Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

wt maja 29, 2012 9:02 pm

Podczas przygody do Evernight: "Tajemnica Jeziora Dżubdżub" (raport) moja drużynowa łotrzyca Ais znalazła magiczny przedmiot. Pozwoliłem jaj go wylosować i graczka wyciemnia Króla Karo co oznacza wszechstronny przedmiot zawodowy. Mój pomysł to:

"Płaszcz Cienia" - płaszcz dający +2 do ukrywania się, raz dziennie może dać swego właścicielowi niewidzialność na 1 minute, ponadto raz dziennie właściciel może skorzystać z mocy teleportacji.

Co wy na to. Może ktoś ma lepszy pomysł? Z chęcią przeczytam wszelkie sugestie.

Pozdro
Ostatnio zmieniony wt maja 29, 2012 9:05 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

wt maja 29, 2012 11:22 pm

Ja zawsze uważałem, że ciekawszymi przedmiotami są zarówno dające bonusy jak i pewne kary. Ja bym dał coś takiego:

Peleryna Ukrytej Twarzy - Po założeniu peleryny i zakryciu głowy kapturem aktywują się magiczne zdolności. Staje się niemożliwe rozpoznanie zarówno twarzy, głosu (staje się bezbarwny) oraz płci (standardowo wszyscy widzą postać jako wątłego mężczyznę przeciętnego wzrostu i budowy). Zapewnia to zarówno premię jak i karę w trakcie rozmów (+2/-2), o której decyduje MG (łatwiej przekona się kogoś w ciemnej uliczce, ale trudniej strażnika w ciągu dnia).

Ponadto peleryna pozwala się łatwiej wtopić w tłum (premia +2 do ukrycia), oraz pozwala się lepiej przemieszczać wśród cieni (premia +2 do ukrycia). Niestety postać łatwiej zauważyć na otwartym terenie w czasie słonecznego dnia (kara -2).

Dzięki pelerynie można ukryć wnoszone przedmioty nawet pokroju wielkiego topora.

W trakcie działania peleryny wszelkie gesty wydają się być pozbawione znaczenia, nie działają również żadne efekty oparte na wzroku wykonywane przez użytkownika.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

śr maja 30, 2012 9:31 am

Mocne toto. BArdzo. Premie +2 to nie byle premie, i nie tylko uniwersalne, ale po prostu przekozackie.

Skoro masz złodziejke - rozumiem ze ma przewage złodziej - +2 do skradania.

czyli łacznie +4 do skradania... PRzeciętny test ma poziom trudności 4...

A ty jeszcze dodajesz możliwość zniknięcia i teleportacji.
Czyli w efekcie mas niewykrywalnego złodzieja który jeszcze potrafi ot tak wskoczyć komus za plecy albo teleportowac się zdala od kłopotów.


Pisząc inaczej - dając ten płaszcz gwarantujesz bohaterowi 3 darmowe, dublujace się z istniejącymi, mocniejsze niż zwykle(znikanie i telp. bez testu) oraz nieklasowe(maga) przewagi.
Niewdzialnośc/teleportacja/+2 do złodziejstwa.
zauważ że na ASie(czyli lepiej od króla) masz krwawnik, który często daje jedną zwykle średnio przydatną zdolność czaropodobną, nie dwie czy trzy i to dedykowane.

To nie jest przydatny przedmiot zawodowy, to jest przedmiot który wyręcza bohatera. Z takim czymś nawet drużynowy woj z k4 skradania będzie mistrzem złodziejstwa.
Zresztą spójrz na przykładowe przedmioty z podręcznika (aż sobie zajrzałem). +1 do testów i jakieś tam bajery.


Ogranicz premie do +1, nie dawaj teleportacji i znikania, a w zamina dodaj jakieś tam +1 do obrony przeciw strzałom czy +1 do tempa lub inny przydatny ale nie przekozaczony bajer. I tak będzie przekozackie, ale przynajmniej nie w tym stopniu.
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2012 9:49 am przez Aesandill, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

śr maja 30, 2012 10:01 am

Aesandill pisze:
Ogranicz premie do +1, nie dawaj teleportacji i znikania, a w zamina dodaj jakieś tam +1 do obrony przeciw strzałom czy +1 do tempa lub inny przydatny ale nie przekozaczony bajer. I tak będzie przekozackie, ale przynajmniej nie w tym stopniu.


Popieram. Sugestia Dark Sage'a też nie jest zła, choć akurat na Królu dałbym co najmniej jedną premię bezwarunkową. Może więc niech ten przedmiot daje dwie z opisanych przez Aesa premii + niewidzalność, ale w każdej rundzie korzystania z niej trzeba testować Wigor lub oberwać poziomem Wyczerpania (ssie moc z organizmu).

Pomysł nie jest mój, tylko Aesa - podobny przedmiot pojawił się w jego kampanii SW na SW :)
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2012 10:01 am przez Planetourist, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

śr maja 30, 2012 4:02 pm

Wzorowałem się na przykładzie z EN gdzie za Król Karo jest:
"Szary płaszcz: peleryna, zapewniająca posiadaczowi znajomość mocy dar języków, ochrona przed żywiołami i oświetlenie – ponadto, można rozwiesić go w powietrzu jak hamak
i zapewnia +1 do testów Wyczerpania przeprowadzanych z powodu warunków atmosferycznych."
Wiec jak widać przedmiot ma same plusy i zero ograniczeń w mocach. Przy przykładzie z Królem Pik masz +2 do Charyzmy stąd u mnie bonus na podobnym poziomie.
Nie upieram się bardzo przy swoim pomyśle, ale na pewno nie zgadzam się z tym, że taki przedmiot miałby dawać jakieś kary, bądź "zasysał" moc z właściciela.
Specyfika tych losowanych przedmiotów w EN jest taka, że w przypadku Króla wylosowany przedmiot ma "zapewniać premię do podstawowego zastosowania" i "ułatwiać posiadaczowi życie w innych sytuacjach". Może rzeczywiście przegiąłem za bardzo w jedną stronę ale bonus do +2 do skradania/ukrywania wydaje mi się jak najbardziej "premią do podstawowego zastosowania" (+1 do jest premia na poziomie 6-7 wiec +2 na królu - nawet jest w przykładach na 6 jest płaszcz +2 do skradania w nocy). Zastanawiam się jakie wybrać moce "ułatwiające życie". Może żeby nie szukać daleko ochrona przed żywiołami? Jakieś inne propozycje?

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Przedmiot magiczny potrzebny od zaraz.

śr maja 30, 2012 4:21 pm

@ Amdir
Fakt nie znam przykładów z podręcznika. Nie grałem jeszcze kampanii do końca, wiec nie czytam tego co jest w podręczniku dokładnie, aby nie trafić w spoilery.

Jednak nie wierzysz - sprawdź. Daj bohaterce taki płąszczyk o jakim mowa, i zobacz jak odstaje od reszty, i jakie głupoty trzeba wymyślić żeby miała wyzwania jakieś.

Szary płaszcz: peleryna, zapewniająca posiadaczowi znajomość mocy dar języków, ochrona przed żywiołami i oświetlenie – ponadto, można rozwiesić go w powietrzu jak hamak
i zapewnia +1 do testów Wyczerpania przeprowadzanych z powodu warunków atmosferycznych.


Wiesz - oświetlenie - pozwala zapalić światło. Ochrona przed żywiołami - pozwala przeżyć NATURALNE warunki atmosferyczne, dar jeżyków - ekchem, wielkie halo.

Moc mocy nie równa. Możesz szastać darami języków, światełkami, zaciemnieniem, mocą zwierząt, darem jeżyków, manipulacją żywiołem i innymi czarami z tych zabawnych acz "wspomagających". Poza tym jest napisane "daje znajomość" - a nie ma nic o darmowym użyciu.

+1 do testów wyczerpania na warunki atmosf. - to jest własnie drobny bonus w stylu +1 do tępa, czy +1 do odporności na strzały. A właściwie mniejszy.

Ten "szary płaszcz" to zwykłe dziadostwo*, które czasem przyda się tropicielowi.
* no dobra, fajny jest, ale nie sprawia ze tropiciel staje się uberkozakiem, czasem mu się przyda.

nawet jest w przykładach na 6 jest płaszcz +2 do skradania w nocy).

To jakiś feil Twórców, choć rozumiem go wg. zasady "tylko noc" wiec teoretycznie znacznie ogranicza to użycie choćby do kradzierzy kieszonkowej. Ale fakt, kiepścizna Twórców. Za mocne to też.

-----------
Drobne moce:
+1 do testów najczęściej w określonych warunkach(noc/dzien, pogoda, konkretny potwór, upojenie alkocholowe):

Wyczerpania
Wyparowania (mocne dość)
Konkretnej sztuczki
Charyzmy
Zastraszania
Wyśmiewania
Odporności na zastraszanie/wysmiewanie
Tempa
Jednej umiejętności (skradanie, włamywanie, wpsinaczka itd.)
Do obrony przeciw strzałom
Do obrony przeciw czarom(zwiększa skomplikowanie czarów wroga)
Pozwala wymienić konkretną kartę (np 2 i 3)
wytrzymałość(mocne dość)
odp. trucizna

Ponadto:
Mniej przydatne czary
+2 przy skrajnych okolicznościach (+2 do celności przeciw pająkom)
Mocne bonusy za fuksa
Słabsze przedmioty +2 (sztylet a nie miecz, lekka zbroja zamiast ciezkiej)
Skrajne umiejętności +2 (hazard)


Twój płaszcz bał bym siędac bohaterowi na Jokerze, taki jest kozacki. nawet po wycięciu bonusu +2.

Aha - co do pseudo kar, przed któymi się bronisz. Zauważ że aktywacja testem wyczerpania to tylko łagodniejsza wersja aktywacji fuksem, albo też inna wersja "raz na dzień"(które uważam szczerze za gamistycznie durne). Fabularnie ssie moc z bohatera, faktycznie jest na jego żądanie, tylko ma małe ograniczenie (przy k6 wigoru masz 75% szans na darmowe użycie)
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2012 4:48 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość