Witajcie!
Właśnie ruszył VII etap Megakonkursu, tym razem poświęcony między innymi psionice. Ten fragment settingu mamy już w większej części opisany (brakuje jedynie bardziej wymyślnych mocy, zdolności specjalnych klasy psionika oraz kilku "efektów specjalnych"), zatem wypadałoby skonfrontować nasze pomysły z Waszymi oczekiwaniami. Poniżej przeklejam część notki VII etapu dotyczącą właśnie psioniki. Jeśli macie jakieś pytania, uwagi lub własne pomysły - piszcie śmiało!
[c]Psionika [/c]
Nie lubię klasycznej psioniki. System, w którym możliwości bohatera określa kilkanaście dość mocno ograniczonych efektów, zmuszający gracza do zabawy w przeliczanie punktów i chłodną kalkulację przypomina mi raczej magię, niż psionikę. Na dodatek jedynym ryzykiem, na jakie naraża się postać korzystająca ze swych zdolności jest porażka przy aktywowaniu mocy. Nie zdziwicie się chyba, że w „Nemezis” wywracamy psionikę do góry nogami?
Zmiany będą spore – znosimy punkty i ścisłe efekty. Gracze będą co prawda zmuszeni do określenia specjalizacji swych postaci, jednak wachlarz biegłości (tak nazywamy konkretny efekt psioniczny) będzie bardzo szeroki. Korzystanie z psioniki nie zostanie ograniczone do konkretnej liczby użyć na dzień, jednak każdorazowa aktywacja jakiejś mocy będzie się wiązała z ryzykiem utraty kontroli nad swą mocą, co może z kolei doprowadzić do naprawdę nieprzyjemnych efektów. Gra bez wątpienia będzie jednak warta świeczki – możliwość czytania cudzych myśli, przeglądania wspomnień, poruszania przedmiotami lub tworzenia pól sił, zdolnych rozerwać na strzępy bestie Hordy z pewnością skusi wielu graczy. Biorąc pod uwagę dodatkowe opcje – wzmacnianie umysłu poprzez mutacje, eksperymentalne wszczepy, substancje farmaceutyczne a nawet kontakt ze sługami mrocznych bóstw – nie wątpimy, że osoba wcielająca się w psionika nie będzie żałowała swego wyboru.
Oblicza psioniki
Psionika to nie tylko poruszanie przedmiotami lub czytanie w myślach. W świecie gry będą istnieć dziesiątki rozmaitych szkół dla osób obdarzonych stosownym talentem. Każda z nich stawia na inny aspekt mocy psychicznych, koncentruje się na odmiennym sposobie korzystania z tych zdolności. Przełożone na język mechaniki gry, szkoły psioniczne umożliwią graczom stworzenie bohaterów o skrajnie odmiennych stylach – od szybkich niczym gromy psionicznych szermierzy, przez surowych mentalnych śledczych, na szalonych, lecz zarazem genialnych iluminantach kończąc.
Zasadniczo istnieją dwa oblicza mocy psychicznych: subtelne, opierające się na mocach wpływających przede wszystkim na umysł oraz spektakularne, wykorzystujące zdolności umożliwiające manipulację materią i energią, wywołujące rozmaite efekty wizualne – z potężnymi eksplozjami włącznie. Pojedynki między psionikami będą mogły wyglądać najróżniej, począwszy od spokojnych walk, podczas których dwie postacie wpatrują się w siebie, by po chwili jeden z nich osunął się na ziemię martwy, kończąc na bardziej widowiskowych starciach, kończących się urwaniem głowy osoby, która przegrała.
Wybór konkretnego stylu będzie oczywiście należał do Was.