Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Siman
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 16, 2004 3:34 pm

pn cze 19, 2006 11:11 pm

EDIT: wiem, że w opisie Biegłości jest napisane, że dotyczy ona walki rapierem. Z drugiej strony jednak Fechtunek jest Współczynnikiem dotyczącym całej walki.

Czepiasz się. Sprawę wytłumaczyć można najprościej jak się da: gracz z tą biegłością jest wyjątkiem i w jego przypadku Fechtunek nie dotyczy wszystkich um. walki. Po co sobie komplikować życie?
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

wt cze 20, 2006 9:05 am

Siman pisze:
Sprawę wytłumaczyć można najprościej jak się da: gracz z tą biegłością jest wyjątkiem i w jego przypadku Fechtunek nie dotyczy wszystkich um. walki.


Ale dlaczego zakładać taką możliwość zamiast najprostszej, że Fechtunek DOTYCZY wszystkich umiejętności walki?

Po co sobie komplikować życie?


No właśnie? :razz:
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

wt cze 20, 2006 8:32 pm

Witajcie!
Dopiero dziś miałem chwilkę, aby zajrzeć do tego tematu i poczytać o Waszych wątpliwościach.
System obliczeń automatycznych dla Akcji Szermierczych był dość trudny do wykonania ze względu na różnego rodzaju zależności i relacje. Tworząc go kładłem duży nacisk na to, aby program liczył zgodnie z zasadami gry oraz dawał możliwość zmiany wartości wszystkich parametrów w trybie ręcznym.
Wielokrotnie upewniałem się u Ys. o to, czy aby na 100% biegłość Cynazyjski Szermierz wpływa jedynie na akcje dla Rapieru. Znalazła ona odpowiednie fragmenty w podręczniku oraz konsultowała się z innymi expertami od systemu, a także chyba z autorami.
Jestem więc pewien, że ta biegłość wpływa tylko na część akcji szermierczych.
Gdyby było inaczej, to biegłość ta wpływałaby na Fechtunek ogólnie (dla wszystkich akcji) i byłoby mi łatwiej taki mechanizm stworzyć. Skoro napracowaliśmy się z takim wyjątkiem, to musiał być powód.

Cieszę się, że używacie programu i zgłębiacie jego tajniki sprawdzając poprawność obliczeń. Mam nadzieję, że nie odkryjecie żadnych błędów, ale jeśli tak sie stanie, to piszcie.

Mam nadzieję, że 1 lipca opublikujemy nową wersję MKP v1.7 z pewnymi ulepszeniami w grafice, obliczeniach i rzeczach ogólnoinformatycznych. Pojawi się obliczanie wartości umiejętności wyrażona w punktach PU - co przydać się może do rozdawania tych punktów na początku tworzenia bohatera.
Pozdrawiam!
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

wt cze 20, 2006 8:50 pm

oddtail pisze:
Dlaczego wzięcie Biegłości "Cynazyjski Szermierz" wpływa na akcje w Rapierze, ale na akcje Ruchu, Miecza i Zwarcia nie? W podręczniku napisane jest, że wzięcie tej Biegłości sprawia, że Budowa nie jest wliczana do Fechtunku. Fechtunek zaś wpływa na poziom WSZYSTKICH akcji, a nie tylko tych w Rapierze. Gdyby chodziło tylko o akcje Rapiera (a nie o podniesienie Współczynnika), napisanoby to w podręczniku jasno i przejrzyście.


"Cynazyjski Szermierz
Akcje w ataku i obronie, Rapier
Szermierz nie wlicza wartości swojej Budowy do Fechtunku. [...] Wszystkie zadane przez niego rany są o jeden poziom niższe.
"

Cytat z podręcznika z którego wynika, że zdania
"Szermierz nie wlicza wartości swojej Budowy do Fechtunku" i "Wszystkie zadane przez niego rany są o jeden poziom niższe" - odnoszą się bezpośrednio do akcji w ataku i obronie Rapierem, tak wynika z kontekstu. Czyli nie mieczem lub podczas ruchu, ale tam gdzie mamy do czynienia z akcją ataku lub obrony z użyciem rapiera. Gdyby było inaczej, to nie byłoby napisane „Akcje w ataku i obronie, Rapier”.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

wt cze 20, 2006 9:54 pm

Tyhagara --> tak? To przeczytaj opis Biegłości "cios głową". Ta Biegłość też odnosi się do walki rapierem? =P

Oprócz tego, "Zasłona Peleryną" wyraźnie odnosi się, między innymi, do akcji w Ruchu. Mimo to, w opisie napisane jest "rapier".

Zwrócę też uwagę, że "Upokorzenie" odnosi się do wszystkich kości w danej turze walki, a mimo to jest opisane jako "Ruch".

A "Pchnięcie Skrytobójcy"? To kolejna Akcja wykonywana w Zwarciu, która jest opisana jako "Rapier".

Z tego - oraz z faktu, że Biegłości nie odnoszące się bezpośrednio do wykonywania Uniku mają WSZYSTKIE w headlinie "Rapier" wnioskuję, że "Rapier" jest napisane głównie dlatego, że jest to defaultowa broń.

Ponadto, powtarzam po raz kolejny - Współczynnik Fechtunek odnosi się do *wszystkich* Akcji. Biegłość nie zapewnia premii do wartości Akcji - jak robią, na przykład, nordyjska i kordyjska szkoła szermiercza - Biegłość podwyższa Współczynnik. W domyśle - ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami. Bo inaczej mielibyśmy dwa Współczynniki Fechtunek.

Dodam, że nie jestem jedyną osobą tak to interpretującą (zajrzałem na forum Portalu). A skoro jest kontrowersja, możeby przynajmniej zapytać autorów, o co w tym chodzi? Jest tu ktoś zarejestrowany na Portalowym forum? ;P

EDIT: no i czy zwiększają się Akcje Ruchu Cynazyjskiego Szermierza, jeśli podniesie Budowę? Przecież jego Fechtunek nie rośnie! =P

EDIT 2: zapytałem autorów na forum Portalu.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

ndz lip 02, 2006 12:08 am

MKP v1.7 już jest! Zapraszam do korzystania i komentowania.
 
GobLiN10
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:52 pm

pt kwie 04, 2008 5:03 pm

Jest program jak jest to czy ktoś powie z kąd go ściągnąć plis WAZNE do tworzenia karty pracy w Warchamer :lol:
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

pt kwie 04, 2008 11:04 pm

A po polsku? :-P
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

sob kwie 05, 2008 12:04 am

Czy to pytanie nie powinno by w dziale warhamer?
 
Awatar użytkownika
Yakzami Aruto
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 06, 2010 10:27 pm

Re: Program "Monastyr - Karta Postaci"

czw maja 06, 2010 10:36 pm

Jutro zaczynamy Monastyr. Ja i mistrz mamy już spore doświadczenie w RPG. Dwie dziewczyny żadnego :->
Nie wątpie, że MonastyrKP byłby niezwykle przydatny. Niestety Skarbnica jest w remoncie, a to jedyne miejsce skąd można go ściągnąć.
Będę wdzięczny za przesłanie go pocztą bądź podanie linku.
Pozdrawiam.
 
soulreaver6
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 11, 2008 10:06 am

Re: Program "Monastyr - Karta Postaci"

śr sie 11, 2010 9:51 pm

Przyłączam się do proźby
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

Program "Monastyr - Karta Postaci"

wt wrz 21, 2010 11:16 pm

Program można znaleźć tutaj (uwaga - link bezpośredni do pliku zip).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości