Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

czw sie 03, 2006 11:40 pm

Ambidexterity nie zostało zniesione w Rev ed SW.
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

czw sie 10, 2006 9:56 pm

Witam. Dopiero zaczynam graæ w SW wiêc mam pewne pytanka odno¶nie zasad:<br />1) Czy DR tarcz energetycznych dodaje siê do DR zbroi?,<br />2) Czy jest cos takiego jak „Skok Jedi”(czyli umiejêtno¶æ znacznie zwiêkszaj±ca odleg³o¶æ i wysoko¶æ skoku)<br />3) Czy s± jakie¶ materia³y odno¶nie wojen mandaloriañskich i wojny domowej Jedi<br />
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt sie 11, 2006 9:59 am

<!--quoteo(post=275864:date=Aug 10 2006, 09:56 PM:name=piotrek_b)-->
piotrek_b pisze:
<!--quotec--><br />Witam. Dopiero zaczynam grać w SW więc mam pewne pytanka odnośnie zasad:<br />1) Czy DR tarcz energetycznych dodaje się do DR zbroi?,<br />2) Czy jest cos takiego jak „Skok Jedi”(czyli umiejętność znacznie zwiększająca odległość i wysokość skoku)<br />3) Czy są jakieś materiały odnośnie wojen mandaloriańskich i wojny domowej Jedi<br />
<br />1) Tak. Jeśli jednak tarcza energetyczna będzie, prócz DR, mieć punkty osłony, to wówczas działać to powinno tak, jak w przypadku statków kosmicznych tzn. wpierw odejmujesz obrażenia od DR osłony, to co przejdzie jest odejmowane od punktów osłony i, jeśli zostaną one sprowadzone do 0, dopiero wtedy odejmujesz od DR pancerza.<br />2) Tak. Atut Burst of Speed (i jego rozwinięcia) zapewnia dłuższy dystans przy skoku. Możesz także użyć na siebie zdolności Move Object i dodać kilka metrów do swojego skoku.<br />3) Narazie trzeba się opierać na komiksach.<br />
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

pt sie 11, 2006 5:40 pm

Czy zasady przewiduj± modyfikacje sprzêtu (podobn± do tej z KOTOR-a), je¿eli tak to w którym podrêczniku jest to opisane ?Czy za czasów wojen mandalorjañskich technologia by³a tak samo rozwiniêta jak w czasach nowej republiki lub w czasach Imperium?<br />
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pt sie 11, 2006 11:09 pm

Częściowo, informacje o modyfikacji sprzętu znajdziesz w Arms and Equipment Guide.
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

sob sie 12, 2006 12:21 pm

Mam pare pytañ odno¶nie walki w kosmosie:<br />1)zapis obra¿eñ 6d10*2 znaczy rzut 6* k10 potem pomno¿yæ to przez 2 czy jako¶ inaczej<br />2) o co chodzi z tym linked weapon<br />
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn sie 14, 2006 9:14 am

<!--quoteo(post=276061:date=Aug 12 2006, 12:21 PM:name=piotrek_b)-->
piotrek_b pisze:
<!--quotec--><br />Mam pare pytań odnośnie walki w kosmosie:<br />1)zapis obrażeń 6d10*2 znaczy rzut 6* k10 potem pomnożyć to przez 2 czy jakoś inaczej<br />2) o co chodzi z tym linked weapon<br />
<br />1)Zgadza się: najpierw sumujesz, a potem mnożysz.<br />2)Za każde podwojenie ilości broni, zwiększa się kostka obrażeń. X-Wing= 1 działko 4d10x2, 2 działka (1x2) 5d 10x2, 4 działka (2x2) 6d10x2.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

ndz wrz 03, 2006 4:35 pm

Piszę post pod postem, by było widać nowy wątek rozmowy. Proszę moderatorów, by później scalić moje dwa posty.

Jeszcze jedno pytanie, lekko może nie za fajne, ale -> Force Strike zadaje 3d4 obrażeń (przy udanym save'ie połowę z tego) i kosztuje 2 VP. Ok.
Pytanie zasadnicze -> Czy nie istnieje w SW d20 coś takiego jak Force Push? Force Strike używany przeciwko żywym istotom daje Dark Side Points w trybie autofire :wink: I dodatkowo nie ogłusza/odpycha/rozplaskuje o ścianę.
I jeszcze pytanie odnośnie Force Lightning i Force Grip -> Ich użycie nie powoduje u ofiary jakiegoś ograniczenia akcji w następnej turze? A jeśli, jaki jest tego związek z testami na Will i Reflex?
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

ndz wrz 03, 2006 4:47 pm

Weaver pisze:
Pytanie zasadnicze -> Czy nie istnieje w SW d20 coś takiego jak Force Push? Force Strike używany przeciwko żywym istotom daje Dark Side Points w trybie autofire


Bylo to rozpatrywane nieraz w Jedi Counseling ;-) Niestety jest tego sporo.
Tak na szybko radze zapoznac sie z oficjalna errata do SWd20 RCR. Troche sie zmienilo, miedzy innymi Force Strike nie daje automatycznie DSP.
Force Lightning i Force Grip tez sie zmienily.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pn wrz 04, 2006 12:59 pm

Dzięki. Errata dosyć dużo zmienia. Nie mam już odnośnie tego pytań. Jeszcze raz, dzięki wielkie :wink:
 
Awatar użytkownika
Kerthal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 238
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 6:09 pm

ndz wrz 10, 2006 2:37 pm

Jeżeli postać strzela z 2 blasterów posiadających opcję multishota, to czy może wybrać z której broni zostanie oddany ten dodatkowy strzał (z multishot), czy zawsze musi to być broń trzymana w głównej ręce? Podobnie z dodatkowym atakiem dzięki feat'owi rapid shot - czy można wybrać z której broni zostanie on oddany?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr wrz 20, 2006 8:23 am

<!--quoteo(post=279670:date=Sep 10 2006, 02:37 PM:name=Kerthal)-->
Kerthal pisze:
<!--quotec--><br />Jeżeli postać strzela z 2 blasterów posiadających opcję multishota, to czy może wybrać z której broni zostanie oddany ten dodatkowy strzał (z multishot), czy zawsze musi to być broń trzymana w głównej ręce? Podobnie z dodatkowym atakiem dzięki feat'owi rapid shot - czy można wybrać z której broni zostanie on oddany?<br />
<br />Nie było to sprecyzowane, ale pozwoliłbym na atak dowolną ręką. Może być przecież sytuacja w której zabraknie Ci amunicji w primary weapon - wtedy strzał oddajesz z drugiej broni.
 
Awatar użytkownika
Largus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 899
Rejestracja: wt lut 08, 2005 10:39 pm

śr wrz 27, 2006 5:45 pm

Witam. Ja mam pytania odnosnie obrazen. Poprostu jestem cienki z angielskiego i wielu rzeczy nie rozumiem.

Chodzi mi o to, ze u broni reczych (czyli jezeli dobrze rozumiem to chodzi o Melee to bierze sie total mod i rzuca kostka, odejmuje sie od wyniku defensywe przeciwnika i jest ile obrazen.
To teraz jak jest w broni zasiegowej czyli "ranged". Tak samo? Czy nalezy do totalnego modyfikatora dodac jeszcze zasieg broni?

Z góry dziękuje.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

czw wrz 28, 2006 5:21 pm

Czerwona lampka, battle station, battle station!

Atak w SW d20 Revised - przykład:

Zasięgowy:

Han Solo przemyka korytarzami Gwiazdy Śmierci, nagle zza winkla wychodzi szturmowiec. (Uwaga - disclaimer: statystyki wyjete z sufitu). Han ma wyższą Inicjatywę, jego Base attack bonus to +5, Dex 16 (modyfikator +3), w ręce gotowy do strzału blaster (obrażenia 3k8, range increment 8m). Szturmowiec - Defense 16, Zbroja o Damage Reduction 3, załóżmy, że ma 6 Vitality i 12 Wound Points. Uznajmy, że obaj są świadomi swojej obecności i w odległości 14 metrów.

Han strzela - Ranged Attack Bonus to suma BAB i Dex mod = 5+3=8 Gracz wyrzucił na k20 15. 8+15=23

Aby trafić szturmowca, gracz musi uzyskać wynik równy lub większy, niż Defense Szturmowca (czyli 16) + modyfikator ujemny za Zasięg (Range Increment blastera Hana to 8m, cel jest w zasięgu 14, czyli liczymy karę za jeden range increment <9-16m>; kara to -2 do rzutu ataku).

Efekt: 23 - 2 (kara za zasięg)=21 - a więc lepiej, niż Defense 16. Trafił!

Gracz rzuca na Obrażenia. Załóżmy miał fart i wypadło na 3k8 22 (wow!). Szturmowiec ma zbroję, ale ona działa jedynie przeciw obrażeniom w Wound Points. Na razie więc kasujemy jego Vitality. Miał 6, zostało 0. Zostało 16 Obrażeń. Teraz do akcji wchodzi Zbroja. Jej wartość Damage Reduction odejmuje się od Obrażeń. 16 - 3=13. 13 punktów wchodzi w Wounds. Szturmowiec ma WP 12, a zatem witamy na -1. Pada nieprzytomny na ziemię i co rundę traci 1 WP, chyba, że się ustabilizuje, albo ktoś mu pomoże.


Atak wręcz:

Luke wdrapuje się na pokład barki Jabby i uruchamia miecz świetlny. Naprzeciwko staje najemnik z wibrosiekierą. Luke ma wyższą Inicjatywę (dopalił sobie Dex przy pomocy umiejętności Enhance Ability), jego BAB to +8/+3, modyfikator z Strength to +2, zatem Melee Attack bonus to +10/+5; miecz zadaje 2k8 + modyfikator z siły. Najemnik ma Defense 14, ale w poprzedniej rundzie wszedł w Total Defense - a więc Defense wynosi 14 + 4=18. Brak Pancerza. VP 18, WP 12. Obaj są przygotowani do walki (nie ma flatfooted i innych).

Luka atakuje - wpierw attack action, potem move, aby podbiec i zasłonić Leię. Jeden atak na najwyższym modyfikatorze. 10 + k20=załóżmy, że uzyskał łacznie 16 - za mało, aby trafić Najemnika. Ten w swojej rundzie zauważył Leię i pognał ku niej. Luke musi działać. Full-round action i oba ataki w Najemnika. Dwa rzuty k20: 14 i 20! Łącznie pierwszy atak to 10 +14=24 (wyższy, niż Defense najemnika - 14), drugi wszedł i to potencjalny krytyk. :)

Obrażenia - praktycznie jedną bronią reczną zawsze opłaca się atakować oburęcznie. A więc 2k8 za miecz + mnożymy modyfikator z Strength x 1.5. Na kostkach wypadło 12 + (2x1.5)=12+3=15
Wpierw VP: Najemnik ma 18. Odejmujemy 15, zostało 3. Damn, może być kiepsko.
Ale jest drugi atak i to jako potencjalny krytyczny. Wpierw ustalamy Defense najemnika, aby wiedzieć, ile musimy przebić w drugim rzucie na potwierdzenie krytyka. Defense wynosi 14. Melee attack bonus +5. Gracz rzuca. 12! Czyli łacznie 17 a więc KRYTYK! Rzucamy na obrażenia: 2k8 + (mod Str x 1.5)=łącznie wyszło 18. Nawet gdyby cel miał Pancerz, pamietajmy, że miecze świetlne ignorują Damage Reduction celu! Niom ale zbroi brak. 18 w Wounds. Najemnik ma 12. Witamy na -6, pada nieprzytomny.

Atut Power Attack - przed rzutem ataku decydujemy, ile odejmujemy od Melee Attack Bonus (maxymalnie wartość najwyższego Base attack bonus) i tyle dodajemy w tej rundzie do Obrażeń w każdym ataku wręcz, jakim trafimy.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

śr sty 17, 2007 7:05 pm

Witam,
od pewnego czasu zastanawiałem się nad zakupem podręcznika do sw d20, usłyszałem jednak o tym, że niedługo ma wyjść 3 edycja, toteż chwilowo zastopowałem (zobaczymy jakie będą recenzje i kupi się albo 2 albo 3 edycję).
W każdym, bądź razie grałem już nieco w dnd, więc myślałem, że z sw, będzie prawie to samo, a tu ... zonk.

Interesuje mnie kilka spraw na temat mechaniki sw d20 2 edycji i byłbym wielce rad za udzielenie mi pomocy.

Zaczynamy:
1. Pancerz.
No właśnie, wiem, że dodaje damage reduction, ale czy daje także premię do defense? Może są pancerze, które dają tylko jedną z tych cech i są także takie co dają obie cechy?
2. Inicjatywa.
W jaki sposób działa? Tak jak w dnd (rzut k20 + mod. z zręczności + pozostałe mod.)? Czy inaczej?
3. Odbijanie strzałów z blastera.
W jaki sposób działa? Co zrobić, aby skierować promień lasera we wroga?
Jakie testy wykonać?
4. Moc.
Najważniejsze pytanie zostawiłem na koniec. Tak więc jak działa moc? Z tego co wiem są jakieś rangi tak jak w umiejętnościach, ale jakie testy wykonywać? Jak obliczyć damage oraz ilość zużytych vitality points?

Przepraszam za tą ilość pytań, ale mam nadzieję, że nie sprawią Wam trudności.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Patwan

Edit:
Przeczytałem o deflectowaniu, ale te 5 o ile może spudłować tzn. np. ktoś ma defense 15 to wynik rzutu musi być w przedziale 9 - 14 ?

+ 1 pytanie
Co dają dark side points? Do czego służą?
Ostatnio zmieniony śr sty 17, 2007 7:23 pm przez Patwan, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr sty 17, 2007 7:23 pm

Witam!

Ad.1 - Pancerz w II edycji oferuje Damage Reduction (tylko względem WP), oraz (niektóre modele - jak zbroja szturmowca) bonusy do umiejętności.

Ad.2 - działa dokładnie tak samo.

Ad.3 - opisałem to na poprzedniej stronie tego tematu ;)

Ad.4 - Podstawą jest atut Force Sensitive, który "otwiera" postać na posługiwanie się Mocą - sam z siebie daje możliwość szkolenia tylko paru umiejętności. Następnie mamy kolejne atuty, zwane przeze mnie "szkołami Mocy" - są to odpowiednio Alter, Control, Sense. To one właśnie są kluczowe dla szkolenia postaci, gdyż umożliwiają wybór całej masy umiejętności i atutów.

Uwaga odnośnie podobieństw i różnic względem D&D d20: SW d20 jest mniej skomplikowane. Nie ma akcji połowicznych w czasie walki, Moc opiera się na poszczególnych umiejętnościach/atutach i spalaniu VP, dodatki nie rozszerzają zbytnio zasad.

Co do detali - w podręczniku przy każdej umiejętności (rozdział 4 - Skills), oraz atucie (rozdział 5 - Feats) zamieszczone są szczegółowe informacje (tak samo jak w D&D d20).

Moim skromnym zdaniem poczekaj do premiery 3 edycji i pierwszych recenzji. Postaram się wrzucić jakieś tłumaczenie z zachodnich serwisów :) Natomiast II ed jest cały czas dostępna, więc w razie porażki nowej nie będzie problemu z nabyciem.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

śr sty 17, 2007 7:30 pm

Wielkie dzięki za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło :D .
Mógłbyś jeszcze odpowiedzieć mi na czym polegają dark side points?

Dzięki za radę dotyczącą podręczników.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr sty 17, 2007 7:56 pm

Nie ma problemu.

Za każdy czyn, który krzywdzi bez powodu inne istoty, bądź użycie niektórych zdolności/umiejętności (m.in. skill Drain Energy) otrzymujesz taki punkt. Po zgromadzeniu pewnej wartości (zasady są w rozdziale 9 - The Force) postać otrzymuje kary do używania umiejętności jasnej strony a w miarę pogrążania się nie może ich używać w ogóle. MG może ustalić wartość od której postać przechodzi pod jego kontrolę.

Generalnie punkt CSM otrzymuejsz także za każdym razem, gdy wydając Force Point wzywasz Ciemną Stronę - początkowo (niższe levele) daje ona więcej kości do zużycia w danej rundzie, lecz później jest już mniej efektywna.

Z tego co pamiętam punkty CSM uniemozliwiają także od pewnej wartości wzywania Jasnej Strony przy wydawaniu Force Point`a.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

śr sty 17, 2007 9:47 pm

Jeszcze raz dziękuję. Wspomniałeś coś o force pointach. W jaki sposób się je zdobywa? Na czym polega wzywanie jasnej\ciemnej strony mocy?
Aha, jeszcze jedno: można w jakiś sposób zredukować liczbę dark side points, ewentualnie zdobyć coś ala light side points?
Sorry za dociekliwość i te pytania, ale naprawdę zaciekawił mnie ten system :D .
Pozdrawiam
Patwan
 
Awatar użytkownika
Krakonman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 653
Rejestracja: pt gru 12, 2003 9:14 am

śr sty 17, 2007 11:07 pm

Light Side Points zdobywa sie poprzez heroiczne akcje (wedlug uznania MG). Oprocz tego co poziom otrzymuje sie LSP (przynajmniej w pierwszej edycji, nie mam revised). O ile pamietam, zamiast otrzymac LSP mozna zadecydowac o utracie DSP.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

wt mar 13, 2007 6:20 pm

Witam,
mam pytanie do tych co siedzą w sw d20 już od dłuższego czasu: mianowicie mam wrażenie, że klasy nie-jedi są słabsze (mam nadzieję, że to tylko wrażenie). Nie mam jeszcze podręcznika, ale chciałbym spytać się, czy klasy są zrównoważone?

EDIT:
Chodzi mi o kwestię mechaniczną of course. Czy taki średniolevelowy soldier miałby jakieś szanse z średniolevelowym jedi? Zależy mi na opinii użytkowników, którzy zapoznali się z tym systemem.

Z góry dziękuję
Patwan
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr mar 14, 2007 12:56 pm

Ciężka sprawa do porównania - z jednej strony oczywiście, jak każdy produkt WotC tak i SW d20 jest w jakimś stopniu zrównoważone. Dlatego Jedi spalają Vitality Points i Wound Points używając Mocy, dlatego aktywowany miecz świetlny daje tylko +1 do Defense (i dopiero wybierając atuty Lightsaber Defense, Knight Defense, Master Defense można to zmieniać), cięzko jest redirectować pociski. Efektem równoważenia jest także mała liczba punktów umiejętności żołnierza, słaby Defense łotra itp...

Z drugiej SW d20 wprowadziło (wreszcie) klasy, które nijak przyrównywać w walce sam-na-sam. Dobrym przykładem jest tutaj Noble i Fringer, albo Tech Specialist - pierwsza klasa to ukłon w stronę gry na poziomie dyplomatycznym, zbierania sojuszników, zasobów i przysług. Jednocześnie Noble dzięki swojemu Inspire Confidence jest diablo niebezpieczny. W D&D 3ed (podstawce) brak takiej klasy. Tech Specialist to znowu baaardzo użyteczna we wszelakich kampaniach szpiegowskich klasa. Jakie cuda można wyprawiać tą klasą - włamania, skanowanie baz danych, budowa i rozbrajanie pułapek, programowanie droidów, budowa/naprawa sprzętu, boosterowanie wyposażenia, wzmacnianie osłon statku... Ogromny potencjał - i znów brak przełożenia tak na D&D jak i 1-on-1.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

ndz mar 18, 2007 9:04 pm

Niespodziewanym, aczkolwiek miłym trafem w moje ręce wpadł revised core rulebook.
Mam jednak pewne pytania.

Po pierwsze dlaczego jedi consular jest tak słaby w stosunku do guardiana? Spodziewałem się jakiś premii do mocy, a nie nędznych 2 punktów skilla więcej. Poza tym consular ma mniej vitality points (a to także przydatne jest do mocy). Dodając małą premię do ataku można łatwo uznać wyższość guardiana nad consularem. Oczywiście rozpatruję jedynie kwestię mechaniczną, wszakże odgrywanie postaci to zupełnie inna sprawa.

Po drugie, co w dodatku łączy się z poprzednim pytaniem chodzi o moc. Nie jest ona oby za słaba. Taki zadający 3d8 damage lighting prawie nic nie zrobi wysokopoziomowej postaci (z heroic class). Już lepiej podejść i zaatakować wręcz (guardian zadaje dużo damage lightsaberem na wysokim levelu). Nie ma niczego co poprawiłoby siłę mocy? Może nadałoby to także sens klasie jedi consulara?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Patwan
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

ndz mar 18, 2007 11:43 pm

Słaby? ;) Te "nędzne" 6+Int mod. przy dobrze dobranej postaci (np. Cereańczyku) tworzy bardzo użyteczną postać. Bonusy do Defense i Saves są minimalnie odmienne, jedynie BAB jest naprawdę rozbieżny. Sedno tkwi w doborze atutów - spójrz na Alertness, Aware, Cautious u JC - dzięki nim możesz ominąć oponentów i przeszkody, z któymi sobie nie poradziłaby Twoja postać. Dla odmiany JG ma tylko dwa przydatne atuty bonusowe - Attuned i Mettle, oraz dość ryzykowny w użyciu Combat Reflexes. JC w trakcie awansów zyskuje Skill Emphasis (trzykrotnie), co zostało zrównoważone mniejszym Deflect Defense i "zaledwie" 3-krotnym wyborem atutu bonusowego. JG nie ma Skill Emphasis, ma za to jeden bonus feat więcej (tylko z czego tam wybierać :/) i jeden raz więcej Deflect Defense (co przy wybieraniu atutów Lightsaber Defense itp oraz wysokich bonusach do ataków doświadczonych przeciwników za przeproszeniem robi żadną różnicę).

Co do używania Mocy - w erratach doszło do jakichś sporych zmian, natomiast to, co oferuje podręcznik nie jest wcale takie złe. Spójrz na możliwość pokonywania dużych odległości w jednej rundzie (Knight Speed itp), czy naprawdę potężne skille Battlemind i Enhance Ability/Senses. Wg podstawki skille ofensywne (Grip, Lightning, Strike) zadają obrażenia zawsze, choć test Reflex Save powoduje ich połowienie. Dobiegnięcie z mieczem i owszem - jest skuteczne, gdy czynisz to przeciwko słabemu przeciwnikowi, albo gdy skumulujesz tak efekty Defense i ataku, iż jesteś pewien, że w jednej rundzie położysz cel. Inaczej sytuacja wygląda tak, iż dobiegasz, zadajesz cios, po czym oponent trafia Cię z multifire/autofire (a jak - wszak nie ma minusów za dystans, jest jakaś kara za wiele strzałów, ale zapewne masz niski Defense <np dlatego, że robiłeś Charge>) i ciężko dyskutować z dwoma-trzema pociskami za 14 damage każdy.

Walka z doświadczonymi przeciwnikami to jeszcze inna szkoła jazdy - jeżeli MG/Gracz potrafi używać zasad, to taki duel staje się największym wyzwaniem w całej grze. Pamiętam taką potyczkę zaledwie 7-8 poziomowych postaci w pewnej kampanii - a to nie byli gracze lubiący grzebać w zasadach... Z tymi ostatnimi byłoby jeszcze więcej smaczków...
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn mar 19, 2007 1:18 pm

Po drugie, co w dodatku łączy się z poprzednim pytaniem chodzi o moc. Nie jest ona oby za słaba. Taki zadający 3d8 damage lighting prawie nic nie zrobi wysokopoziomowej postaci (z heroic class).


Po erracie maks. 2d10 bez opcji społawiania + rzut na fort. DC: 20. Przy nieudanym teście mamy efekt "daze", a jeśli jest on nieudany o 10 pkt. lub więcej "daze" na 1d4+1 rund - co spycha cel praktycznie do defensywy. Jako, że jest to teraz atak vs obrona, można dowalić krytykiem.
 
Awatar użytkownika
Patwan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 10:21 pm

pn mar 19, 2007 4:04 pm

No, przekonaliście mnie :razz: . W sumie po dokładniejszym spenetrowaniu zasad przyznaję wam całkowitą rację. Oj, negatywny wpływ dedeków wychodzi, gdzie klasy i spells były niezwykle silne i wymiatające. To dobrze, że sw jest nastawiony trochę bardziej na realizm. Muszę przyznać, że heroiczność dedeków już mnie z lekka denerwowała. W każdym bądź razie dzięki za pomoc. :wink:

A tak dodatkowo to, żeby nie robić za dużego offtopa to chciałbym się was spytać czy znacie może jakieś stronki z dodatkowymi materiałami do sw d20 (nowe pojazdy, rasy, bronie, klasy prestiżowe itp.)? Mimo moich poszukiwań w necie nie znalazłem takowych, nie licząc strony WOTC i nielicznych stronek z małą ilością informacji.

Jeszcze raz dzięki za pomoc
pozdrawiam
Patwan
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

pt mar 23, 2007 7:12 pm

a teraz ja mam takie pytanie ...
broń jednoręczna zadaje obrażenia: kX + S + rozmaite inne bonusy.
Broń dwóręczna zadaje obrażenia: kX + Sx1,5 + rozmaite inne bonusy.
A co z podwójnym mieczem świetlnym ? Jest dwuręczny, więc czy zadaje się obrażenia jak od jednej ręki czy od dwóch ?
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

sob mar 24, 2007 12:23 am

Odpowiadam w oparciu o tekst podręcznika Revised:

Mając oba aktywowane ostrza jedno z nich (primary) jest traktowane jak broń rozmiaru medium, co oznacza, iż obrażenia z celnych ataków nim wyprowadzanych mnoży się x1,5 (oczywiście zakładając, że postać trzyma je dwoma łapkami - inaczej wchodzą spore kary do celności i brak bonusu x1.5). Natomiast drugie ostrze (secondary) jest traktowane jak light, co oznacza, że ataki nim wyprowadzane zadają obrażenia z mnożnikiem x 0,5. Wyliczenie to jest dokonane dla postaci o wielkości medium (czyli niemal wszystkie dostępne dla graczy postaci poza Ewokiem i Savrippem).

Mała uwaga - w SW d20 obrażenia od broni ręcznej (melee) są wyliczane wg zasady:

strength modifier (nie samo strength) + kości + ew. bonusy
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

sob mar 24, 2007 10:56 pm

To pomęczę was jeszcze trochę ;) ...
Zastanawiam się jak działają bronie strzeleckie. Wiem jak się rzuca na trafienie, jak się rzuca na obrażenia, jak się liczy zasięg (chyba), krytyk i tak dalej ... . Nie wiem jak działają specjalne właściwości, których nie było w D&D. Co oznacza że broń jest heavy, albo że ma takie coś : M/A . Niektórych opisów nie mogę najnormalniej znaleźć ... .
Będę bardzo wdzięczny jeśli mi pomożecie :)

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

ndz mar 25, 2007 12:14 am

M/A przy broniach strzeleckich oznacza, iż można nimi strzelać w trybie multifire lub autofire - czyli wieloma pociskami (jako akcja pełnorundowa). Opisy obu trybów masz na str. 165 podręcznika w edycji Revise, zaś tabelkę pokazującą modyfikatory w zależności od wielkości Base Attack Bonus i posiadanych (lub nieposiadanych) atutów - na stronie 166.

Generalnie strzelając w trybie Multifire możesz oddać jeden strzał więcej, niż wynosi liczba Twoich ataków. Ten dodatkowy atak jest oparty na najwyższym BAB Twojej postaci, ale WSZYSTKIE ataki dostają modyfikator -4 (czyli postać z BAB 0 może oddać dwa ataki -4/-4, zaś postać z BAB +6/+1 oddaje ataki z modyfikatorami +2/+2/-3).

Autofire - oddajesz dwa dodatkowe strzały, które oparte są na najwyższym BAB Twojej postaci. WSZYSTKIE ataki dostają modyfikator -6 (czyli postać z BAB 0 strzela z modyfikatorami -6/-6/-6, zaś postać z BAB +6/+1 z modyfikatorami 0/0/0/-5)

Kary te można zredukować atutami Rapid Shot lub Multishot (czyli oboma naraz także).


Wielkości broni - zasadniczo wyróżnia się Tiny/Small/Medium/Large. Odpowiednią ramkę znajdziesz na str. 131. Korelują one z rozmiarem posiadacza (niemal wszystkie rasy to Medium, Ewoki to wielkość Small). Porównaj ramkę ze str. 131 z punktem Strength Modifier ze str. 149 oraz tabelką na str. 156.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości