@ Amdir
Fakt nie znam przykładów z podręcznika. Nie grałem jeszcze kampanii do końca, wiec nie czytam tego co jest w podręczniku dokładnie, aby nie trafić w spoilery.
Jednak nie wierzysz - sprawdź. Daj bohaterce taki płąszczyk o jakim mowa, i zobacz jak odstaje od reszty, i jakie głupoty trzeba wymyślić żeby miała wyzwania jakieś.
Szary płaszcz: peleryna, zapewniająca posiadaczowi znajomość mocy dar języków, ochrona przed żywiołami i oświetlenie – ponadto, można rozwiesić go w powietrzu jak hamak
i zapewnia +1 do testów Wyczerpania przeprowadzanych z powodu warunków atmosferycznych.
Wiesz - oświetlenie - pozwala zapalić światło. Ochrona przed żywiołami - pozwala przeżyć NATURALNE warunki atmosferyczne, dar jeżyków - ekchem, wielkie halo.
Moc mocy nie równa. Możesz szastać darami języków, światełkami, zaciemnieniem, mocą zwierząt, darem jeżyków, manipulacją żywiołem i innymi czarami z tych zabawnych acz "wspomagających". Poza tym jest napisane "daje znajomość" - a nie ma nic o darmowym użyciu.
+1 do testów wyczerpania na warunki atmosf. - to jest własnie drobny bonus w stylu +1 do tępa, czy +1 do odporności na strzały. A właściwie mniejszy.
Ten "szary płaszcz" to zwykłe dziadostwo*, które czasem przyda się tropicielowi.
* no dobra, fajny jest, ale nie sprawia ze tropiciel staje się uberkozakiem, czasem mu się przyda.
nawet jest w przykładach na 6 jest płaszcz +2 do skradania w nocy).
To jakiś feil Twórców, choć rozumiem go wg. zasady "tylko noc" wiec teoretycznie znacznie ogranicza to użycie choćby do kradzierzy kieszonkowej. Ale fakt, kiepścizna Twórców. Za mocne to też.
-----------
Drobne moce:
+1 do testów najczęściej w określonych warunkach(noc/dzien, pogoda, konkretny potwór, upojenie alkocholowe):
Wyczerpania
Wyparowania (mocne dość)
Konkretnej sztuczki
Charyzmy
Zastraszania
Wyśmiewania
Odporności na zastraszanie/wysmiewanie
Tempa
Jednej umiejętności (skradanie, włamywanie, wpsinaczka itd.)
Do obrony przeciw strzałom
Do obrony przeciw czarom(zwiększa skomplikowanie czarów wroga)
Pozwala wymienić konkretną kartę (np 2 i 3)
wytrzymałość(mocne dość)
odp. trucizna
Ponadto:
Mniej przydatne czary
+2 przy skrajnych okolicznościach (+2 do celności przeciw pająkom)
Mocne bonusy za fuksa
Słabsze przedmioty +2 (sztylet a nie miecz, lekka zbroja zamiast ciezkiej)
Skrajne umiejętności +2 (hazard)
Twój płaszcz bał bym siędac bohaterowi na Jokerze, taki jest kozacki. nawet po wycięciu bonusu +2.
Aha - co do pseudo kar, przed któymi się bronisz. Zauważ że aktywacja testem wyczerpania to tylko łagodniejsza wersja aktywacji fuksem, albo też inna wersja "raz na dzień"(które uważam szczerze za gamistycznie durne). Fabularnie ssie moc z bohatera, faktycznie jest na jego żądanie, tylko ma małe ograniczenie (przy k6 wigoru masz 75% szans na darmowe użycie)