Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: Pytanie o Magistra z Magic of Faerun.

czw paź 20, 2005 11:54 pm

<!--QuoteBegin-Neilax+-->
Neilax pisze:
<!--QuoteEBegin-->Chcia³em zagraæ Elfim Mistrzem magii (Magic of Faerun st. 186), ale nie wiem jaki jest jego LA? Towarzysze Pomo¿ecie?? (sorki za taki króciótki post:) )

Nie podano go przy okazji update'u do 3.5, czyli jest to kolejna rzecz bazowo niedostêpna dla graczy (tak jak Wybrañcy czy czê¶æ potworów).
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt paź 25, 2005 3:23 pm

Ostatnio czytałem trzylogię lodowego wichru.W jednej ze scen jeśli pamięć mnie nie myli Alustriel przywołuje zaklęcie ognistego rydwanu.Czy ktoś ma opis tego zaklęcia w wersji 3.0 lub 3.5?
 
Velg'larn Baenre
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: śr sie 31, 2005 10:58 am

czw lis 03, 2005 2:36 pm

Ja natomiast czyta³em ju¿ dawno Evermeet: Wyspa Elfów. Tam elfi czarodziej Durothil Moonflower rzuca czar zw±cy siê wiêzami Ghaundakara. Za pomoc± jednego takiego czaru pokonuje wielkiego czerwonego smoka smoka 8O Ja mam pytanie, czy taka moc rzeczywi¶cie istnieje lub istnia³a, czy stworzono j± na potrzeby ksi±¿ki?
 
Arkadiusz__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: pn lip 04, 2005 12:06 pm

wt lut 21, 2006 1:02 am

Mam pytanie: w jaki sposób mog± powstawaæ strefy martwej i dzikiej magii? I dlaczego Mystra nie "naprawi" ca³ego splotu skoro jest wiêkszym bóstwem, a "naprawiaæ" takie strefy mo¿na ¯yczeniem (Dzin, czy kto¶ w tym stylu)?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lut 21, 2006 2:58 pm

<!--quoteo(post=260897:date=Feb 21 2006, 01:02 AM:name=Arkadiusz)-->
Arkadiusz pisze:
<!--quotec-->Mam pytanie: w jaki sposób mog± powstawaæ strefy martwej i dzikiej magii? I dlaczego Mystra nie "naprawi" ca³ego splotu skoro jest wiêkszym bóstwem, a "naprawiaæ" takie strefy mo¿na ¯yczeniem (Dzin, czy kto¶ w tym stylu)?<br />
<br />Powsta³y w Czasach K³opotów. Wiêkszo¶æ zosta³a zlikwidowana przez Wybrañców i wyznawców Mystry (z jej polecenia). Osta³y siê tylko "niedobitki".
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

czw lut 23, 2006 10:24 am

Mam putanie na temat czaru ³aska my¶liwego z dodatku magia faerunu.Dzieki czarowi twój atak trafia automatycznie i jest zagro¿ony krytykiem . Wed³ug mnie musi to byæ jaki¶ b³±d w t³umaczeniu a jesli nie to jest to jeden z najlepszych czarów(3 poz) poniewa¿ wystarczy powiedzieæ ¿e celuje sie przeciwnikowi w oko lub serce i po przeciwniku
 
Awatar użytkownika
Nemo__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1066
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 2:13 pm

czw lut 23, 2006 11:36 am

No raczej nie, bo w D&D nie ma "ataków celowanych" :wink:.
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

czw lut 23, 2006 4:25 pm

Chyba niedokładnie czytałeś podręczniki bo w MP jest wzmianka o celowaniu (obrażenia w wybrane części ciałe).Poza tym jak wyobrażasz sobie granie bez możliwości celowania ?<br /><br />Dodane:<br />
Chyba sam niedokładnie przeczytałeś PMP, bo w zasadach o obrażeniach w określoną część ciała pisze, że takie trafienie powoduje karę -2 do odpowiednich testów, a nie o tym, że trafienie w głowę powoduje zgon.
<br />Po pierwsze napisałem że trafienie w oko powoduje natychmiastową śmierć.Troche realności trzeba wprowadzić bo jeśli nie to wkońcu może dojść do sytuacji ,że z 100 Pw po ostrzale z łuku edzie miała około 8 strzał i nadal będzie walczyć bo zostało jej jeszcze 3 PW
 
Sluagh
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt paź 10, 2006 12:12 pm

czw lut 23, 2006 5:34 pm

Chyba sam niedokładnie przeczytałeś PMP, bo w zasadach o obrażeniach w określoną część ciała pisze, że takie trafienie powoduje karę -2 do odpowiednich testów, a nie o tym, że trafienie w głowę powoduje zgon. :)<br />Owszem, ja gdy opisuję trafienia krytyczne, to zazwyczaj jako odcięcie/zmiażdżenie głowy, przecięcie na pół, czy inne "widowiskowe" efekty, ale w zasadach nigdzie takich rzeczy nie napisano. Dodatkowo w zasadach w PMP jest opisane szczegółowo strzelanie w tłum, nie w wybrane lokacje (jest tylko tabelka, co obniżyć po takim trafieniu). <br />Gdyby takie zasady istniały to zapewne były by zbliżone do tych z Warhammera (jeżeli trafiłeś to zamieniasz kość jedności na dziesiątki i odwrotnie i masz lokację) albo byłby to jakiś podobny sposób. Ale jako że D&D bazuje na abstrakcyjnym systemie pw to trafień w lokację jako takich nie ma. <br />A ten czar sprawia, że jeżeli następną akcją bedzie strzał z łuku, to traktuje się go tak jakbyś wyrzucił 20 (a wyrzucenie 20 to zawsze trafienie). Ale i tak musisz rzucić drugi raz, aby krytyka potwierdzić (czyli w teście ataku wyrzucić więcej niż wynosi KP celu). Ponadto czar jest osobisty więc na nikogo innego nie da się go rzucić.<br />I pragnę przypomnieć, że zagrożenie krytykiem to nie to samo co trafienie krytyczne, zaś automatyczne trafienie to nie to samo co automatyczny krytyk.<br /><br />A czar jest bardzo podobny do prawdziwego uderzenia ale zamiast dodać do testu ataku "ustawia" kość na 20 oczkach.<br /><br />PS<br />Nie napiszę co znaczy puta, bo post byłby do usunięcia :razz:<br /><br />Do postu powyżej: Do sprzeczania się o mechanikę d20 służy inna część forum. A już na pewno nie mam zamiaru toczyć jałowych dysput o "urealnianiu nierealnego". Strzała w oku (i 8 strzał w pierś, przeżycie porażenia prądem i ogniem po 10k6 każde, przyjęcie na klatę cięcia 2-R miecza albo szarży rycerza z kopią, albo ... (tu wstaw cokolwiek co jest mało realne). Dziękuję nie skorzystam. :)<br /><br /><!--coloro:#3366FF--><span style="color:#3366FF"><!--/coloro-->Ten temat nie służy do dyskusji o realności. Dalsze notki będą usuwane. - Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pt cze 09, 2006 2:54 pm

Czy efekt promieniowania w Podmroku wpływa na czar Sekretny kufer Leomunda?
 
Sluagh
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt paź 10, 2006 12:12 pm

sob cze 10, 2006 10:09 am

<!--quoteo(post=270289:date=Jun 9 2006, 02:54 PM:name=Veldrin-drow)-->
Veldrin-drow pisze:
<!--quotec--> Czy efekt promieniowania w Podmroku wpływa na czar Sekretny kufer Leomunda?
<br />Nie, nie wpływa. Faerzress wpływa tylko na czary ze skoły Wieszczenia (daje +4 jeżeli ktoś cię szpieguje magicznie) i (w 3.0) Transmutacji [teleportacji] lub (w 3.5) Przyzwania [teleportacji]. Sekretny kufer Leomunda to (w obu edycjach) Przyzwanie (wezwanie).<br />
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

pn cze 19, 2006 8:20 pm

Ja mam takie pytanka odno¶nie magi drowów na powierzchni:<br />1) po jakim czasie przedmioty z podmroku trac± sw± magie<br />2)na jakiej zasadzie drowi czarodzieje opuszczaj±cy podmrok trac± sw± magie(zapominaj± zaklecia czy co?)
 
Lord_Manshoon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 4:37 pm

pn cze 19, 2006 8:23 pm

Wydaję mi się, że problem tracenia mocy przez drowy bądź przedmioty przez nie wytworzone funkcjonuje tylko w powieściach, i wymyślili go autorzy tychże powieści. W mechanice nie ma chyba takiej zasady.
 
Sluagh
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt paź 10, 2006 12:12 pm

pn cze 19, 2006 8:39 pm

Wstęp: Zdaje się, że czytałeś trylogię o Liriel. Tam jak dobrze pamiętam były takie rzeczy. W drugiej edycji tak było, że przedmioty z podmroku rozpadały się w słońcu (były bardzo niezbalansowane (jak psionika), więc przyjęto takie założenie) i dotyczyło to także wszystkich drowów, ale nie czarów, tylko ich zdolności rasowych.<br /><br />1. Rozpadają się tylko przedmioty ze zdolnością specjalną Drowcraft (premia +1). Daje ona w obszarze promieniowania +2 ze szczescia do ataków i obrażeń (kumuluje sie z innymi usprawnieniami). Jeżeli są poza promieniowaniem, nie ma tej premii, a wystawione na działanie słońca codziennie wykonują RO o ST 8, jak nie wyjdzie, to się rozpadną. Ale takie przedmioty są obecnie bardzo mało popularne wśród drowów. <br />Jeżeli przedmiot nie ma tej zdolności, to nie traci magii.<br />2. Czarodzieje drowów nie tracą zaklęć.<br /> <br />
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

wt cze 20, 2006 1:45 am

2)na jakiej zasadzie drowi czarodzieje opuszczający podmrok tracą swą magie(zapominają zaklecia czy co?)
<br />O ile pamiętam były atuty dostrojenia do Faerzress, które działały tylko w tym polu magicznym. Dotyczyło to też atutów Node xxxxx. Więcej info w podręczniku Underdark.<br />W ten sposób czarodzieje tracą wiele ze swej mocy co nieco odzwierciedla książkowe opisy, ale oczywiście nie czary. Po prostu są słabsi niż w Podmroku.<br />
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz wrz 10, 2006 10:37 am

Jeśli było, to nie daje się znaleźć: Jeden z kompletów Nether Scrolls został ponoć zamieniony w złote drzewo (las?) (o ile kojarzę, gdzieś w Myth Drannor). <br /><br />W związku z tym mam pytanie: jakiego gatunku to jest drzewo?
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

ndz wrz 10, 2006 11:13 am

<!--quoteo(post=279608:date=Sep 10 2006, 10:37 AM:name=Eri)-->
Eri pisze:
<!--quotec--><br />Jeśli było, to nie daje się znaleźć: Jeden z kompletów Nether Scrolls został ponoć zamieniony w złote drzewo (las?) (o ile kojarzę, gdzieś w Myth Drannor). <br /><br />W związku z tym mam pytanie: jakiego gatunku to jest drzewo?<br />
<br /><br />W lost empires of faerun napisano:<br /><br />"two sets of nether scrolls exist, each consisting of fifty individual scrolls. On completes set lies in the depths of windsong tower in the ruins of Myth Drannor where it takes the form of golden beech tree known as the Quess Ar Teranthavar (golden grove of hidden knowledge)"<br />To wszystko co jest napisane na ten temat w tej książce - złot gaj ukrytej wiedzy (czy też złote drzewo) to właśnie jeden z setóe zwojów z nether. Natomiast nie ejst napisane czy to dąb/dęby, modrzew/modrzewie czy też sosna/sosny :wink:
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

ndz wrz 10, 2006 1:00 pm

Jest napisane, że to "golden beech tree" - o ile się nie mylę, beech tree oznacza buk, więc mamy do czynienia z pojedynczym złotym bukiem. Czemu zmieniono zwoje akurat w buk, nie mam pojęcia.<br /><br />Co nie znaczy, że moja postać nie położyłaby na nim łapek, gdyby miała okazję. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_twisted.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

ndz wrz 10, 2006 1:31 pm

Szczerze mówiąc nie wiedziałem że beech to znaczy buk (czytane kojarzy mi się z eeeee plażą [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] ) i dlatego ten kwiatek. Sle skoro to buk to problem rozwiązany<br /><br />pozdrawiam<br />Ar0n
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

śr kwie 04, 2007 11:47 pm

Mam następujące pytanie:<br />Czy pojedynki magów są opisane gdzieś szerzej niż w Magii Faerunu, najchętniej do edycji 3.5?<br />1. jak na arenie pojedynku zachowuje się Ciało w Kamień, które eliminuje przeciwnika, a nie jest efektem natychmiastowej śmierci?<br />2. mi się tylko wydaje, czy nieumarli są niemożliwi do pokonania na arenie, bo są niewrażliwi na stłuczenia?
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

sob kwie 07, 2007 9:01 am

1. W opisie jest zaznaczone, że wszystkie efekty czarów znikają jakby zostały rozproszone. To samo tyczy się efektów rzucanych zaklęć takich jak choroby i trucizny, więc zamiana w kamień też się liczy. Rzucenie takiego zaklęcia natychmiastowo kończy pojedynek.<br />2. Zakładając, że jakiś nieumarły mag się na to zgodzi :razz:. Żywy czarodziej raczej się na to nie zgodzi, poza tym jak pokazał powyższy przykład, jet możliwe wykończenie takiego maga.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

sob kwie 07, 2007 11:27 am

2. Zakładając, że jakiś nieumarły mag się na to zgodzi aiwebs_017.gif. Żywy czarodziej raczej się na to nie zgodzi, poza tym jak pokazał powyższy przykład, jet możliwe wykończenie takiego maga.
<br />Jeśli mielibyśmy do czynienia z np. przebranym liczem, dajmy na to owiniętym w jakieś szaty w taki sposób, że wygląda jak lepszej jakości mumia ( :wink: ) to nie dałoby się z nim wygrać.
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

sob kwie 07, 2007 10:03 pm

Jeśli mielibyśmy do czynienia z np. przebranym liczem, dajmy na to owiniętym w jakieś szaty w taki sposób, że wygląda jak lepszej jakości mumia ( wink.gif ) to nie dałoby się z nim wygrać.
<br /><br />Tylko po co to robić? Taki Lich nie ma powodów, aby brać udział w pojedynku. W końcu z założenia są to złe istoty (dobre liche to elfy, które takimi rzeczami się nie zajmują) i nie mają żadnego interesu w tym, aby walczyć w pojedynku, który nie zabije przeciwnika.<br /><br />CHYBA ŻE, są tak podstępne i złe, że wykorzystają to jako sposób do pozbawienia przeciwnika najsilniejszych zaklęć. Poza tym nie pamiętam za dobrze, ale zdaje się, że któryś z elementów pojedynku uniemożliwia ukrycie swojej postaci.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

ndz kwie 08, 2007 12:56 am

Tylko po co to robić? Taki Lich nie ma powodów, aby brać udział w pojedynku. W końcu z założenia są to złe istoty (dobre liche to elfy, które takimi rzeczami się nie zajmują) i nie mają żadnego interesu w tym, aby walczyć w pojedynku, który nie zabije przeciwnika.
<br />Jest całe mnóstwo powodów, które mógłbym tu wymienić. Jeśli taki licz ukrywa swoją tożsamość, to może chcieć choćby upokorzyć przeciwnika, rozstrzygnąć spór (bo czasem chyba i do tego służą pojedynki) na swoją korzyść, możliwości jest wiele.
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

ndz kwie 22, 2007 9:54 pm

Skoro śmiertelnicy nie mogą tworzyć artefaktów, to czy licze mogą? Są wszak nieśmiertelne.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

ndz kwie 22, 2007 11:18 pm

Skoro śmiertelnicy nie mogą tworzyć artefaktów, to czy licze mogą? Są wszak nieśmiertelne.
<br />Jasne, tylko znajdź w zasadach atut "stworzenie artefaktu". Tak serio to chyba tylko bogowie albo starożytna magia, która już nie działa (np. netherilska).
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pn kwie 23, 2007 9:50 am

QUOTEquotecSkoro śmiertelnicy nie mogą tworzyć artefaktów, to czy licze mogą? Są wszak nieśmiertelne.QuoteEndQuoteEEndJasne, tylko znajdź w zasadach atut "stworzenie artefaktu". Tak serio to chyba tylko bogowie albo starożytna magia, która już nie działa (np. netherilska
<br />Znajdź netheryjski zwój opisujący tworzenie artefaktów- jest wspomniany w "Lost empires o Faerun".
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

pn kwie 23, 2007 8:13 pm

Znajdź netheryjski zwój opisujący tworzenie artefaktów- jest wspomniany w "Lost empires o Faerun".
<br />Przecież napisałem, że magia Netherilu zapewne by pomogła, ale z tymi zwojami jest pewien problem i o ile kojarzę to i tak nie zrobi się z nimi wszystkiego :razz: . A poza tym odpowiedź jest chyba oczywista- licze nie mają jakiejś ponadludzkiej mocy, która pozwala im na tworzenie artefaktów.
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

ndz paź 21, 2007 11:32 am

Temat chyba odpowiedni więc nie będę zakładał osobnego.

Mam pytanie odnośnie zmian w 4.0 ed. bo słyszałem ostatnio parę odmiennych relacji z tego co tam się pozmienia w magii Faerunu.

- Wiem, że były jakieś problemy ze splotem, a system magii zmieniono tak, że splot tylko by przeszkadzał.

- Spellplauge - obiło mi się parę razy o uszy. Znaczenie dosłowne znam, ale na czym dokładnie polega.

Suldarr'essalar pisze:
Wiadomo już, że 4e zmienia całkowicie system magii. Wiadomo także, że zmiana w sposobie działania magii spowodowała szaleństwo i/lub śmierć wielu magów.


To cytat z tematu - Najpotężniejszy spellcaster

Proszę o dyskusję i być może kilka przydatnych linków gdzie można by coś o tym więcej poczytać. ( a może gdzieś już jest taki temat na forum? Nie udało mi się znaleźć )
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości