.


Widzisz jesteś typowym przykładem człowieka, który nie doczyta dokładnie, a później narzeka. Nie podałeś żadnych przykładów, bo te podane przez ciebie są po prostu twoim nierozmieleniem tego co jest zasadą w podręczniku, a co nią nie jest. Odpowiedź jest prosta i jasno wynika z każdego podręcznika jaki jest dostępny do WFRP2ed krasnolud nie może korzystać z tradycji magii, ale może korzystać z magii kapłańskiej i z magii run nie wiem co w tym trudnego do zaakceptowania. Nie ma w tym ani jednej sprzeczności.

W każdym razie dzięki za poprawienie mi nastroju. Bo nieźle się uśmiałem czytając wypowiedzi osoby niewolniczo wręcz przywiązanej do podręcznika.


Nie ma sprawy, Święta są więc zawsze miło mi jeżeli jestem powodem dobrego nastroju współforumowicza.
 
bunio
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 5:16 pm

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 6:45 pm

Krasnolud nie może korzystać z magii kapłańskiej/tajemnej.
Wyjątek stanowią magowie krasnoludów chaosu którzy zostali wystawieni na działanie spaczenia/mocy chaosu/łaski boga chaosu/wymyśl sobie coś sam i w miarę używania magii stopniowo przemieniają się w głaz.
Kapłani krasnoludów istnieją i są bardzo szanowani w społeczeństwie, ale nie są w stanie rzucać zaklęć. A przynajmniej tak to wygląda w ustalonym lore do II ed Warhammera. (raz autorzy się machnęli w dodatku, ale później za to przepraszali i było oficjalne sprostowanie).
Krasnoludy nauczyły się wykorzystywać magię w formie run i od tego mamy profesję kowala run.

Co do reszty dyskusji.
Ja osobiście zawsze stawiałem historię na pierwszym miejscu i jeśli historia tego wymagała, naginałem zasady tak by mi pasowały.
Zabójca Trolli to profesja podstawowa i może być nim każdy krasnolud który w jakiś sposób zhańbił swoje imię i pragnie je oczyścić odnajdując śmierć.
Autorzy wpisali gladiatora, ale nie doszukiwałbym się w tym jakiś większych prawd. Naprawdę wątpię, by autorzy przewidzieli aktualną dyskusję i problem "przykładowego zabójcy trolli i jego wcześniejszej profesji", raczej na ten temat za bardzo się nie zastanawiali, ot mechanicznie coś trzeba było wpisać, gladiator pasuje całkiem nieźle (i fabularnie też pasuje, bo gladiatorom całkiem łatwo się zhańbić).

Osobiście jak historia poprowadzi gracza w rejony w których aż się prosi, by zmienił profesję to mu na to pozwalam. Czasem nawet za darmo i jeszcze mu umiejętność za darmo dorzucę, po prostu stawiam przed graczem możliwość zmiany profesji na xxx + dwie darmowe umiejętności (lub jedną). Dzięki temu gracz ma dylemat, podążać dalej ścieżką którą sobie wcześniej zaplanował, czy skorzystać z mojej propozycji pasującej do historii.
Rpg ma przynosić nam rozrywkę i to jest najważniejsza zasada.

Peace.
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 7:25 pm

Feniks pisze:
Tak więc Panie i Panowie ogłaszam koniec tego spotkania.

Wynik:

Forum 1 : styrbjorn1983 0

Znów zwyciężyło dobro :)


....zalozylem ten watek zeby dowiedziec sie o waszych przypadkach zostania zabojcami, i sie dowiedzialem. Reszta to jaja, glownie z ciebie
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 8:37 pm

styrbjorn1983 pisze:
....zalozylem ten watek zeby dowiedziec sie o waszych przypadkach zostania zabojcami, i sie dowiedzialem. Reszta to jaja, glownie z ciebie


:shock: Do tego to już nie wiem jak się odnieść. Ręce opadają. Był taki mit że wypowiadają się tutaj ludzie dorośli i dojrzali. Najwyraźniej nie wszyscy.

