Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Pożeracz kości

śr wrz 15, 2010 5:11 pm

Pożeracz kości
Pożeracz kości to dziwne stworzenie, znane także pod nazwą pożeracz skał. Większą część życia spędza w kamieniołomach, wapiennych jaskiniach, lub tam, gdzie znajdzie duże ilości wapnia. Z dalszej odległości przypomina dużego, nieproporcjonalnie zbudowanego, białego bernardyna. Bliższy kontakt pozwala dostrzec, że pożeracz kości posiada znacznie masywniejszą budowę niż pies, krótsze łapy a także gładką, białoszarą skorupę, łuski i dziwny, przypominający czaszkę drapieżnika pysk. Z pyska zaś cieknie biały kwas, który służy mu do przetapiania skał.

Metabolizm pożeraczy kości jest oparty na wapniu. Potrzebny jest on im praktycznie do każdej czynności - od dzielenia się komórek, do wydzielania kwasu, który pozwala im trawić skały. Ważną informacją jest fakt, że podczas topienia skały wapiennej wydzielają się duże ilości dwutlenku węgla, co może spowodować uduszenie istot, próbujących dostać się do legowiska pożeracza.

Jaki jest rozmiar pożeracza skał? Przeciętny osobnik dożywa około 150 lat i pod koniec życia osiąga około 2,2 metra w kłębie (tworzy on odpowiednio duże tunele za sobą). Osobniki, które można spotkać poza kopalniami, są zwykle rozmiaru około 100 centymetrów w kłębie i około 160 długości.

Czemu pożeracze kości opuszczają swoje tereny? Pożeracz skał, który osiągnie wiek 10 lat potrzebuje partnerki. Jako że pożeracze skał to zwierzęta o silnym instynkcie terytorialnym, nie jest w stanie jej znaleźć w bliskiej okolicy. Pożeracze kości często odbywają więc długie wędrówki, w czasie których muszą dostarczać organizmowi wapnia - jeśli okolica jest bogata w skały wapienne, może z nich korzystać, jeśli jednak nie - pożerają wtedy zwierzęta i ludzi, lub też ich zwłoki. Prosty lud nie widzi pożeraczy skał w czasie długich lat życia w podziemiach, ale tylko, gdy wychodzą szukać partnera i stwarzają zagrożenie dla ludzi.

W jaki sposób pożeracz skał pożera skały? Wykorzystuje on do tego celu swój kwas, którym równomiernie pokrywa skałę, którą drąży. Uderzenia przednich, dobrze rozwiniętych łap, pozwalają rozbijać zmiękczoną już skałę. Taka skała nadaje się do spożycia przez pożeracza i wykorzystania w metabolizmie.

[table][tr][td]Rozmiar/typ[/td][td]Średnia magiczna bestia[/td][/tr][tr][td]KW[/td][td]7k10+14 (52)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa[/td][td]+3[/td][/tr][tr][td]Szybkość[/td][td]9 metrów, rycie 6 metrów[/td][/tr][tr][td]Klasa pancerza[/td][td]20 - 10 - 1 (zręczność) + 11 (naturalny)[/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie[/td][td]+7/+15[/td][/tr][tr][td]Atak[/td][td]Ugryzienie +15 (1k8+6+1k6 kwas)[/td][/tr][tr][td]Pełny atak[/td][td]Ugryzienie +15 (1k8+6+1k6 kwas) i dwa uderzenia +13 (1k6+3)[/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/zasięg[/td][td]1,5m/1,5m[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki[/td][td]Pożarcie kości, plunięcie kwasem (3k6), przebijanie się przez skały[/td][/tr][tr][td]Specjalne zdolności[/td][td]Redukcja obrażeń 10/adamant i obuchowe, odporność na kwas 10, odporność na ogień 10[/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne[/td][td]Wytrw. +7, Ref. +4, Wola +2[/td][/tr][tr][td]Cechy[/td][td]S 22, Zr 8, Bd 14, Rzt 10, Int 4, Cha 10[/td][/tr][tr][td]Umiejętności[/td][td]Nasłuchiwanie +9[/td][/tr][tr][td]Atuty[/td][td]Ulepszona walka w zwarciu, wielokrotny atak[/td][/tr][tr][td]Środowisko[/td][td]Wapienne jaskinie i skały[/td][/tr][tr][td]Organizacja[/td][td]Pojedynczo, para, lub rodzina (2 dorosłe osobniki + k3 młodych)[/td][/tr][tr][td]Skala wyzwania[/td][td]7[/td][/tr][tr][td]Skarb[/td][td]tylko klejnoty[/td][/tr][tr][td]Charakter[/td][td]zawsze neutralny[/td][/tr][tr][td]Rozwój[/td][td]7-12 KW (średni), 13-18 KW (duży)[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu[/td][td]+4 (tylko BN)[/td][/tr][/table]
Pożarcie kości (zw): pożeracz kości potrzebuje kości, lub innego źródła wapnia, w olbrzymich ilościach. W akcji standardowej może pożreć do 0,2 metra sześciennego związków wapna, nawet zanieczyszczonych. Trzymanym przedmiotom i stworzeniom z kości przysługuje rzut obronny na wytrwałość przeciw rozpuszczeniu o ST 15 (oparte na budowie). W przypadku istot stworzonych ze związków wapnia, otrzymują one k6 obrażeń od kwasu na KW pożeracza, a także podlegają utracie 1k4 punktów siły i zręczności. Ta moc nie działa na istoty, których szkielet znajduje się wewnątrz ciała.
Plunięcie kwasem (zw): pożeracz kości może w akcji standardowej plunąć kwasem na odległość do 9 metrów, zadając k6 obrażeń na każde 2 KW pożeracza. Jest to atak dotykowy na odległość, wykonywany z premią równą bazowemu atakowi. Pożeracz kości może używać tego ataku raz na k4 rund.
Przebijanie się przez skały (zw): pożeracz kości za pomocą swojego kwasu może przebić się przez pięć centymetrów skały wapiennej, lub dwa centymetry innej, w ciągu minuty, zostawiając za sobą okrągły otwór o średnicy 90 cm (lub większej w przypadku starszych osobników).
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2010 6:52 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Pożeracz kości

śr wrz 15, 2010 5:21 pm

Ginden pisze:
Pożarcie kości (zw): pożeracz kości potrzebuje kości, lub innego źródła wapnia, w olbrzymich ilościach. W akcji standardowej może pożreć do 0,2 metra sześciennego związków wapna, nawet zanieczyszczonych. Trzymanym przedmiotom i stworzeniom z kości przysługuje rzut obronny na wytrwałość przeciw rozpuszczeniu o ST 15 (oparte na budowie).


A jakie konsekwencje niepowodzenia rzutu obronnego?

Myślę, że jak na taką redukcję oraz premie do ataku (ale już nie obrażenia), to SW 5 może być odrobinę za niskie. Niemniej koncept ciekawy, choć będący "inną wersją Rdzewiacza" w praktyce.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pożeracz kości

śr wrz 15, 2010 5:49 pm

Pożarcie kości potrzebuje bardziej konkretnych efektów (1k6 obrażeń Siły i Budowy dla istot?)oraz określenia, czy istoty z wapiennym szkieletem podpadają (głosuję, żeby nie - na tym poziomie Regeneracja nie jest bardzo dostępna).

Faktycznie niektóre numery trochę wysokie. Proponuję co następuje:
+1 KW, +2 SW, plunięcie kwasem na życzenie, może ryć przez skałę wapienną z połową prędkości zostawiając tunel.

No i przydałaby by się jakaś rozpiska dla młodych, nawet jeśli będą słabe.

Tak poza tym, nieźle.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Pożeracz kości

śr wrz 15, 2010 9:37 pm

może ryć przez skałę wapienną z połową prędkości zostawiając tunel.

Jak wyobrażasz sobie przebicie 3 metrów skały wapiennej na rundę? :O
No i przydałaby by się jakaś rozpiska dla młodych, nawet jeśli będą słabe.

Zbytnio sensu nie widzę - młode wilki, czy abolethy nie mają takiej.
1k6 obrażeń Siły i Budowy dla istot?

Większość istot z wapnia jest raczej nieumarła. Albo jest konstruktem.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

Pożeracz kości

czw wrz 16, 2010 11:56 am

Na samym wstępie - bardzo proszę, ogranicz ilość pożeraczy na zdanie - to słowo pojawia się w tekście stanowczo za często. "Stwór", "stworzenie", "bestia", "istota" będą myślę akceptowalnymi synonimami.

Czepialstwo logiczne (nie zwracajcie wielkiej uwagi)
Pomijam nieprawdopodobieństwo całego tego metabolizmu opartego na wapniu (z ciekawości - jaki kolor krwi będzie to to miało?), jak również fakt, że kilkaset takich stworów w ciągu kilku dekad zjadłoby znaczną część skał wapiennych całego świata, to w końcu DDki. Zastanawia mnie tylko skąd on bierze inne pierwiastki? Nasz metabolizm, przez analogię, oparty byłby na węglu, ale mimo to potrzebujemy sporych ilości siarki, tlenu, azotu, sodu, potasu, wapnia, miedzi etc. - a w skałach wapiennych to znaleźć może ewentualnie kilka innych. Zróżnicowanie diety by mu się przydało.

Czepialstwo użytkowe
Jeśli chodzi o sam tekst - nie widziałbym w nim szczególnie interesującego przeciwnika dla typowych BG. Ot, taki trochę zmutowany przetrawiacz ryjący w skałach.
Co by z tym zrobić? Dać mu jakieś zdolności, których inne potwory nie mają, bo średnio ciekawy opis jego niszy ekologicznej nie nadrobi tego, że przeciwnikiem jest nudnym (zwłaszcza, że jeżeli MG wstawia do sesji taką typowa maszynkę do miesa jak to, to raczej nie po to żeby gracze śledzili jej pochodzenie).
Jakie? Choćby to leże wypełnione CO2 (który jemu jak rozumiem nie przeszkadza, z niejasnych przyczyn), w którym można się udusić. Możnaby z tego zrobić wariant pluniecia kwasem, po nieudanym rzucie na wytrwałosć utrata przytomności, dostępne tylko wśród skał wapiennych. Naciagane, ale może uda Ci sie coś z tego wykroić.
Chwilowo nie mam innych pomysłów co by ze stworem zrobić, żeby go ulepszyć. Ale będę dawał znaki.
Ostatnio zmieniony czw wrz 16, 2010 11:57 am przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pożeracz kości

czw wrz 16, 2010 1:45 pm

Ginden pisze:
Jak wyobrażasz sobie przebicie 3 metrów skały wapiennej na rundę? :O
Normalnie, masywne szczęki pazury i kwas. Zwłaszcza jeśli bestia dostanie jeszcze podtyp ziemia, co ma sens - jak zauważył von Trupka, normalne istoty mają zwykle bardziej zróżnicowaną dietę więc temu Pożeraczowi bliżej do żywiołaka - takie Thoqqua mają rycie 6m i zostawiają tunele.
A przydałoby się to po to, żeby urozmaicić walkę (środowisko zmieniane przez potwora na bieżąco) i żeby potwór był ciekawszy z fabularnego punktu widzenia - łatwo sobie wyobrazić powody, dla których pojawienie się istot ryjących ogromne ilości tuneli w krótkim czasie jest ważnym wydarzeniem i co za tym idzie tworzyć questy z tym związane.
Ginden pisze:
Zbytnio sensu nie widzę - młode wilki, czy abolethy nie mają takiej.
Wilki i abolethy nie mają "+k3 młodych" w rubryce występowanie.
Ginden pisze:
Większość istot z wapnia jest raczej nieumarła. Albo jest konstruktem.
*facepalm*Dlaczego ja ciągle myślałem o wapiennych żywiołakach ziemi...?

Co do tego CO2, proponuję niewielką chmurę średniego stężenia powodującą mdłości na 1 rundę przy nieudanym RO Wytrwałość (ponawiany co runda), a w przypadku gdy monstrum przebywa przez dłuższy czas w małych zamkniętych przestrzeniach - leże wypełnia chmura o takim stężeniu że w ogóle nie można oddychać. Jedno i drugie można rzecz jasna zanegować wstrzymując oddech a pożeracze i istoty pochodzące ze sfer ognia i dymu są odporne.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości