Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

Przygody gotowe

czw kwie 13, 2006 1:14 pm

Witam! Mam prosbe, żeby doświadczeni gracze mi coś podpowiedzieli. Czy na początek warto bardziej zagrać w scenariusz gotowy czy stworzyć swój własny ( ktory moze byc niezadobry na poczatek jezeli chodzi np. o rozeznanie w swiecie ) i jestem ciekaw jak wy to rozwiazywaliscie i jakie byly wasze pierwsze pomysly na sesje.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

czw kwie 13, 2006 1:38 pm

masllo pisze:
Czy na początek warto bardziej zagrać w scenariusz gotowy czy stworzyć swój własny ( ktory moze byc niezadobry na poczatek jezeli chodzi np. o rozeznanie w swiecie )


Jestem zdania, że lepiej napisać scenariusz samemu. Zmusza to wtedy początkującego MG do wertowania podręcznika tym samym do utrwalania informacji w nim zawartych. Ponadto tworząc własny scenariusz kreujesz sobie Twoje spojrzenie na świat.

Następnym argumentem przemawiającym za prowadzieniem własnych przygód jest komfort prowadzenia. Przygody kupne ciężko jest prowadzić z książki, przynajmniej mi, gdyż mam swój sposób umieszczania inforamcji w scenariuszu i czasami nie moge się połapac w składzie przygody.Mój MG kupił WRW i przepisał go po swojemu na komputer, gdyż twierdzi, że zdecydowanie lepiej prowadzi mu się z własnoręcznie napisanej kartki, choć przygoda oczywiście nie była jego dziełem.

Podsumowując moją wypowiedź: Radzę Ci pisaś własne przygody, przynajmniej do czasu aż poczujesz świat, wczujesz się w niego i będziesz czuł się pewnie podczas prowadzenia. Potem zacznij kupowac przygody. Z tego co mój MG mi powiedział to są one bogate w nowe inforamcje nie zamieszczone w podręczniku podstawowym i choćby dla tych informacji warto je mieć.

Na koniec powiem, że lepiej nie mogłeś wybrać(no może poza L5K). Jestem pewien, że Monastyr dostarczy Ci i Twoim graczom wielu godzin wspaniałej zabawy i przeżyc w świecie Dominium :) Pozdrawiam :razz:

pozdr beneq 8)
 
Awatar użytkownika
Sobek_88
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: pn gru 05, 2005 12:24 am

czw kwie 13, 2006 3:01 pm

Ja wole prowadzic swoje przygody.

Dlaczego? Bo je wiele bardziej czuje "swoje" przygody. Mam wiecej do powiedzenia w nich i zawsze sa zgodne z moim wyobrazeniem. Poza tym w razie zejscia graczy z toru przygody, moge latwiej nimi manipulowac. Majac przygode gotowa czesto nie jestem pewny intencji tworcy, przez co mam wrazenie, ze nie wykorzystuje potencjalu takowej przygody w 100%.

pzdr CitroNMan
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

czw kwie 13, 2006 3:22 pm

Dzięki bardzo za rady jednak nie zasadzicie ze przygody tworzone jako pierwsze moga byc czesto bardzo bledne chocby w kwestiach merytorycznych, nie zawsze samo przeczytanie podrecznika zrodlowego daje ci kompletne poczucie klimatu swiata. Ja takze preferuje taka forme (poniewaz wiele lat gram w dnd) i sam lubie tworzyc wlasne scenariusze, ale czy taki gotowa przygoda na poczatek nie wyszlaby mi na dobre?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Sobek_88
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: pn gru 05, 2005 12:24 am

pt kwie 14, 2006 6:15 pm

Powiem tak:

Ja osobiscie wole przeczytac fachowo zrobiona przygode, ale jak juz moj gracz beneq napisal, musze ja sobie przepisac na kompa, moze nie wynika to z faktu czytelnosci, ale pisania wlasnymi slowami, umieszczania komentarzy (o tym chyba pisal :P ) czy ewentualnych zmianach, ktore maja ulatwic mi prowadzenie, czy graczom granie.

Ale jak juz wspomnialem wczesniej nie potrafie poprowadzic przygody dokladnie tak jak jest napisane w niej. Poprostu w momencie gdy chce cos takiego zastosowac, najczesciej gracze tak zagraja, ze po jakims czasie musze prowadzic z glowy ( czego osobiscie nie cierpie :( )

Po za tym autor przygody nie umieszcza w przygodzie wszystkich szczegolow, ktore moga byc istotne podczas gry, takowe trzeba wymyslic samemu, a czasami, gdy juz cos wymyslilismy okazuje sie ze to nie pasuje do przygody, lub ja w jakis sposob burzy. Mnie sie nie chce przez godzine, czy dluzej siedziec nad przygoda i myslec nad zamiarem tworcy, dlatego wole ja przepisac.

Moja rada: Jak bedziesz mial juz przygode, to ja przepisz po swojemu, zastanow sie nad swoim pogladem na pewne sprawy i zmodyfikuj ja wedlug wlasnych potrzeb, dzieki temu unikniesz przykrych sytuacji podczas sesji.

pzdr CitronMan
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

ndz kwie 16, 2006 10:56 am

Sobek_88 pisze:
moge latwiej nimi manipulowac


Jakoś nie podoba mi się sposób w jaki to ujęłeś Sobek :razz:

Sobek_88 pisze:
prowadzic z glowy ( czego osobiscie nie cierpie )


Freestyle :wink: ?To co tygryski lubią najbardziej 8)

Sobek_88 pisze:
Jak bedziesz mial juz przygode, to ja przepisz po swojemu, zastanow sie nad swoim pogladem na pewne sprawy i zmodyfikuj ja wedlug wlasnych potrzeb, dzieki temu unikniesz przykrych sytuacji podczas sesji.


A o to własnie mi chodziło w poście powyżej :)

pozdr beneq :wink:

EDIT:
Dzięki bardzo za rady jednak nie zasadzicie ze przygody tworzone jako pierwsze moga byc czesto bardzo bledne chocby w kwestiach merytorycznych, nie zawsze samo przeczytanie podrecznika zrodlowego daje ci kompletne poczucie klimatu swiata.


Pytanie za 100 pkt: Kto ma tworzyć klimat na twoich sesjach-Ty czy Trzewik squad? Gwarantuje Ci, że za 100 lat nie stworzysz w 100% takiego klimatu jaki życzyliby sobie autorzy systemu, więc po co ślęczeć? Stwórz własny, zbliżony do tego w książce, klimat, który będzie i Tobie i Twoim graczom najbardziej pasował. Podpowiadam, że najszybciej kreujesz takie coś poprzez pisanie własnych przygód(lub przepisywanie po swojemu kupnych :))
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

ndz kwie 16, 2006 10:20 pm

Ok. Dzięki za rady i mam jeszcze jedno pytanko.

Bo weszla własnie nowa przygoda dziejąca się w Cynazji i ja własnie chciałem stworzyć przygode w tej krainie (miałem taki pomysł przed zobaczeniem tego podrecznika). Co sądzicie o tej przygodzie ( jezeli ktos ja ma)? Co sadzicie o samej tej krainie jako podłożu pod dobrą misje?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

pn kwie 17, 2006 10:04 am

masllo pisze:
Bo weszla własnie nowa przygoda dziejąca się w Cynazji

Jeszcze jej nie ma, jest dopiero w przedsprzedaży. Będzie na dniach, wtedy porozmawiamy :)
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

pn kwie 17, 2006 1:19 pm

Joseppe pisze:
Jeszcze jej nie ma, jest dopiero w przedsprzedaży. Będzie na dniach, wtedy porozmawiamy


No dobra. To w takim razie chociaż odpowiedżcie mi na te pytanie:

masllo pisze:
Co sadzicie o samej tej krainie jako podłożu pod dobrą misje?
(chodzi o Cynazje)

Dlaczego? Bo sam chce stworzyć tam przygode ale taką która ja samodzielnie napisze i może do tego czasu bym już zaczął pisać :razz: .

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 669
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

pn kwie 17, 2006 8:03 pm

Cynazja?

Według mnie dobre miejsce na intrygi, konflikty zbrojne (rozbiory Bardanii) oraz rozgrywki polityczne (Nordia). Po wczytaniu się w opis krainy, aż prosi się o poprowadzenie w "krainie moralnego zepsucia". Osobiście polecam, choć sam jeszcze tam nie prowadziłem.
 
Awatar użytkownika
Ion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:40 pm

wt kwie 18, 2006 11:24 am

Cynazja sprawdza się również, jako kraj "wyjściowy" do większej kampanii. Np. gracze natrafiają tam na ślad spisku, którego rozwiązanie będzie miało miejsce w Karze
 
Awatar użytkownika
Ezechiel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 860
Rejestracja: czw mar 27, 2003 11:07 am

Hmm

ndz kwie 23, 2006 12:10 pm

Cynazja jest krajem, stworzonym dla intryg, choć bardzo nietolerancyjnym dla przegranych.

Pomimo faktu, że wolę Monastyr religijno-polowy, jakoś ciągle prowadzę w Cynazji.

Cynazja sprawia, że zawiązanie intryg jest łatwiejsze, no i jest mniejsza rozpiętość terenu do ogarnięcia. Cynazja to Kindle i przedmieścia ;-).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość