Prince Nightchilde's Game Trade pisze:The first time I performed a Transmutation, I felt disoriented and sick to my stomach. For that brief moment, I apprehended that everythin, that anything, can change. Nothing is permanent. Not life. Not death. Not self.I think that this is why the mortals sufer Disquiet in our presence.
Calosc spoilera z rozdzialu 5 pisze:My creator theorized that constructing me, her first and only progeny, was a final task that would bring her Saturnine Night to a close. I don't know if her supposition proved correct; after tutoring me in the basic facts of my existence, she exited for parts unknwon. She did bequeath me considerable wealth and resources. It's her insight that I'm most lacking.
The first time I performed a Transmutation, I felt disoriented and sick to my stomach. For that brief moment, I apprehended that everythin, that anything, can change. Nothing is permanent. Not life. Not death. Not self. I think that this is why the mortals sufer Disquiet in our presence. The flame we carry is one of change and transformation, and an intuitively perceived threat to the illusion of stability that they hol ddear.
Is it possible to enlighten them, then, and take away this fear of change? I made several halfhearted attempts, but it never worked. I could enver overcome their fear.
AND THEN THEY KILLED ME.
When I came bac, I knew I'd found the transformative experience I'd been seeking. Immersion in the great river that flows between the life and death gives one a new perspective. I became interested in mapping out the arteries of that black watercourse, taht torrent of light, to make its navigation less traumatic. I've sent many an explorer to scout the way. They always return transfomed somehow, and reluctant to speak of what they saw. But I usually can glean some useful bit of data.
I choose my scouts and prepare them diligently. To date, none have gained sufficient insight from the experience to overcome the Disquiet and understand that I am not so different from them. But one day my map will be complete.
AND THEN EVERYTHING WILL CHANGE.
MacKotek napisał: A co do Promethean, to jak na razie wyglada na calkiem ciekawa gre, bazujaca na kolejnym z mitow o istotach nie(nad?)ludzkich, za to ubranym w wywazony garnitur prawd i mitow. Jak na razie Mag i Wilkolak sprawdzily sie w praniu. Jezeli Promethean utrzyma poziom merytoryczny pozostalych dwoch - bedzie dobrze. Kolejny podrecznik na poleczke.
Dark One napisał: To jest świat ludzi i dla ludzi. Nadnaturalne stworzenia powinny być w mniejszości, a co za tym idzie powinno ich być mało. A niebawem nam narośnie obok Wampirów, Wilkołaków, Magów i Changelingów armia różnego rodzaju wymyślanych na siłę potworów.
Dark One napisał: że jak tak dalej pójdzie, to wkrótce dostaniemy nowe elementy nWoD-u z ogromnymi ośmiornicami, gigantycznymi komarami, napromieniowanymi pająkami-gigantami atakującymi USA, wściekłymi kleszczami-pedofilami, zmutowanymi wiewiórkami ninja, transformersami i gumisiami
Dark One napisał: Wiem, że przesadzam, ale chodzi mi o pewną zasadę. Trzeba powiedzieć jasno White-Wolf ma w swojej kieszeni nienasyconego węża, który cały czas wrzeszczy, że chce więcej kasy. Amen.
Dark One napisał: Ja rozumie, że WW to firma, która czeka na zysk. Ale jest coś takiego jak dobry gust. Można nabijać kasę, ale nie trzeba w tym celu robić z bardzo fajnego systemu gozy, taniego horroru. Tylko o to mi chodzi.
Swarog napisał: Bah! Poza tym dlaczego nikt nie narzeka np. na takie podręczniki jak Second Sight, czy /dopiero mające się ukazać/ Skinchangers? Takie bzdety Wam nie przeszkadzają, ale przeszkadza Wam to, ze w Prometheanie użyto nazwy ogolnie znanych mitow, które wykorzystano w starszej wersji WoDu, i już uznajecie to za wtórność?