bunio pisze:
Osobiście jak historia poprowadzi gracza w rejony w których aż się prosi, by zmienił profesję to mu na to pozwalam. Czasem nawet za darmo i jeszcze mu umiejętność za darmo dorzucę, po prostu stawiam przed graczem możliwość zmiany profesji na xxx + dwie darmowe umiejętności (lub jedną). Dzięki temu gracz ma dylemat, podążać dalej ścieżką którą sobie wcześniej zaplanował, czy skorzystać z mojej propozycji pasującej do historii.
Rpg ma przynosić nam rozrywkę i to jest najważniejsza zasada.


Hmm... zazdroszczę Twoim graczom, też bym tak chciał ;) Tak już na serio, to jako gracz staram się każdą umiejętność/ zdolność czy rozwinięcie cech uzasadnić. Wiadomo, nie zawsze się da jak się po sesji wykupuje się tych rzeczy ze 2/3, ale chociaż staram się podciągnąć to pod to, co mi się udało na sesji szczególnie. Dla mnie bardziej ukazuje to rozwój postaci i jest bardzo fajne.

Sayonara pisze:
Ale jedyne warunki jakie musi spełnić zabójca troli jest ogolenie łba i zabijanie.


A Twoim to nie wiem czy chciałbym być. Nie wiem czy Ty czytasz co piszesz. Nie chcę tu już podręcznika cytować, ale w każdym bądź razie NAJWAŻNIEJSZE w zabójcach jest zhańbienie się. Bez tego to nie zabójca.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 8:41 pm przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sayonara
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: czw lip 24, 2003 5:17 pm

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 8:52 pm

Azaghal Dagorath pisze:
Sayonara pisze:
Ale jedyne warunki jakie musi spełnić zabójca troli jest ogolenie łba i zabijanie.


A Twoim to nie wiem czy chciałbym być. Nie wiem czy Ty czytasz co piszesz. Nie chcę tu już podręcznika cytować, ale w każdym bądź razie NAJWAŻNIEJSZE w zabójcach jest zhańbienie się. Bez tego to nie zabójca.


Żałuj, podobno prowadzę wyśmienicie ;). Ale preferuję graczy potrafiących czytać ze zrozumieniem, więc chyba byś się nie załapał.
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

sob mar 30, 2013 8:57 pm

Sayonara pisze:
Żałuj, podobno prowadzę wyśmienicie ;). Ale preferuję graczy potrafiących czytać ze zrozumieniem, więc chyba byś się nie załapał.


Nie wiem, oceniam po tym co napisałeś, a akurat przeczytałem co najmniej z 2 razy. Co do zhańbienia nic nie ma, w każdym bądź razie napisałeś to tak że nie załapałem. Ale to nie jest w sumie ważne i tak pewnie nie będę miał okazji skosztować Twojego prowadzenia ;)
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 8:58 pm przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

ndz mar 31, 2013 10:20 am

Taki fajny watek zalozylem a juz nikt przykladow nie podaje, mam prosbe, jak ktos poda jakis przyklad zostania zabojca to niech uzyje innego koloru bo przegladam wypowiedzi tylko pobieznie, moze mi umknac. Panowie, pamietajcie: RPG to nie jest zabawa, rpg to hobby dla Prawdziwych Facetow a Prawdziwi Faceci maja Zasady i trzymaja sie Zasad!
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

powod do zostania Zabojcą Trolli

ndz mar 31, 2013 11:04 am

Czy tylko ja uważam za zabawne, że Wielki Troll założył temat o zabijaniu trolli? :p
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

ndz mar 31, 2013 11:33 am

sluchajcie sluchajcie!
W zwiazku z tym, ze gdzies tam we mnie jest odrobina wspolczucia dla ludzi z zakutymi lbami i chec przekonania ich do swoich racji to postanowilem uczynic wam zaszczyt. Odezwalem sie do mojego kumpla Mistrza Chudego, koles oprocz zadawkowych czynnosci ktore utrzymuja go i jego rodzine przy zyciu gra w rpg, jak nie gra to sidzi w bibliotece narodowej i czyta ksiazki, facet gra 3-4 razy w tyg w rozne systemy, bez ograniczen (wiecie, ze jest system o gwalceniu? Nazywa sie fatal) i jest absolutna krynica wiedzy bezuzytecznej (woli jak sie nazywa ja pobocza) Poprosilem Mistrza Chudego o przyklady lekkoduchostwa tworcow naszego ukochanego warhammera, i po godzinach oczekiwania dostalem mail, ktory wam zacytuje (usunalem wulgaryzmy siec moze sie wydawac nieco 'pociety')
I jeszcze jedno, dotąd pyskowaliscie mi - Tworcy Systemu i Tlumaczowi, mimo oczywistych walorow ze mna mozna dyskutowac, z Mistrzem Chudym jest inaczej, nalezy przeczytac jego slowa w pokorze i zmienic sie lub odejsc
Uwaga! Mistrzu Chudy slę Ci pokłony z podniesionym czołem!
Do Cytatu!
"
Nie wiem, czy ci o to chodziło, ale przyszły mi do głowy następujące przykłady; wszystkie są z I edycji.

Dla mnie zawsze największym mrokiem i absurdem było to, że w pierwszej opublikowanej przygodzie do Warhammera, sztandarowej i pokazującej tak na prawdę "czym to się je", czyli w "Kontrakcie Oldenhallera" z podręcznika podstawowego, gracze może odnajdują Pierścień Samego Nurgla. Jak go trzymasz w gołej ręce przez 3 rundy, to mutujesz w Siewcę Zarazy. Tak po prostu. Poza tym w tej samej przygodzie są demony Nurgla, kultyści i w ogóle, jak ktoś w tej przygodzie nie zmutował albo nie oszalał, to się urodził z kostkami w ręku. Wszystko to oczywiście dla początkowych postaci.

W dodatku Źle Się Dzieje w Kislevie można było leczyć mutacje - Oczyszczające Płomienie Zuvassina (i Necoho) - moce dane przez dwóch bogów Chaosu. Wrzucali cię do dziury i leczyli wszystkie mutacje. WSZYSTKIE.

W Księdze Wiedzy Tajemnej, w przygodzie "Bracia Krwi" są opisani bliźniacy - mutanci, a jeden z nich nosi na palcu Cybernetyczny Miotacz Ognia. Zasięg 16 metrów, pluje raz na rundę i wszystkie trafione cele są łatwopalne. Ups.

Jest taka przygoda, wydrukowana w jednej z Magii i Miecz (1(25)/96), a pochodząca z White Dwarfa, nazywa się "Maruderzy Morgluma". Jeden z radosnych orków biega tam z działającym bolterem. Takim z Warhammera 40 000, jest to wyraźnie powiedziane.

Potępieniec, przygoda "Eureka". Cała ta przygoda to jest jedno wielkie mrugnięcie okiem do MG i graczy, szalone wynalazki, łodzie podwodne, lotnie, sprężynowe pochwy do mieczy, czego tam nie ma.

Znowu Potępieniec. Przygoda "Grona Gniewu" (jedna z najgłupszych, jakie w życiu czytałem). Wioskowy głupek siedzi na płocie, żuje kawałek spaczenia i gada mieszaniną staroświatowego i mrocznej mowy. ja się przestraszyłem.

W Cieniach nad Bogenhaffen, jak graczom nie uda się przerwać mrocznego rytuału na końcu przygody, to kultyści otwierają bramę do Domeny Chaosu i sprowadzają do Starego Świata samego boga Tzeentcha. Podwójne ups...

Coś tam mogę jeszcze pomyśleć...
"

Nie pisz posta pod postem
Bo zasłużysz na chłostę
I bana lub chociaż warna
Ku czystej radości Khorne'a
Bo niemal wszystko co piszesz
Zgłaszane jest wykrzyknikiem
Wnet przez to możesz się spotkać
Z czerwonowłosym topornikiem.
Albiorix

Albiorixa naszła chęć na wierszyki, mnie już nie. Zwracałem Ci już uwagę na to, żebyś nie obrażał innych użytkowników. Zapraszam za tydzień.
gower
Ostatnio zmieniony ndz mar 31, 2013 12:48 pm przez gower, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

powod do zostania Zabojcą Trolli

ndz mar 31, 2013 1:18 pm

No jeżeli Mistrz Chudy tak mówi, to zupełnie inna sprawa :P Posypuję głowę popiołem i przepraszam, żem śmiał wątpić. Jakbyś dostał jeszcze jakieś info od Mistrza Grubego, Mistrza Łysego i Kudłatego to proszę wrzuć tutaj koniecznie :D Mistrz Chudy jest nawet lepszym argumentem niż napisana przez ciebie autorka. :)
 
Azaghal Dagorath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 8:22 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

ndz mar 31, 2013 4:51 pm

Widzę, że ktoś tu ma niezłą wyobraźnię. Ciekaw jestem czy Szanowny Pan styrbjorn1983 prowadzi, bo jeśli tak, to jego gracze powinni prowadzić zeszyt z notatkami pt. "Kwiatki z sesji". Nie wiem czy to trolling na całego, czy tylko stan wydolności umysłowej.
Ostatnio zmieniony ndz mar 31, 2013 7:12 pm przez Azaghal Dagorath, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

pn kwie 08, 2013 4:42 pm

juz jestem, nic nie pisalem bo bylem w podrozy bez dostepu do netu. Spedzilem ostatni tydzien poznajac zwyczaje tajemniczego kultu zabojcow trolli, dzielilem z nimi troski ale i radoscia dnia codziennego, bylem swiadkiem heroicznych czynow ale tez i zwatpienia - juz nedlugo bedziecie mogli poznac moje przygody: na discocery history bedzie nowa seria: "Najniebezpieczniejsze zadowy swiata ze styrbjorn1983 - Karak-Kadrinscy Zabojcy Trolli"
Widze, ze pod moja nieobecnosc nikt nie ustosunkowal sie do slow Mistrze Chudego, nie rozwinal zadnego arcymadrego elaboratu i nie wytlumaczyl z punktu widzenia zasad dlaczego to tak powazne i rozsadne. To dobrze, ciesze sie, ze zastosowaliscie sie do moich nakazow.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: powod do zostania Zabojcą Trolli

pn kwie 08, 2013 11:46 pm

Inkwizycja postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Post nic nie wnoszący - oprócz być może początku sporu - wyleciał.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

wt kwie 09, 2013 3:39 am

Nikt nic nie napisał, bo nie ma sensu ustosunkowywać się do słów randomowego gostka, który nie ma pojęcia o czym gada. Widać, że siedzenie po bibliotekach niewiele mu dało w tym temacie. Skoro jednak tak bardzo Ci na tym zależy, to proszę:

1. Indeed, Kontrakt Oldenhallera to sztandarowa przygoda do WFRP. Jaka szkoda, że Mastah Thin jej nie pojął. Pierścień Nurgla niekoniecznie należał do Nurgla. To po prostu potężny magiczny artefakt, o którym chodzą plotki, że spoczywał kiedyś na jego palcu. Plotki, nie fakty. Pojawienie się demona nie jest obligatoryjne, to "nagroda" za lenistwo i powolne działanie w obliczu strasznego niebezpieczeństwa. Podobnie jak mutacje, choroby i obłęd. To jest bardzo dobra przygoda wprowadzająca, bo pokazuje, że głupie postacie długo nie pociągną, a mądrym potrzeba szczęścia.

2. Czego się spodziewać po bogach, którzy są zaprzeczeniem Chaosu? Necoho i Zuvassin (czyli Malal, do którego GW straciło prawa) mogą usunąć mutację, bo przeciwstawiają się silę, którą reprezentują.

3./4. Ojojoj! Cybernetyczny miotacz ognia i bolter, straszne! Świat stworzyły kosmiczne żaby, rasy są zmodyfikowanymi genetycznie pierwotnymi mieszkańcami planety, ale miotacz ognia i karabin już bolą. Niech Chudy doczyta czym są Space Fantasy i Sword & Planet, to pogadamy, ok?*

5. Kugelmatyczny Obskubiwacz Do Kurcząt to mój ulubiony artefakt.

6. Wioskowy głupek żujący spaczeń - czemu nie?

7. Kolejny przykład na to, co się stanie jeśli gracze okazują się niekompetentni? W czym problem?

*Ja pomyślę trochę za Mistrza, dobrze?
- Wojownik Chaosu (właściwie Kosmiczny Marine Chaosu wśród Wojowników Chaosu) z karabinem na grafice użytej do okładki przygody Ogień w górach
- Napędzany magią elementalną robot z krasnoludzkiej twierdzy (Krew w ciemności lub Krasnoludzkie wojny)
- Dwie rakiety kosmiczne okrążające planetę na tarczy mutanta Chaosu, rysunek w podręczniku głównym WFRP I Ed., str. 264.
- Zaawansowane technologicznie bronie, wszczepy i inne bajery, które mogą zdobyć czempioni Chaosu poprzez losowanie mutacji/darów/nagród w tabelach (np. mutacja zamieniająca w cyborga), Realms of Chaos - Slaves to Darkness.

Jak wyraźnie widać Mistrz Chudy nie ma najmniejszego pojęcia o czym mówi. To nie są przykłady "lekkoduchostwa" twórców WFRP. To przykłady pokazujące, że Warhammer jest systemem fantasy w starym stylu, czyli takim, gdzie granica między science-fiction i "czystym" fantasy jest bardzo zatarta. Stąd brały się teorie, że uniwersa WF i WH40K są tożsame. Niekoniecznie, mogą być zupełnie odmiennymi wymiarami, wystarczy że łączy je Chaos, a przez Warp mogą się przedostawać do różnych uniwersów najróżniejsze rzeczy. Warhammer, mimo bycia systemem dość mrocznym, jest też światem absurdalnie komicznym. Postacie mogą zginąć straszną śmiercią, pożarci przez zombie, ale nikt nie powiedział, że to nie może być stado żarłocznych królików zombie. Przykłady na jajcarstwo twórców:

- Rysunek przedstawiający profesję alchemika, na jego półce są książki o tytułach w stylu "The Electron Microscope", "A Quick Guide to Quantum Physics", "Do-it-Yourself Nuclear Fission", "Organic Polymer Chemistry", "How to Blow Up...", WFRP I Ed., str 94.
- Prawnik trzyma książkę zatytuowaną "101 Easy Ways to Pervert Justice", WFRP I Ed., str 101.
- Czarodziej studiuje księgę, ale na pulpicie znajdują się takie tomy: "1001 Spells", "Book of Base Metal", "Arcane Magic, Vol III", "Total Mayhem and Destruction", na jednym z pergaminów można odczytać "Once upon a time, there were three bears...", WFRP I Ed., str. 185.

Takich kwiatków jest znacznie więcej, znajdziemy je nawet w dodatkach (prawie wszystkich). Wiele z tego jest generalnie niemożliwe do odczytania, na szczęście Graeme Davis zdradził dużo w artykule The Secrets of the Warhammer Artists, opublikowanym w Warpstone (oraz w kompilacji Corrupting Influence Volume I). Tak więc, jeśli razem ze swoim (m)Istrzem podszkolicie się trochę, nabierzecie wiedzy i ogłady, to z chęcią się tutaj z wami podyskutuje. Póki co jesteś po prostu ignorantem.

I żeby było w temacie: krasnolud może zostać zabójcą trolli z bardzo błahego powodu. Nie musi to być ucieczka z pola walki, niekompetencja powodująca śmierć innych i tego typu pierdoły. Jeśli osobnik stwierdzi, że splamił swój honor (lub zrobił to ktoś inny, ale nie może załatwić tego w normalny sposób), to weźmie topór i złoży przysięgi, niezależnie od prawdziwej wagi swojego przewinienia. Odrzucenie przez krasnoludzką kobietę może być dobrym przykładem, polityczne wmanewrowanie krasnoluda w taką sytuację również - syn króla stawia krasnala w trudnej sytuacji, krasnal nie może po prostu obciąć mu łba, bo to syn króla (analogicznie do niewygodnych samurajów zmuszanych do rytualnego samobójstwa przez swoich daimyo i wysoko postawionych dworzan). Wina nie musi być obiektywna, wystarczy że krasnolud ją czuje.
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

wt kwie 09, 2013 6:49 am

Nie pojales intencji i głebokiego sensu słów Mistrze Chudego, ale jak mrówka może pojąć ogrom wszeświata gdy jej świat ogranicza się tylko do mrowiska i plastra miodu? Ważne, że okazales szacunek Mistrzowi Chudemu piszac jego miano z duzych liter, ślę Ci pokłony z podniesionym członem!
Słowa Mistrze Chudego nie krytykowały naszego ukochanego Warhammera tylko sposob myslenia po trzykroc przekletego feniksa, służalczo przywiazanego do zasad a w swym zapamietaniu nie dostrzegajacego, ze nawet tworcy warhammera nie trzymali sie wlasnych reguł.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

powod do zostania Zabojcą Trolli

wt kwie 09, 2013 1:12 pm

Nie tylko widać, że nie masz pojęcia o Warhamerze ale też o tym, że nie masz pojęcia, o mrówkach. Plastry miodu robią pszczoły :P

A z tematów Warhamerowych, we wszystkich przykładach które podał twój mistrz chudy, który dla nikogo poza tobą nie jest żadnym autorytetem, nie ma łamania zasad. Jest kilka przykładów komiczności, która zawsze była wpisana w uniwersum WFRP, wystarczy poczytać podręcznik do armii orków i goblinów, żeby zrozumieć, że twórcy mają duże poczucie humoru. Dalej w tych przykładach jest też kilka normalnych zdarzeń z sesji, typu wioskowy głupiec żujący spaczeń, wcale by mnie na sesji nie zdziwił, bo niby skąd głupek z Koziej Wólki, ma wiedzieć, że to zielone coś dające mu mega wizje to spaczeń? Wystarczy poczytać kilka książek z cyklu Zabójcy Trolli, żeby zobaczyć, że takie zdarzenia nie są rzadkością w świecie.
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

wt kwie 09, 2013 2:19 pm

A tak ze trzy pytania:

1. Mistrz Chudy jest jednym z twórców ideii Warhammera? Albo przynajmniej Wrocznia z ... (w miejsce kropek wstawić Warhammerowskie Delfy). Bo ja go nie kojarze a Waść go chyba czci.

2. Jak to było z tym Malalem. Bo ktoś tam wyżej napisał że GW straciło prawa. Można przybliżyć?

3. Wioskowy głupek żujacy spaczeń, może być odpowiednikiem gimnazjalisty palacego zielsko. Czyli dzięki nim może się "rozpocząć wielka przygoda"?
 
Awatar użytkownika
styrbjorn1983
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:06 pm

powod do zostania Zabojcą Trolli

wt kwie 09, 2013 2:20 pm

jestes taki madry feniks i sie znasz na pszczolach, ale gafe zrobilem. Ale ale, musialem przez ciebie edytowac posta, pajentaj feniks, Mistrz Chudy pisze sie z duzych liter, no juz, szybciutko zmieniaj.
Ostatnio zmieniony wt kwie 09, 2013 2:28 pm przez styrbjorn1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości