Zrodzony z fantastyki

 
braininthejar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 31, 2007 1:06 pm

Pytania (1) : statki i przestrzeń

pt cze 01, 2007 2:09 am

Chciałbym zapytać co wiecie (lub jakie macie domysły) na temat statków i przestrzeni kosmicznej.

Jest to bardzo ważny element klmatu świata ale wszystko co można znaleźć w podstawce to kilka wzmiank jeden rysunek fregaty. Wszystko co udało mi się wywnioskować to:

PRZESTRZEŃ: Jeżeli ten wszechświat ma powietrze w kosmosie i nie zapada się od własnym ciężarem a jednocześnie mogą w nim istnieć gwiazdy, to musi mieć wyczochrane prawa fizyki. To całkiem OK, Planety Skarbów nikt się nie czepiał.

Rodzi to jednak pewne wnioski.

Jeśli jest powietrze to w kosmosie jest wiatr ( gorąco gwiazd rozgrzewa powietrze powodując różnice ciśnień. Dalej od gwiazd można napotkać obszary ciszy)

Jeśli jest ciekawy, to musi być zatłoczony. Odległości między planetami muszą być dużo mniejsze. (zwłaszcza, że ze względu na atmosferę statki poruszają się dość wolno.)

Jeśli jest pełny życia to musi być w nim woda, prawdopodobnie w formie gęstych chmur. (swoją drogą, ciekawe jak wygląda ryba wyrosła w środowisku które nie zna pojęcia góry i dołu.)


STATKI: Z czego jestem w stanie się domyslić, statki dysponują trzema formami napędu:

1 żagle: najlogiczniej, jeśli jest wiatr to można żaglować.

2 Kryształ Powietrza: Zasilany przez żagle (włókna z nadmetalu przekazują kryształowi złapaną enegię słoneczną). W obrębie grawitacji świata, umożliwia lewitację. W kosmosie odwrotnie; tworzy grawitację która trzyma załogę na pokładzie. Prawdopodobnie pozwala też okrętowi obracać się (oszczędzając załodze wątpliwej przyjemności wejścia do portu dnem do góry. W kosmosie położenie jest subiektywne ale bliżej światów staje się istotne.)

3 Kryształ Ognia: Zasilany podobnie jak kryształ powietrza, zasila dysze statku, pozwalając na szybki ruch niezależny od wiatru

-------------------------------------------------------------------------------------

Teraz, moje pytania:

Po pierwsze: czy mam rację?

Po drugie: Jak statki przemieszczają się tak szybko między światami

1 czy wiatry są tak strasznie silne w kosmosie (żagle z nadmetalowymi włóknami moga sporo znieść

2 czy kryształ ognia wytwarza aż tak duży ciąg?

3 Czy światy są aż tak blisko siebie? (W prawdziwym świecie, podróż na Marsa zabiera 4 lata przy prędkościach kosmicznych. A tu możemy dotrzeć na inny świat żaglowcem w czasie kilku miesięcy)

Po trzecie: Jakie są zasady walki okrętów? (mam przeczucie, że jest to forma pojedynku stosująca parametry kapitanów i okrętów ale jakoś nie mogę tego wyklarować.)

-------------------------------------------------------------------------------------

Ma ktoś jakieś pomysły?
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt cze 01, 2007 9:24 am

braininthejar pisze:
Jeśli jest powietrze to w kosmosie jest wiatr

Raczej Eter, wiec mozemy sobie darowac powietrze i przyjac, ze Eterem tez mozna oddychac, tudziez nie trzeba w nim oddychac. Fizyke sobie darujmu, dobrze? Kotki i tak juz sie uodpornily.
A co do wiatru, to wystarczy wiatr sloneczny.
 
braininthejar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 31, 2007 1:06 pm

pt cze 01, 2007 5:38 pm

Eter?

Masz jakieś dane na ten temat?
 
Craven

pt cze 01, 2007 10:16 pm

Odetnij się od naszego świata, fizyki itd. Zapomnij o podróży z Ziemi na Marsa. Pomyśl zamiast tego o żeglowaniu przez morze pomiędzy odległymi, życiodajnymi wysepkami.

Napęd statku wygląda następująco:
żagle zbierają promienie słoneczne, które zasilają kryształ ziemi na dolnym pokładzie statku. Tam napędza on silniki popychające statek - w grze są to odrzuty, choć ja rozważam wprowadzenie u siebie wersji wcześniejszej (gdy Crystalicum powstawało), gdzie były to wielkie śmigła.

Jeśli idzie o wiatr itd. to w pobliżu planet pogoda pokrywa się z tą na danym świecie - więc Ochuromie i Aleksandreonowi będą towarzyszyć mroźne powiewy wiatru, w pobliżu Planety będzie ciepło i dość wilgotno itd. Warto pamiętać, że Znany Wrzechświat jest dość jasny i barwny, nawet w żegludze pomiędzy światami - ciemno i naprawdę zimno jest tylko w Pustce, czyli poza Znanym Wrzechświatem. Mawia się, że jakieś krasnoludy ją przebyły i odnalazły Nowy Wszechświat.

Poza tym przestrzeń pomiędzy światami może być różna - zależnie od tego czego potrzebujesz jako MG. Czyli mogą być deszcze płonących kamieni, ławice ryb sunących przez kosmos, malownicza mgła i syreny, wielkie wędrujące lewiatany, potwory kosmiczne, martwe planety którym nie przyświeca żadna gwiazda, statki widma, piraci, zjawiska atmosferyczne jakich nie znamy na powierzchni światów i wiele innych.
 
braininthejar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 31, 2007 1:06 pm

pt cze 01, 2007 11:49 pm

Odetnij się od naszego świata, fizyki itd.


Powiedziałm, uznaję, że tenświat ma swoją fizykę. Chcę tylko ją zrozumieć.

Zapomnij o podróży z Ziemi na Marsa.


Tu będzie mi trudniej. Fizykę każda gra ma własną ale odległość to zawsze odległość. Może myślę zbyt sztywno.

Napęd statku wygląda następująco:
żagle zbierają promienie słoneczne, które zasilają kryształ ziemi na dolnym pokładzie statku. Tam napędza on silniki popychające statek - w grze są to odrzuty, choć ja rozważam wprowadzenie u siebie wersji wcześniejszej (gdy Crystalicum powstawało), gdzie były to wielkie śmigła.


Ziemi? Podstawka wspominała powietrze. Niemniej dzięki.

Poza tym przestrzeń pomiędzy światami może być różna - zależnie od tego czego potrzebujesz jako MG. Czyli mogą być deszcze płonących kamieni, ławice ryb sunących przez kosmos, malownicza mgła i syreny, wielkie wędrujące lewiatany, potwory kosmiczne, martwe planety którym nie przyświeca żadna gwiazda, statki widma, piraci, zjawiska atmosferyczne jakich nie znamy na powierzchni światów i wiele innych.


Tu nie będzie problemu. Prowadziłem Planescape'a
 
Craven

sob cze 02, 2007 12:02 am

braininthejar pisze:
Powiedziałm, uznaję, że tenświat ma swoją fizykę. Chcę tylko ją zrozumieć.

Może być niełatwo. Lepiej w miejsce fizyki wstawić prawidła klimatu i opowieści.

braininthejar pisze:
Tu będzie mi trudniej. Fizykę każda gra ma własną ale odległość to zawsze odległość. Może myślę zbyt sztywno.

Może troszkę :) Kiedy z punktu A do B, jest tyle ile przewidział scenariusz lub ile chce MG, wtedy postulaty metryki potrafią kuleć i np nie spełniona jest nierówność trójkąta :)

braininthejar pisze:
Ziemi? Podstawka wspominała powietrze. Niemniej dzięki.

Czytałem jakiś czas temu ale stawiam na ziemi jako ten kumulujący więcej energii. W odrzutach pewno będą kryształy ognia. Ale nie mam pewnosci.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość