pn sie 22, 2005 10:40 pm
Do 3.0 oraz 3.5 zasady tak¿e jak najbardziej s±. Zdecydowanie lepiej s± opisane jednak pod eydcjê 3.5 w Ravenloft Dungeoun Master's Guide (na stronach 116-125). Poruszono wszystkie podstawowe klasy, czê¶æ presti¿owych (te które wymaga³y dodatkowych zasad), wp³yw Autohipnozy, moce zawarte w XPH, psioniczne przedmioty oraz psionicznego licza.
Najwa¿eniejsze rzeczy:
1. Moce psioniczne podlegaj± tym samym ograniczeniom co czary (czyli te z natury z³e wymuszaj± testy Potêpienia, a te oparte na podró¿owaniu s± tak samo ograniczone jak czary).
2. Podobnie jest z psionicznymi przedmiotami.
3. Psikryszta³y, podobnie jak chowañce czy wierzchowce paladyñskie, s± "zwichrowane".
4. Zdolno¶ci klasowe, które s± niezbyt etyczne/moralne te¿ podlegaj± testom Potêpienia.
5. Illithidzi maj± premie przeciwko atakom Zabójcó Illithidów.
Psionika jest o wiele mniej rozpowszechniona ni¿ magia. W wiêkszych ilo¶ciach pojawia siê w Dementlieu (ze wzglêdu na "Mózg"), Bluetspur (illithidzi) i Karthay (domena z Athasu).