Psi-kryształ to fragment osobowości postaci psionicznej, doprowadzony do fizycznej formy i podobieństwa życia (poprzez atut Bliskość psi-kryształu). Psi-kryształ pojawia się jako kryształowy konstrukt mniej więcej rozmiaru ludzkiej dłoni.
Ponieważ jest rozszerzeniem osobowości swego twórcy, psi-kryształ postaci jest w pewien sposób jego częścią. To dlatego, na przykład, psioniczna postać może manifestować moc o zasięgu osobistym na swój psi-kryształ nawet choć normalnie może manifestować taką moc tylko na sobie.
Psi-kryształ jest traktowany jak konstrukt dla celów wszystkich efektów które zależą od jego typu.
Psi-kryształ daje specjalne zdolności swemu właścicielowi, jak pokazano w tabeli Specjalne zdolności psi-kryształu poniżej. Dodatkowo, psi-kryształ ma osobowość (będąc częścią osobowości właściciela), co daje jego właścicielowi premię do pewnych typów testów lub rzutów obronnych, jak podano w tabeli Osobowości psi-kryształu poniżej. Te specjalne zdolności i premie liczą się tylko gdy właściciel i psi-kryształ są w zasięgu 1 mili od siebie.
Zdolności psi-kryształu są oparte na poziomie właściciela w klasach psionicznych. Poziomy z innych klas nie liczą się do poziomu właściciela dla celów zdolności psi-kryształu.
Psi-kryształ może mówić jednym językiem wybranym przez właściciela (tak długo jak jest to język który zna właściciel). Psi-kryształ może rozumieć wszystkie inne języki znane przez właściciela, ale nie może nimi mówić. To jest nadnaturalna zdolność.
Podstawy psi-kryształuUżyj statystyk dla psi-kryształu, ale dokonaj następujących zmian.
Rzuty obronne
Psi-kryształ używa bazowych premii do rzutów obronnych właściciela i modyfikatorów z atrybutów do rzutów, choć nie cieszy się żadnymi innymi premiami które może mieć jego właściciel (z magicznych przedmiotów lub atutów, na przykład).
Atrybuty
Kiedy jego zdolność samo-napęd nie jest aktywowana, psi-kryształ nie ma wartości Siły ani Zręczności.
Umiejętności
Psi-kryształ ma te same rangi w umiejętnościach co właściciel, poza tym że ma minimum po 4 rangi w Zauważaniu, Nasłuchiwaniu, Cichym poruszaniu, i Przeszukiwaniu. (Nawet jeśli jego właściciel nie ma rang w tych umiejętnościach, psi-kryształ ma 4 rangi w każdej.) Psi-kryształ używa swoich modyfikatorów do testów.
Opis zdolności psi-kryształuWszystkie psi-kryształy mają specjalne zdolności (lub nadać zdolności dla swoich właścicieli) zależnie od poziomu właściciela, jak pokazano w tabeli powyżej. Zdolności w tabeli się kumulują.
Dopasowanie naturalnego pancerza (zn): Liczba wymieniona tutaj to dostosowanie naturalnego pancerza psi-kryształu (normalnie 0). Reprezentuje
preternatural twardość psi-kryształu.
Dopasowanie Inteligencji (zn)
Dodaj tę wartość do wartości Inteligencji psi-kryształu. Psi-kryształy są tak sprytne jak ludzie (choć niekoniecznie tak sprytne jak sprytni ludzie).
Czujność (zn): Obecność psi-kryształu wyostrza zmysły jego pana. Kiedy psi-kryształ jest w zasięgu ramienia (sąsiedni lub ten sam kwadrat co właściciel), jego właściciel zdobywa atut Czujność.
Poprawione uchylanie (zn): Jeśli psi-kryształ jest poddany atakowi który normalnie pozwala na rzut obronny na Refleks dla połowy obrażeń, nie odnosi obrażeń jeśli wykona udany rzut obronny a połowę obrażeń nawet jeśli rzut obronny się nie powiedzie.
Osobowość (zn): Każdy psi-kryształ ma osobowość. Patrz Osobowość psi-kryształu, poniżej.
Samo-napęd (zc): Jako akcję standardową, jego właściciel może chcieć by psi-kryształ ukształtował pajęcze, ektoplazmatyczne nogi które dają psi-kryształowi szybkość lądową 9 m i szybkość wspinaczki 6 m. Nogi znikają w nicość po jednym dniu (lub szybciej, jeśli chce właściciel).
Dzielenie mocy (zc): Na życzenie właściciela, dowolną moc (ale nie dowolną zdolność psi-podobną) którą manifestuje na sobie może też wpłynąć na psi-kryształ. Psi-kryształ musi być w zasięgu 1,5 m od niego w czasie manifestacji by otrzymał korzyść. Jeśli moc ma czas trwania inny niż natychmiastowy, przestaje wpływać na psi-kryształ jeśli poruszy się dalej niż na 1,5 m, i nie wpłynie znów na psi-kryształ, nawet jeśli powróci do właściciela przed końcem czasu trwania.
Dodatkowo, właściciel może manifestować moc z celem “Ty” na swój psi-kryształ (jako moc o zasięgu dotykowym) zamiast na sobie. Właściciel i psi-kryształ nie mogą dzielić mocy jeśli moc normalnie nie wpływa na stworzenia o typie psi-kryształu (konstrukt).
Obdarzony wzrokiem (zn): Choć nie ma fizycznych narządów zmysłów, psi-kryształ może telepatycznie wyczuwać swe otoczenie tak jak stworzenia o normalnym wzroku i słuchu. Ciemność (nawet nadnaturalna ciemność) jest nieistotna, jak obszary nadnaturalnej ciszy, choć psi-kryształ nadal nie może dostrzec niewidzialnych lub eterycznych stworzeń. Zasięg wzroku psi-kryształu to 12 m.
Telepatyczna więź (zc): Właściciel ma telepatyczną więź z swym psi-kryształem na odległość do 1 mili. Właściciel nie może widzieć przez zmysły psi-kryształu, ale mogą komunikować się telepatycznie jakby psi-kryształ był celem mocy więź umysłu manifestowanej przez właściciela. Na przykład, psi-kryształ umieszczony w odległym pokoju mógłby przekazać wydarzenia toczące się w tym pokoju.
Z powodu telepatycznej więzi między psi-kryształem i jego właścicielem, właściciel ma to samo połączenie z przedmiotem lub miejscem co psi-kryształ. Na przykład, jeśli psi-kryształ widział pokój, właściciel może teleportować się do tego pokoju jakby też go widział.
Zadawanie mocy dotykowych (zc): Jeśli właściciel jest 3 poziomu lub wyższego, jego psi-kryształ może przekazywać moce dotykowe dla niego. Jeśli właściciel i psi-kryształ są w kontakcie kiedy właściciel manifestuje moc dotykową, może określić swój psi-kryształ jako “dotykającego.” Psi-kryształ może potem zadać moc dotykową tak jak właściciel mógłby. Jak zwykle, jeśli właściciel manifestuje kolejną moc przed przekazaniem dotyku, moc dotykowa rozwiewa się.
Telepatyczna mowa (zn): Jeśli właściciel jest 5 poziomu lub wyższego, psi-kryształ może komunikować się telepatycznie z dowolnym stworzeniem które ma język i jest w zasięgu 9 m od psi-kryształu, podczas gdy psi-kryształ jest też w zasięgu 1 mili od właściciela.
Lot (zc): Jeśli właściciel jest 9 poziomu lub wyższego, może, jako akcję standardową, chcieć by psi-kryształ poleciał z szybkością 15 m (kiepska). Psi-kryształ opada powoli na ziemię po jednym dniu (lub szybciej, jeśli chce właściciel).
Odporność na moce (zn): Jeśli właściciel jest 11 poziomu lub wyższego, psi-kryształ zdobywa odporność na moc równą poziomowi właściciela + 5. By wpłynąć na psi-kryształ mocą, inny manifestujący musi uzyskać wynik testu poziomu manifestującego który jest równy lub przewyższa odporność na moc psi-kryształu.
Więź wzrokowa (zc): Jeśli właściciel jest 13 poziomu lub wyższego, postać może
remote view psi-kryształ (jakby manifestował moc
remote view) raz dziennie.
Przekazanie mocy (zc): Jeśli właściciel jest 15 poziomu lub wyższego, może manifestować moce poprzez psi-kryształ na odległość do 1 mili. Psi-kryształ jest traktowany jako źródło mocy, a wszystkie zasięgi są liczone od jego położenia.
Kiedy przekazuje moc przez psi-kryształ, właściciel manifestuje moc płacąc jej koszt w punktach mocy. Jest nadal poddany okazyjnym atakom i innym zagrożeniom manifestowania mocy, jeśli się liczą (na przykład, staje się widzialny kiedy manifestuje ofensywną moc jeśli niewidzialny, tak jak psi-kryształ).
Osobowość psi-kryształu (zn): Każdy psi-kryształ ma wyraźną osobowość, wybraną przez właściciela w czasie jego tworzenia spośród podanych w poniższej tabeli. Na 1 poziomie, jego właściciel z reguły ma poczucie osobowości psi-kryształu tylko przez okazjonalne impulsy, ale gdy rośnie poziom właściciela osobowość psi-kryształu staje się wyraźniejsza. Na wyższych poziomach, nie jest nieczęste by psi-kryształ stale zasypywał swego właściciela obserwacjami i radami, często poważnie nachylone w stronę konkretnego spojrzenia na świat psi-kryształu. Właściciel zawsze widzi część siebie w psi-krysztale, nawet jeśli wzmocnioną a więc skręconą.
+ rozwalona tabelka
Osobowości psi-kryształuOsobowość Korzyść dla właściciela
Artysta Premia +3 do testów Rzemiosła
Siłaczy Premia +3 do testów Zastraszania
Tchórz Premia +3 do testów Ukrywania
Przyjazny Premia +3 do testów Dyplomacji
Bohater Premia +2 do rzutów na Wytrwałość
Kłamca Premia +3 do testów Blefowania
Drobiazgowy Premia +3 do testów Przeszukiwania
Zwinny Premia +2 do testów Inicjatywy
Obserwujący Premia +3 do testów Zauważania
Zrównoważony Premia +3 do testów Równowagi
Stanowczy Premia +2 do rzutów na Wolę
Mędrzec Premia +3 do testów związanych z dowolną umiejętnością Wiedza którą już zna właściciel; po wybraniu, tego się nie zmienia
Skupiony Premia +3 do testów Koncentracji
Skradający się Premia +3 do testów Cichego poruszania
Współczujący Premia +3 do testów Wyczucia pobudek