Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Problem z Radą Rządzącą

czw sty 29, 2009 4:02 pm

Z pytaniem tym kieruje się do tych co przeczytali coś więcej niż Salvatora i to co napisano o Drowach w przewodniku po ZK.

Jakiś czas temu stworzyłem sobie postać drowa z miasta w Podmroku nieopisanego w podręczniku. Historia była ciekawa a postać (był pierwszym synem matki opiekunki) miała raczej grasować zdala od domu, więc mistrz gry zgodził się na elementy historii postaci, lecz teraz po paru latach gry wątki życia postaci sprawiaja, że ma powrócić do domu. Dotąd miasto istniało tylko w zarysie. MG poprosił dokładny opis miasta.
Pojawił się problem gdy rozpisywałem miejsca w radzie miasta. Jak każdym miastem Drowów rządzonym przez matriarchat tu też jest rada matron. Tylko że ich władza nie wychodzi od tego że rządzą najsilniejszymi domami tylko dysponują władzą nad najważniejszymi miejscami w mieście.
I tak w 8 miejscowej radzie zasiada siedem matron, które władają (lub rządą tymi którzy władają):
1. Światynią Lolth i Szkołą Kapłanek
2. Świątynią Sevetarma i Szkołą Kapłana (sąsiaduje z Światynią Lolth i Szkołą Wojoników)
3. Szkołą Wojoników
4. Szkołą Zabójców i Szpiegów
5. Szkołą Magii Tajemnej
6. Wielką Kuźnią
7. (tego nie wiem kim obsadzić)

Ostatnie miejsce 8 należy do tzw. Starego Sędziego. Arcykapłana kultu Sevetarma (służącego matce opiekunce z miejsca 2, ale zobowiazanego lojalnością wobec wszystkich kapłanek) pełniącego w przypadku sporu nie możliwego do rozwiązania roli głosu roztrzygającego. W pozostałych przypadkach tylko siedzi i słucha.
Wytłumacze jeszcze czym jest Wielka Kuźnia. To jaskinia obłożona specjalnymi zaklęciami gdzie wytwarza się największy skarb tego miasta. Na przedmiatach umieszcza się specjalną rune wśród znaków tajemnych, która pozwala przedmiotom nie ulegąć niszczącym siłom powierzchni. Jaskinia jest obłożona taką liczbą zabezpieczeń, że nie ma się tam jak dostać inaczej niż przez specjalny portal. Skarb jednym z powodów tego, że miasto istnieje w ukryciu.

Ze względu na położenie miasto nie może pozwalać sobie na otwarte wojny Domów Członków Rady, wiec rządzący ograniczają się do wspierania walk miedzy niższymi domami, które walczą ze sobą o wpływy rządzącej 7 oferując różne przymioty takie jak kontakty w innych miastach, materiały sprowadzane z poza miasta, lub wytwarzane w nim, werbowaniem miejscowych najemników, łapaniem i handlem niewolnikami. Może to wam bardziej przypominać wojne gildii kupieckich niż klasyczna wojne miedzy domami Drowów. Bo oznaką wpływowości jest szacunek jednego z domów rządzących (ważne też którego).

Mam nadzieje że to wam wystarczy gdyż pełny opis miasta zająłby pewnie kilka stron. Czekam na wasze rady.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

czw sty 29, 2009 4:10 pm

Moim zdaniem na wolne miejsce można wrzucić Matkę Opiekunkę najstarszego/najpotężniejszego Domu, najstarszą kapłankę Lolth, czy Arcymaga miasta. A miasto ciekawe, muszę przyznać, że chętnie bym poznał jego dokładniejszy opis.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

czw sty 29, 2009 11:54 pm

Dzięki za radę. Ale niestety nie mogę z niej skorzystać. Powinienem jeszcze o jednym wspomnieć. W mieście jest taka niepisana zasada. Żaden z domów rządzących nie stara się zdobyć dwóch krzeseł w radzie. Kapłan Sevetarma jest wyjąkiem, gdyż obejmuje go przysięga wierności wobec wszystkich kapłanek w mieście. Kiedyś próby objęcia większej liczby krzeseł doprowadziły do śmierci bardzo wyniszczającej wojny między w wyniku której miasto prawie upadło.
To Rada Matron, więc Arcymag odpada. Najstarsza kapłanka już jest. Jej córka włada główną świątynią Lolth więc odpada.
Dorzuce więc jeszcze jedną listę:

Pierwsza klinga - jeden z domów kupieckich

Mistrzowie akademii - dom rady 3 najwyżsi: brat i 2 synowie matrony; 3 drowy z plebsu, 2 fechtmistrzów domów rady 5 (siostrzeniec matki opiekunki) i 1 (wnuk matki opiekunki)

Najlepszy Mag Miasta - nałożnica-branka mistrza kuźni (złapana podczas napadu na patrol koło Menzoberrenzan).

Mistrzowie Szkoły Magii - Arcymag: syn matki opiekunki dom z rady 5. miasta, Drugi mistrz: syn Arcykapłanki Lolth; Trzeci mistrz syn 4 dom rady, kolejni trzej mistrzowie są z plebsu i kolejni dwaj z domów kupieckich

Szkoła Zabójców i Szpiegów - Mistrz Zdrady (Najwyższy rangą zabójca i wszechmistrz szkoły): pierwszy syn 3 domu w radzie; Mroczne ostrze (Mistrz walki) trzeci syn matki opiekunki z 2 domu w radzie, Pająk (Mistrz trucicielstwa) trzeci syn matki opiekunki z 3 domu w radzie, Dopellganger (Mistrz przebrania i charakteryzacji) , Mroczny Wędrowiec (Mistrz skradania i ukrycia), Sukkub (Mistrz zbierania informacji, uwodzenia i tortur), Klucznik (Mistrz włamań), Władca Kukiełek(Mistrz Manipulacji) i Niezłomny (pozostali mistrzowie pochodzą z plebsu). Poza nimi nikt nie zna danych uczniów i absolwentów (nie licząc tych którym służą). Oni też są najlepsi.

Świątynie (z szkołami przyświątynnymi wspólnie) wyglądają jak w innych miastach Drowów.

Nadal czekam na pomoc w tym czym może zajmowac się siódmy dom w radzie rządzącej.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pt sty 30, 2009 12:48 am

Mistrz Zdrady zdaje się pasować do charakteru miasta i modus operandi drowów.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt sty 30, 2009 12:19 pm

Patrząc na opis miasta oraz funkcyjny charakter rządzącej Rady wydaje mi się, że w ostatnim miejscu najbardziej pasowałby jakiś przedstawiciel/przedstawicielka handlu czy to wewnętrznego czy zewnętrznego. Może to być głowa największej gildii lub po prostu bardzo wpływowy kupiec. Zdaje się to być tym bardziej uzasadnione, że do władz wrzuciłeś już kogoś z "Wielkiej Kuźni", która pełni rodzaj swego rodzaju przemysłu. Ktoś taki mógłby jednocześnie, przynajmniej formalnie, odpowiadać za niwelowanie handlowych sporów między poszczególnymi domami oraz koordynować swego rodzaju "politykę ekonomiczną" miasta.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pt sty 30, 2009 1:39 pm

Ja bym dała albo wspomnianego wyżej kupca, albo czarodziejkę (nie może być arcymag to może być arcymagini, zupełnie niezwiązana z żadnym Domem)
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

sob sty 31, 2009 1:55 am

Miejsce w radzie zapewnia władza nad kluczowymi miejscami miasta. To daje też potęge. Domy rządzące mają dostęp do równych części głównego garnizonu miasta, które wspomagają wojska samego domu. Jeśli dom straci władzę nad miejscem (np. arcykapłanka szkoły zostanie zastąpiona przez konkurentke z innego domu) dom zostaje zdegradowany do poziomu domu kupieckiego. Zależność domów kupieckich od rady polega na tym że tylko władca danej lokalizacji może pozwolić na skorzystanie niej.

Jako że 3/4 sił miasta jest we władaniu domów rządzących to kupiectwo, rzemioasło i znajomości poza miastem są wyznacznikiem atrakcyjności domu niższego. Jak mówiłem miasto jest ukryte. Nie tylko przed wrogami Drowów ale i innymi Drowimi miastami. Oprócz promieniowania Faerlezz, które uniemożliwia teleportacje miasto chronią bardzo potężne zaklęcia. Są to: osłona antywróżebna, przeciw wykryciu magii, kompleks zaklęć wzmacniających ściany jaskiń oraz najważniejsze zaklęcie ochronne (oparte na mieszaninie wysokiej magii, magii prawdziwych imion oraz boskiej łasce samej Lolth), które sprawia, że każdy przybysz przywołany do miasta nie może o nim wspomnieć.

Każdy kupiec z poza miasta nie-drow jest potajemnie obkładany zabójczą klątwą nim przybędzie do miasta, zaś gdy z niego odchodzi z zapłatą informuje się go co się stanie jeśli wyjawi istnienie miasta. Kupcy-miejscowi, którzy opuszczają miasta w karawanach, zakładają specjalne amulety, które usunąć można tylko w mieście (działanie podobne do klątwy). Gdy z miasta wyrusza jakaś grupa (zazwyczaj grupa łupieżca lub karawana miejscowych) przed wyruszeniem ustalają z jakiego miasta "przybywają" (najczęściej podają się na Ched Nasad, które jest niedaleko lub Menzoberrenzan jeśli podróżują do tego pierwszego). Położenie miasta w środkowym Podmroku sprawia że jeszcze żadnemu renegatowi czy niewolnikowi nie udalo się z tamtą uciec i móc opowiedzieć o miastu.

Rzuce też nieco światła na sprawę Wielkiej Kuźni. W Wielkiej Kuźni pracują niezliczone rzesze niewolników należących do różnych domów. Ci którzy chcą by ich niewolnicy i rzemieślinicy mogli tam pracować muszą wystarać się o pozwolenie u matki opiekunki. Ta daje pozwolenie na przekroczenie jedynej drogi do kuźni(która jest w innej jaskini). Gdy zbudowano kuźnie, ściany obłożono specjalnymi Dweomerami, które zasysają Faerlezz i moc źródeł geomancyjnych ku ścianom, lecz nadal pozwalają zaczerpnąć tej mocy by zakląć ją w przedmiotach. Faerlezz (wraz innymi zabezpieczeniami) tworzy jednoczesnie barierę uniemożliwiająca ucieczke w dowolny spośob z jaskini Kuźni(teleportacja, przeniknięcie przez kamień, bramy, eterycznosć). Jedyną drogą z tamtąd jest portal zbudowyny w tym samy czasie co bariera. Otworzyć go może tylko ktoś, kto zna słowo klucz. On też decyduje czy ktoś wyjdzie z drugiej strony portalu cały czy nie (zabezpieczenie by nikt nie próbował przejść bez pozwolenia lub uciekł). Władza nad tym miejscem może zostać zmieniona gdy osoba znająca słowo klucz poda je komuś z innego domu i zostanie zabita. Poza kuźnią są też są manufaktury w mieście. Lecz przedmioty tam wytwarzane mają te same wady co wykonywane w innych miastach Podmroku. Dowodem nie przenikalności ścian jaskini kuźni są wystające jako adamtytowe rzeźby, liczne ciała niewolników oraz mających zbyt duże ego śmiałków, którzy próbowali ominąć władzę 6 domu w radzie.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pn lut 02, 2009 9:03 am

Może nieco nie na temat, ale faerzress. Od faer(magia) i zress(moc, potęga).

A co do samej Rady- w Podmroku jest zasugerowane, że ta nie musi mieć 8 członków. W opisie Gaulidruth(na 100% przeinaczyłem) stoi jak wół, że tamtejsza Rada składa się z 21 osób, więc sądzę, że nikomu nie zaszkodzi nieco mniejsza w twoim mieście :wink:

Edit:
Zireael(czy Jaskółko, jak wolisz :wink: ), jeśli mamy być dokładni to Ched Nasad miało 12 osób w Radzie :wink:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 6:51 am przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

pn lut 02, 2009 4:49 pm

Ja wiem że Rada nie musi mieć 8 ale skoro Khemlish tak wymyślił to niech zostanie...
A Guallidurth nie ma tu nic do rzeczy jako że liczba miejsc w radzie zależy od wielkości miasta. Ched Nasad np. ma miejsc 12.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt lut 03, 2009 9:42 am

Jeśli przyjrzycie się miastu występuje tu czesto liczba 8. W Radzie służącej Lolth i rządzącej miastem w jej imieniu jest 8 członków choć domów rządzących jest 7. W szkołach jest Arcymistrz a pod nim 8 mistrzów. Choć o tym nie napisałem portal do kuźni otwiera 8 słów kluczowych.
Jest to powiązane z religią. Symbolizuje to 8 nóg pająka. Symbolu Lolth.

Więc żeby dalej nie zagłębiać się w temat ilości miejść przypominam główny problem. Jaką strategiczną budowlą w mieście powinien rządzić siódmy, ostatni dom Rady? Musi być niebędny do istnienia miasta i dający powód do tego by pomniejsze domy chciały zabiegać o jego przychylność.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt lut 03, 2009 10:38 am

Skoro pomysł z gildią handlową czy osobą odpowiadającą za handel niezbyt pasuje Ci do wizji miasta to może sięgnąć po jeden ze sprawdzonych, kanonicznych pomysłów i dodać tutaj szkołę mnichów? Taka instytucja istnieje w, opisanym w "Podmroku", Undrek`thoz pod nazwą Czarnej Pięści i całkiem nieźle wpasowuje się w klimat metropolii mrocznych elfów. Przy okazji jest to całkiem ciekawa alternatywa i dodatek do standardowych szkół jakie występują wśród mrocznych elfów.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

śr lut 04, 2009 11:18 am

Radnon. Dzięki za pomoc jak dotąd jesteś najbardziej pomocny choć ten pomysł też niestety nie zadziała, gdyż szkoła mnichów już jest. Szkoła zabójców jest jednoczesnie taką szkołą. Jak w inny sposób sensowny spośób możnaby nauczyć przedstawicieli najbardziej zdradliwej i zakłamanej rasy śmiertelnej krain by nigdy nie zdradzili nawet swym matkom opiekunkom kim są inni absolwenci szkoły zabojców i szpiegów.

Kierunek kupiecki był dobrym pomysłem, ale nie miałoby sensu stworzenie jakim podobnej do wielkiej kuźni na bazar. Pomyslałem więc o miejscu, które zajmowało by się pilnowaniem ścieżek wokół miasta przy użuciu magii oraz obserwacje innych miejsc w podmroku. Jak wspominałem Miasto otaczają potężne bariery przed wróżeniem i obserwacją z zewnątrz. bronią przed pentracją z zewnątrz ale to miecz obusieczny.
Taki dom, który miałby na tyle zdolnego maga by posługiwać się odpowiednim sprzętem lustrowałby korytarze wokół miasta w poszukiwaniu siedlisk potworów i wytyczać bezpieczne szlaki. Mogliby też lustrować inne miasta w by zdobywać informacje o aktualnej sytuacji politycznej i gospodarczej. Nie wiem tylko jaki system kontroli nad miejscem. Kolejna "tylko jedna osoba, która zna słowo klucz" to byłaby oznaka że poszedłbym na łatwiznę. To zawsze potega wyznacza władce czegoś w podmroku. Siła domów drowów w innych miastach wyznacza ich pozycje. Tu mamy siłę (w tym wypadku = wartość) jednostki.

Nadal czekam na inne możliwości.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

śr lut 04, 2009 11:49 am

Więc może rolę szpiegów pełniliby psioni, zrzeszeni w kolegium? Coś w stylu szkoły magii i w Radzie zasiadałaby zwierzchniczka/ zwierzchnik tej instytucji? Bo szczerze mówiąc mam wrażenie, że zaczynają się kończyć profesje :razz:
 
Awatar użytkownika
Aiwass
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 02, 2007 2:40 pm

śr lut 04, 2009 4:32 pm

- zarządca dowolnej dużej organizacji militarnej podlegającej miastu
- zarządca infrastruktury
- naczelny administratywista
- minister edukacji
- reprezentant miasta na zewnątrz, przewodniczący dyplomacji
- ambasador innego miasta
- wielki biznesmen
- przewodniczący związków zawodowych dowolnego zawodu (kupcy, prawnicy, rzemieślnicy)
- przedstawiciel artystów i sztukmistrzów
- dowódca nielicznych oddziałów specjalnych
- mistrz cechowy
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

czw lut 05, 2009 4:57 pm

- zarządca infrastruktury
- naczelny administratywista
- minister edukacji
- ambasador innego miasta
- wielki biznesmen
- przewodniczący związków zawodowych dowolnego zawodu (kupcy, prawnicy, rzemieślnicy)
- przedstawiciel artystów i sztukmistrzów
- dowódca nielicznych oddziałów specjalnych
- mistrz cechowy


Wybacz czy to jest żart czy też nie czytałeś wcześniejszych postów? A może nie wiesz co to Drowy i jak wygląda ich matrialchane społeczeństwo? :?
Poza tym powtarzam w kółko. Chodzi Kluczową budowle, której posiadnie daje władzę. Bo masz coś czego nie mają inni a bardzo prawdopodbne że będą tego potrzebować. Dom 1 szkoli kapłanki, Dom 2 kapłanów, 3 wojowników, 4 szpiegów i zabójców, 5 magów, 6 daję potęzny oręż i gwarantuje, że żaden niewolnik o wybitnych zdolnościach nie ucieknie. Pozostaje dom 7, który ma coś czego nie mają inni a tego na 65% potrzebują.

Vindreal. Pomysł z szkołą psionków jest niezły tylko sam za bardzo sie w jej zasadach nie oriętuje, ale pomysł ciekawy. Dwie szkoły szkolące szpiegów walczące o wpływy w mieście. Tylko, czy psionicy to nie ateiści? Bo miasto jest zdeczka Dewotyczne.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

czw lut 05, 2009 5:05 pm

Khemlish Val'Drach pisze:

Vindreal. Pomysł z szkołą psionków jest niezły tylko sam za bardzo sie w jej zasadach nie oriętuje, ale pomysł ciekawy. Dwie szkoły szkolące szpiegów walczące o wpływy w mieście. Tylko, czy psionicy to nie ateiści? Bo miasto jest zdeczka Dewotyczne.


Rzadko kiedy miewam złe pomysły :razz:.
Jeśli nie grywasz psionem, nie musisz się martwić- wtedy jest to broszka MG :wink:. Poza tym psioni nie muszą być ateistami. To że naginają rzeczywistość swymi myślami nie znaczy, że nie mogą sądzić, iż to dar od Lolth. :spoko:
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw lut 05, 2009 6:28 pm

Vindreal pisze:
Poza tym psioni nie muszą być ateistami. To że naginają rzeczywistość swymi myślami nie znaczy, że nie mogą sądzić, iż to dar od Lolth.

Dokładnie, psionicy jak każda inna grupa mogą być mniej lub bardziej religijni, a w skrajnościach nawet fanatyczni. Poza tym wszyscy wiemy jak niepraktyczny jest ateizm w Zapomnianych Krainach :) .

Sam pomysł można też pociągnąć dalej, połączyć go z Twoją koncepcją "obserwatorów" i uznać, że ci psioni dysponują nie tylko zdolnościami przydatnymi w działaniach szpiegowskich, ale też magicznymi przedmiotami, które pozwalają widzieć miejsca niewrażliwe na magię wróżącą. Jeśli chcemy to jeszcze rozbudować to możemy sięgnąć po pomysł z Menzo i wspomnieć o zdobyciu przez nich pozycji w Czasie Niepokoju kiedy byli jedynymi osobami dysponującymi działającą mocą. W ten sposób dostajemy dość silną i potrzebną miastu grupę.
 
Awatar użytkownika
Aiwass
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 02, 2007 2:40 pm

pt lut 06, 2009 1:04 pm

@ Khemlish Val'Drach
Pozycje społeczne, które wymieniłem nie są zbędne choć pisałem to półserio. O drowach nieco czytałem.

Jeśli chodzi o psionów to zawsze można zrobić z nich ludzi do wynajęcia na usługach zarządzającej szychy, która za wysoką opłatą "użycza" psionów innym domom/świątyni. Coś na kształt psionicznej gildii najemników. Ten model z łatwością powoduje uzależnienie reszty społeczności miasta.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

pn lut 09, 2009 10:54 pm

Przeczytałem zasady psioniki i już mam rozwiązanie. Dzięki wszystkim za pomoc.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości