Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt paź 14, 2003 1:09 am

<!--QuoteBegin-Mikele+-->
Mikele pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklighter+-->
Darklighter pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jak dla mnie Soldier ma więcej zalet na lepszego pilota. Oprócz dużej ilości atutów, dzięki którym zyska szybszy dostęp do klas prestiżowych związanych z pilotowaniem, a także zwiększy swoje zdolności należące do tej specjalności, posiada on większy BAB (bazowa premia ataku), dzięki czemu lepiej posługuje się bronią pokładową.
<br />To moze tak, z tego co widzialem walki mysliwcow z reguly opieraja sie na wykonywaniu serii ewolucji, ktore maja na celu zgubieniu ogona i samemu staniu sie takim ogonem. W systemie polega to na testach pilotazu. Zakladajac ze obaj przedstawiciele maja taka sama ilosc skill pointow w Pilot na poziomie doswiadczenia postaci 5+ Scout moze wziasc 10(skill mastery) w tym skillu a Soldier nie. To chyba spora przewaga?
<br />Jak już pisałem dzięki dużej ilości atutów Soldier może nadrabiać braki. Np. biorąc atut Combat Veteran, opisany w Hero's Guide, który daje dokładnie to samo co zdolność Scouta, Skill Mastery. :wink: <br /><!--QuoteBegin-Mikele+-->
Mikele pisze:
<!--QuoteEBegin-->2 sprawa, chcialbym zamontowac w I-7 Howlrunner(przykladowo) naped Hyperdrive. Ile taki naped kosztuje i czy da sie go zamontowac w mysliwcach ktore go nie maja?
<br />Da się zamontować hipernapęd. Nawet jeśli myśliwieć jest za mały, to przecież można by zastosować coś w stylu Hyperdrive Booster Ring. <br />Podręcznik Starships of the Galaxy nie podaje oddzielnych kosztów hipernapędów, bo wylicza się ich koszt w tzw. Construction Points, które, po skompletowaniu podstawowych systemów statku, przelicza się na kredyty. Szczęście, że ceny statków w d20 nie róznią od tych z d6 :mrgreen:. Cena hipernapędu x1 powinna mieścić się w okolicach 15,000. Za ok. 10,000 można nabyć napęd klasy x2. Trzeba jednak doliczyć potencjalne koszty instalacji (decyzja MG).
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw paź 16, 2003 3:22 pm

Problem moze polegac na tym ze soldier pilot bedzie poniekad impotentem - nie bedzie astrogate/repair/computer use ... scout ma wiecej skillpointow i przez to bardziej przydaje sie na statku. <br /> <br />Ja mam natomiast pytanie dot. cen: Za ile sprzedam Heavy Blastera ... krotko mowiac czy ceny podane w RCRLB sa cenami ktore (jak wynika z opisu Diplomacy) powstaly po "reasonable haggling" czyli za tyle cos kupie i za tyle sprzedam (plus poprawka na dobrze rzuty). Czy tez moze przy sprzedazy nalezy brac polowe wartosci ekwipunku i dopiero od tego punktu sie targowac (+/- 5% za 5pkt dipl.)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw paź 16, 2003 4:31 pm

<!--QuoteBegin-Mateo+-->
Mateo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Problem moze polegac na tym ze soldier pilot bedzie poniekad impotentem - nie bedzie astrogate/repair/computer use ... scout ma wiecej skillpointow i przez to bardziej przydaje sie na statku.
<br />To zależy czy postać ma być do walki czy do eksploracji/transportowania. <br /><!--QuoteBegin-Mateo+-->
Mateo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja mam natomiast pytanie dot. cen: Za ile sprzedam Heavy Blastera ... krotko mowiac czy ceny podane w RCRLB sa cenami ktore (jak wynika z opisu Diplomacy) powstaly po "reasonable haggling" czyli za tyle cos kupie i za tyle sprzedam (plus poprawka na dobrze rzuty). Czy tez moze przy sprzedazy nalezy brac polowe wartosci ekwipunku i dopiero od tego punktu sie targowac (+/- 5% za 5pkt dipl.)
<br />Nieco nad fragmentem reasonable haggling, jest wspomniane, że ceny z rodziału 7-ego reprezentują wartość rynkową danego produktu. Jak dla mnie jest to pozycja wyjściowa do wszelkich potencjalnych negocjacji cen. <br />Jeśli sprzedajesz używany blaster, to wpierw powinieneś wziąć połowę jego wartości rynkowej i wtedy dopiero stosować rzut na dyplomację by ewentualnie zmodyfikować cenę.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

sob paź 18, 2003 1:23 am

Zaraz ... to reprezentuja wartosc rynkowa czy nie? Bo jesli reprezentuja wartosc rynkowa to one (ceny z rozdz.7) powinny byc wyjsciowe. Opis w dyplomacji sugeruje ze ceny w rozdz.7 powstaly wlasne po "racjonalnym targowaniu sie"
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob paź 18, 2003 12:55 pm

<!--QuoteBegin-Mateo+-->
Mateo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zaraz ... to reprezentuja wartosc rynkowa czy nie? Bo jesli reprezentuja wartosc rynkowa to one (ceny z rozdz.7) powinny byc wyjsciowe. Opis w dyplomacji sugeruje ze ceny w rozdz.7 powstaly wlasne po "racjonalnym targowaniu sie"
<br />Uzykanie ceny po "racjonalnym targowaniu się" odnosi się, IMHO, do sytuacji gdzie nie ma "typowych rynków". Mam na myśli np. handel z Jawami z Tatooine, którzy raczej nie mają przypiętych/stałych cen do/dla swoich produktów :wink: . Wstępny test dyplomacji (lub nawet odegranie rozmowy przez graczy i MG) ustala cenę wyjściową produktu. Potem można prowadzić dalsze negocjacje co do końcowej ceny.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw paź 30, 2003 8:40 am

<!--QuoteBegin-Anonymous+-->
Anonymous pisze:
<!--QuoteEBegin-->W jaki sposób rozwiązujecie sprawę wyrywania broni z rąk za pomocą force-skilla "move object"? Innymi słowy jakie rzuty, na jakie DC i czy wogóle stosujecie tą technikę?
<br />Ja stosuję standardowe zasady ze RCR, czyli osoba trzymająca przedmiot musi wykonać udany test rzutu obronnego Will(DC10+poziom używającego Move Object).
 
Korgan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: ndz sie 24, 2003 12:23 pm

Pytania dotyczące Star Wars

wt lis 04, 2003 9:48 pm

Do tej pory grałem tylko w klasyczne rpg-i w klimacie dnd i warhamera. Dość lubię sagę Star Wars więc chciałbym się zapoznać z tym systemem gry lecz niestety jeszcze nie wyszły podręczniki więc narazie sobie nie pogram. Dlatego chciałbym się dowiedzieć podstawowych zasad grania. Może różnic dzielących mechanikę dnd a Star Wars?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

Re: Pytania dotyczące Star Wars

wt lis 04, 2003 10:06 pm

Korgan pisze:
Do tej pory grałem tylko w klasyczne rpg-i w klimacie dnd i warhamera. Dość lubię sagę Star Wars więc chciałbym się zapoznać z tym systemem gry lecz niestety jeszcze nie wyszły podręczniki więc narazie sobie nie pogram. Dlatego chciałbym się dowiedzieć podstawowych zasad grania. Może różnic dzielących mechanikę dnd a Star Wars?

Część zmian wyjaśniałem tutaj. Istnieją też różnice w rzutach obronnych. Jest tzw wartość średnia wynosząca +9 na 20 poziomie. Jest także wzrastające z poziomem Defense (odpowiednik dedekowego AC).

Notki scalam z odpowiednim tematem.
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

wt lis 11, 2003 2:37 pm

Czy różnica między SW Revised Core Rulebook a SW edycja 2 (chyba tak) jest taka sama jak miedzy AD&D a D&D 3ed?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt lis 11, 2003 2:45 pm

mergan pisze:
Czy różnica między SW Revised Core Rulebook a SW edycja 2 (chyba tak) jest taka sama jak miedzy AD&D a D&D 3ed?

Tak. Mamy tu dwie, zupełnie różne mechaniki.

EDIT:

Anonymous pisze:
A jakie są główne różnice pomiędzy nimi?
I która jest Waszym (subiektywnym) zdaniem lepsza?

Główna różnica polega na tym, że w starej wersji SW korzystało się z kości d6, w nowej natomiast wykorzystuje się klika typów:d20, d6, d4, d8 itp.
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

śr lis 12, 2003 4:30 pm

Ma³e pytanko dt. mechaniki. <br />1. Burst of speed zwiêksza zasiêg skoku 5 razy. 'Force Jump', czyli dodawanie move object do jumpa zwiêksza zasiêg 3 razy. A jak siê u¿ywa jednego w trakcie drugiego? Koszt 9 vp i skok 8 razy dalej? Czy ile? <br /> <br />2. Burst of speed to full round action. Feat z 'hero guide' up the walls to move action. Ale chyba mo¿na je ³±czyæ ze sob±, zw³aszcza ¿e burst jest wymagany do 'utw'?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr lis 12, 2003 5:17 pm

<!--QuoteBegin-Skie+-->
Skie pisze:
<!--QuoteEBegin--> Małe pytanko dt. mechaniki.  <br />1. Burst of speed zwiększa zasięg skoku 5 razy. 'Force Jump', czyli dodawanie move object do jumpa zwiększa  zasięg 3 razy. A jak się używa jednego w trakcie drugiego? Koszt 9 vp i skok 8 razy dalej? Czy ile?
<br />Takie same pytanie zadałem Jedi Council jakieś 4 miesiące temu i do tej pory nie nadeszła odpowiedź :evil: . Moim zdanie powinno się mnożyć odległość skoku x8, tak jak podałeś. <br /><!--QuoteBegin-Skie+-->
Skie pisze:
<!--QuoteEBegin-->2. Burst of speed to full round action. Feat z 'hero guide' up the walls to move action. Ale chyba można je łączyć ze sobą, zwłaszcza że burst jest wymagany do 'utw'?
<br />W FAQ jest wyjaśnione jak przebiega aktywacja i działanie BoS: <br /><!--QuoteBegin-Skie+-->
Skie pisze:
<!--QuoteEBegin-->Burst of speed to full round action. Feat z 'hero guide' up the walls to move action. Ale chyba można je łączyć ze sobą, zwłaszcza że burst jest wymagany do 'utw'?
<br />Odpowiedź jest w FAQ: <br />
Can Up the Walls be combined with Burst of Speed? It is a prerequisite, after all. <br />No, for the reasons stated in the previous answer. Think of it this way: Burst of Speed lets <br />you move fast enough to run up the wall during a round, just not fast enough to stay up there for the whole six seconds.
<br />Podaję także ów "previous answer": <br />
In the Hero's Guide, the feat Up the Walls states: "You can take part of one of your move actions on a wall . . ." Does this mean that a character can only move on a wall for a single move action? For example, could the character spend both move actions moving along the same wall: 2 meters to get on the wall, move about 16 meters, then 2 meters to get off? If Up the Walls is good for only one move, it is very limited. <br />Up the Walls is only useful for short bursts of movement; it's not meant to let you stay up there for long periods. So, yes , a character could move on the wall only for a single move action at a time — though he could, if he were moving twice in the round, use the ability again as his next move action. He still has to "touch down" at the beginning and end of each such move, though.
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

pt lis 21, 2003 8:54 pm

Witam.Otóż zacząłem grać w SWRPG i od razu mam takie lamerskie pytania: <br />1. Wszystkie skill pointy możemy wydać na Skille i Force skille-są tylko jedne skill pointy? <br />2. Tak jak wyżej,tyle,że dotyczące atutów. <br /> <br />Z góry dzięki..
 
Nildaeel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt cze 17, 2003 4:53 pm

sob lis 22, 2003 12:21 am

Tak, Skill Pointy sa jedne. Powiedzmy ma sie ich poczatkowo 38, rozdziala je sie miedzy zwykle i force skille. Oczywiscie trzeba wpierw posiadac odpowiednie atuty, w stylu Force-Sensitive, Alter, Control, Sense.
 
Thingol__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:23 am

pt lis 28, 2003 9:13 am

Teraz ja zadam lamerskie pytanie [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Czy do Star Wars d20 podrêcznik jest niezbêdny czy wystarczy konstruktywny MG i podrêczniki do D&D? <br />Oraz czy znajduj± siê jakie¶ t³umaczenia w sieci? <br /> <br /> <br />pozdrowienia dla wszystkich Krakowian! :razz:
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt lis 28, 2003 10:01 am

<!--QuoteBegin-Thingol+-->
Thingol pisze:
<!--QuoteEBegin-->Teraz ja zadam lamerskie pytanie [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]  <br />Czy do Star Wars d20 podręcznik jest niezbędny czy wystarczy konstruktywny MG i podręczniki do D&D?  <br />Oraz czy znajdują się jakieś tłumaczenia w sieci? <br /> <br /> <br />pozdrowienia dla wszystkich Krakowian! :razz:
<br />Podręcznik jest niezbędzny, bo mechanika różni się od tej zastosowanej w DnD (brak także min. takich działów jak walka pojazdów czy statków kosmicznych.) <br /> <br />Nie ma oficjalnych tłumaczeń. <br />Bastion Polskich Fanów SW w dziale RPG zamieścił kilka porad dla początkujących oraz tłumaczenie klas oraz zdolności i atutów Mocy(niestety do pierwszej edycji d20). <br />Zaktualizowane atuty i umiejętności, standardowe oraz Mocy, są na stronie dnd.pl
 
Thingol__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:23 am

I kolejne pytanie...

ndz lis 30, 2003 11:57 am

, w którym pewnie wyka¿e pora¿aj±cy brak wiedzy na temat ¶wiata Star Wars. <br />Czy kiedykolwiek pojawi³y siê (w ksi±¿kach, komiksach) jakie¶ informacje (plotki, pog³oski itp) co do pochodzenia i osoby Dartha Sidiousa?
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

ndz lis 30, 2003 7:52 pm

Thingolu-Darth Siodious,to nikt wiecej anizeli Senator (potem Kanclerz) Palpatine-wszystko,co Cie interesuje mozesz znalezc w Core Rulebook-u.W kazdym razie tak mi sie zdaje..
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

czw gru 18, 2003 3:59 pm

Mam pytanie dt. Move Object. Moc dzia³a w promieniu 10m od u¿ytkownika. Ale MO mo¿na rzuciæ przedmiotem (albo kim¶) na odleg³o¶æ 4xForce user level. Czy to siê nie k³óci? Czy ta odleg³o¶æ do ³±czna droga przedmiotu, który ca³y czas musi pozostaæ w promieniu 10m? Czy 10 poziomowy Jedi mo¿e kim¶ rzuciæ na odleg³o¶æ 40m i zadaæ mu przy tym niez³e obra¿enia? (od upadku) <br />Dziêki za wyja¶ninia.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt gru 19, 2003 6:11 pm

<!--QuoteBegin-Skie+-->
Skie pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam pytanie dt. Move Object. Moc działa w promieniu 10m od użytkownika. Ale MO można rzucić przedmiotem (albo kimś) na odległość 4xForce user level. Czy to się nie kłóci? Czy ta odległość do łączna droga przedmiotu, który cały czas musi pozostać w promieniu 10m? Czy 10 poziomowy Jedi może kimś rzucić na odległość 40m i zadać mu przy tym niezłe obrażenia? (od upadku) <br />Dzięki za wyjaśninia.
<br />10 metrów to obszar w jakim możesz kontrolować lewitujący przedmiot (zmieniać kierunek jego lotu oraz oraz szybkość). Jeśli rzucasz nim w kogoś poza tą odległość, wówczas porusza się on w określonym kierunku z szybkością jaką nadała mu Moc oddziałująca na niego w owych 10 metrach. Jednak kamień ten jest poza Twoją kontrolą.
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

sob gru 20, 2003 8:14 pm

jakiej Mocy uzyl Fistu przeciagajac roboty ze statkami?mi to tak pasi na gripa,ale to jest przeciez Ciemna Strona Mocy ;P
 
Nildaeel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt cze 17, 2003 4:53 pm

sob gru 20, 2003 8:40 pm

Eh...moze bys podal dokladniej kiedy?? Rozumiem, ze Ci chodzi o animowana serie Clone Wars...Nie pamietam tego, ale Twoje okreslenie przeciagnal nie pasuje do Force Gripa... <br /> <br /> <br />Jest program Okina-Rdae Technologies skladajacy sie z paru oddzielnych czesci: do tworzenia droidow, statkow etc. Jednak trudno go znalezc. Do tworzenia postaci widzialemm arkusz w Excelu robiony...ale adresu nie pamietam dokladnie...
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

sob gru 20, 2003 9:02 pm

tak,chodzi mi o Clone Wars.jest to w momencie walki z tymi sprzymierzonymi (dokladnie nie pamietam nazwy).majta na lewo i prawo statkami i droidami,ktore na nich byly jesli chodzi o minute to ok.1min 40s.sam zobacz..
 
Nildaeel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt cze 17, 2003 4:53 pm

sob gru 20, 2003 10:53 pm

sprawdze jutro....ale tak z opisu to to dla mnie jest Move Object... <br />dopisane do notki poni¿ej <br />Hm...tak, mozliwe. Sprawdze to dzis...
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

sob gru 20, 2003 11:02 pm

A może to był Force Strike? <br />Tak mi się wydaje.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn gru 22, 2003 10:33 pm

Grip nie wchodzi w grę, gdyż zadaje obrażenia tylko istotom żywym. <br />Na forum Wizardów też wielu przychyla się do stwierdzenia, że to co robił Kit Fisto to Force Strike. Jednak czy 3d4 jakie zadaje ta zdolność może dokonać takich zniszczeń, jakie widzieliśmy? Takie obrażenia zadaje Hold Out Blaster - najmniejszy z ręcznych blasterów. Taka broń raczej nie powstrzyma opancerzonego pojazdu. <br />Można się zastanowić czy Fisto nie korzysta z technik jakie jeszcze nie zostały rozpisane na d20. Oficjalna strona, bowiem, podaje: <br />
He had perfected difficult Force techniques that manipulated the movement of water for defensive or offensive use.
<br />Wysoce skomplikowane zastosowanie Move Object czy nowa zdolność? <br />
Czy są jakieś edytory postaci do SWd20?  <br />Jeśli są to poproszę linki.
<br />Nie ma oficjalnych edytorów postaci do SW-->prawa autorskie. Brak materiałów objętych OGL. <br />Jest tylko generatordo postaci z Dark Side Sourcebook. Niestety odnosi się do poprzedniej edycji d20, więc trzeba nanieść poprawki.
 
Shakaa
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt lis 14, 2003 8:37 pm

śr sty 14, 2004 4:48 pm

Zastanawiam siê nad zakupem podstawki do Star Wars d20 i mam parê pytañ : <br /> <br />- Jak w SW opracowano "wskrzeszanie" ? Je¶li w ogóle co¶ takigo jest <br />- Czy Moc to co¶ w stylu czarów z D&D czy raczej wolna wola graczy ? <br />- Jak s± spisane obra¿enia dla miecza ¶wietlnego ?? Nie ma chyba lightsabre'a +1 ? :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości