Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

pn wrz 12, 2005 1:21 pm

Używam Okien 98.
Rozumiem, że chodzi o ponowne otworzenie pliku w programie w celu wprowadzenia zmian?
Wiesza program.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn wrz 12, 2005 2:04 pm

No cóż... W takim razie Tyhagara miał rację. Skoro ME nie obsługuje programu, to i jego przodkowie podobnie. Ale i tak nie zmienię zdania, że ME jest gorszy od 98.
Ten błąd jest obok TAGu BR największą niedoróbką tego programu i zdaję sobie z tego sprawę. Może po opublikowaniu MKP v1.1 zajmę się tym i stworzę jakiś awaryjny zapis inną metodą.
W każdym bądź razie starych Windowsów jest coraz mniej, a te które są i tak wymienicie przy pierwszej lepszej okazji, więc nie ma co dramatyzować ;).
 
Awatar użytkownika
Eldred
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt cze 25, 2004 2:13 pm

pn wrz 12, 2005 3:17 pm

A ja mam Windows eXPerymental :D i żadnych błędów, działa jak mażenie, tylko gdyby liczył sam te współczynniki pomocnicze :)
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn wrz 12, 2005 5:02 pm

Eldred pisze:
A ja mam Windows eXPerymental :D i żadnych błędów, działa jak mażenie, tylko gdyby liczył sam te współczynniki pomocnicze :)

To też jest do zrobienia, ale nie chce tego robić po pateracku, a żeby zrobić przeliczanie prawidłowo będę potrzebował nowych zmiennych -> po to, żeby móc łatwiej wyświetlać wartości modyfikatorów. A nowe dane spowodują potrzebę zmodyfikowania HTMLa, a więc będzie on niekompatybilny (ze starą wersją). Aby to obejść trzeba zrobić w spornym miejscu dwa sposoby odczytu HTMLa itd. itp.

Jeśli chcesz, to z uwagi na Twoją aktywność na forum, zapraszam Cię do konsultacji dot. dalszego rozwoju programu i być może testowania nowych wersji MKP przed premierą. Napisz do mnie maila i się zgadamy.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pn wrz 12, 2005 7:07 pm

Niespełna 10 dni po premierze programu, publikujemy jego pierwsze uaktualnienie - MKP v1.1. Drobne poprawki i ulepszenia o których możecie przeczytać na stronie programu w dziale Wiadomości.

Aktualna wersja do pobrania na stronie głównej programu MKP
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

wt wrz 13, 2005 12:25 pm

Heretyk_74 pisze:
o też jest do zrobienia, ale nie chce tego robić po pateracku, a żeby zrobić przeliczanie prawidłowo będę potrzebował nowych zmiennych -> po to, żeby móc łatwiej wyświetlać wartości modyfikatorów.


Zagadnienie IMO nie do ugryzienia w Monie. Bo jak wiadomo, do wiedzy ogólnej liczą się też umiejętności dodatkowe. One nie dość, że nie są w KP zapisywane jako wartości, jak ma to miejsce w przypadku umiejętności głównych...
Ro jeszcze na dodatek katalog umiejętności dodatkowych jest otwarty, gracz może sobie tam wpisać jaką umiejętność zeche i nie ma mowy, aby przewidzieć wszystkie umiejętności, które będą dawały plusy do wiedzy ogólnej. Bo może sobie wymyslić botanikę, czy geologią, czy etnografię, czy antropologię... co mu będzie pasować.
Więc sądzę, że nie da się zrobić samoliczącej się wiedzy ogólnej.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

wt wrz 13, 2005 2:04 pm

Drachu pisze:
Więc sądzę, że nie da się zrobić samoliczącej się wiedzy ogólnej.

Ha! Ludzie latają w kosmos, wciąż rozwijają się nowe technologie, a Ty mówisz, że czegoś nie da się zrobić!
Myślałem nad zrobieniem tych obliczeń w oparciu o wsp. główne, a resztę uwzględniałoby się za pomocą modyfikatorów (dowolnych), ale dzięki Tobie mam już plan jak lepiej rozwiązać problem.
Możemy zrobić dodatkowe pola danych przy np.: umiejętnościach dodatkowcyh, w które będzie można wpisać dowolną liczbę ->czynnik brany pod uwagę przy przeliczaniu!
Czyli każda umiejętność składałaby się z:
- nazwy,
- opisu
- niezbędnych pól numerycznych.
Takie coś mogę zbudować.

Podobne pola numeryczne, będa we wszystkich miejscach programu. Jednak ze wzgl. na złożoność i dużą ingerencję w program (zapis, odczyt, przeliczanie) ten bajer pojawi się w wersji v2.0 dopiero.
 
Altanis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 02, 2005 12:52 pm

śr wrz 14, 2005 6:18 pm

Tak długo mnie nie było, że aż się uginam pod ciężarem zmian. Chciałem pochwalić bardzo program. Chwalebna inicjatywa, jeszcze bardziej chwalebne dotarcie do wersji działającej miło dla oka. Ogólnie: chwała autorom na wieki, zasłużyli na piwo :)

Poza tym garść uwag:

Skrót Ctrl+Insert jest używany tradycyjnie jako wymiennik Ctrl+v. To może być bardzo mylące dla ludzi na co dzień pracujących z edytorami tekstów.

Dobrze, że skróty wstawiające tagi html są wyłączone na odpowiednich polach. Niestety, można spokojnie wpisać tam np. w pole Imię: </table> i już część strony idzie sobie ... małe stronki robić. Warto by sprawdzać wartości tych pól pod kątem znaków "<", ">" i być może innych, mogących namieszać w dokumencie postaci.

Być może lepiej byłoby jako wersję roboczą pliku z danymi tworzyć dokument xml, zamiast html. Parsowanie jest prostsze (a parsery można sobie ściągnąć i wykorzystać), no i przede wszystkim xml jest dokładnie po to, żeby przechowywać dane. Program mógłby na życzenie tworzyć gotowego html'a tak, jak robi to teraz. Tym bardziej, że w chwili obecnej wszystko (np. style css) jest włożone w jeden plik html, co pewnie nie pomaga w parsowaniu treści ;)

Na koniec bardzo niewygodna kwestia, ale w trosce o dobro dzieła i jego twórców: nie będzie jakichś problemów z licencją? To chyba w Delphi zostało napisane (beat me if I'm wrong), Borland chyba na to nie udostępnia darmowej licencji, nawet w sensie "niekomercyjnym"?

Jeszcze raz powiem, że bardzo mi się pomysł jako całość podoba. Liczę na możliwość dalszego narzekania "co by tu jeszcze dorobić" jak rasowy męczący użytkownik :P

Pozdrawiam
 
Altanis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 02, 2005 12:52 pm

śr wrz 14, 2005 6:27 pm

I jeszcze jedna rzecz mi się rzuciła w oczy. Być może warto rozważyć umieszczenie jak największej części stałych elementów algorytmu wyliczania różnych cech postaci w zewnętrznym pliku konfiguracyjnym, wczytywanym na początku przez program. Np. te umiejętności dodatkowe, ile by ich nie było, zawsze można uszeregować z przypisanymi im "magicznymi liczbami" i jedyne co trzeba robić, to je wczytać i wciągnąć do obliczeń. Wartości użyszkodnik może sobie ustalić każdy sam.

Raz: nie trzeba za każdym razem wpisywać na nowo w okienka tych wartości, dwa: lista umiejętności jak ktoś zauważył, jest otwarta. W ten sposób jej aktualizacja to podmiana zawartości pliku. Taki przykładowy plik autorzy mogą nawet u siebie na stronie umieścić.

Dobra, na razie dość tych pomysłów, pora wracać do pracy ;)
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

śr wrz 14, 2005 8:33 pm

Altanis pisze:
Skrót Ctrl+Insert jest używany tradycyjnie jako wymiennik Ctrl+v. To może być bardzo mylące dla ludzi na co dzień pracujących z edytorami tekstów.

Zastanowimy się nad tym (ze względu na dużą ilość skrótów brakuje nam literek )

Altanis pisze:
Dobrze, że skróty wstawiające tagi html są wyłączone na odpowiednich polach. Niestety, można spokojnie wpisać tam np. w pole Imię: </table> i już część strony idzie sobie ... małe stronki robić. Warto by sprawdzać wartości tych pól pod kątem znaków "<", ">" i być może innych, mogących namieszać w dokumencie postaci.

Nie widzę sensu blokowania całego HTML jak jest to na forum. Dlatego, że użytkownik wypełnia kartę dla siebie, nie będzie więc w stawiał złośliwych kodów, JS, czy HTML, bo i po co? Z kolei jeśli użytkownik nie zna tagów HTML czy skryptów JS, to bardzo mała szansa, że w opisie swojego bohatera postanowi wstawić </table>

Altanis pisze:
Być może lepiej byłoby jako wersję roboczą pliku z danymi tworzyć dokument xml, zamiast html. Parsowanie jest prostsze (a parsery można sobie ściągnąć i wykorzystać), no i przede wszystkim xml jest dokładnie po to, żeby przechowywać dane. Program mógłby na życzenie tworzyć gotowego html'a tak, jak robi to teraz. Tym bardziej, że w chwili obecnej wszystko (np. style css) jest włożone w jeden plik html, co pewnie nie pomaga w parsowaniu treści ;)

Owszem, z pewnością można to rozwiązać inaczej, ale karta postaci HTML i program w Delphi, powstały z wykorzystaniem najnowszej wiedzy jaką posiedli autorzy, mówiąc wprost, ja nie potrafię zrobić tego lepiej, przynajmniej na razie. Ideałem byłoby dokonywanie edycji bezpośrednio na karcie postaci, ale nikt nie będzie do tego celu instalował Serwera, albo używał technologii Microsoftu, bo wiadomo, nie każdy (w tym ja) darzy sympatią Microsoft.

Altanis pisze:
Na koniec bardzo niewygodna kwestia, ale w trosce o dobro dzieła i jego twórców: nie będzie jakichś problemów z licencją? To chyba w Delphi zostało napisane (beat me if I'm wrong), Borland chyba na to nie udostępnia darmowej licencji, nawet w sensie "niekomercyjnym"?

Do tej pory nie przebrnęliśmy przez całą licencję Delphi, a nikt nie był na tyle kumaty, by powiedzieć, czy taki program jest legalny czy nie. W niedługim czasie sprawdzimy to dokładnie i jeśli okaże się naruszać licencje, to być może zostanie usunięty z sieci.

Co do wewnętrznego CSS, to celowe. Karta postaci jest jednym dokumentem HTML, może być wyświetlana bez grafiki i zachowuje czytelność, jeden plik łatwiej przenosić, kopiować, zamieścić na stornie, nie trzeba znać się na HTML, wystarczy wrzucić na serwer tylko jeden plik.

Reszta pytań to domena Heretyka, więc na nie, nie odpowiadam.
 
Altanis
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 02, 2005 12:52 pm

śr wrz 14, 2005 9:14 pm

Tyhagara pisze:
Nie widzę sensu blokowania całego HTML jak jest to na forum. Dlatego, że użytkownik wypełnia kartę dla siebie, nie będzie więc w stawiał złośliwych kodów, JS, czy HTML, bo i po co? Z kolei jeśli użytkownik nie zna tagów HTML czy skryptów JS, to bardzo mała szansa, że w opisie swojego bohatera postanowi wstawić </table>


Ok. Kwestia podejścia.

Tyhagara pisze:
Owszem, z pewnością można to rozwiązać inaczej, ale karta postaci HTML i program w Delphi, powstały z wykorzystaniem najnowszej wiedzy jaką posiedli autorzy, mówiąc wprost, ja nie potrafię zrobić tego lepiej, przynajmniej na razie. Ideałem byłoby dokonywanie edycji bezpośrednio na karcie postaci, ale nikt nie będzie do tego celu instalował Serwera, albo używał technologii Microsoftu, bo wiadomo, nie każdy (w tym ja) darzy sympatią Microsoft.


Ejże, dało radę dojść do miejsca obecnego, da radę i z tym. Btw, xml nie jest domeną Microsoftu (to jest rekomendacja W3C). A tak zupełnie btw to program i tak chodzi na Windowsie, si? :P

Nie czuj się atakowany jako autor. Swojego czasu zacząłem pisać podobne narzędzie ale po prostu zbrakło mi czasu na obsługę kolejnych "okienek". W związku z tym bardzo doceniam Waszą pracę i tylko próbuję nieśmiało podsunąć kilka rzeczy, o które się można potknąć przy takiej produkcji. Potraktuj to jako niechcianą poradę ;)

Pozdrawiam
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

śr wrz 14, 2005 11:01 pm

Altanis pisze:
Ejże, dało radę dojść do miejsca obecnego, da radę i z tym. Btw, xml nie jest domeną Microsoftu (to jest rekomendacja W3C). A tak zupełnie btw to program i tak chodzi na Windowsie, si? :P

Miałem na mysli coś innego, obsługiwane tylko przez IE, który daje duże możliwości offline. Co do samego XML, jak miało by to usprawnić program, kartę postaci? Jeśli masz jakiś pomysł, lub znalazł byś chwilę czasu na wytłumaczenie mi tego, to z chęcią posłucham, może na GG, lub PW, moje namiary znajdziesz bez trudu w profilu urzytkownika.

Altanis pisze:
Nie czuj się atakowany jako autor. Swojego czasu zacząłem pisać podobne narzędzie ale po prostu zbrakło mi czasu na obsługę kolejnych "okienek". W związku z tym bardzo doceniam Waszą pracę i tylko próbuję nieśmiało podsunąć kilka rzeczy, o które się można potknąć przy takiej produkcji. Potraktuj to jako niechcianą poradę ;)

Nie czuje się atakowany, jeśli masz jakieś dobre pomysły, to wal śmiało, interesują mnie te tematy jak i same technologie internetowe. Początkowo program miał być kartą postaci edytowalną na żywca, ale okazało się to niemożliwe, przy zachowaniu kompatybilności z różnymi przeglądarkami i jednocześnie prostej obsłudze.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pt wrz 16, 2005 9:46 pm

Doszły mnie słuchy, że jest propozycja zmiany mechanizmu zapis/odczyt kart z użyciem xml.
Nie bardzo potrafię sobie to wyobrazić. Czekam na jakiś konkretniejszy opis, z wypisaniem zalet i wad (obecnie widzę tylko wady - dwa pliki (html + xml), potężne zmiany w programie itp.)
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pt wrz 30, 2005 9:06 pm

Informuję, że MKP v1.2 już jest! Natomiast Galeria Portretów podobno ma być opublikowana wkrótce.

Potrzebny jest grafik, który nraysuje nowe, ładne przyciski dla programu MKP zamiast obecnych, dość słabych. W tej sprawie proszę o kontakt.
 
Awatar użytkownika
Nadiv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 236
Rejestracja: pt maja 02, 2003 9:28 am

ndz paź 02, 2005 7:16 pm

Program jest naprawdę ekstra, ale przydałoby się w nim także losowanie współczynników i obliczanie wsp.dodatkowych i akcji szermierczych. Bardzo pomogłoby to w tworzeniu BNów.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt paź 04, 2005 7:58 pm

Galeria portretów już jest :)
Na stronie głównej MonastyKP zamieściliśmy link do galerii portretów oraz plik do pobrania.
Znajdziecie tam aż 240 portretów :!:
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

wt paź 04, 2005 8:55 pm

No to żeście się postarali. Jeszcze raz wielkie brawa. Ja sam pożądnego portretu szukałem dobry tydzień, a tu proszę - jak na zawołanie.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt paź 07, 2005 2:23 pm

Znalazłem istotny błąd.

Człowiek młody nie rozwija, jak napisaliście, Umiejętności o 20% taniej, ale o 20% drożej.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pt paź 07, 2005 4:24 pm

oddtail pisze:
Znalazłem istotny błąd.
Człowiek młody nie rozwija, jak napisaliście, Umiejętności o 20% taniej, ale o 20% drożej.

Rzeczywicie, dzięki za info, zostanie to poprawione.
Widocznie pomyliłem Umiejętności z Współczynnikami.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn paź 31, 2005 12:46 pm

Mamy zaszczyt ogłosić, iż program „Monastyr – Karta Postaci” wzbogacił się o trzeciego w prostej linii potomka, jakim jest wersja v1.3! MKP v1.3 w porównaniu do poprzednika posiada wbudowany dodatkowy moduł generatora Współczynników, który krok po kroku przeprowadza cały proces obliczeń i ponadto wspomaga przydzielanie Współczynników.
Do istotnych zmian zalicza się także nowy, dynamiczny licznik, który na zakładce Cechy podlicza sumę Współczynników – po każdej ich modyfikacji.
Życzymy miłej zabawy, MKP v1.3

I jak Wam się podoba ;)?
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

pn paź 31, 2005 3:41 pm

No to tak (piszę również o rzeczach, które się niezmieniły):
Grafika jest bardzo ładna, czytelne tabelki, nie męczy oczu. Generalnie - nic zmieniać nie trzeba. Wygodne przydzielanie i losowanie współczynników (fajnie by było jakby docelowo wszystkie sprawy mechaniki obliczał komputer :wink:), opisy na karcie miodzio. Nie jest to może jeszcze program na miarę E-Tools'a do d20, ale jeżeli będzie się rozwijał (na co liczę) to kto wie? Uczciwie i bez wazeliny - tak trzymać :wink:
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

śr gru 28, 2005 6:44 pm

Witajcie! Dawno mnie tu nie było...

Niniejszym obwieszczam, że:
Przed chwilą dodałem uaktualnione zrzuty ekranowe nowej wersji, ciekawi mnie, jak Wam się spodobają.
Ostateczny kształt zmian również dzisiaj dodałem w dziale Historia Wersji.

Link do strony znajdziecie w stopce moich postów, pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Eldred
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt cze 25, 2004 2:13 pm

czw gru 29, 2005 3:02 pm

Graficznie mi siępodoba. Przejrzyste i funkcjonalne a do tego ładne. Proste i ładne. Czego chcieć więcej?
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

ndz sty 01, 2006 1:15 am

MKP v1.4 już jest i można go pobrać stąd: MonastyKP!
Program w nowej wersji wzbogacił się o automatyczne obliczanie Współczynników Pomocniczych i Akcji Szermierczych oraz klika podręcznych bibliotek - list rozwijalnych i nową, lepszą grafikę.

Zapraszam do komentowania nowej wersji.
 
Aki

ndz sty 01, 2006 4:04 am

Coś mi ta 1.4. nie działa...

Dziwne, bo z 1.3 nie miałem problemów (mam XP)...
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

ndz sty 01, 2006 10:45 am

To co mówisz jest dziwne, nowe MKP działa poprawnie. Czym objawia się błąd?
 
Aki

ndz sty 01, 2006 3:33 pm

Pojawia sie standardowy komunikat o bledzie aplikacji i zamknieciu jej. Mozna go obejsc przelaczajac w opcjach na tryb pracy zgodny z Win95
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

śr mar 01, 2006 6:00 pm

MKP v1.5 już jest!
Piszcie o tym, czy zmiany się podobają i o ew. kłopotach z programem, gdyby coś nie działało.
Pozdrawiam!
Oficjalna strona programu "Monastyr - Karta Postaci"
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn maja 01, 2006 12:42 am

:arrow: MKP v1.6 jest już dostępne. Zachęcam do korzystania z nowej wersji.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

ndz cze 18, 2006 6:46 pm

Wspomniałem już o tym w innym wątku (tzn. "Mechanika walki w Monastyrze"), ale i tutaj spytam (bo nie wiem, czy autorzy programu śledzą tamten wątek ;) ).

Dlaczego wzięcie Biegłości "Cynazyjski Szermierz" wpływa na akcje w Rapierze, ale na akcje Ruchu, Miecza i Zwarcia nie? W podręczniku napisane jest, że wzięcie tej Biegłości sprawia, że Budowa nie jest wliczana do Fechtunku. Fechtunek zaś wpływa na poziom WSZYSTKICH akcji, a nie tylko tych w Rapierze. Gdyby chodziło tylko o akcje Rapiera (a nie o podniesienie Współczynnika), napisanoby to w podręczniku jasno i przejrzyście. Bo z tego, jak skonstruowany program wynika, że ma się DWA Współczynniki Fechtunek - jeden do walki rapierem, a drugi do wszystkiego innego.

Moim zdaniem to jest błąd.

EDIT: wiem, że w opisie Biegłości jest napisane, że dotyczy ona walki rapierem. Z drugiej strony jednak Fechtunek jest Współczynnikiem dotyczącym całej walki.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość