Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

Pustynie

sob mar 08, 2008 6:08 pm

Czy w Faerunie jest jakoś bardziej zaludniona pustynia oprócz Anauroch ? :)
Moi gracze w najbliższym czasie mają zamiar udać się na pustynie. Tylko że ja chciałem wprowadzić raczej u Bedynów wioski niż tymczasowe oazy. Raczej klimaty Gothica 3. :) I chodzi mi raczej o pustynię na której są małe ale stałe miasta... Czy uważacie że zmienienie Anauroch tak żeby były stałe wioski większe lub mniejsze (max 700 mieskańców) naruszy jej klimat ?

I jeszcze jedno pytanie zbliża się zima... Jak będzie wpływało na klimat magicznie wywołanej pustyni ? :)

Z góry dzięki za pomoc... :wink:
 
Awatar użytkownika
mattus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: sob lut 16, 2008 11:53 pm

sob mar 08, 2008 6:28 pm

Według mnie sprawa z tymi osadami zależy tylko od ciebie, jednak zanim je wprowadzisz powinieneś znaleźć wytłumaczenie w jaki sposób są one w stanie egzystować na wyjątkowo niegościnnym terenie jakim niewątpliwie jest pustynia Anauroch. Bo jakby na to nie patrzeć, utrzymanie i zaopatrzenie nawet 500 - 700 osobowej wioski na pustyni jest wyzwaniem.

Co do zimy.... z tego co wiem na magicznie wywołanej pustyni klimat jest niezależny od pory roku.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

sob mar 08, 2008 6:31 pm

mattus pisze:
Co do zimy.... z tego co wiem na magicznie wywołanej pustyni klimat jest niezależny od pory roku.


Też tak myślałem ale wolałem się upewnić. :)


mattus pisze:
Według mnie sprawa z tymi osadami zależy tylko od ciebie, jednak zanim je wprowadzisz powinieneś znaleźć wytłumaczenie w jaki sposób są one w stanie egzystować na wyjątkowo niegościnnym terenie jakim niewątpliwie jest pustynia Anauroch. Bo jakby na to nie patrzeć, utrzymanie i zaopatrzenie nawet 500 - 700 osobowej wioski na pustyni jest wyzwaniem.


Jeśli wioska leży blisko jakiejś oazy to chyba nie problem. Większość zajmuje się polowaniem woda też jest. Zawsze można założyć że pod ziemią jest woda a mieszkańcy wykopali sobie studnie. :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob mar 08, 2008 7:12 pm

Na południu FR (na południowy wschód od Mulhorandu, i wschód od Wschodniego Shaar) znajduje się Raurin pustynia Kurzu.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

sob mar 08, 2008 7:45 pm

Na południu FR (na południowy wschód od Mulhorandu, i wschód od Wschodniego Shaar) znajduje się Raurin pustynia Kurzu.


Nie sądze by był to najlepszy pomysł na zamieszkana pustynie. Według tego, co mówi "Lśniące Południe" na pustyni tej żyją jedynie koczownicy i to na dodatek trzymają się na jej obrzeżach. W centrum żyją zaś purpurowe robale i niebieskie smoki.

Czy uważacie że zmienienie Anauroch tak żeby były stałe wioski większe lub mniejsze (max 700 mieskańców) naruszy jej klimat ?


Jeżeli już chcesz coś takiego, to Anauroch najlepiej sie do tego nadaje. Ewentualnie pustynia Calim, ale tam nie żyją bedyni. A tak poza Faerunem, to w Zakharze na pewno znalazłoby sie takie miejsce.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

ndz mar 09, 2008 11:50 am

Chyba w koncu przerobie ten Anauroch tak zeby wystepowaly na niej male wioski. Dzieki za pomoc... Chodzilo mi o to zeby moi gracze mogli wmieszac sie wsrod koczownikow ,a miasta dodadza temu klimatu.

P.S. Sorry ze bez polskich znakow ale pisze z PSP...
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

ndz mar 09, 2008 12:03 pm

Chyba w koncu przerobie ten Anauroch tak zeby wystepowaly na niej male wioski. Dzieki za pomoc... Chodzilo mi o to zeby moi gracze mogli wmieszac sie wsrod koczownikow ,a miasta dodadza temu klimatu.

P.S. Sorry ze bez polskich znakow ale pisze z PSP...
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pn mar 10, 2008 1:40 pm

Tworzenie na Anauroch mniejszych miast nie naruszy jej 'klimatu' bo takie mniejsze osady/miasteczka już tam istnieją :) Większość z nich znajduje się w bliskiej okolicy oaz a co więcej wiele z nich 'przejęło' we własne posiadanie infrastrukturę, którą kilka(naście) lat temu ustanowili tam Zhentarimowie. 700 mieszkańców to również (przy bliskości oaz oraz - co jeszcze lepsze - różnych okalających pustynię wzgórz jak np. Góry Tethyamar) nie jest zbyt wysoka liczba mieszkańców gdyż na Anauroch znaleźć można miasteczka zamieszkałe nawet przez 2500-3000 bedinów :)

Pozdrówka
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

pn mar 10, 2008 1:57 pm

znaleźć można miasteczka zamieszkałe nawet przez 2500-3000 bedinów


Z kąd te informacje amnezjuszu? Nie żebym powątpiewał w twoje słowa, bo jest to jak najbardziej możliwe, ale osobiście nie znam żródła tych informacji, a chetnie bym odświerzył swoją wiedze na temat Anauroch.

Jedyne co słyszałem o większych społecznościach tej pustyni to o wioskach na obrzeżach (żadna nie liczyła tyle co podajesz) oraz informacja, że po zalaniu Mielizny Pragnieni wiele beduińskich plemion osiedliło się w okolicy (ryzykując zatargi z pomrocznymi), gdyż dostep do wody znacznie ułatwia przetrwanie na pustyni, a ponadto wiele zwierza gasi tam teraz swoje pragnienienie, więc z żywnością też nie ma problemu.

Jeśli się myle lub mam niepełne informacje to proszę o sprostowanie, najlepiej poparte źródłami.
 
Gaudentius
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 18, 2008 1:49 am

pn mar 10, 2008 2:07 pm

Pavel93 pisze:
I jeszcze jedno pytanie zbliża się zima... Jak będzie wpływało na klimat magicznie wywołanej pustyni ? Smile


Na TEJ pustyni nie ma to znaczenia. Jednak pamiętać trzeba, że na pustyniach najgorsze są zmiany temperatur w ciągu doby. W dzień patelnia, ale gdy zajdzie słońce temperatura drastycznie spada nawet do 3 stopni!
Więc jak gracze nie wezmą na pustynie ciepłych materaców ( bo poco, przecież jest tam gorąca) to mogą sie zdziwić. Dostana hipotermi.
Tak mówili na Discovery.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pn mar 10, 2008 2:28 pm

Voar, chodziło mi głównie o Tel Badir oraz Addas Babar - oba leżące na skraju pustyni. Addas Babar jest byłą Zhencką twierdzą (w której de facto i dziś znaleźć można przedstawicieli czarnej Sieci) w której oprócz tego, że żyje około 2000 mieszkańców znajdują się rozległe pola na których dodatkowe miejsce na nocleg/troszkę dłuższy postój może znaleźć kolejne 2000 osób. Info z Anauroch, Eda Greenwoda z roku 1991 oraz z nowszych informacji, które udało mi się z niego wydusić.

... jednakże nie jest powiedziane by informacje te były 100% aktualne, gdyż nie posiadam najnowszego Anauroch: Empire of Shade, gdzie coś mogło się zmienić :)
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

wt mar 11, 2008 1:49 pm

amnezjusz pisze:
Voar, chodziło mi głównie o Tel Badir oraz Addas Babar - oba leżące na skraju pustyni. Addas Babar jest byłą Zhencką twierdzą (w której de facto i dziś znaleźć można przedstawicieli czarnej Sieci) w której oprócz tego, że żyje około 2000 mieszkańców znajdują się rozległe pola na których dodatkowe miejsce na nocleg/troszkę dłuższy postój może znaleźć kolejne 2000 osób. Info z Anauroch, Eda Greenwoda z roku 1991 oraz z nowszych informacji, które udało mi się z niego wydusić.


Gdzie można znaleźć więcej informacji na temat tej twierdzy ? Moi gracze walczą z Zhentarimami więc wszystko zaczyna pasować. A co do miast: Chcę po prostu wprowadzić klimat który będzie mi pasował... Pytanie tak z innej beczki: Czy ktoś wie jaki rodzaj muzyki będzie pasował do Klimatów Pustynnych ? I gdzie można takową płytę zakupić... :wink:

amnezjusz Dzięki za pomoc! Również pozdrawiam. :razz:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

wt mar 11, 2008 3:53 pm

Osobiście uważam, że taka muzyka powinna być trochę senna i wprowadzająca nastrój rozleniwienia. Poszperałem trochę w necie i ludzie mówią, że do takich klimatów dobrze pasuje soundtrack z filmu "Children of Dune", ale nie mogę tego zweryfikować, gdyż nie mam takiego czegoś "na stanie".
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

wt mar 11, 2008 3:59 pm

Misiak22 pisze:
Osobiście uważam, że taka muzyka powinna być trochę senna i wprowadzająca nastrój rozleniwienia. Poszperałem trochę w necie i ludzie mówią, że do takich klimatów dobrze pasuje soundtrack z filmu "Children of Dune", ale nie mogę tego zweryfikować, gdyż nie mam takiego czegoś "na stanie".


Dzięki za pomoc... Poszukam poszperam może muzyka jest już ogólnie dostępna... :)
 
Verdes
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 302
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 6:33 pm

śr mar 12, 2008 3:32 pm

amnezjusz pisze:
gdyż nie posiadam najnowszego Anauroch: Empire of Shade, gdzie coś mogło się zmienić


Cóż, ja mam wreszcie do niego dostęp. Przejrzałem na razie tylko po łebkach, ale z tego co wyczytałem, to na pustyni można zaobserwować spadek liczby ludności. Po tym jak Pomroczni wykorzystali swój mythal do odcięcia Anauroch od zwykłego Splotu, zmniejszyła się gwałtownie liczba Zhentarimów w regionie, oprócz nielicznych którzy przystosowali się do Cienistego Splotu. Co więcej w związku z jakimiś ruchami tektonicznymi, tu przyznam, że jeszcze nie doczytałem, wyschła duża część oaz na pustyni. Przez te wszystkie czynniki liczba ludności, zwłaszcza koczowniczej bardzo spadła.
Jutro postaram się coś więcej przeczytać i dopisać, albo przynajmniej pożyć tą knigę od kumpla.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

śr mar 12, 2008 4:57 pm

Wreszcie mam dostęp do Anauroch: Empire of Shade i po pobieżnej lekturze stwierdzam co następuje:

1) Użytkownikom splotu na Anauroch mówimy dziękuję. Pomroczni korzystając z mythalaru stworzyli na pystyni strefe martwej magii (dzięki "uprzejmości" Shar, która podzieliła się z nimi swoją wiedzą :P)

2) Pavel93: Jeśli chcesz na Anauroch tworzyć wioski bedynów i jednocześnie pozostawać maksymalnie zgodnym ze światem, to radze ci żebyś się spieszył :P. Bedyni na Anauroch stali się żadziej spotykani w związku z działalnością pomrocznych i stworzoną przez nich strefą martwej magii. Konsekwencjami powstania tej strefy było wysychanie części magicznych żródeł wody=mniej oaz=mniej miejsc zdatnych do życia=mniej bedynów.

3) Wiele istot w dużym stopniu polegających na zdolnościach opartych na splocie ma nielada problem z dalszym życiem (lub nieżyciem) na pustyni. Zwłaszcza tyczy sie to smoków, djinnów i nieumarłych.

4) Zhentarimowie porzucili czarną droge i wielu ich juz na pustyni sie nie spotka. Oczywiste jest, iż dzieje się tak dlatego, że podniebni magowie nie mogą chronić juz karawan.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw mar 13, 2008 9:27 am

Voaraghamanthar dysponujesz dużą wiedzą... Zaraz odnośnie do niej kilka pytań. :)

1. Z którego roku RD pochozą te informacje... Moja kampania dopiero się zaczęła i toczy się w 1372 RD.

2.
Voaraghamanthar pisze:
1) Użytkownikom splotu na Anauroch mówimy dziękuję. Pomroczni korzystając z mythalaru stworzyli na pystyni strefe martwej magii (dzięki "uprzejmości" Shar, która podzieliła się z nimi swoją wiedzą Razz)



Pytanie głupie... Magia objawień działa w strefie martwej magii ? :wink:

3
Voaraghamanthar pisze:
3) Wiele istot w dużym stopniu polegających na zdolnościach opartych na splocie ma nielada problem z dalszym życiem (lub nieżyciem) na pustyni. Zwłaszcza tyczy sie to smoków, djinnów i nieumarłych.


Moi BG będą mieli więcej spokoju niż planowałem. :wink:

4
4) Zhentarimowie porzucili czarną droge i wielu ich juz na pustyni sie nie spotka. Oczywiste jest, iż dzieje się tak dlatego, że podniebni magowie nie mogą chronić juz karawan.


Nie rozumiem... Chodzi Ci o to że Pomroki nie mogą chronić już karawan Zhentarimów ? Ale chyba powinno być wręcz przeciwnie nie pojawiają się bo magowie nie mogą chronić już ich karawan ? :)

4
Voaraghamanthar pisze:
Pavel93: Jeśli chcesz na Anauroch tworzyć wioski bedynów i jednocześnie pozostawać maksymalnie zgodnym ze światem, to radze ci żebyś się spieszył Razz. Bedyni na Anauroch stali się żadziej spotykani w związku z działalnością pomrocznych i stworzoną przez nich strefą martwej magii. Konsekwencjami powstania tej strefy było wysychanie części magicznych żródeł wody=mniej oaz=mniej miejsc zdatnych do życia=mniej bedynów.


Pomyślę... Ewentualnie troszkę naciągne. Przecież źródła zaraz tam nie muszą być magiczne. :razz:

Dzięki twoim informacjom układa mi się ładna kampania... :) Wielkie dzięki... Czekam jeszcze tylko na jakąś wzmiankę o Addas Babar
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

czw mar 13, 2008 5:38 pm

Pytanie głupie... Magia objawień działa w strefie martwej magii ?


Oczywiście, że działa. Obszar martwej magii to dziura w splocie, który odpowiada za magie wtajemniczeń.

Moi BG będą mieli więcej spokoju niż planowałem.


No nie wiem czy będą mieć tak wesoło, jeśli sami nie będą mogli używać magii wtajemniczeń. Czarodziej/zaklinacz staje sie wtedy tylko balastem (no chyba że korzysta z cienistego splotu).

Z którego roku RD pochozą te informacje


1374 RD

Nie rozumiem... Chodzi Ci o to że Pomroki nie mogą chronić już karawan Zhentarimów ? Ale chyba powinno być wręcz przeciwnie nie pojawiają się bo magowie nie mogą chronić już ich karawan ?


Chodzi o to, że podniebni magowie zhentarimów (taka klasa prestiżowa rozpisana po raz pierwszy we Władcach Mroku) nie mogą już chronic zhenckich karawan, bo nie mają dostepu do splotu. W związku z powyższym pomroczni leją zhentarimów jak chcą i ci rzadziej pojawiają sie na pustyni.

A teraz wracając do miast na Anauroch. Według najnowszego żródła na Anauroch nie ma żadnych większych miasteczek (nie mówiąc juz o miastach) bedynów. Największe plemię liczy zaś 300 osób. Na Anauroch mozna znależć 7 większych oaz (takich z których sporej wielkości plemie może wyżyć) i sporo mniejszych (nieokreślone dokładnie). Z miast na Anauroch znajdują sie tylko Tel Badir, miasto d'tarigów (prawdopodobnie są to potomkowie ludzi i krasnoludów; maja ok. 4 stopy wzrostu i żyją w okolicy kopalni Tethyamar; są troche bardziej otwarci na ludzi spoza pustyni niż bedyni) i Lundeth miasto pełne nieumarłych (dzięki Zhentarimom którzy wycieli mieszkańców), reszta to ruiny.
 
Verdes
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 302
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 6:33 pm

czw mar 13, 2008 7:01 pm

Voaraghamanthar pisze:
Cytat:
Pytanie głupie... Magia objawień działa w strefie martwej magii ?

Oczywiście, że działa. Obszar martwej magii to dziura w splocie, który odpowiada za magie wtajemniczeń.


Oj ktoś nie przeczytał dokładnie Anauroch: The Empire of Shade. Strefa martwej magii którą wytworzyli Pomroczni na Anauroch blokuje dostęp do magii nie tylko magom korzystającym ze Splotu, ale też wszystkim kapłanom. Na Anauroch dostęp do magii mają teraz tylko Pomroczni.

Nie rozumiem... Chodzi Ci o to że Pomroki nie mogą chronić już karawan Zhentarimów ? Ale chyba powinno być wręcz przeciwnie nie pojawiają się bo magowie nie mogą chronić już ich karawan ? Smile


Nie chodzi tylko o magów. Zhentariscy kapłani Bane nie mają już dostępu do magii objawień. Czyli Zhentarimowie na Anauroch zostali całkowicie odcięci od magii. Tak magiczne przedmity oparte na Splocie również nie działają. Działają tylko takie przedmioty które zostały stworzone w oparciu o Cienisty Splot. Co więcej wyschły magicznie wytworzone sztuczne oazy Zhentarimów, tak więc Zhentarimowie dysponują na Anauroch tylko wojownikami, którzy są źle wyposażeni i mają problemy z aprowizacją. tym bardziej, że Pomrocznym nie odpowiada ich obecnośc na Anauroch. Ty byś się na ich miejscu nie zaczął się wycofywać

Voaraghamanthar pisze:
Z miast na Anauroch znajdują sie tylko Tel Badir, miasto d'tarigów (prawdopodobnie są to potomkowie ludzi i krasnoludów; maja ok. 4 stopy wzrostu i żyją w okolicy kopalni Tethyamar; są troche bardziej otwarci na ludzi spoza pustyni niż bedyni)


To jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że mają oni charakter Neutralny zły i zainteresowani są jedynie sobą i pomnażaniem swoich bogactw.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw mar 13, 2008 7:30 pm

Voaraghamanthar pisze:
1374 RD


Myślę że przeróbka że stało się to w 1373 nie zaszkodzi... ;) W końcu Pomroczni się pospieszyli...


Voaraghamanthar pisze:
No nie wiem czy będą mieć tak wesoło, jeśli sami nie będą mogli używać magii wtajemniczeń. Czarodziej/zaklinacz staje sie wtedy tylko balastem (no chyba że korzysta z cienistego splotu).


Moja drużyna = Czarodziej + Druid + Tropiciel... Żegnajcie się z czarami. Myślenie na pierwszym planie... ;)


A teraz wracając do miast na Anauroch. Według najnowszego żródła na Anauroch nie ma żadnych większych miasteczek (nie mówiąc juz o miastach) bedynów. Największe plemię liczy zaś 300 osób. Na Anauroch mozna znależć 7 większych oaz (takich z których sporej wielkości plemie może wyżyć) i sporo mniejszych (nieokreślone dokładnie). Z miast na Anauroch znajdują sie tylko Tel Badir, miasto d'tarigów (prawdopodobnie są to potomkowie ludzi i krasnoludów; maja ok. 4 stopy wzrostu i żyją w okolicy kopalni Tethyamar; są troche bardziej otwarci na ludzi spoza pustyni niż bedyni) i Lundeth miasto pełne nieumarłych (dzięki Zhentarimom którzy wycieli mieszkańców), reszta to ruiny.


To trochę pokombinuję zrobię kilka miast lecz największe 200 mieszkańców w porywie... Wtedy będzie problem z kupieniem ekwipunku itp. Może być ciekawie... :)
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

czw mar 13, 2008 7:55 pm

Oj ktoś nie przeczytał dokładnie Anauroch: The Empire of Shade. Strefa martwej magii którą wytworzyli Pomroczni na Anauroch blokuje dostęp do magii nie tylko magom korzystającym ze Splotu, ale też wszystkim kapłanom. Na Anauroch dostęp do magii mają teraz tylko Pomroczni.


Szuka, myśli... dalej myśli... (śmiejcie sie śmiejcie ale w czwartek wieczorem to u mnie normalne) Faktycznie, masz racje. Jeśli wierzyć temu co napisane to zarówno kapłani jak i magowie nie mogą korzystac z magii. Z drugiej strony pisze, że jest to strefa martwej magii, a strefy te odnosiły sie tylko do magii wtajemniczeń. Jest to dla mnie trochę dziwne, iz te informacje są sprzeczne z tymi jakie wystepują w innych podręcznikach.
 
Nickademus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: pn lut 04, 2008 1:51 pm

czw mar 13, 2008 8:18 pm

Voaraghamanthar pisze:
Z drugiej strony pisze, że jest to strefa martwej magii, a strefy te odnosiły sie tylko do magii wtajemniczeń. Jest to dla mnie trochę dziwne, iz te informacje są sprzeczne z tymi jakie wystepują w innych podręcznikach.

Nieprawda. Pola antymagii, strefy dzikiej i martwej magii jednakowo wpływają na wszystkich spellcasterów ("czarorzucaczy?").
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

czw mar 13, 2008 8:26 pm

Nieprawda. Pola antymagii, strefy dzikiej i martwej magii jednakowo wpływają na wszystkich spellcasterów ("czarorzucaczy?").


W takim razie cały czas błędnie interpretowałem tę zasade. Jak się jednak teraz nad tym zastanowie (musiałem zmienic tekst posta, bo pszyszło mi to do głowy w trakcie pisania :P), to logiczne staje się to, że kapłani też mogą wziąść atut Magia Cienistego Splotu. Człowiek całe życie sie uczy, a i tak popełnia błędy. Muszę nad tym jeszcze troche pomedytować.

EDIT: Skoro można na zawołanie tworzyć strefy martwej magii, to w takim razie musi tez być sposób na strefe martwej magii dla cienistego splotu. Wyobrażcie sobie postawic tylko taką nad Anauroch i pomroczni nieźle gruchneliby o ziemie. :D :P
 
Awatar użytkownika
OneMoreGodDamnElf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: wt lis 06, 2007 2:50 pm

czw mar 13, 2008 11:30 pm

Nieprawda. Pola antymagii, strefy dzikiej i martwej magii jednakowo wpływają na wszystkich spellcasterów ("czarorzucaczy?").

Na inkantacje Warlocka chyba nie mają wpływu :P (Podobnie na psionów ale to nie są czarorzucacze)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw mar 13, 2008 11:42 pm

Niezupełnie. Wszystko zależy od stosowanej wykładni... Przyjmuje się jednak, że psionicy nie podlegają działaniu stref dzikiej ani martwej magii, choć wciąż powinni wystrzegać się pól antymagii. Co zaś się tyczy inwokacji Warlocka, to traktuje się je pod tym względem jak wszystkie inne efekty czaropodobne.
 
Verdes
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 302
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 6:33 pm

pt mar 14, 2008 8:54 am

Voaraghamanthar pisze:
Wyobrażcie sobie postawic tylko taką nad Anauroch i pomroczni nieźle gruchneliby o ziemie.


Mało prawdopodobne, bo trzeba by zebrać dużą grupę epickich czarodziei zdolnych do rzucenia takiego zaklęcia, a obecnie tylko Evermeet dysponuje taką ich liczbą (według Last Mythal jest ich 80 i jest to najmniejsza liczba w historii wyspy, w związku z tym mają zakaz jej opuszczania), a Evermeet ich nie wyśle na kontynent.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

pt mar 14, 2008 9:32 am

Verdes pisze:
Mało prawdopodobne, bo trzeba by zebrać dużą grupę epickich czarodziei zdolnych do rzucenia takiego zaklęcia, a obecnie tylko Evermeet dysponuje taką ich liczbą (według Last Mythal jest ich 80 i jest to najmniejsza liczba w historii wyspy, w związku z tym mają zakaz jej opuszczania), a Evermeet ich nie wyśle na kontynent.



Raczej nie... Ale co myślicie o takim czymś takim. Odtąd czarodzieje Zhentarimów braliby atut magia cienistego splotu. Wystarczy że mają roztropność powyżej 13. I w tym momencie mogliby normalnie nadal chronić karawany magią itp. Co o tym myślicie ?
Ostatnio zmieniony pt mar 14, 2008 11:06 am przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

pt mar 14, 2008 10:18 am

Wystarczy że mają roztropność powyżej 13


Powyżej 15 trzeba mieć. Korzystasz ze staro edycyjnej rozpiski tego atutu. Naprawde niezbyt wielu czarodziejów ma roztropność na poziomie wymaganym przez atut. Zhentarimowie raczej dużo na pustyni nie wskórają. Bierzesz pod uwagę jedynie mechaniczne ograniczenie magi cieni. Pod względem fabularnym trzeba zadać sobie pytanie: Z kąd mieliby nagle odkryć magie cienistego splotu i zacząć posługiwać się nią na masową skale, jeśli nie udało się to im przez ostatnie kilkaset lat?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt mar 14, 2008 10:41 am

Voaraghamanthar pisze:
EDIT: Skoro można na zawołanie tworzyć strefy martwej magii, to w takim razie musi tez być sposób na strefe martwej magii dla cienistego splotu.

Jak pisał Verdes w innym temacie, Pomroczni dostali od kapłanów Shar wiedzę jak tworzyć strefy martwej magii i taką stworzyli używając mythala, czyli magii epickiej.

Można stworzyć analogiczną sferę dla cieniastego splotu. Oczywiście, nie jest to w tej chwili możliwe, gdyż magia na pustyni nie działa, więc nie możesz rzucać czarów (w tym owych potrzebnych epickich). Jedynym wyjściem jest użycie psioniki, ale tu nie ma na powierzchni wystarczająco potężnych psionów (lub są rozsiani po całym kontynencie).
OneMoreGodDamnElf pisze:
Na inkantacje Warlocka chyba nie mają wpływu Razz (Podobnie na psionów ale to nie są czarorzucacze)

Psionika jest niezależna od splotu. Będzie działać zarówno w sferze martwej magii splotu jak i sferze martwej magii dla splotu cieniastego (a nawet w obu naraz). Nie zadziała tylko w polu antymagii i w polu psionicznej nicości (null psionic field). Moce Warlocka czerpią ze Splotu, więc są blokowane.
Pavel pisze:
Od tond czarodzieje Zhentarimów braliby atut magia cienistego splotu. Wystarczy że mają roztropność powyżej 13. I w tym momencie mogliby normalnie nadal chronić karawany magią itp. Co o tym myślicie ?

Po pierwsze "Odtąd" nie piszemy osobno i przez 'on'. Po drugie, taka sytuacja powodowałaby zbyt duży konflikt interesów. Mystra obecnie użycza swojej magii wszystkim spellcasterom (niezależnie od charakteru), jest więc bezpieczniejsza dla Bane'a niż kapryśna Shar.
Z kąd mieliby nagle odkryć magie cienistego splotu i zacząć posługiwać się nią na masową skale, jeśli nie udało się to im przez ostatnie kilkaset lat?

Skąd mieli by wiedzieć? Wiedza o Cienistym Splocie jest w miarę powszechna wśród środowisk magicznych od pojawienia się City of Shade. Bane także zdaje sobie sprawę z istnienia alternatywnych źródeł mocy.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

pt mar 14, 2008 10:49 am

Skąd mieli by wiedzieć? Wiedza o Cienistym Splocie jest w miarę powszechna wśród środowisk magicznych od pojawienia się City of Shade. Bane także zdaje sobie sprawę z istnienia alternatywnych źródeł mocy.


Wiedzieć coś, a móc to wykorzystać to dwie różne rzeczy. Paru zhenckich magów/kapłanów posługujących się cienistym splotem - nie mam zastrzerzeń. Wszyscy lub co najmniej większość - nie wydaje mi się.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości