Zrodzony z fantastyki

 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

Program "Monastyr - Karta Postaci"

śr sie 31, 2005 12:15 am

Na początku przyszłego miesiąca swą premierę będzie miał program "Monastyr - Karta Postaci"
Program stworzony dla graczy, byście mogli zamieścić swoich bohaterów w internecie, oraz dla MG, by mogli w łatwy i szybki sposób kontrolować rozwój drużyny bohaterów.

Program już jest:
+------------------------------+
:arrow: Oficjalna strona MKP
+------------------------------+

Poniżej znajdują się przykład karty, postaci wygenerowanej przez program MonastyrKP.
Czysta karta postaci
Wypełniona karta postaci

Tyhagara & Heretyk
Ostatnio zmieniony ndz wrz 04, 2005 7:01 pm przez Tyhagara, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Eldred
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt cze 25, 2004 2:13 pm

śr sie 31, 2005 10:09 am

Program ładny, a karta postaci naprawdę śliczna. Czekam z niecierpliwością na ostateczną wersję.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

śr sie 31, 2005 10:47 am

Wygląda nieźle. Przydałoby się jeszcze zaimplementować rzuty kośćmi w sposób, w jaki działają w Monastyrze. Ot, jako premię (np. w ten sposób: wypisane są wyniki na wszystkich kościach, obok liczba uzyskanych PS/PP).
 
Awatar użytkownika
Masssło
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 8:34 pm

śr sie 31, 2005 2:56 pm

Czekam z niecierpliwością na programik. Brawa należą się za pomysł. Taki program stanowi bardzo praktyczne rozwiązanie. :)
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

śr sie 31, 2005 3:13 pm

Zapowiada się fajnie. Wygląda bardzo ładnie. Niech tak samo działa i będę cały szczęśliwy.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

czw wrz 01, 2005 4:51 pm

Kilka kolejnych zrzutów ekranowych. Niedługo zamieścimy kartę postaci HTML z przykładowym bohaterem Bernardem Gui, tak byście mogli zobaczyć jak to wygląda po wygenerowaniu przez program MonastyrKP.
[link nieaktualny]
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 7:01 pm przez Tyhagara, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pt wrz 02, 2005 7:35 pm

:!: Dziś zamieszczamy kartę postaci wygenerowaną za pomocą programu MonastyrKP. Karta w dwóch wersjach
:arrow: Czysta karta postaci
:arrow: Wypełniona karta postaci
:idea: Komentujcie byśmy mogli dokonać ewentualnych poprawek.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt wrz 02, 2005 7:57 pm

Wstrętne błędy we Współczynnikach głównych: Zręcznoć, Spostrzegawczoć, Wiarygodnoć i Wytrwałoć.

Innych błędów nie zauważyłem. Na razie ;). Jakby co, będzie EDIT.
 
Hajdamaka

pt wrz 02, 2005 8:44 pm

oddtail pisze:
Wstrętne błędy we Współczynnikach głównych: Zręcznoć, Spostrzegawczoć, Wiarygodnoć i Wytrwałoć.

Innych błędów nie zauważyłem. Na razie ;). Jakby co, będzie EDIT.


Bo to agaryjska karta postaci :wink: Szkoda, ze nie Zręcznić, Spostrzegawczić itd...

Tak na powaznie - kawal dobrej roboty !!!
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pt wrz 02, 2005 9:02 pm

oddtail pisze:
Wstrętne błędy we Współczynnikach głównych: Zręcznoć, Spostrzegawczoć, Wiarygodnoć i Wytrwałoć.

Błąd został unicestwiony, nowa zaopatrzona w "ś" karta jest już dostępna pod tymi samymi linkami. Dzięki i polujcie dalej!
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pt wrz 02, 2005 9:07 pm

Ostatni błąd: Piercienie.

Więcej błędów nie ma, albo ja jestem ślepy ;)
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pt wrz 02, 2005 9:45 pm

oddtail pisze:
Ostatni błąd: Piercienie.

Poprawiłem w programie, ale na serwerze pojawi się dopiero jutro. Dzięki!

oddtail pisze:
Więcej błędów nie ma, albo ja jestem ślepy ;)

Oj..., nie szafuj takimi postanowieniami, bo ja już miałem wiele okazji przekonać się, że jestem ślepy. Ciągle coś się pojawia, ale ostatnio są to już na szczęście tylko literówki.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

ndz wrz 04, 2005 6:56 pm

:!: Jeden dzień przed planowaną datą premiery, publikujemy program:
"Monastyr - Karta Postaci" v1.0 na naszej stronie internetowej. Co tu dużo mówić, bierzcie i używajcie tego wszyscy.
+------------------------------+
:arrow: Oficjalna strona MKP
+------------------------------+
Liczymy, że przekażecie nam w miarę szybko, co myślicie o MKP.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

ndz wrz 04, 2005 7:09 pm

Programowi nie zaszkodziłoby dodanie losowania statsów, oraz robienie postaci "sprawdzające", czy wolno coś wziąć (Umiejętność, Biegłość), czy też brakuje kordinów. Może w wersji 1.1...?

Poza tym jest całkiem ładny, estetyczny i funkcjonalny.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

ndz wrz 04, 2005 7:42 pm

oddtail pisze:
Programowi nie zaszkodziłoby dodanie losowania statsów, oraz robienie postaci "sprawdzające", czy wolno coś wziąć (Umiejętność, Biegłość), czy też brakuje kordinów. Może w wersji 1.1...?.

Zdajesz sobie sprawe, że by wylosować postać w programie MonastyrKP bez potrzeby zaglądania do podręcznika, musielibyśmy umieścić w programie pokaźną część gry Monastyr, właściwie cały proces tworzenia postaci. W przeciwnym razie nie ma to wiekszego sensu, gracz i tak musi zaglądać do podręcznika, żeby wybrać profesję, umiejętności, biegłości, szkoły szermiercze, itd.
Nie sądzę by autorzy gry zgodzili się na przepisanie jednej piatej podręcznika do programu. Nawet suplementy do gier RPG jak chodźby Niezbędnik Gracza do gry Warhammer, nie zawierają wszystkiego co jest potrzebne by stworzyć postać, bo nie ma w nich opisanych profesji, czy umiejętności.

W Monastyrze tworzenie postaci jest bardzo skomplikowane, w sensie, że na karcie umieszczamy wiele danych, trudno nawet zdecydować co należało by umieścić, a co pominąć.
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

ndz wrz 04, 2005 7:51 pm

Bardzo ładne. Naprawdę świetna robota - gratulacje dla twórców.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

pn wrz 05, 2005 1:05 am

Tyhagara --> no dobrze. Przyzwyczaiłem się do kreatora postaci do Deadlandsów, który nie tylko pozwala stworzyć postać, ale i zawiera listę (z opisami!) dziesiątków, jeśli nie setek Kantów, Cudów, Przewag, Zawad i Mściciele wiedzą czego jeszcze z każdego możliwego dodatku (i za zgodą autorów, naturalnie). To i spojrzenie mam pewnie skrzywione ;) .

Niemniej, możnaby dodać chociaż wirtualne rzuty za Współczynniki i przeliczaną pulę punktów na Umiejętności, to by nikomu chyba nie zaszkodziło.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pn wrz 05, 2005 1:24 am

oddtail pisze:
Niemniej, możnaby dodać chociaż wirtualne rzuty za Współczynniki i przeliczaną pulę punktów na Umiejętności, to by nikomu chyba nie zaszkodziło.

Już nad tym myślimy, aby współczynniki pomocnicze były obliczane automatycznie przez program, jednak to nie takie proste, bo należy jeszcze wziąć pod uwagę ewentualne modyfikatory do współczynników oraz cechę Życiowa Mądrość, która jest obliczana z umiejętności dotyczących wiedzy.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn wrz 05, 2005 9:54 am

Modyfikatory (wpisywane ręcznie) w całym tym obliczaniu są o tyle trudne, że stają się one danymi, bo przecież po zapisaniu i otwarciu karty każdy nadal chce widzieć, jakie ustawił poprzednio modyfikatory. Oznacza to, że musimy ingerować w strukturę HTMLa i nowa wersja nie będzie kompatybilna ze starą.

Natomiast kreator postaci jest bardzo trudny do zrealizowania. Zajmie pewnie z 1000 linii kodu, w całości podporządkowanemu zasadom. No, a gdy zmieni się jakaś zasada to będzie trzeba zmieniać kreatora.

Mogę powiedzieć tylko tyle, że w wersji 1.0 będziemy usuwać ew. błędy i dodawać malutkie ulepszenia. Natomiast mechanizmy bardziej złożone muszą się „uzbierać” i zostaną wypuszczone jako 2.0.
Obecnie naszym celem jest stworzenie „wydruku” danych do TXT z perspektywą późniejszego tworzenia RTF.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

wt wrz 06, 2005 5:30 pm

:!: Pytania i zadania dla użytkowników programu.

:arrow: Sprawa I
Chciałbym stworzyć lepszą obsługę skrótów klawiszowych dla poleceń z menu oraz dodać skróty dla TAGów HTML (niebieskie przyciski) ale nie chcę ustalać skrótów na sztywno, bo być może będą niewygodne.
Proszę Was o napisanie, których przycisków używacie najczęściej i jakie skróty proponujecie przypisać pod konkretne operacje. Albo, który skrót jest mało intuicyjny, zły, do wyrzucenia.

Obecne skróty mogą zostać zmienione, niektórych w ogóle może nie być, np.: skrót do "Zapisz jako". Ponadto dziś dodałem skróty powszechnie znane:
ctrl+A (zaznacza tekst w polu długim tekstowym, jeśli w nim jesteśmy - w przyszłości dodam też obsługę zaznaczania pól tekstowych krótkich). To polecenie to nowość!
ctrl+I (wstawia tagi pochylenia) - wydaje mi się jednak, że ten skrót jest niewygodny i nie da się go obsłużyć wygodnie jedną ręką.
ctrl+B (wstawia tagi pogrubienia)

Jeśli ustalony zostanie ostateczny zestaw skrótów klawiszowych dla wszystkich poleceń, to wprowadzę zmiany w programie i opublikujemy uaktualnienie programu. Jeśli nie zostanie ustalony, to nie zrobi nic :wink:


:arrow: Sprawa II
Poszukiwane są obrazki (ze zgodą ich autorów), które moglibyśmy zamieścić w Galerii programu. Galerię można by pobrać ze strony MKP i dobrać jakiś obrazek dla swojej karty!


:arrow: Sprawa III
Zachęcam do przesyłania nam własnoręcznie stworzonych kart HTML. Jeśli będą ciekawe, to opublikujemy je na oficjalnej stronie MKP!


:arrow: Sprawa IV
Czy chcielibyście, aby z poziomu programu można było eksportować wszystkie dane do pliku TXT (w przyszłości do RTF)? Jest możliwość zrobienia takiej opcji.
 
Awatar użytkownika
Eldred
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt cze 25, 2004 2:13 pm

wt wrz 06, 2005 10:35 pm

Sprawa II
Dobra inicjatywa, jak tylko znajdę ciekawy, spytam autora o zgodę i podeślę :wink:
Sprawa III
Hm... fajnie.
Sprawa VI
Tak.
Sprawa I (na koniec :P)
zamiast ctrl + i proponowałbym ctrl + q jeśli jest wolny ten skrót.
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

śr wrz 07, 2005 3:23 pm

ctrl + i to, mom zdaniem, dobry skrót. Od zawsze występuje w Wordzie. Jest intuicyjny.
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

śr wrz 07, 2005 4:03 pm

Lista skrótów klawiaturowych (do samodzielnego montażu):
Kursywą są zaznaczone skróty dyskusyjne (można je zmieniać)
Pogrubione są skróty już zatwierdzone

Zaznaczanie tekstu Ctrl+A

Tagi pogrubienia Ctrl+B
Tagi pochylenia Ctrl+I lub Ctrl+Q (mogę zrobić obydwa skróty ;) )
Tagi BR
Tagi IMG
Tagi BIG
Tagi SMALL

Plik \ Nowy Ctrl+N
Plik \ Otwórz Ctrl+O
Plik \ Zapisz Ctrl+S
Plik \ Zapisz jako brak lub Ctrl+J
Plik \ Koniec Ctrl+E

Operacje \ PZK Ctrl+Z
Operacje \ PK Ctrl+P
Operacje \ MKP Ctrl+F
Operacje \ jpg Ctrl+K

Edycja \ Wyczyść brak lub Ctrl+W

Ustawienia \ Opcje Ctrl+U

Pomoc \ Pomoc F1
Pomoc \ Wymagania F2
Pomoc \ O Programie... F3

Proszę dodawać własne propozycje :).
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

śr wrz 07, 2005 6:41 pm

Heretyk_74 pisze:
Sprawa I

Ja praktycznie nigdy nie używam skrótów klawiszowych, to się nie wypowiem ;).
Sprawa IV
Czy chcielibyście, aby z poziomu programu można było eksportować wszystkie dane do pliku TXT (w przyszłości do RTF)? Jest możliwość zrobienia takiej opcji.

Chciałbym ;).
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

czw wrz 08, 2005 5:02 pm

Lista prowizorycznych skrótów klawiaturowych:
Poniżej prezentujemy zestaw prowizorycznych skrótów klawiaturowych, które przy braku sprzeciwu użytkowników MKP, prawdopodobnie w takiej postaci pojawią się w następnej wersji programu. Ponadto chciałbym podziękować kilku osobom z forów MKP, za nadesłane wypełnione listy proponowanych skrótów lub pojedyncze uwagi.

Zaznaczanie całego tekstu Ctrl+A

Tagi pogrubienia Ctrl+B
Tagi pochylenia Ctrl+I
Tagi BR Shift+ENTER
Tagi IMG Ctrl + INSERT
Tagi BIG Ctrl + Strzałka w górę
Tagi SMALL Ctrl + Strzałka w dół

Plik \ Nowy Ctrl+N
Plik \ Otwórz Ctrl+O
Plik \ Zapisz Ctrl+S
Plik \ Zapisz jako brak
Plik \ Koniec Ctrl+Q

Operacje \ PZK F5
Operacje \ PK F6
Operacje \ MKP F7
Operacje \ jpg F8

Edycja \ Wyczyść brak

Ustawienia \ Opcje F9

Pomoc \ Pomoc F1
Pomoc \ Wymagania F2
Pomoc \ O Programie... F3
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn wrz 12, 2005 3:17 am

Czy tylko ja mam problemy z wczytywaniem zapisanych kart bohaterów? Tworzę kartę, zapisuję ją, chcę do niej wrócić i... wisimy. Tego pliku już wczytać się nie da. Zwykle plik psuje się podczas wpisania więcej niż jednej umiejętności dodatkowej, aczkolwiek nie jest to regułą - potrafi się wysypać nawet gdy wpiszesz tylko podstawowe dane i zapiszesz plik.
Tylko ja tak mam?
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pn wrz 12, 2005 9:50 am

A jakiego systemu operacyjnego używasz? Program działa poprawnie pod Windows 2000 i Windows XP, wiesza się pod Windows ME i Windows 98, ponieważ komponenty użyte do napisania programu nie są obsługiwane przez starsze Windowsy. Podobnie jest z nowymi aplikacjami, np: Skype, również do działania potrzebuje XP lub 2000, tyle że jego nawet nie zainstalujesz pod ME.

Objawy które opisałeś mają miejsce właśnie pod starszymi Windowsami.
Informacja o wymaganiach programu jest podana na stronie programu i w programie Menu > Pomoc > Wymagania. Lub skrót z klawiatury / F2
 
Awatar użytkownika
Heretyk_74
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 8:55 pm

pn wrz 12, 2005 10:09 am

Drachu pisze:
Czy tylko ja mam problemy z wczytywaniem zapisanych kart bohaterów? Tworzę kartę, zapisuję ją, chcę do niej wrócić i... wisimy. Tego pliku już wczytać się nie da. Zwykle plik psuje się podczas wpisania więcej niż jednej umiejętności dodatkowej, aczkolwiek nie jest to regułą - potrafi się wysypać nawet gdy wpiszesz tylko podstawowe dane i zapiszesz plik.
Tylko ja tak mam?

Program działa poprawnie na Windows 2000 i XP - tam wspomniana awaria nie występuje. Natomiast na Windows ME występuje JEDEN, właśnie wspomniany, błąd. Jest on w pewnym sensie hazardowy, bo nie występuje zawsze, pojawia się głównie po wypełnieniu pól tekstowych złożonych, kiedy dodawane są nowe dane i zarazem nowe linie w kodzie HTML. Na dzień dzisiejszy nie potrafię usunąć tego błędu.
Nie wiem, jak program zachowuje się na Windowsach starszych od ME, bo nikomu nie chce się napisać o tym !!!

Tyhagara pisze:
A jakiego systemu operacyjnego używasz? Program działa poprawnie pod Windows 2000 i Windows XP, wiesza się pod Windows ME i Windows 98, ponieważ komponenty użyte do napisania programu nie są obsługiwane przez starsze Winowsy. Podobnie jest z nowymi aplikacjami, np: Skype, również do działania potrzebuje XP lub 2000, tyle że jego nawet nie zainstalujesz pod ME.

Komponenty nie mają tu nic do rzeczy. Dlaczego miałyby psuć fragment programu, w którym ich nie ma, a resztę zostawić w spokoju? Zresztą, w innych programach te same komponenty działały nawet na ME. Błąd tkwi w kodzie – inny windows może inaczej obsługiwać dane polecenia lub/i wymagać dodatkowych poleceń.

Tyhagara pisze:
Objawy które opisałeś mają miejsce właśnie pod starszymi Windowsami.
Informacja o wymaganiach programu jest podana na stronie programu i w programie Menu > Pomoc > Wymagania. Lub skrót z klawiatury / F2

Błąd występuje na wszystkich Win ME. Natomiast nie mamy żadnych danych o starszych systemach. Może ktoś okaże trochę inicjatywy i sprawdzi :].
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

pn wrz 12, 2005 10:24 am

Heretyk_74 pisze:
Komponenty nie mają tu nic do rzeczy. Dlaczego miałyby psuć fragment programu, w którym ich nie ma, a resztę zostawić w spokoju? Zresztą, w innych programach te same komponenty działały nawet na ME. Błąd tkwi w kodzie – inny windows może inaczej obsługiwać dane polecenia lub/i wymagać dodatkowych poleceń.

Sam mi mówiełeś, że chodzi o jakieś komponenty, więc powtarzam to ludziom jak ten głupi ;)
W każdym razie, jeśli coś wam nie działa to o tym piszcie i podawajcie jakiego systemu operacyjnego używacie.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn wrz 12, 2005 1:11 pm

Masz rację, nie spojrzałem - cholerna mielonka (ME). No cóż i tak planowałem zmianę systemu :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości