Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 7:46 pm

oddtail pisze:
W Monastyrze gra się szlachcicem, jednak nakazu grania z majątkiem nie ma. Nawet w podręczniku napisane jest, że można nie mieć majątku, ale... itd. Czyli w Dominium o szlachectwie nie przesądza majątek.


Owszem, i co z tego?

oddtail pisze:
I jeszcze jedno: proszę o wskazanie, gdzie w podręczniku napisano, że zaoszczędzonych punktów nie można wydać na cokolwiek.


Napisałem wcześniej wyraźnie, ze wprost tego nie napisano. Opieram swoje zdanie na interpretacji tekstu i jasnych wypowiedziach autorów w tej kwestii. Możesz wydać na cokolwiek co jest po kroku, w którym zaoszczędziłeś dane kordiny.
Poza tym cytat:
Mon SC, str. 80 pisze:
Jeśli po dokonaniu wyboru pozostaną ci jeszcze jakieś Wsie, czy Pierścienie, spienięż je na kordiny i wydaj na podręczny ekwipinek, który jest ostatnim piątym etapem.


oddtail pisze:
Jeśli coś nie jest zabronione, jest dozwolone


Głupota też nie jest zabroniona.

oddatil pisze:
a trochę sztywno mi to wygląda, że na Umiejętności mogę wydać punkty zaoszczędzone na Współczynnikach, ale na dodatkową Biegłość już nie. Niby dlaczego?


To akurat możesz zrobić. Umiejętności i Biegłości są po kroku ze Współczynnikami.

Albert pisze:
Ok, mieści się ramach, ale nie pozwala na stworzenie postaci, jakiej się żywnie podoba.


Wymień system, który ci na to pozwoli.
Ostatnio zmieniony czw sie 04, 2005 7:53 pm przez Bleddyn, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

czw sie 04, 2005 7:50 pm

Bleddyn pisze:
oddtail pisze:
W Monastyrze gra się szlachcicem, jednak nakazu grania z majątkiem nie ma. Nawet w podręczniku napisane jest, że można nie mieć majątku, ale... itd. Czyli w Dominium o szlachectwie nie przesądza majątek.


Owszem, i co z tego?


I to z tego, że nie każdy zażyczy sobie wydawania wszystkiego na majątek postaci.

oddtail pisze:
I jeszcze jedno: proszę o wskazanie, gdzie w podręczniku napisano, że zaoszczędzonych punktów nie można wydać na cokolwiek.


Napisałem wcześniej wyraźnie, ze wprost tego nie napisano. Opieram swoje zdanie na interpretacji tekstu i jasnych wypowiedzi autorów w tej kwestii.
Poza tym cytat:
Mon Sc, str. 80 pisze:
Jeśli po dokonaniu wyboru pozostaną ci jeszcze jakieś Wsie, czy Pierścienie, spienięż je na kordiny i wydaj na podręczny ekwipinek, który jest ostatnim piątym etapem.


Za rezygnację z Cech z Pochodzenia i Profesji nie dostaje się Wsi, tylko kordiny. I te same kordiny wydaje się na dodatkowe Biegłości, Współczynniki i Umiejętności. Stoi jak byk w podręczniku.

oddtail pisze:
Jeśli coś nie jest zabronione, jest dozwolone


Głupota też nie jest zabroniona.


Schowaj do kieszeni swoją arogancję. To zdanie to nie jest argument, ma charakter obraźliwy.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 7:56 pm

oddtail pisze:
Za rezygnację z Cech z Pochodzenia i Profesji nie dostaje się Wsi, tylko kordiny. I te same kordiny wydaje się na dodatkowe Biegłości, Współczynniki i Umiejętności. Stoi jak byk w podręczniku.


Możesz wydać na cokolwiek co jest po kroku (nie musi być bezpośrednio po), w którym zaoszczędziłeś dane kordiny. Cały czas o tym pisze. Podobnie jest w NS.

oddatil napisał:
a trochę sztywno mi to wygląda, że na Umiejętności mogę wydać punkty zaoszczędzone na Współczynnikach, ale na dodatkową Biegłość już nie. Niby dlaczego?


To akurat możesz zrobić. Umiejętności i Biegłości są po kroku ze Współczynnikami.


I na przyszłośc czytaj caly post, a nie wybiórczo. To oszczędzi mi kolejnych wyjaśnień tego samego.

oddtail pisze:
Schowaj do kieszeni swoją arogancję. To zdanie to nie jest argument, ma charakter obraźliwy.


Skoro tak uważasz.
Ostatnio zmieniony czw sie 04, 2005 8:35 pm przez Bleddyn, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

czw sie 04, 2005 8:00 pm

Bleddyn pisze:
Wymień system, który ci na to pozwolii.


Nie szukam takiego systemu(nie ma?), tylko chcę powiedzieć, że mimo rozbudowanego procesu tworzenia postaci w Monie, są ograniczenia, nie da się zrobić, hrabiego, który ma kolekcję dzieł sztuki i potrafi nieźle walczyć :razz:

Bleddyn pisze:
Poza tym cytat: Mon Sc, str. 80 napisał:
Jeśli po dokonaniu wyboru pozostaną ci jeszcze jakieś Wsie, czy Pierścienie, spienięż je na kordiny i wydaj na podręczny ekwipinek, który jest ostatnim piątym etapem.


I to jest najfajniesze. Zrobię sobie postać, nie korzystając z Retuszu(tak aby mieć wszystkie cechy, w końcu moja postać nie jest przeciętna), następnie wydaję majątek na domek(ale nawet nie dworek) i jakieś dochody, wykupuję jednego, dwóch Sojuszników, i nie mam nic.
Wtedy, oczywiście sprzedaję majątek i gram bez niego, bo przyjacielowi w potrzebie muszę pomóc.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 8:16 pm

Albert pisze:
tylko chcę powiedzieć, że mimo rozbudowanego procesu tworzenia postaci w Monie, są ograniczenia, nie da się zrobić, hrabiego, który ma kolekcję dzieł sztuki i potrafi nieźle walczyć


Da się korzystając z opicji z HC -> 30 pkt. na umiejętności i 5 wsi na majętności. Na starych zresztą też.
Ciekawe ile jeszcze razy będę musiał to napisać. :)
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

czw sie 04, 2005 8:24 pm

Bleddyn pisze:
Da się korzystając z opicji z HC -> 30 pkt. na umiejętności i 5 wsi na majętności. Na starych zresztą też.


Zakład?

Bleddyn pisze:
Ciekawe ile jeszcze razy będę musiał to napisać.


Pisz ile ci się żywnie podoba :wink:
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 8:28 pm

Albert pisze:
Zakład?


Hrabia z kolekcją dzieł sztuki i potrafiący dobrze walczyć? Pewnie, że się da zrobić. Nie napisałeś, że ma jeszcze coś posiadać, np. mieszkać w pałacu. :P

Albert pisze:
Pisz ile ci się żywnie podoba


Dzięki. ;)
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

czw sie 04, 2005 8:36 pm

Bleddyn pisze:
Hrabia z kolekcją dzieł sztuki i potrafiący dobrze walczyć? Pewnie, że się da zrobić. Nie napisałeś, że ma jeszcze coś posiadać, np. mieszkać w pałacu.


Skoro ma kolekcję dzieł, to musi je gdzieś trzymać. Chyba nie pod gołym niebem. Albo u chłopa w stodole :razz: No i właśnie. Musi mieć poddanych, żeby go utrzymywali. :razz: :wink:
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 8:41 pm

Albert pisze:
Skoro ma kolekcję dzieł, to musi je gdzieś trzymać. Chyba nie pod gołym niebem. Albo u chłopa w stodole No i właśnie. Musi mieć poddanych, żeby go utrzymywali.


Nic nie musi. Może mieszka w skromnej kamienicy i przymiera głodem oglądając swoje zakurzone dzieła sztuki i walczy/uczy za marne pieniądze?
Zawsze można pozbyć se współczynników, cech z nacji i profesji. Starczy na wille i wsie.

Zresztą u siebie zrobiłem tak, że można kupić skromniejsze wersje majętności, ale wtedy bonus z nich też jest odpowiednio słabszy.
 
Val ihach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 am

czw sie 04, 2005 10:25 pm

Bleddyn pisze:
Zawsze można pozbyć se współczynników, cech z nacji i profesji. Starczy na wille i wsie.


tak mozna tez grac roslinka z duzym majatkiem super
A mozna dogadac sie z swiom MG i opracowc postac jak ktos chce grac Bardańczykiem ktory jeszcze grasuje po karczmach a nie siedzi w domu
a zycie wiódl bogate i ma sporo umiejetnosci to mozna to zrobic oczywiscie za zgoda MG
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

czw sie 04, 2005 11:24 pm

Val ihach pisze:
tak mozna tez grac roslinka z duzym majatkiem super


Tak można też bogaczem z cechami i umiejętnościami na maxa i ze wszystkimi dobrodziejstwami cech i szkół,. Tak by było najlepiej, nie?

Val ihach pisze:
A mozna dogadac sie z swiom MG i opracowc postac jak ktos chce grac Bardańczykiem ktory jeszcze grasuje po karczmach a nie siedzi w domu


Można też tak zrobić stosując zasady z podręcznika. Wystarczy trochę zdrowego rozsądku i wyobraźni.

:wink:
 
Val ihach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 am

pt sie 05, 2005 2:18 am

Bleddyn pisze:
Tak można też bogaczem z cechami i umiejętnościami na maxa i ze wszystkimi dobrodziejstwami cech i szkół,. Tak by było najlepiej, nie?
ja juz troszkee gram i wiem ze postacie wypasione foczki to nie jest dobry pomysl( dla mnie moze dla ciebie jest?) bo kiepsko sie nimi gra a dotego szybko sie nudza i trudno sie utorzsamic z bohaterem bez wad.
pisalem juz to wczesniej ale powtorze mi nie chodzi o gre super mega herosem ale o dowolnosc interpretacji zasad jak ktos chce to niech gra postacia bez majatku albo rembajlem ktory jest zajebistym szermierzem ale ma twarz jak wyjdz stad
RPG to jest przecierz (przynajmniej dla mnie) zabawa i temu sluzy. Jjak ktos lubi grac wluczega czemu mu na to niemozna pozwolic .
Bleddyn pisze:
Można też tak zrobić stosując zasady z podręcznika. Wystarczy trochę zdrowego rozsądku i wyobraźni.

:wink:


mozna ? podalem wczesniej przyklad postaci nie jakiejs super wybajarzonej ale nie da sie jej zrobic se standardowych metod.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pt sie 05, 2005 9:46 am

Val ihach pisze:
i trudno sie utorzsamic z bohaterem bez wad.


Nie mam takiego problemu. Bywa. ;)

Val ihach pisze:
mozna ? podalem wczesniej przyklad postaci nie jakiejs super wybajarzonej ale nie da sie jej zrobic se standardowych metod.


Widzialem i czytałem ten post. Wymagania poziomów umiejętności to masz niezłe jak na postać, która odsuneła się na boczny tor. Ale cóż, nawet przy 20 pkt. (lub poprosić MG o 30 pkt. z opcji w HC) można sobie z nią poradzić, zawsze możesz sprzedać Współczynniki. I tutaj dochodzimy do jedynej wady, która nie pozwala zrobić każdej postaci -> losowanie Współczynników. Jakby była pula pkt. na Współczynniki to można by tworzyć postać pod historię, a tak turlanie może wszystko zniszczyć.
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

pt sie 05, 2005 10:45 am

Bleddyn pisze:
Jakby była pula pkt. na Współczynniki to można by tworzyć postać pod historię, a tak turlanie może wszystko zniszczyć.


Tak, turlanie czasem niszczy koncepcję postaci. Wiem coś o tym :wink:
Bleddyn, jasne, da się zrobić postać w miarę bogatą, w miarę dobrze walczącą etc., ale nie zrobisz postaci, gdzie nie będziesz musiał kombinować, żeby czegoś nie sprzedać :wink: Dobrym rozwiązaniem było by wylosowanie współczynników po 20 i sprzedanie ich :razz:

Bleddyn pisze:
Nic nie musi. Może mieszka w skromnej kamienicy i przymiera głodem oglądając swoje zakurzone dzieła sztuki i walczy/uczy za marne pieniądze?


Ale chodzi o to, żeby właśnie nie mieszkał z skromnej kamienicy. :wink:
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pt sie 05, 2005 11:36 am

Albert pisze:
Ale chodzi o to, żeby właśnie nie mieszkał z skromnej kamienicy.


Na początku tego nie napisałeś, dopiero poźniej jak rzucałem pomysłami. Miał być hrabia dobrze walczący i kolekcja dzieł sztuki. To zrobić można, a nawet więcej i to pokazałem. Jak to ma być posesjonat dobrze walczący i z kolekcja dzieł sztuki to polecam profesje Dandysa z oficjalnej strony Monka (opcja z HC+Dandys to na starcie 9 wsi na majętności). ;)
 
Val ihach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 am

pt sie 05, 2005 1:00 pm

Bleddyn pisze:
Widzialem i czytałem ten post. Wymagania poziomów umiejętności to masz niezłe jak na postać, która odsuneła się na boczny tor. Ale cóż, nawet przy 20 pkt. (lub poprosić MG o 30 pkt. z opcji w HC) można sobie z nią poradzić, zawsze możesz sprzedać Współczynniki. I tutaj dochodzimy do jedynej wady, która nie pozwala zrobić każdej postaci -> losowanie Współczynników. Jakby była pula pkt. na Współczynniki to można by tworzyć postać pod historię, a tak turlanie może wszystko zniszczyć.

Te umiejetnosci nie sa jakos zawyrzone sa na normalych poziomach ale 20 punktow niestarczy na nie . Wiec ja dalem graczom po 30 punktow a dotego pozwolilem im wydac majatek na uumiejetnosc ale wiekszosc tego nie zrobila jeden gracz wydal wies na umiejetnosci i tez tak bardzo nie odstawal od reszcty wydaje mis sie ze 30 to min co jak co ale te postacie prze 15 lat kariery nauczyly sie czegos a wszystkiego sie nie zapomina a nawet jak sie cos zapomni to da sie to przypomniec latwiej niz nauczyc nowego
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pt sie 05, 2005 1:10 pm

Val ihach pisze:
Te umiejetnosci nie sa jakos zawyrzone sa na normalych poziomach ale 20 punktow niestarczy na nie .


Poziom 3 oznacza, że jest się w czymś niezłym, czy dobrym.
Nikt nie broni dawać 30 pkt., wielu tak robi. Nawet w HC jest już ta opcja.
Nie podoba mi się tylko twierdzenie, że na 20 pkt. są stetryczały dziady i postacie na jedno kopyto. Tak nie jest, no chyba, że rzuty ma się fatalne. :hahaha:
U siebie też ma pule punktów na Współczynniki.

Val ihach pisze:
ale te postacie prze 15 lat kariery nauczyly sie czegos a wszystkiego sie nie zapomina a nawet jak sie cos zapomni to da sie to przypomniec latwiej niz nauczyc nowego


To się zdecyduj. Zapomni, czy nie?
Ktoś kto odsunąl się od życia na kilka lat na pewno nie będzie mial Taktyki na wysokim poziomie jak niegdyś. Poczytaj sobie cały topic, a potem wrócimy do dyskusji.
Umiejętności podniesie szybciej niż młodzik -> vide koszt w PD.
 
Val ihach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 am

pn sie 08, 2005 12:53 am

Hm.. zaczynam sadzic ze ta dyskusja nie ma jakiegos wiekszego sesu wiec powiem swoje (moje i tylko moje nikogo nie namawiam do niego ) zdanie:
Ja uwazam ze 20 punktow to za mala na stworzenie barwnej postaci nie podoba mi sie tez bawienie w wyliczanie przeliczanie i takie tam przy losowaniu postaci Ja sadze ze 30 punktow jest spoko a nawet troszke zamalo allt to kwestia gustu .
 
Tammo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw lis 24, 2005 3:26 pm

sob gru 03, 2005 9:51 pm

Wydaje mi się, że w Monastyrze gra się postacią, (jeśli starą) która STAŁA u progu kariery a potem wskutek takiego nie innego wyboru zaprzepaściła karierę. Innymi słowy, ten gość był dobry, w paru rzeczach pewnie bardzo dobry, ale cudowny fantastyczny superman z niego nie był. On dopiero MIAŁ lśnić iolśniewać, był WSCHODZĄCĄ gwiazdą. Która upadła.

Oczywiście, można robić od tego odstępstwa. Wszystko tutaj zależy tak naprawdę od wyobraźni gracza i MG. Dla mnie 20 punktów nie jest niewystarczającą na nic ilością.

A jakby gracz miał odpowiednią koncepcję, tudzież gracze chcieliby zaczynać z wyższego poziomu, to nie widzę przeciwskazań dla nadania im większej ilości punktów startowych...
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

śr gru 17, 2008 12:56 pm

Tiaa
Niestety umiejętności w monie mają marginalne znaczenie.
Nie decydują one czy test ci się powiódł, a jedynie jak dobrze.
Na dodatek nie ma zbyt wielkiej różnicy między jak wy tu uważacie, początkującym młodzikiem (um 1, ale wysokie cechy), a starym mistrzem (powiedzmy um na 5, 9i dajmy dziadydze cechy młodzika) niestety, w systemie w którym jest skala 20 stopniowa, zakładanie, że umniejki nie mogą być na początku wyższe niż 5, wydaje się być raczej zabawne, zwłaszcza, gdy cech to niedotyczy. Przykład dyskalkulii i erpegowej
Z wyrazami szacunku
Grzegorz „Slann” Knychała
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

śr gru 17, 2008 5:15 pm

Przykład niezrozumienia mechaniki z twojej strony.
Skala nie jest 20 stopniowa bo nie ma górnego limitu umiejętności przecież.

Po drugie gdzie jest napisane, że umiejętności nie wpływają na zdanie testu tyl;ko na jego jakość?

Slann mniej więcej od pół roku w każdym temacie wychodzisz co najmniej śmieszni proszę zacznij czytać to co piszesz przed wysłaniem.

Bez wyrazów szacunku

Maciej "Feniks" Gorczyca
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

śr gru 17, 2008 7:01 pm

Feniks – po co się denerwujesz? Przecież nie obrażam nikogo, nie przymuszam do czytania postów. Jeśli coś robię źle, to przecież można napisać do moderatora.
Przeczytałem jeszcze raz. Przepraszam, ubzdurałem sobie, że umniejki odejmuje się od najmniejszej kości. A tu od dowolnej. Co nie zmienia faktu, że dalej ich znaczenie jest niewielkie w porównaniu z takim np. wodem. Skala jest 20 stopniowa, bo na tym się kończy tabelka doświadczenia
Z wyrazami szacunku
Grzegorz „Slann” KNYCHAŁA
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

śr gru 17, 2008 8:35 pm

to zastosuj rozwiązanie z neuroshimy - oczek możesz odjąć od kości, ile masz poziomu umiejętności. Przykład - masz ceche na 15, wypada ci 16, 17, 19; masz umiejętność na 4 --->odejmujesz 2 od 17, 2 od 16 i masz test zdany. Tylko trzeba się zastanowić, czy nie stworzy to przepakowania (ale w NS działa).

A skalę możesz sobie sam dorobić wyżej, nikt nie broni. Sam się nad tym zastanawiałem i mam pewne koncepcje.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

śr gru 17, 2008 8:56 pm

Denerwuję się bo kiedy widzę temat mam nadzieję, że ktoś napisze coś mądrego w nim, a nie jakieś absurdy po raz kolejny. Podobnie jak irytuje mnie pseudo naukowe słownictwo jak "dyskalkulia erpegowa" itp.

Jak w ogóle możesz porównywać mechanikę WoD do Mona to dwie totalnie różne konwencje. W WoD grasz potężnymi Wampirami niezwykle odpornymi Wilkołakami czy też Magami mogącymi kształtować rzeczywistość i czas. W monastyrze grasz starym schorowanym szlachcicem. nic dziwnego, że mechanika daje mniejsze możliwości.

Jeżeli uważasz, że umiejętności są za słabe zrób to co zrobił już chyba co drugi MG w Polsce pozwól graczom odejmować umiejętność od obu najniższych kości a nie tylko od jednej. Zwiększa to znacząco ich siłę. Plus daj po prostu więcej punktów umiejętności ja daje 30 u siebie na sesjach na początek ty możesz dać 40 jak chcesz więcej ich mieć nie problem przecież.
Możesz też np podzielić koszt zakupu nowych umiejętności przez pół to zwiększy ich atrakcyjność w procesie rozwoju postaci.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

czw gru 18, 2008 1:29 pm

Feniks feniks. Ja tam przeczytałem dziesiątki postów, które mi się nie podobały, ale nigdy pisałem tego na forum. Bo to nie ma sensu. To co mi się nie podoba, innych może radować. Rozumiem, że ostatnio nie piszę najskładniej (z powodu niewyspania), ale naprawdę, nie ma powodów by się tak irytować.
Dyskalkulia to poprawiona wersja (dzięki zwróceniu uwagi użytkowniczki Ysabel), dysalgebrii erpegowej. Termin ten wymyśliłem, by nazwać zjawisko polegające na ty, że autorzy gier fabularnych, bardzo często przeoczają oczywiste babole w mechanice. Chyba zgodzisz się, że takie zjawisko istnieje.
W nWodzie gra się w znacznej mierze śmiertelnikami. W oWodzie też można było nimi grać. To był tylko przykład, mogę odnaleźć inną jeśli chcesz.
Widzisz. Ja nie znam co drugiego mg w Polsce i praktyki stosowane przez nich pozostają dla mnie tajemnicą. Choć przyznam, że rozwiązania brzmią interesująco.
Feanir, nie znam Neurschimy. Skala może mieć ponad 20 stopni, ale tudno mi sobie wyobrazić postać która ma ponad 10 umiejki.
Moim zdaniem lepiej do mona by pasowała mechanika z l5k 3d. Swoją drogą, w starym l5k istniał podobny problem z umiejejkami.
Z poważaniem
Grzegorz „Slann” Knychała
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

czw gru 18, 2008 3:55 pm

Ja tam przeczytałem dziesiątki postów, które mi się nie podobały, ale nigdy pisałem tego na forum. Bo to nie ma sensu.


A ja jestem zwolennikiem tego, że jeżeli inteligentnej osobie powie się, że pisze głupoty i ludziom się nie chce tego czytać to ta osoba przestanie pisać głupoty. Sprawa ma się znacznie gorzej kiedy inteligentną wcale nie jest...

Dyskalkulia to poprawiona wersja (dzięki zwróceniu uwagi użytkowniczki Ysabel), dysalgebrii erpegowej. Termin ten wymyśliłem, by nazwać zjawisko polegające na ty, że autorzy gier fabularnych, bardzo często przeoczają oczywiste babole w mechanice. Chyba zgodzisz się, że takie zjawisko istnieje.


Wiem czym jest dyskalkulia czytałem ten idiotyczny spis syndromów w RPGach, dlatego właśnie irytuje mnie jak ktoś używa własnych wymyślonych nazw i jeszcze oczekuje, że ludzie czytający jego posty będą rozumieć o co mu chodzi.
Co do umiejętności podałem ci rozwiązania, które znam od ludzi na konwentach i na forach internetowych tym samym moge spokojnie uważać, że skoro X osób wymyśliło to niezależnie to w puli wszystkich ludzi nie udzielających się na forach tez pewnie nie jeden na to wpadł.
Co do mechanik L5K to nie bardzo mi pasuje do tego systemu choć L5K czytałem już wieki temu.
Mechanika monastyru przynajmniej ta ogólna jest prosta i czytelna umiejetności są za słabe prawda ale podałem ci proste sposoby, które sie sprawdzają w 100% więc odrobine kreatywności i mozna sobie poradzić ale widzę, że to cecha zanikajaca nawet wśród RPGowcow w dzisiejszych czasach.
 
Awatar użytkownika
Michap
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: sob lip 22, 2006 9:51 am

czw gru 18, 2008 6:07 pm

Feniks, ja cię podziwiam, że ci się chce. Rozmowa z tym człowiekiem jest jak odbijanie piłki ping pongowej od ściany. Byle gdzie ale zawsze odbije. Tylko jaki to ma sens?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

pt gru 19, 2008 11:04 am

Czy ja twierdziłem kiedyś, że jestem inteligentny? W testach wychodziło mi albo 110 na średnią 100(a mensa była na 140) i lub 160, ale to było z poradni, więc jest mniej wiarygodne. Z drugiej strony, nie uważam pana za autorytet, który mógłby mi mówić kiedy i co mam pisać. Mam nadzieję, że nie uraziłem pana, ale tak po prostu jest. Muszę zresztą panu podziękować, bo rozmowa z panem absorbuje moją uwagę na tyle, że nie rozmyślam o pewnych dosyć nieprzyjemnych kwestiach. Jeszcze raz dziękuje.
Co do meritum. Mechanika l5k i 7thsea po odpowiednich przeróbkach, naprawdę wspaniale nadawała by się do mona
Z wyrazami szacunku
Grzegorze „Slann” Knychała
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

pn gru 22, 2008 12:05 am

Proszę, bez takich...głupot. Podawanie swojego IQ jako argument jest dziecinne...
Tak jak i ustawiczne obrzucanie kogoś mięsem jest irytujące. Może trochę więcej spokoju?

A wracając do tematu, nie sądzę by punktów umiejętności było zbyt mało, jeżeli zastosuje się w kółko powtarzane rozwiązanie. Zwłaszcza, że Monastyr m mojej ocenie powinien być w dużej mierze narracyjny. Gdy gram w DnD, nie rzucamy w kółko na dyplomację, nie wyręczamy się mechaniką. MG powinien jedynie znać wartość dyplomacji BG i na tej podstawie modyfikować reakcje BN. Mechanika jest do sytuacji spornych. 30pkt to niewiele więcej, spokojnie można to wprowadzać.
 
Awatar użytkownika
DagonLord
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: pn lut 12, 2007 4:19 pm

czw maja 28, 2009 12:58 pm

Ja z kolei uważam, że Monastyr należy do takich systemów, w których ilość pkt. do rozdania przy tworzeniu jest chyba najmniej ważnym elementem. Mon jest grą, w której odgrywanie przepaków jest raczej niemile widziane, więc jeśli gramy z rozsądnymi ludźmi wystarczy dać im wolną rękę przy rozdawaniu punktów, zaznaczając ogólne granice. Myślę, że to rozwiąże ostatecznie problem i zadowoli zarówno mistrzów (nie muszą słuchać pojękiwań BG "brakuje mi 3/4 pkt.) jak i graczy (mogą wyrazić swoją postać w mechanice).

Co do odejmowania umiejętności od obu kości- ten sposób jest o wiele lepszy i "naturalniejszy", niż opisany w podstawowych zasadach.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość