Przyglądam się tej całej dyskusji od dłuższego czasu i zastanawiam się kiedy ruszy sesja w świecie SW. Zaznaczam od razu - doświadczenie moje opiera się na odgrywaniu postaci, MG to trudny "zawód"
i nie miałam okazji prowadzenia historii. Mam kilka propozycji, które mogły by pomóc - mam nadzieję - w przyspieszeniu rozgrywki, gdyż wprost umieram z niecierpliwości.
1) Czas, lokalizacja:
Najlepiej by było, zarówno dla graczy oraz MG, gdyby postacie były blisko siebie (tzn. w jakiejś Akademii Mocy lub Garnizonie Imperium albo coś w podobie) spełniając nie koniecznie te same funkcje (zawody) [np. Statek Imperialny - i 85% graczy to szturmowcy
].
Skłaniała bym się do Akademi Mocy, ponieważ może tam się spotkać wielu graczy zróżnicowanych pod względem rasy, umiejętności jak i przynależności do "Stron Mocy"(to jeszcze niedopracowane)
Mogą także przecież być 2 strony (zła i dobra) - i powiedzmy MG zajmie się jednego dnia rozwojem rozgrywki "uczniów Jedi" a drugiego dnia prowadził by historię "Imperiali prowadzonych zemstą przez złego Ucznia Ciemnej Strony Mocy
".
Dobrze by było aby lokalizacje, w których gracz będzie mógł się poruszać nie były ograniczone, lecz jeśli każdy z graczy będzie chciał zamiast, uczyć się posługiwania blasterem, powrócić na rodzimą planetę i chodować kosmiczne rzodkiewki
, to wydaje mi się że 1 godzina w sesji będzie odpowiadać 24h w realnym świecie i raczej trudno będzie MG pozbierać wszystko do kupy (nadal skłaniam się do Akademii :> ).
2) Postacie:
Rzeczą prostą - przynajmniej z mojego punktu widzenia - dla MG było by poprowadzenie sesji, w której to gracze byli by podobnych poziomów, ale nikt przecież nie wyklucza wprowadzeniu graczy - tych bardziej doświadczonych - "bossów" tzn takich którzy mieli by bardziej rozwiniętą postać i mogli by być dowódcami/Mistrzami grupki graczy.
(Fakt: minus jest w mojej wypowiedzi, gdyż może nie każdy chciałby zaczynać jako identyczna postać, ale to może być tym spowodowane, że nie wiem ile osób tak naprawdę weźmie w tym przedsięwzięciu udział).
Oczywiście dobrze by było jakby postać miała możliwość rozwoju w taki sposób jaki jej tylko odpowiada (np. nie można zmusić gracza by uczył się machania mieczem kiedy chciałby pouczyć się "hackerstwa", a nóż widelec grupka bohaterów utknie w pułapce zastawionej przez federacje handlową, a wyjściem będzie złamanie hasła do grodzi lub poprostu przecięcie i zespawanie paru kabelków w innej kolejności [kurcze, już mnie nosi do grania]. Jasne można by użyć miecza ale kto wie czy to niebędzie po schwytaniu, przeszukaniu i kompletnym oczyszczeniu postaci z ekwipunku przez wroga .... ufff...
Zgadzam się z Far-Mazon'em, iż postać powinna dostawać bonusy za odpowiednie i "klimatyczne" prowadzenie postaci z prostej przyczyny gracz takowy będzie zmotywowany do wprowadzania jak najlepszej otoczki fabularnej dla sesji.
3) System rozgrywki:
Moim zdaniem normalną rzeczą było by to oprzeć na jakimś systemie (przyznaje się nie grałam w żadnym z nich, ale czytałam podręcznik do d20 in english) ponieważ każdy takowy mógłby mieć przy sobie. To po pierwsze, a po drugie można by w ten sposób przyspieszyć czas pozostały do rozpoczęcia sesji, gdyż była by już jakaś podstawa.
OK. Chyba wystarczy (ale post
). Jest późno i jakby coś mi jeszcze na myśl przyjddzie to dopiszę.
P.S. Jeśli się mylę w jakiejś kwestii lub macie odmiene stanowisko w tej sprawie poprawcie mnie proszę.
Przepraszam za byki w poprzednim poście, ale jest dosyć późno i "trybiki nie zaskakują tak jak trzeba"
Istnieje coś takiego jak opcja EDYTUJ POST, może ci sie kiedyś przydać Mod Sarin